SME
Piatok, 25. september, 2020 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Vianoce v lete za volantom Chevroletu Cruze WTCC

Značka Chevrolet na pretekoch WTCC v Brne hviezdila. Rob Huff vyhral kvalifikáciu a tiež prvú jazdu. Alain Menu stál dva krát na stupni víťazov, celý tím odišiel z Čiech s potvrdeným postom vedúcej značky šampionátu. Rasťo Chvála zasa využil životnú šancu

Chevrolet Cruze s podvozkom špeciálu Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC dokáže amatéra fascinovať. Jazda stojí za to.Chevrolet Cruze s podvozkom špeciálu Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC dokáže amatéra fascinovať. Jazda stojí za to. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRNO. Továrenský jazdec Chevroletu Rob Huff práve parkuje s tréningovým dvojsedadlovým Cruze v pitlane. Zo sedadla spolujazdca vystupuje posledný z niekoľkých dôležitých hostí. Pár vyvolených malo to šťastie sedieť na sedadle spolujazdca vedľa víťaza kvalifikácie a neskoršieho víťaza prvej jazdy. Mňa čaká ešte väčší zážitok a veľká pocta. Po „príprave“ v ADAC Cruze Cupe šoférovať auto, na ktorom prebieha vývoj jednotlivých častí súťažných špeciálov WTCC.

Od chvíle, keď mi oznámili, že budem šoférovať testovací Cruze, uplynulo pár minút, avšak za ten čas som mal plnú hlavu myšlienok. Ako rýchlo uchytiť kameru? Bude mi dobré nastavenie sedadla? Ako sa s tým Cruze vôbec pohnúť? Pre krátkosť času sme kameru inštalovať nemohli a iba letmo som nazrel na polohu pedálov, volantu a základných tlačidiel.

Máme niečo spoločné

Najrýchlejší muž tréningu Rob Huff a ja máme niečo spoločné. Nie, rýchlosť na okruhu to rozhodne nie je, ale posed áno. Aj zo stredu auta pohodlne dočiahnem na pedále a volant. Oboje sú totiž posunuté smerom k sedadlu a konečne môžem objavovať čaro pozície šoférovania zo zeme. Je to romantické, lebo zapadajúce slnko mi svieti rovno do očí a v zornom uhle dominuje prístrojovka. Neprekáža to, veď tak nízko sedia ozajstní piloti a mám ambíciu sa na chvíľu vtesnať do ich kože.

Spomalenie šokuje

Auto určené na vývoj častí podvozka má klasickú manuálnu prevodovku. Takže pohnutie bolo podľa predstáv, na prvý krát. Nakoľko moje súťažné Mitsubishi Evo IX vyrazí z miesta podstatne rýchlejšie, šprint mi dych nevyráža. Akurát som nečakal zvuk odfukujúceho turbodúchadla.

Rozjímanie končí, pretože Cruze sa momentálne oprelo do pomyselných koľajníc a signalizuje, že je mu málo, stále málo, málo rýchlosti. Pred ďalším horizontom prichádza na rad skúška bŕzd s patričnou rezervou, pretože takto zo zeme je pohľad na cestu iný, než zo sériového auta, s ktorým som tam doteraz jazdil. A teraz to prišlo. Nohu som sotva oprel o brzdu a Chevrolet Cruze takmer zastavil. Ešteže fotograf Tomáš Kelement dokázal udržať zrkadlovku v rukách a nevyletela čelným oknom. Tie brzdy sú famózne.

To auto ide pod kožu

Napriek tomu, že toto Cruze je na svetelné roky vzdialené bežnému autu, okamžite si naň zvykám. Neviem s akým, pre mňa novým, autom by som si tak rýchlo začal dovoľovať. V technickej pasáži naberám odvahu nechať si jemne zaplávať zadok. Kontakt pilota s cestou je dokonalý. Toto je stroj na zdokonaľovanie šoférskych schopností. Konečne mám auto, ktoré po prudkom klesaní do najnižšieho bodu Masarykovho okruhu nekvíli, ale s radosťou zatáča.

31_chevy_WTCC_big.jpg

Pred jazdou na upravenom Cruze vozil Rasťo Chvála hostí na sériovom modeli s naftovým motorm. Hoci ide podľa názvu o ten istý model, rozdiel bol obrovský.

Ešte jedno kolo

Na cieľovej rovinke eufória vrcholí a po pár zbabelých pridaniach so slnkom v očiach tlačím plyn ako sa len dá. Teraz budem míňať boxy ako najrýchlejšie viem s mysľou upriamenou na povestnú prvú zákrutu brnenského okruhu.

Dávam si záväzok, že budem po dlhej rovinke brzdiť krátko a neskoro. Akurát to moje neskoro bolo zasa príliš skoro. Jazda na pretekárskej trati s akýmkoľvek športovým sériovým autom vyznie v porovnaní s týmto Chevroletom ako trápenie.

Sú vrcholne otravní…

S každou novou zákrutou skúšam držať vášeň na uzde, ale mimovoľne vykrikujem nadšením z toho, čo podvozok dokáže. Dvojlitrový prepĺňaný motor ani nevyzerá, že by mal mať 250 koní, pretože v aute zaniká. Tu sú jazdné vlastnosti povýšené nad kone. Ani pred odbočením z okruhu do boxov sa mi nechce poľaviť a ešte raz si chcem užiť poriadne zabrzdenie.

Pred garážou Chevroletu vyletím plný dojmov z auta skôr, než ma mechanik stihol osloviť s „nemiestnou“ prosbou. Či by som vraj mohol urobiť ešte jedno kolo na vychladenie bŕzd a pneumatík. Keď to „musí“ byť, nenechám sa dva krát núkať.

Slúži vývoju a zábave

Testovacie auto tímu, určené tiež na vozenie sponzorov, má vnútorný rám, podvozok a brzdy totožné so súťažnými špeciálmi. Pod kapotou je zatiaľ dvojlitrový turbomotor spojený s manuálnou prevodovkou. Už koncom augusta sa do testovacieho auta dostane nový súťažný motor s objemom 1,6 litra a turbodúchadlom. Približne v septembri začínajú testy súťažného auta s prepĺňaným motorom. K nasadeniu do pretekov príde až v budúcom roku.

32_chevy_WTCC_big.jpg

Chevroletu tento víkend vyšiel, ale BMW a Seat mu stúpali na krk.

Idem na koberec

V nedeľu počas hlavných pretekov stojí testovacie auto pred stanom Chevroletu. Návštevníci sa pri ňom pristavujú, fotia sa a potvrdzujú slová šéfa športového oddelenia Chevroletu, Erica Néva: „Keď máme na autosalóne vystavené pretekárske auto, návštevníci sa u nás zdržia tri krát dlhšie, ako keby tam nebolo.“

Tiež pozerám na vystavené auto a najradšej by som všetkým vôkol povedal, že včera som ho šoféroval. Myšlienky prerušilo pozvanie na kávu od Erica Néva, ktorý chcel vidieť toho „relystu“, čo šoféroval skúšobný Chevrolet Cruze.

Eric prezradil, že absenciu turba a zadného pohonu v porovnaní s konkurenciou od BMW a Seatu sa Chevrolet snaží dohnať v detailoch. Napríklad v päťtýždňovej pauze po pretekoch v Brne budú testovať viac ako ostatné tímy. Chevrolet má teraz viac než inokedy istú prevahu a šancu získať titul v hodnotení značiek aj pilotov. Po 14-tych z celkovo 24 pretekov vedie pred Seatom a BMW. Rovnako pilot tímu Yvan Muller si napriek nevydarenému víkendu v Brne udržal celkové prvenstvo.

BRNO 1. PRETEKY - VÝSLEDKY

1. R. Huff Chevrolet Cruze 12 kôl/28 min 46,901 s
2. G. Tarquini SEAT León TDI + 0,796 s
3. A. Menu Chevrolet Cruze + 2,036 s
4. A. Farfus BMW 320si + 2,345 s
5. A. Priaulx BMW 320si +12,874 s

BRNO 2. PRETEKY VÝSLEDKY

1. A. Priaulx BMW 320si 12 kôl/22 min 22,054 s
2. C. Turkington BMW 320si + 2,254 s
3. A. Menu Chebrolet Cruze + 3,353 s
4. R. Huff Chevrolet Cruze + 5,347 s
5. A. Farfus BMW 320si + 5,724 s

KLASIFIKÁCIA JAZDCOV PO 14 Z 24 PRETEKOV

1. Y. Muller (Chevrolet) 199 b
2. G. Tarquini (SEAT) 194 b
3. A. Priaulx (BMW) 183 b
4. R. Huff (Chevrolet) 167 b
5. A. Menu (Chevrolet) 116 b

KLASIFIKÁCIA VÝROBCOV PO 14 Z 24 PRETEKOV

1. Chevrolet 445 b
2. SEAT 405 b
3. BMW 382 b

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  5. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  7. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  2. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  5. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  6. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  8. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  9. Kreatívne učenie
  10. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 29 901
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 19 943
  3. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 13 925
  4. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 12 190
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 666
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 036
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 908
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 315
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 142
  10. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 8 182
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Kuffy a ich význam pre svet

Keď sa na to pozrieme takto, tak je to super edukačná kampaň. Len sa možno troška vymkla z rúk.

Hygienici: Nie je v našich silách kontrolovať Matovičove svadby

Hygienici trávia v práci víkendy aj nadčasy.

Hygienici rezortu dopravy merajú teplotu cestujúcemu v príletovej hale na Letisku M. R. Štefánika.

Lipšic nebude kandidovať na generálneho prokurátora

Lipšic chce pôsobiť v právnej praxi.

Daniel Lipšic.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana

BMW M3 vzbudzuje rešpekt napriek kontroverznej maske

Pod kapotou drieme radový šesťvalec s výkonom až 510 koní.

BMW M3 Competition
Opel Mokka-e