SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Vianoce v lete za volantom Chevroletu Cruze WTCC

Značka Chevrolet na pretekoch WTCC v Brne hviezdila. Rob Huff vyhral kvalifikáciu a tiež prvú jazdu. Alain Menu stál dva krát na stupni víťazov, celý tím odišiel z Čiech s potvrdeným postom vedúcej značky šampionátu. Rasťo Chvála zasa využil životnú šancu

Chevrolet Cruze s podvozkom špeciálu Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC dokáže amatéra fascinovať. Jazda stojí za to.Chevrolet Cruze s podvozkom špeciálu Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC dokáže amatéra fascinovať. Jazda stojí za to. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRNO. Továrenský jazdec Chevroletu Rob Huff práve parkuje s tréningovým dvojsedadlovým Cruze v pitlane. Zo sedadla spolujazdca vystupuje posledný z niekoľkých dôležitých hostí. Pár vyvolených malo to šťastie sedieť na sedadle spolujazdca vedľa víťaza kvalifikácie a neskoršieho víťaza prvej jazdy. Mňa čaká ešte väčší zážitok a veľká pocta. Po „príprave“ v ADAC Cruze Cupe šoférovať auto, na ktorom prebieha vývoj jednotlivých častí súťažných špeciálov WTCC.

Od chvíle, keď mi oznámili, že budem šoférovať testovací Cruze, uplynulo pár minút, avšak za ten čas som mal plnú hlavu myšlienok. Ako rýchlo uchytiť kameru? Bude mi dobré nastavenie sedadla? Ako sa s tým Cruze vôbec pohnúť? Pre krátkosť času sme kameru inštalovať nemohli a iba letmo som nazrel na polohu pedálov, volantu a základných tlačidiel.

Máme niečo spoločné

Najrýchlejší muž tréningu Rob Huff a ja máme niečo spoločné. Nie, rýchlosť na okruhu to rozhodne nie je, ale posed áno. Aj zo stredu auta pohodlne dočiahnem na pedále a volant. Oboje sú totiž posunuté smerom k sedadlu a konečne môžem objavovať čaro pozície šoférovania zo zeme. Je to romantické, lebo zapadajúce slnko mi svieti rovno do očí a v zornom uhle dominuje prístrojovka. Neprekáža to, veď tak nízko sedia ozajstní piloti a mám ambíciu sa na chvíľu vtesnať do ich kože.

Spomalenie šokuje

Auto určené na vývoj častí podvozka má klasickú manuálnu prevodovku. Takže pohnutie bolo podľa predstáv, na prvý krát. Nakoľko moje súťažné Mitsubishi Evo IX vyrazí z miesta podstatne rýchlejšie, šprint mi dych nevyráža. Akurát som nečakal zvuk odfukujúceho turbodúchadla.

Rozjímanie končí, pretože Cruze sa momentálne oprelo do pomyselných koľajníc a signalizuje, že je mu málo, stále málo, málo rýchlosti. Pred ďalším horizontom prichádza na rad skúška bŕzd s patričnou rezervou, pretože takto zo zeme je pohľad na cestu iný, než zo sériového auta, s ktorým som tam doteraz jazdil. A teraz to prišlo. Nohu som sotva oprel o brzdu a Chevrolet Cruze takmer zastavil. Ešteže fotograf Tomáš Kelement dokázal udržať zrkadlovku v rukách a nevyletela čelným oknom. Tie brzdy sú famózne.

To auto ide pod kožu

Napriek tomu, že toto Cruze je na svetelné roky vzdialené bežnému autu, okamžite si naň zvykám. Neviem s akým, pre mňa novým, autom by som si tak rýchlo začal dovoľovať. V technickej pasáži naberám odvahu nechať si jemne zaplávať zadok. Kontakt pilota s cestou je dokonalý. Toto je stroj na zdokonaľovanie šoférskych schopností. Konečne mám auto, ktoré po prudkom klesaní do najnižšieho bodu Masarykovho okruhu nekvíli, ale s radosťou zatáča.

31_chevy_WTCC_big.jpg

Pred jazdou na upravenom Cruze vozil Rasťo Chvála hostí na sériovom modeli s naftovým motorm. Hoci ide podľa názvu o ten istý model, rozdiel bol obrovský.

Ešte jedno kolo

Na cieľovej rovinke eufória vrcholí a po pár zbabelých pridaniach so slnkom v očiach tlačím plyn ako sa len dá. Teraz budem míňať boxy ako najrýchlejšie viem s mysľou upriamenou na povestnú prvú zákrutu brnenského okruhu.

Dávam si záväzok, že budem po dlhej rovinke brzdiť krátko a neskoro. Akurát to moje neskoro bolo zasa príliš skoro. Jazda na pretekárskej trati s akýmkoľvek športovým sériovým autom vyznie v porovnaní s týmto Chevroletom ako trápenie.

Sú vrcholne otravní…

S každou novou zákrutou skúšam držať vášeň na uzde, ale mimovoľne vykrikujem nadšením z toho, čo podvozok dokáže. Dvojlitrový prepĺňaný motor ani nevyzerá, že by mal mať 250 koní, pretože v aute zaniká. Tu sú jazdné vlastnosti povýšené nad kone. Ani pred odbočením z okruhu do boxov sa mi nechce poľaviť a ešte raz si chcem užiť poriadne zabrzdenie.

Pred garážou Chevroletu vyletím plný dojmov z auta skôr, než ma mechanik stihol osloviť s „nemiestnou“ prosbou. Či by som vraj mohol urobiť ešte jedno kolo na vychladenie bŕzd a pneumatík. Keď to „musí“ byť, nenechám sa dva krát núkať.

Slúži vývoju a zábave

Testovacie auto tímu, určené tiež na vozenie sponzorov, má vnútorný rám, podvozok a brzdy totožné so súťažnými špeciálmi. Pod kapotou je zatiaľ dvojlitrový turbomotor spojený s manuálnou prevodovkou. Už koncom augusta sa do testovacieho auta dostane nový súťažný motor s objemom 1,6 litra a turbodúchadlom. Približne v septembri začínajú testy súťažného auta s prepĺňaným motorom. K nasadeniu do pretekov príde až v budúcom roku.

32_chevy_WTCC_big.jpg

Chevroletu tento víkend vyšiel, ale BMW a Seat mu stúpali na krk.

Idem na koberec

V nedeľu počas hlavných pretekov stojí testovacie auto pred stanom Chevroletu. Návštevníci sa pri ňom pristavujú, fotia sa a potvrdzujú slová šéfa športového oddelenia Chevroletu, Erica Néva: „Keď máme na autosalóne vystavené pretekárske auto, návštevníci sa u nás zdržia tri krát dlhšie, ako keby tam nebolo.“

Tiež pozerám na vystavené auto a najradšej by som všetkým vôkol povedal, že včera som ho šoféroval. Myšlienky prerušilo pozvanie na kávu od Erica Néva, ktorý chcel vidieť toho „relystu“, čo šoféroval skúšobný Chevrolet Cruze.

Eric prezradil, že absenciu turba a zadného pohonu v porovnaní s konkurenciou od BMW a Seatu sa Chevrolet snaží dohnať v detailoch. Napríklad v päťtýždňovej pauze po pretekoch v Brne budú testovať viac ako ostatné tímy. Chevrolet má teraz viac než inokedy istú prevahu a šancu získať titul v hodnotení značiek aj pilotov. Po 14-tych z celkovo 24 pretekov vedie pred Seatom a BMW. Rovnako pilot tímu Yvan Muller si napriek nevydarenému víkendu v Brne udržal celkové prvenstvo.

BRNO 1. PRETEKY - VÝSLEDKY

1. R. Huff Chevrolet Cruze 12 kôl/28 min 46,901 s
2. G. Tarquini SEAT León TDI + 0,796 s
3. A. Menu Chevrolet Cruze + 2,036 s
4. A. Farfus BMW 320si + 2,345 s
5. A. Priaulx BMW 320si +12,874 s

BRNO 2. PRETEKY VÝSLEDKY

1. A. Priaulx BMW 320si 12 kôl/22 min 22,054 s
2. C. Turkington BMW 320si + 2,254 s
3. A. Menu Chebrolet Cruze + 3,353 s
4. R. Huff Chevrolet Cruze + 5,347 s
5. A. Farfus BMW 320si + 5,724 s

KLASIFIKÁCIA JAZDCOV PO 14 Z 24 PRETEKOV

1. Y. Muller (Chevrolet) 199 b
2. G. Tarquini (SEAT) 194 b
3. A. Priaulx (BMW) 183 b
4. R. Huff (Chevrolet) 167 b
5. A. Menu (Chevrolet) 116 b

KLASIFIKÁCIA VÝROBCOV PO 14 Z 24 PRETEKOV

1. Chevrolet 445 b
2. SEAT 405 b
3. BMW 382 b

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Keď štúdium (za)baví
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 763
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 340
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 729
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 283
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 615
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 153
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 907
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 814
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 682
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Kam až siaha rodina Borisa Kollára?

Predseda parlamentu zase raz nevyužil možnosť vyskúšať si, ako štát funguje pre jeho voličov a voličky.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach