SME
Utorok, 29. september, 2020 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Prvé dojmy: Hyundai odhalil novinky. Od miniauta po limuzínu

V Nemecku sme skúmali novinky značky Hyundai, ktorých oficiálna premiéra prebehne na parížskom autosalóne.

(Zdroj: Filip Garaj)

OFFENBACH, RÜSSELSHEIM. Kórejská automobilka nás nechala nakuknúť do svojej "kuchyne". V jej európskej centrále sme mali možnosť, v rámci statickej prezentácie, preskúmať všetky novinky ešte pred ich parížskou premiérou. Po odložení fotoaparátov a telefónov nám ukázali aj nástupcu Sonaty, ktorý príde na budúci rok.

Malé MPV

Bezpochyby najvýznamnejšou premiérou značky Hyundai v Paríži bude malé MPV s označením ix20. Konkurent Citroënu C3 Picasso alebo Škody Roomster vznikol na báze Kie Venga. Rozdiely medzi dvoma koncernovými súrodencami nie sú veľké. Hyundai má prednú a zadnú časť navrhnutú v súlade s aktuálnym štylistickým jazykom značky - takzvaným fluidným dizajnom. Zaujal nás nepravidelný tvar lamiel mriežky v maske chladiča. Tento dizajnový prvok nanešťastie bude súčasťou iba bohato vybavených verzií. Hyundai ix20 charakterizujú rozmery 4100 x 1765 x 1609 mm a rázvor osí kolies 2615 mm.

Hyundai ix20 je ďalším sériovým modelom, na ktorom kórejská automobilka uplatnila takzvaný "fluidný dizajn". Šesťuholníková maska chladiča je charakteristickým znakom všetkých nových Hyundaiov určených pre európsky trh.

Porovnávaniu so sesterskou Vengou sme sa nevyhli ani v interiéri. Tam je rozdielov viac, než sme čakali. Hyundai má vlastné tvary prístrojového panelu, stredovej konzoly i výplní dverí. Použité materiály pripomínajú hatchback i20. Vyšší posed za volantom znamená pohodlné nastupovanie. Výhľad z auta šikmo dopredu ale obmedzujú mohutné predné stĺpiky. Za pozornosť stojí dobrá priestorová ponuka vo všetkých smeroch, vyzdvihnúť treba najmä vnútornú šírku. Objem kufra zatiaľ nepoznáme. Nepredpokladáme však, že by sa výraznejšie líšil od hodnôt Vengy - 314 až 422 litrov v základe a 1253 l v dvojmiestnej konfigurácii.

Zmien vo vnútri je v porovnaní so sesterskou Kiou Venga pomerne dosť.

Na pohon slúžia dva zážihové a jeden vznetový štvorvalec. Benzínové agregáty majú objem 1,4 litra (66 kW/90 k) a 1,6 l (92 kW/125 k). Turbodiesel 1,4 CRDi bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 57 kW (77 k) a 66 kW (90 k). Ix20 sa od sesterskej Kie Venga má líšiť aj iným naladením podvozka.

Jeho výroba v českých Nošoviciach už odštartovala. Začiatok predajov je naplánovaný na november 2010. Ceny zatiaľ nepoznáme, dovolíme si však odhadnúť, že Hyundai bude o čosi drahší než Kia. Rozdiel možno vykompenzuje bohatšia výbava.

Modernizovaný Hyundai i10

Mestské miniauto sa po necelých troch rokoch od uvedenia podrobilo omladzovacej kúre. Tá pozostáva predovšetkým z úprav dizajnu. Šesťuholníková maska chladiča prechádzajúca až do nárazníka sa stáva poznávacím znakom všetkých áut značky Hyundai určených pre Európu. „I-desiatka“ má nové predné svetlomety, zadné dostali upravenú grafiku. Bočné smerovky v lepšie vybavených modeloch našli útočisko v spätných zrkadlách.

V interiéri sa zmenili iba drobnosti, viac noviniek nachádzame pod kapotou. Zážihové štvorvalce s objemami 1,1 (51 kW/69 k) a 1,2 litra (57 kW/77 k) boli modifikované tak, aby plnili emisnú normu Euro 5. Paletu motorizácií doplnil litrový zážihový trojvalec Kappa s výkonom 51 kW (69 k).

Pod kapotu miniauta Hyundai i10 pribudol nový zážihový trojvalec.

Dodávať ho budú výlučne do ekologicky ladenej verzie Blue Drive. Priemernú hodnotu emisií CO2 sa konštruktérom podarilo stlačiť na hodnotu 99 g/km aj vďaka použitiu pneumatík s nízkym valivým odporom a systému štart/stop.

Modernizovaný Hyundai i10 začnú predávať ešte do konca tohto roka.

Hyundai i40 - bez fotoaparátov, prosím

Presadiť sa v európskej strednej triede je pre Kórejcov tvrdý oriešok. Skúšali to s niekoľkými generáciami modelu Sonata, ale márne. Teraz si nepripúšťajú nič iné, ako úspech.

Pred tým, než sme si mohli pozrieť novú zbraň značky Hyundai pre segment strednej triedy, museli sme odložiť fotoaparáty i telefóny. Novinku s označením i40 totiž oficiálne predstavia až v marci budúceho roka. Netradične, ako prvá príde do predaja verzia kombi, ktorú sme si mali možnosť v rýchlosti "ohmatať". Hyundai i40 stojí na rovnakých základoch ako americká Sonata, čo ukázal hlavne pohľad do interiéru. Palubná doska svojim usporiadaním i použitými materiálmi pripomína SUV ix35. Trochu nás ale prekvapili páčky pod volantom známe napríklad z Kie cee′d.

Hyundai i40 vychádza z americkej Sonaty. Má však pozmenenú techniku a karosériu typu kombi.

I40 zaboduje predovšetkým vnútorným priestorom. Na dostatok miesta sme narazili aj vzadu. Pomerne nízko umiestnený zadný sedák ale dostatočne nepodopiera stehná pasažiera. Piate dvere na prototype nebolo možné otvoriť, preto sme do batožinového priestoru nahliadli cez sklopené zadné sedadlá. Tie - mimochodom - po sklopení vytvárajú rovnú podlahu s dnom kufra. Jeho objem sa odhaduje ťažko. Nechýbajú v ňom hliníkové priečky, ktoré zabraňujú samovoľnému pohybu menších predmetov. Podobný systém poznáme z kombíkov Audi, Škody Superb Combi a ďalšich.

 

Zadná časť "i-štyridsiatky" pripomína štúdiu Hyundai HED-2. Najmä tvar zadných stĺpikov a koncových svetiel.

Línie prednej časti „i-štyridsiatky“ evokujú americkú Sonatu. Na rozdiel od nej však má typickú šesťuholníkovú masku chladiča. Zadné partie, predovšetkým tvar stĺpika a koncových svetiel, verne pripomína štúdiu Hyundai HED-2, predstavenú ešte v roku 2006.

Na pohon kombi strednej triedy budú slúžiť zážihové štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva 1,6 GDI a 2,0 GDI, a turbodiesel 1,7 CRDi. Ponuku zrejme doplní aj vznetový dvojliter.

Niečo pre drifterov

Hyundai Genesis Coupé zožal v USA veľký úspech. Ponúka totiž kombináciu pekných tvarov, pomerne výkonných motorov a pohonu zadných kolies so samosvorným diferenciálom. Výrobca oznámil, že ho koncom tohto roka začne ponúkať na vybraných európskych trhoch. Či je medzi nimi aj ten slovenský, sme sa nedozvedeli. Zákazníci budú mať na výber dva motory - prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,0 litra (154 kW/210 k) a atmosférický šesťvalec 3,8 l (223 kW/303 k). Európska verzia sa od tej americkej líši preladeným podvozkom, brzdami a riadením. Ceny ešte nie sú známe.

Kupé Genesis koncom roka začnú predávať na niektorých európskych trhoch.

Hyundai v Paríži predvedie aj dva luxusné sedany - Genesis a Equus, ktoré sa úspešne predávajú v USA a Južnej Kórei. Automobilka plánuje skúmať odozvu verejnosti a podľa nej sa rozhodne, či tieto dva modely budú k dispozícii aj na starom kontinente.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  3. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  4. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  5. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  6. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  7. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  8. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  9. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  10. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  1. Brick Award 2020: Pocta kvalitnej tehlovej architektúre
  2. Union prepláca doplatky za lieky do 18 rokov neobmedzene
  3. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  4. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  5. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  6. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  7. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  8. Každý komín potrebuje svoj domov!
  9. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  10. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 20 632
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 19 109
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 17 956
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 12 489
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 11 852
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 10 607
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 593
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 527
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 475
  10. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 419
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spojené horské projekty sú bežné, pretože hotel môže prenajímať súkromné apartmány v čase, keď ich nevyužíva majiteľ a tak si na seba dokážu zarobiť.

Kňažko je v nemocnici, má koronavírus

Ľudí vyzval, aby nezľahčovali situáciu.

Milan Kňažko.

Koronavírus: Covid-19 má ďalšiu obeť, biskupom sa nepozdáva zákaz bohoslužieb (minúta po minúte)

Kňažko je s Covid-19 v nemocnici, odhalili ohnisko nákazy v ošetrovateľskom centre v Humennom.

Na bohoslužby v Dóme sv. Alžbety sa dá ísť len s rúškom.
Dominika Uhráková žije vo Veľkej Británii od roku 2015. V súčasnosti pracuje na zákaznickom servise v spoločnosti PRS for Music.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen spustil v Bratislave výrobu najvýkonnejšieho Touaregu R

Na stovku zrýchli za 4,9 sekundy a pomáha si elektrinou.

Volkswagen Touareg R
Nová Dacia Sandero Stepway, Logan a Sandero.
Najpredávanejším malým SUV bol v auguste Peugeot 2008.

Audi A3 Sportback je len také dobré, ako si ho spravíte (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback