SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Prvé dojmy: Hyundai odhalil novinky. Od miniauta po limuzínu

V Nemecku sme skúmali novinky značky Hyundai, ktorých oficiálna premiéra prebehne na parížskom autosalóne.

(Zdroj: Filip Garaj)

OFFENBACH, RÜSSELSHEIM. Kórejská automobilka nás nechala nakuknúť do svojej "kuchyne". V jej európskej centrále sme mali možnosť, v rámci statickej prezentácie, preskúmať všetky novinky ešte pred ich parížskou premiérou. Po odložení fotoaparátov a telefónov nám ukázali aj nástupcu Sonaty, ktorý príde na budúci rok.

Malé MPV

Bezpochyby najvýznamnejšou premiérou značky Hyundai v Paríži bude malé MPV s označením ix20. Konkurent Citroënu C3 Picasso alebo Škody Roomster vznikol na báze Kie Venga. Rozdiely medzi dvoma koncernovými súrodencami nie sú veľké. Hyundai má prednú a zadnú časť navrhnutú v súlade s aktuálnym štylistickým jazykom značky - takzvaným fluidným dizajnom. Zaujal nás nepravidelný tvar lamiel mriežky v maske chladiča. Tento dizajnový prvok nanešťastie bude súčasťou iba bohato vybavených verzií. Hyundai ix20 charakterizujú rozmery 4100 x 1765 x 1609 mm a rázvor osí kolies 2615 mm.

Hyundai ix20 je ďalším sériovým modelom, na ktorom kórejská automobilka uplatnila takzvaný "fluidný dizajn". Šesťuholníková maska chladiča je charakteristickým znakom všetkých nových Hyundaiov určených pre európsky trh.

Porovnávaniu so sesterskou Vengou sme sa nevyhli ani v interiéri. Tam je rozdielov viac, než sme čakali. Hyundai má vlastné tvary prístrojového panelu, stredovej konzoly i výplní dverí. Použité materiály pripomínajú hatchback i20. Vyšší posed za volantom znamená pohodlné nastupovanie. Výhľad z auta šikmo dopredu ale obmedzujú mohutné predné stĺpiky. Za pozornosť stojí dobrá priestorová ponuka vo všetkých smeroch, vyzdvihnúť treba najmä vnútornú šírku. Objem kufra zatiaľ nepoznáme. Nepredpokladáme však, že by sa výraznejšie líšil od hodnôt Vengy - 314 až 422 litrov v základe a 1253 l v dvojmiestnej konfigurácii.

Zmien vo vnútri je v porovnaní so sesterskou Kiou Venga pomerne dosť.

Na pohon slúžia dva zážihové a jeden vznetový štvorvalec. Benzínové agregáty majú objem 1,4 litra (66 kW/90 k) a 1,6 l (92 kW/125 k). Turbodiesel 1,4 CRDi bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 57 kW (77 k) a 66 kW (90 k). Ix20 sa od sesterskej Kie Venga má líšiť aj iným naladením podvozka.

Jeho výroba v českých Nošoviciach už odštartovala. Začiatok predajov je naplánovaný na november 2010. Ceny zatiaľ nepoznáme, dovolíme si však odhadnúť, že Hyundai bude o čosi drahší než Kia. Rozdiel možno vykompenzuje bohatšia výbava.

Modernizovaný Hyundai i10

Mestské miniauto sa po necelých troch rokoch od uvedenia podrobilo omladzovacej kúre. Tá pozostáva predovšetkým z úprav dizajnu. Šesťuholníková maska chladiča prechádzajúca až do nárazníka sa stáva poznávacím znakom všetkých áut značky Hyundai určených pre Európu. „I-desiatka“ má nové predné svetlomety, zadné dostali upravenú grafiku. Bočné smerovky v lepšie vybavených modeloch našli útočisko v spätných zrkadlách.

V interiéri sa zmenili iba drobnosti, viac noviniek nachádzame pod kapotou. Zážihové štvorvalce s objemami 1,1 (51 kW/69 k) a 1,2 litra (57 kW/77 k) boli modifikované tak, aby plnili emisnú normu Euro 5. Paletu motorizácií doplnil litrový zážihový trojvalec Kappa s výkonom 51 kW (69 k).

Pod kapotu miniauta Hyundai i10 pribudol nový zážihový trojvalec.

Dodávať ho budú výlučne do ekologicky ladenej verzie Blue Drive. Priemernú hodnotu emisií CO2 sa konštruktérom podarilo stlačiť na hodnotu 99 g/km aj vďaka použitiu pneumatík s nízkym valivým odporom a systému štart/stop.

Modernizovaný Hyundai i10 začnú predávať ešte do konca tohto roka.

Hyundai i40 - bez fotoaparátov, prosím

Presadiť sa v európskej strednej triede je pre Kórejcov tvrdý oriešok. Skúšali to s niekoľkými generáciami modelu Sonata, ale márne. Teraz si nepripúšťajú nič iné, ako úspech.

Pred tým, než sme si mohli pozrieť novú zbraň značky Hyundai pre segment strednej triedy, museli sme odložiť fotoaparáty i telefóny. Novinku s označením i40 totiž oficiálne predstavia až v marci budúceho roka. Netradične, ako prvá príde do predaja verzia kombi, ktorú sme si mali možnosť v rýchlosti "ohmatať". Hyundai i40 stojí na rovnakých základoch ako americká Sonata, čo ukázal hlavne pohľad do interiéru. Palubná doska svojim usporiadaním i použitými materiálmi pripomína SUV ix35. Trochu nás ale prekvapili páčky pod volantom známe napríklad z Kie cee′d.

Hyundai i40 vychádza z americkej Sonaty. Má však pozmenenú techniku a karosériu typu kombi.

I40 zaboduje predovšetkým vnútorným priestorom. Na dostatok miesta sme narazili aj vzadu. Pomerne nízko umiestnený zadný sedák ale dostatočne nepodopiera stehná pasažiera. Piate dvere na prototype nebolo možné otvoriť, preto sme do batožinového priestoru nahliadli cez sklopené zadné sedadlá. Tie - mimochodom - po sklopení vytvárajú rovnú podlahu s dnom kufra. Jeho objem sa odhaduje ťažko. Nechýbajú v ňom hliníkové priečky, ktoré zabraňujú samovoľnému pohybu menších predmetov. Podobný systém poznáme z kombíkov Audi, Škody Superb Combi a ďalšich.

 

Zadná časť "i-štyridsiatky" pripomína štúdiu Hyundai HED-2. Najmä tvar zadných stĺpikov a koncových svetiel.

Línie prednej časti „i-štyridsiatky“ evokujú americkú Sonatu. Na rozdiel od nej však má typickú šesťuholníkovú masku chladiča. Zadné partie, predovšetkým tvar stĺpika a koncových svetiel, verne pripomína štúdiu Hyundai HED-2, predstavenú ešte v roku 2006.

Na pohon kombi strednej triedy budú slúžiť zážihové štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva 1,6 GDI a 2,0 GDI, a turbodiesel 1,7 CRDi. Ponuku zrejme doplní aj vznetový dvojliter.

Niečo pre drifterov

Hyundai Genesis Coupé zožal v USA veľký úspech. Ponúka totiž kombináciu pekných tvarov, pomerne výkonných motorov a pohonu zadných kolies so samosvorným diferenciálom. Výrobca oznámil, že ho koncom tohto roka začne ponúkať na vybraných európskych trhoch. Či je medzi nimi aj ten slovenský, sme sa nedozvedeli. Zákazníci budú mať na výber dva motory - prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,0 litra (154 kW/210 k) a atmosférický šesťvalec 3,8 l (223 kW/303 k). Európska verzia sa od tej americkej líši preladeným podvozkom, brzdami a riadením. Ceny ešte nie sú známe.

Kupé Genesis koncom roka začnú predávať na niektorých európskych trhoch.

Hyundai v Paríži predvedie aj dva luxusné sedany - Genesis a Equus, ktoré sa úspešne predávajú v USA a Južnej Kórei. Automobilka plánuje skúmať odozvu verejnosti a podľa nej sa rozhodne, či tieto dva modely budú k dispozícii aj na starom kontinente.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 291
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 504
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 254
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 119
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 128
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 634
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 406
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 335
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 872
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Víťazná americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová (uprostred) pózuje v cieli s druhou Slovenkou Petrou Vlhovou (vľavo) a treťou Švajčiarkou Wendy Holdenerovou (vpravo).

Slovenská lyžiarka skončila druhá.


57m
Spisovateľ Lukáš Cabala.

Vedie antikvariát a píše knihy.


24. nov
Aj na území dnešného Slovenska máme zdokumentované prípady, kedy sa medvedice ujali ľudských detí.

Pre dobro mláďat sú aj promiskuitné.


26. nov
Peter Tkačenko

Pochovávať vládu pre dlhovú brzdu a dôchodky je absurdné.


8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


9 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Trading: Když už chcete rychle a spekulativně obchodovat, věnujte se oblasti, které rozumíte
  2. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #26 - Pol roka a prvý kilometer
  3. Jaroslav Polaček: Pamätáte si ešte na modré tabuľky? Ja už ani nie!
  4. Ján Marton: Progresívna vízia ministerstva pôdohospodárstva je skôr halucináciou diletantov.
  5. Adam Sedláček: Bravčové ucho pod stromčekom a sukňa nad kolenami
  6. František Lefler: Vianočné trhy v Nemecku
  7. Tomáš Sedliačik: Obeťami konšpirácií sme všetci
  8. Štefan Vrátny: Vakcéri, antivakcéri, a čo by bolo správne
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 330
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 308
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 496
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 466
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 070
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 139
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 616
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 021
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu