SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Zaparkoval na cintoríne pri hrobe Schneidera Trnavského

Mnohí tvrdia, že sa na sídliskách miest nedá parkovať. A tak nedostatočný počet miest na parkovanie dopĺňajú všetky ostatné, kde autá nejazdia.

Adrian: "Na jednej nie veľmi frekventovanej ulici v Žiari nad Hronom parkovali dve autá, pričom stáli z obidvoch strán na chodníku pred priechodom pre chodcov. Na druhej strane cesty bolo parkovisko skoro úplne prázdne."Adrian: "Na jednej nie veľmi frekventovanej ulici v Žiari nad Hronom parkovali dve autá, pričom stáli z obidvoch strán na chodníku pred priechodom pre chodcov. Na druhej strane cesty bolo parkovisko skoro úplne prázdne." (Zdroj: Adrian zo Žiaru nad Hronom)

Mnohí tvrdia, že sa na sídliskách miest nedá parkovať. A tak nedostatočný počet miest na parkovanie dopĺňajú všetky ostatné, kde nejazdia autá. Najčastejšie sú to chodníky v celej svojej šírke, no stojacim autám sa nevyhnú ani trávniky a detské ihriská.

Pozrite si dopravné priestupky podľa ich umiestnenia na mape

Už ste niekedy videli, aby niekto parkoval na cintoríne? Petrovi sa na tom trnavskom podarilo odfotiť staršieho červeného bavoráka, ktoré stálo pred hrobom Mikuláša Schneidera Trnavského. Bol to známy slovenský dirigent a skladateľ. Nie je však známe, že by vlastnil bavoráka.

Niektorí si pletú vodorovné dopravné značenia. Najčastejšie vyznačené parkovacie miesta so šrafovaním prípadne s priechodmi pre chodcov. Na parkovacie miesta sa často menia aj ohyby križovatiek. Fotky nám poslali títo autori (v poradí): Peter z Trnavy, Peter z Bratislavy a Géza z Bratislavy.

Častým neduhom ľudí, ktorí využívajú nesprávny spôsob parkovania, je aj blokovanie priechodu pre chodcov zo strany chodníka prípadne blokovanie celej šírky chodníka.

Atilla: "Majitel Clia si "len odbehol na postu", a keďže nemal inú možnosť na zaparkovanie, tak to nechal na priechode (Vlastenecké námestie, Bratislava). Majiteľ Peugeota to má tiež dobre spočítané. Takto stojí pravidelne, dokonca mu občas nejaké iné auto priskočí pomôcť, a priechod je potom úplne plný. Mimochodom, audina, čo stojí za 406, stojí na žltej čiare (Hrobákova, Bratislava)."

Peter: "Zároveň nasledujúca fotka ukazuje ďalší priechod pre chodcov a ako autá blokujú chodník, pričom polícia už bola kontaktovaná viackrát ohľadom nebezpečných situácií, ktorým sú chodci a hrdé mamičky a oteckovia tlačiaci detské kočíky vystavovaní."

Na záver si pozrite fotku od Petra, na ktorej vidno autá parkujúce na a pri zastávke MHD.

09.jpg

§ 25, zákon č. 8/2009 Z.z.:

(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť

a) v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti,
b) pred neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním,
c) na priechode pre chodcov alebo na priechode pre cyklistov a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred nimi,
d) na križovatke a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred hranicou križovatky a 5 m za ňou; tento zákaz neplatí v obci na križovatke tvaru "T" na náprotivnej strane vyúsťujúcej cesty,
e) na pripájacom alebo na odbočovacom pruhu,
f) na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre nástupište a vyznačený priestor,
g) na železničnom priecestí, v podjazde a v tuneli a vo vzdialenosti kratšej ako 15 m pred nimi a 15 m za nimi,
h) na mieste, kde by vozidlo zakrývalo zvislú dopravnú značku, vodorovnú dopravnú značku vyznačujúcu spôsob radenia do jazdných pruhov a určený smer jazdy cez križovatku alebo vyjadrujúcu doplňujúci údaj nápisom alebo svetelné signály,
i) na vnútornom jazdnom pruhu,
j) na vyhradenom jazdnom pruhu okrem vozidla, pre ktoré je vyhradený jazdný pruh určený, a ak nejde o vnútorný jazdný pruh,
k) na cestičke pre cyklistov,
l) vo vzdialenosti kratšej ako 5 m od začiatku a 5 m od konca pozdĺžnej súvislej čiary alebo nástupného ostrovčeka tam, kde by medzi touto čiarou alebo nástupným ostrovčekom a vozidlom nezostal voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m,
m) na moste,
n) pred vjazdom na cestu z miesta mimo cesty alebo na vyhradenom parkovisku, ak nejde o vozidlo, pre ktoré je parkovisko vyhradené,
o) na platenom parkovisku, ak vozidlo nemá zaplatený poplatok za parkovanie,
p) na električkovom koľajovom páse,
q) na chodníku okrem prípadu podľa § 52 ods. 2,
r) na kruhovom objazde,
s) na cestnej zeleni a inej verejne prístupnej zeleni, na ostrovčekoch a deliacich pásoch, ak to nie je dovolené dopravnou značkou,
t) na mieste, kde by medzi vozidlom a najbližšou električkovou koľajnicou nezostal voľný jazdný pruh široký najmenej 3, 5 m,
u) na iných miestach, kde zastavenie alebo státie môže ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo obmedziť jazdu vozidiel; osobitne na miestach vjazdov alebo výjazdov z pozemkov, vjazdov a výjazdov z objektov určených na zásobovanie alebo parkovacích miest.

(2) Na cestách I. triedy a za zníženej viditeľnosti aj na ostatných cestách s výnimkou účelových komunikácií je mimo obce zakázané zastavenie a státie na inom mieste než na mieste označenom ako parkovisko s výnimkou núdzového státia.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 406
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 302
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 295
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 733
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 378
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 761
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 592
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 470
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


1 h
Igor Matovič

Matovič dôvod na svoje odvolanie nevidí.


a 3 ďalší 3 h
Michaela Valicová

Poradenstvu sa venuje desať rokov.


22. sep

Blogy SME

  1. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. Jozef Javurek: Kurátor
  4. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  5. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  6. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  7. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  8. Post Bellum SK: Vízie televízie. Inscenácie na obrazovke boli aj kompromisom
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 261
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 425
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 338
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 712
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 587
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 490
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 320
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 169
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu