ATLANTA, GEORGIA. Prechádzame štvorprúdovými ulicami Atlanty, ktoré sa kvalitou povrchu od našich veľmi nelíšia. Niektoré sú dokonca ešte horšie so záplatami a nerovnými spojmi na mostoch. Podvozok BMW X3 ich však filtruje lepšie ako minulá generácia.
Možno je v tom symbolika - väčšie vonkajšie rozmery, premiéra v Amerike, výroba v Amerike a podstatne viac komfortu. Auto pôvodne navrhnuté ako (SAV) Sport Activity Vehicle sa zmenilo na SUV (Sport Utility Vehicle) s tomu primeraným komfortom a veľkosťou karosérie.
Našťastie, nový model jazdí precízne ako každé BMW s nádychom dynamiky, ktorú bolo v pomeroch predpisov a ciest štátu Georgia ťažko vyskúšať. Na vidieku sa však našlo pár serpentín, ktoré potvrdili, že aj toto je BMW, hoci o poznanie väčšie a komfortnejšie než predchodca.
Potreboval zmenu
Model X3 bol po technickej stránke spomedzi modelov BMW najstarší a v duchu dnešných čias potreboval zmenu a hlavne nové technické prvky zavedené do ostatných modelov BMW. Po stránke vybavenosti a technického pokroku predbieha aj BMW X5.
|
Systém štart-stop má vypínač vedľa štartovacieho tlačidla. V BMW X3 kombinuje automobilka štart-stop systém aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. |
![]() |
Stredový tunel dostal všetko potrebné, ovládanie nastavenia podvozka, najnovší iDrive a elektronickú parkovaciu brzdu. Lesklý klavírový obklad mu nepristane. Vidno na ňom prach aj drobné škrabance. |
Nemá byť z cukru
Napriek priorite byť dobrým a rýchlym služobníkom na cestách má BMW X3 danosť prekonať ľahký terén alebo zvládnuť prostredie, ktoré už osobnému autu nevyhovujú. Úprimne povedané, testovaciu trať v lese by sme okrem brodu a pár vyvýšenín zvládli s rodinným vanom. Dokonca strmý zjazd by sa dal zvládnuť bez hilldescent control.
|
V X3 posuvné zadné sedadlá nenájdete. Objem batožinového priestoru môže z 550 litrov narásť až na 1600. Sieť oddeľujúcu posádku od nákladu možno upevniť za predné sedadlá. |
Pre štyri s dvomi
Najnovšia verzia pohonu všetkých kolies xDrive nahradila v X3 doteraz používanú prvú generáciu. Prioritne ide najväčšia časť krútiaceho momentu na zadné kolesá, čo samozrejme pri pokojnej jazde na suchom asfalte necítiť.
Dynamická stabilita však cielene pribrzďuje v ostrej zákrute zadné koleso na vnútornej strane s cieľom zmierniť nedotáčavé správanie. „Je to prvý X-model od BMW, ktorý má elektrický posiľňovač riadenia", upozorňoval Christian Bayer novinárov.
|
Naftový štvorvalec má techniku, aká sa dnes nosí - turbo s variabilnou geometriou lopatiek, vstrekovanie common rail s piezoelektrickými vstrekovačmi a tlakom 1800 barov. Má tiež slušný výkon 135 kW (184k). Chýba mu však kultúra pri voľnobehu a nižších rýchlostiach. |
|
Zadné svetlá teraz viac pripomínajú väčší model X5. Pri panickom brzdení nastúpi flasch efekt brzdových svetiel a za nimi nasleduje rozsvietenie výstražných svetiel. |
|
Spolu s ostatnými prvkami si možno do BMW objednať aj Top View s kamerovým monitorovaním troch strán auta. |
Jazdili SME... |
BMW X3 aj s väčšou karosériou a elektrickým posiľňovačom jazdí prvotriedne. Za citeľne zlepšeným komfortom sa možno ukrýva podvozok Dynamic Damper Control s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov a Dynamic Drive Control, ktorý dovoľuje vodičovi nastaviť režim podvozka a motora na Normal, Sport a Sport+. Novinka vyzerá, jazdí a robí radosť ako každé BMW. Na pomery značky pôsobí priestranne, avšak cesty v štáte Georgia nedali veľký priestor na radosť z jazdy. Všetky moderné prvky dostupné vo vychytených modeloch značky a celková modernizácia však pripravili BMW X3 o jedinečnosť predchádzajúcej generácie. Tá mala meracie prístroje a dizajn prístrojového panelu jedinečnejší v porovnaní s ostatnými modelmi než novinka. Nič to nemení na tom, že latka v triede sa posúva opäť vyššie, aj keď bez posuvných zadných sedadiel. |
BMW X3 - prvé dojmy |
viac priestoru vzadu príjemnejšie nastupovanie komfortnejší podvozok úsporný benzínový šesťvalec dobrý elektrický posilňovač riadenia hlučný štart naftového štvorvalca podstatne krajší prístrojový panel nápadná podoba s X5 |
BMW X3 - rozmery a objemy
Dĺžka (mm) | 4648 |
Šírka (mm) | 1881 |
Výška (mm) | 1661 |
Rázvor (mm) | 2810 |
Svetlá výška (mm) | 212 |
Priemer otáčania (m) | 11,9 |
Objem kufra - po roletu (l) | 550 |
Objem kufra - po sklopení sedadiel (l) | 1600 |
Objem palivovej nádrže (l) | 67 |
BMW X3 - technické parametre
Motor | R6 TwinPower Turbo | R6 diesel |
Verzia | xDrive35i | xDrive20d |
Technika | VALVETRONIC | CR - piezo,1800 bar |
Palivo | benzín | nafta |
Prevodovka | Steptronic | man. (Steptronic) |
Počet stupňov | 8 | 6 (8) |
Výkon (kW/k) | 225/306 | 135/184 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5800 | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 400 | 380 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 1200-5000 | 1750-2750 |
Kompresný pomer | 10,2:1 | 16,5:1 |
Spotreba - mesto (l/100 km) | 11,2 | 6,7(6,1) |
Spotreba - mimo mesto (l/100 km) | 7,4 | 5,0(5,3) |
Spotreba - kombinácia (l/100 km) | 8,8 | 5,6 (5,6) |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,7 | 8,5(8,5) |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 245 | 210 (210) |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1805 | 1790 |
Úžitková hmotnosť (kg) | 560 | 575 |
Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE?