BRATISLAVA. Zážihový štvorvalec má zdvihový objem iba 1390 cm3, ale produkuje výkon až 118 kW (160 k) a najvyšší krútiaci moment 240 Nm v širokom spektre 1500 až 4500 otáčok za minútu. To všetko vďaka systému dvojitého prepĺňania prostredníctvom kompresora a turbodúchadla.
Je drahý
Jednému z najlepších reprezentantov takzvaného „downsizingu“ (nahrádzanie väčšieho zdvihového objemu prepĺňaním) však hrozí predčasné ukončenie výroby.
Príčinou nie sú technické problémy, ale vysoké náklady na výrobu týchto motorov. Podľa britského magazínu Autocar, Volkswagen zvažuje možnosť úplného ukončenia produkcie agregátov 1,4 TSI Twincharger.
Vo svojich laboratóriách zároveň pracuje na vývoji nových technológií, ktoré by umožnili dosiahnuť podobné výkony maloobjemových motorov, ale pri nižších výrobných nákladoch.
Autor: fg