GARÁŽ

Volkswagen zvažuje ukončenie výroby motora 1,4 TSI Twincharger

Jednému z najlepších reprezentantov takzvaného "downsizingu" hrozí predčasný koniec. Dôvodom sú vysoké náklady na jeho výrobu.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Zážihový štvorvalec má zdvihový objem iba 1390 cm3, ale produkuje výkon až 118 kW (160 k) a najvyšší krútiaci moment 240 Nm v širokom spektre 1500 až 4500 otáčok za minútu. To všetko vďaka systému dvojitého prepĺňania prostredníctvom kompresora a turbodúchadla.

Je drahý

Jednému z najlepších reprezentantov takzvaného „downsizingu“ (nahrádzanie väčšieho zdvihového objemu prepĺňaním) však hrozí predčasné ukončenie výroby.

Príčinou nie sú technické problémy, ale vysoké náklady na výrobu týchto motorov. Podľa britského magazínu Autocar, Volkswagen zvažuje možnosť úplného ukončenia produkcie agregátov 1,4 TSI Twincharger.

Vo svojich laboratóriách zároveň pracuje na vývoji nových technológií, ktoré by umožnili dosiahnuť podobné výkony maloobjemových motorov, ale pri nižších výrobných nákladoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 392
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 629
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 567
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 243
  5. Kam do tepla v januári? 1 867
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 805
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 657
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 625
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 484
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 924

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.