SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Chevrolet postavil pekný malý sedan

Nové Aveo sedan prerástlo svojho rovnomenného predchodcu vo všetkých ohľadoch. Ponúka atraktívnejšie tvary, väčší batožinový priestor a prvýkrát aj vznetový motor. Predávať ho začnú v lete.

(Zdroj: Chevrolet)

BRATISLAVA. Chevrolet Aveo sedan dokázal prekvapiť nízkou cenou, ale aj slabým hodnotením v nárazových skúškach organizácie EuroNCAP. S príchodom novej generácie sú však všetky chyby predchodcu zabudnuté. Novinka ho totiž prekonáva v podstate v každom ohľade.

Nezanikne v dave

Malý sedan má výstavný debut už za sebou. Absolvoval ho na januárovom autosalóne v Detroite - pod názvom Sonic. Na starom kontinente sa naďalej bude volať Aveo sedan, pričom prvýkrát ho v rámci európskej premiéry budeme môcť vzhliadnuť na prehliadke v Ženeve, v marci tohto roku.

Podobne, ako Aveo hatchback, aj sedan prichádza s výrazným dizajnom, ktorý v triede, kde dominuje Renault Thalia a Dacia Logan, rozhodne vynikne. Zaujímavé sú predné svetlomety bez spoločného krycieho skla, výrazné oblúky blatníkov, v ktorých sa otáčajú kolesá s priemerom 15 až 17 palcov i zvislé koncové svetlá.

Dlhší, širší, vyšší

S mierami 4399 x 1735 x 1517 mm a rázvorom osí kolies 2525 mm je nový sedan väčší vo všetkých smeroch než jeho predchodca. Najvýraznejší medzigeneračný nárast zaznamenala celková dĺžka vozidla - o 90 mm. Objem batožinového priestoru dosahuje 502 litrov.

Palubná doska zostáva zhodná s hatchbackom. Nezvyčajný prístrojový panel kombinuje analógový otáčkomer s digitálnym rýchlomerom.

Výrobca sľubuje, že Aveo sedan bude vďaka do karosérie integrovanému rámu vynikať jej tuhosťou. Podvozok má v rámci triedy štandardnú základnú charakteristiku – vpredu vzpery McPherson, vzadu vlečené ramená. Sériová výbava má obsahovať aj stabilizačný systém ESC.

Štyri motory, tri prevodovky

K dispozícii budú štyri poháňacie jednotky, no spolu až šesť výkonových verzií. Všetky tri zážihové motory disponujú variabilným časovaním ventilov. Základný štvorvalec s objemom 1,2 litra produkuje 51 alebo 63 kW (70, resp. 86 k).

Benzínová „jedna-štvorka“ dosahuje 74 kW (101 k) a „jedna-šestka“ 85 kW (116 k). Prvýkrát ponuku obohatí aj turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva common-rail. Má objem 1,3 litra a produkuje 55 kW (75 k) alebo 70 kW (95 k). Oba vznetové varianty dopĺňa systém štart/stop.

V predaji od leta

Chevrolet pripravil pre Aveo sedan tri prevodovky. V závislosti od motorizácie dostanete päť- alebo šesťstupňový manuál. Zážihové agregáty 1,4 a 1,6 l je možné mať aj so šesťstupňovým automatom.

Predaj štvordverového Avea odštartuje v lete tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  2. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  3. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  6. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  7. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  8. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 480
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 052
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 805
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 488
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 357
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 772
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 471
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 098
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lieky proti covidu od spoločnosti Merck.

Doteraz sa podalo približne 4800 dávok protilátok.


28. nov

Tak nejak sme čakali, že najviac roboty s Ficom budú mať dnes úplne iní ľudia.


Peter Schut.

Všetky lieky majú aj nevýhody.


28. nov
Ilustračné foto.

Týka sa to zatiaľ deviatich okresov.


21 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


3 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


23 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  2. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  3. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  4. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  5. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  6. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  7. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  8. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 163
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 792
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 400
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 941
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 849
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 282
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 005
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 768
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu