Prvá jazda: Nové Audi A6 jazdí ako vyzerá. Svižne

Automobil nemusí byť zákonite v niečom prvý na svete, aby bol výnimočný. Siedma generácia Audi A6 neprináša prvky, ktoré by konkurenčné autá nemali. Akurát niektoré, nie sú obvyklé vo vyššej strednej triede a iné sú dokonalejšie ako u konkurentov.

Opticky nepôsobí Audi A6 ako veľký sedan vyššej strednej triedy. Ani vodič nemá pocit, že riadi takmer päťmetrovú limuzínu. Audi vynieslo svoj dôležitý model na výslnie a v nemalej miere tomu pomohli nové technické prvky ako LED svetlá.(Zdroj: Tomáš Kelement)

PALERMO, SICÍLIA.

Napríklad hlavné svetlá bez žiaroviek iba z LED diód už použil Lexus v hybridnej limuzíne. LED svetlá v Audi vyzerajú lepšie a podľa skúsenosti v sicílskej hustej tme súdime, že svietia lepšie. Neunavujú oči vodiča a výborne reagujú na režim jazdy.

Audi pomocou LED technológie zmazalo veľký náskok Mercedesu, ktorý podľa nás s bi-xenónovými výbojkami svieti najlepšie. Príplatkové svetlá v Audi budú dobré šoférom, ktorí jazdia väčšinou v tme.

Možno je v tom trocha symboliky, ale práve nové LED svetlá vytiahli Audi A6 na výslnie, pretože obaja hlavní konkurenti, BMW aj Mercedes, pred časom modernizovali sedany vyššej strednej triedy.

Jeden pasažier mínus

Automobilka právom upozorňuje na optické odľahčenie sedanu, pretože je podložené skutočným znížením hmotnosti. Novinka má oproti minulej generácii podstatne viac systémov na palube, lepšiu bezpečnosť avšak o 80 kilogramov nižšiu hmotnosť.

Stalo sa tak vďaka širšiemu využitiu hliníka a v neposlednom rade plastov. Zavedením vysokopevnej ocele mohli konštruktéri zmenšiť profil nosníkov a tie, ktoré nemajú veľký význam pre tuhosť karosérie vyrobili z hliníka.

Hliník našiel miesto aj v častiach náprav, na prednej kapote a zadnom veku kufra. Len na karosérii ušetrili konštruktéri v porovnaní s predchodcom 30 kilogramov. Celkovo je v závislosti od verzie novinka ľahšia o hmotnosť dospelého cestujúceho.

AUDI_KOKPIT.JPG
Kokpit doslova obopne vodiča, šofér má viac radosti z ovládania auta a vôbec nemá pocit, že by riadil nejaké hebedo. Palubná doska je nižšia širšia a jednoduchšia s precíznym spracovaním detailov ako je u Audi zvykom. Externý displej nemusíte sledovať, lebo všetky údaje sú aj medzi „budíkmi“.

Zaostrili na efektivitu

Onedlho pribudne k predstaveným dvom naftovým a dvom benzínovým motorom verzia s hybridným pohonom. Podstatnejšie sú však obmedzenia najväčších nepriateľov spotreby v aute.

Audi dostalo nový efektívnejší alternátor, na spotrebu menej náročné elektromechanické riadenie, ľahší systém pohonu všetkých kolies Quattro a v neposlednom rade štandardne systém štart stop.

Viac než prevratné technológie v motoroch majú nižšiu spotrebu zabezpečiť menšie odpory a lepšia aerodynamika. Nízky súčiniteľ odporu vzduchu (Cx 0,26) pocíti každý.

Audi A6 je extrémne tiché aj v obrovských rýchlostiach. Istý podiel na akustickom komforte má kompletne zmenená aerodynamika vnútornej ventilácie. Účinok ventilátora cítite, ale nepočujete.

AUDI_ZADOK.jpg

Zadok aj predok dávajú jasne najavo, ktorej značke tento sedan patrí. Vidieť to v noci aj vo dne.

Nosom do zákruty

Hoci minulá generácia patrila medzi hviezdy svojej triedy, motoristi jej vyčítali ťažkopádnosť pri zatáčaní a nedotáčavé správanie v ostrých zákrutách. Ťažký predok a motor posunutý dopredu sú minulosťou.

Nové Audi A6 zatáča veľmi ochotne a je o triedu športovejšie ako predchodca. Prispel k tomu kratší predný previs iné naladenie podvozka a zníženie hmotnosti. Dokonca aj nový systém pohonu všetkých kolies quattro napomáha ochotnejšiemu zatočeniu do zákruty.

Aby ste to so športovou jazdou príliš neprehnali výbava S-line a dvadsaťpalcové disky na nízkoprofilových pneumatikách sú len pre vyznávačov ostrej jazdy v zákrutách, prípadne občas na okruhu.

Nízkoprofilové pneumatiky na nerovnostiach cítiť tvrdším buchnutím. Novinka nejazdí nosom von zo zákruty ako predchodca, ale nosom dnu. Väčšina zákazníkov sa však viac než o brilantné vykrajovanie zákrut zaujíma o komfort a pohodlie.

Audi v duchu filozofie všetko pre všetkých dokáže v A6 ponúknuť takmer všetko, čo v luxusnej limuzíne A8, vrátane komfortných sedadiel a palubného systému MMI s novými funkciami a prehľadnejším ovládaním.

AUDI_HEAD_UP.JPG
Už aj Audi A6 má head-up displej. Farebný.

Naviguje v reálnom prostredí

Pohľad na navigáciu, ktorá online čerpá vzhľad zemského povrchu z družice je úplne iný a krajší. Vidíte reálne dom aj s dvorom ku ktorému sa blížite alebo pokosené lúky a obrobené vinice.

Audi neprišlo ako prvé s head-up displejom, ktorý je teraz plne farebný a citlivo zobrazený na čelnom skle, avšak ponúka jeho najjednoduchšie nastavovanie.

Škoda však, že auto s head-up displejom musí mať na prístrojovej doske doslova krabicu, z ktorej sa údaje premietajú na čelné sklo. Displej palubného systému a premietanie na sklo je však asi v najlepšom rozlíšení, aké dnes v autách vídame.

Dostali štart a stop

Všetky štyri typy motorov (2,8 FSI, 3,0 TFSI, 2,0 TDI a 3,0 TDI) dostali štandardne systém štart stop. Zvlášť benzínový trojliter sa pri státí na červenej veľmi civilizovane vypne.
Celkovo je to výborný motor na jazdu po nemeckých diaľniciach alebo na dlhých cestách. S výkonom 300 koní ponúka brutálny ťah, tichú prevádzku a prijateľnú spotrebu.

Čisto ekonomický a ekologický charakter má mať základný naftový dvojliter s výkonom 130 kW, ktorý vraj dokáže spotrebovať iba 4,9 litra na 100 kilometrov.

Dorovnali dlh

Audi venovalo veľa pozornosti detailom a zabudovaniu systémov, ktoré sú dnes moderné. V podstate auto neprinieslo nič absolútne nové, pretože konkurenti poznajú predkolízne systémy, udržiavanie jazdného pruhu a podobne.

Audi tomu dalo svoj vlastný rukopis podporený mimoriadnymi jazdnými vlastnosťami. Ako celok pôsobí auto fantasticky a ľahkosť, ktorú sme videli počas súkromnej predpremiéry v ateliéri potvrdilo aj na ceste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 221
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 690
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 012
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 192
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 015
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 167
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 145
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 640

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.