SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Nové Audi A6 jazdí ako vyzerá. Svižne

Automobil nemusí byť zákonite v niečom prvý na svete, aby bol výnimočný. Siedma generácia Audi A6 neprináša prvky, ktoré by konkurenčné autá nemali. Akurát niektoré, nie sú obvyklé vo vyššej strednej triede a iné sú dokonalejšie ako u konkurentov.

Opticky nepôsobí Audi A6 ako veľký sedan vyššej strednej triedy. Ani vodič nemá pocit, že riadi takmer päťmetrovú limuzínu. Audi vynieslo svoj dôležitý model na výslnie a v nemalej miere tomu pomohli nové technické prvky ako LED svetlá.Opticky nepôsobí Audi A6 ako veľký sedan vyššej strednej triedy. Ani vodič nemá pocit, že riadi takmer päťmetrovú limuzínu. Audi vynieslo svoj dôležitý model na výslnie a v nemalej miere tomu pomohli nové technické prvky ako LED svetlá. (Zdroj: Tomáš Kelement)

PALERMO, SICÍLIA.

Napríklad hlavné svetlá bez žiaroviek iba z LED diód už použil Lexus v hybridnej limuzíne. LED svetlá v Audi vyzerajú lepšie a podľa skúsenosti v sicílskej hustej tme súdime, že svietia lepšie. Neunavujú oči vodiča a výborne reagujú na režim jazdy.

Audi pomocou LED technológie zmazalo veľký náskok Mercedesu, ktorý podľa nás s bi-xenónovými výbojkami svieti najlepšie. Príplatkové svetlá v Audi budú dobré šoférom, ktorí jazdia väčšinou v tme.

Možno je v tom trocha symboliky, ale práve nové LED svetlá vytiahli Audi A6 na výslnie, pretože obaja hlavní konkurenti, BMW aj Mercedes, pred časom modernizovali sedany vyššej strednej triedy.

Jeden pasažier mínus

Automobilka právom upozorňuje na optické odľahčenie sedanu, pretože je podložené skutočným znížením hmotnosti. Novinka má oproti minulej generácii podstatne viac systémov na palube, lepšiu bezpečnosť avšak o 80 kilogramov nižšiu hmotnosť.

Stalo sa tak vďaka širšiemu využitiu hliníka a v neposlednom rade plastov. Zavedením vysokopevnej ocele mohli konštruktéri zmenšiť profil nosníkov a tie, ktoré nemajú veľký význam pre tuhosť karosérie vyrobili z hliníka.

Hliník našiel miesto aj v častiach náprav, na prednej kapote a zadnom veku kufra. Len na karosérii ušetrili konštruktéri v porovnaní s predchodcom 30 kilogramov. Celkovo je v závislosti od verzie novinka ľahšia o hmotnosť dospelého cestujúceho.

AUDI_KOKPIT.JPG
Kokpit doslova obopne vodiča, šofér má viac radosti z ovládania auta a vôbec nemá pocit, že by riadil nejaké hebedo. Palubná doska je nižšia širšia a jednoduchšia s precíznym spracovaním detailov ako je u Audi zvykom. Externý displej nemusíte sledovať, lebo všetky údaje sú aj medzi „budíkmi“.

Zaostrili na efektivitu

Onedlho pribudne k predstaveným dvom naftovým a dvom benzínovým motorom verzia s hybridným pohonom. Podstatnejšie sú však obmedzenia najväčších nepriateľov spotreby v aute.

Audi dostalo nový efektívnejší alternátor, na spotrebu menej náročné elektromechanické riadenie, ľahší systém pohonu všetkých kolies Quattro a v neposlednom rade štandardne systém štart stop.

Viac než prevratné technológie v motoroch majú nižšiu spotrebu zabezpečiť menšie odpory a lepšia aerodynamika. Nízky súčiniteľ odporu vzduchu (Cx 0,26) pocíti každý.

Audi A6 je extrémne tiché aj v obrovských rýchlostiach. Istý podiel na akustickom komforte má kompletne zmenená aerodynamika vnútornej ventilácie. Účinok ventilátora cítite, ale nepočujete.

AUDI_ZADOK.jpg

Zadok aj predok dávajú jasne najavo, ktorej značke tento sedan patrí. Vidieť to v noci aj vo dne.

Nosom do zákruty

Hoci minulá generácia patrila medzi hviezdy svojej triedy, motoristi jej vyčítali ťažkopádnosť pri zatáčaní a nedotáčavé správanie v ostrých zákrutách. Ťažký predok a motor posunutý dopredu sú minulosťou.

Nové Audi A6 zatáča veľmi ochotne a je o triedu športovejšie ako predchodca. Prispel k tomu kratší predný previs iné naladenie podvozka a zníženie hmotnosti. Dokonca aj nový systém pohonu všetkých kolies quattro napomáha ochotnejšiemu zatočeniu do zákruty.

Aby ste to so športovou jazdou príliš neprehnali výbava S-line a dvadsaťpalcové disky na nízkoprofilových pneumatikách sú len pre vyznávačov ostrej jazdy v zákrutách, prípadne občas na okruhu.

Nízkoprofilové pneumatiky na nerovnostiach cítiť tvrdším buchnutím. Novinka nejazdí nosom von zo zákruty ako predchodca, ale nosom dnu. Väčšina zákazníkov sa však viac než o brilantné vykrajovanie zákrut zaujíma o komfort a pohodlie.

Audi v duchu filozofie všetko pre všetkých dokáže v A6 ponúknuť takmer všetko, čo v luxusnej limuzíne A8, vrátane komfortných sedadiel a palubného systému MMI s novými funkciami a prehľadnejším ovládaním.

AUDI_HEAD_UP.JPG
Už aj Audi A6 má head-up displej. Farebný.

Naviguje v reálnom prostredí

Pohľad na navigáciu, ktorá online čerpá vzhľad zemského povrchu z družice je úplne iný a krajší. Vidíte reálne dom aj s dvorom ku ktorému sa blížite alebo pokosené lúky a obrobené vinice.

Audi neprišlo ako prvé s head-up displejom, ktorý je teraz plne farebný a citlivo zobrazený na čelnom skle, avšak ponúka jeho najjednoduchšie nastavovanie.

Škoda však, že auto s head-up displejom musí mať na prístrojovej doske doslova krabicu, z ktorej sa údaje premietajú na čelné sklo. Displej palubného systému a premietanie na sklo je však asi v najlepšom rozlíšení, aké dnes v autách vídame.

Dostali štart a stop

Všetky štyri typy motorov (2,8 FSI, 3,0 TFSI, 2,0 TDI a 3,0 TDI) dostali štandardne systém štart stop. Zvlášť benzínový trojliter sa pri státí na červenej veľmi civilizovane vypne.
Celkovo je to výborný motor na jazdu po nemeckých diaľniciach alebo na dlhých cestách. S výkonom 300 koní ponúka brutálny ťah, tichú prevádzku a prijateľnú spotrebu.

Čisto ekonomický a ekologický charakter má mať základný naftový dvojliter s výkonom 130 kW, ktorý vraj dokáže spotrebovať iba 4,9 litra na 100 kilometrov.

Dorovnali dlh

Audi venovalo veľa pozornosti detailom a zabudovaniu systémov, ktoré sú dnes moderné. V podstate auto neprinieslo nič absolútne nové, pretože konkurenti poznajú predkolízne systémy, udržiavanie jazdného pruhu a podobne.

Audi tomu dalo svoj vlastný rukopis podporený mimoriadnymi jazdnými vlastnosťami. Ako celok pôsobí auto fantasticky a ľahkosť, ktorú sme videli počas súkromnej predpremiéry v ateliéri potvrdilo aj na ceste.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  2. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  3. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  5. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  7. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  8. Získaj náskok pred štartom
  9. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  5. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  6. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  9. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 388
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 639
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 351
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 032
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 134
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 672
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 409
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 318
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 870
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 808
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


12 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Ladislav Boršoš: Spejbl a Hurvínek…
  2. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #26 - Pol roka a prvý kilometer
  3. Martin Greguš: V akom stave sú dopravné komunikácie v Bratislave? Aký je Váš názor?
  4. Jiří Ščobák: Trading: Když už chcete rychle a spekulativně obchodovat, věnujte se oblasti, které rozumíte
  5. Jaroslav Polaček: Pamätáte si ešte na modré tabuľky? Ja už ani nie!
  6. Ján Marton: Progresívna vízia ministerstva pôdohospodárstva je skôr halucináciou diletantov.
  7. Tomáš Sedliačik: Obeťami konšpirácií sme všetci
  8. Adam Sedláček: Bravčové ucho pod stromčekom a sukňa nad kolenami
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 417
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 323
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 525
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 060
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 157
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 652
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 028
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu