Prvá jazda: Nové Audi A6 jazdí ako vyzerá. Svižne

Automobil nemusí byť zákonite v niečom prvý na svete, aby bol výnimočný. Siedma generácia Audi A6 neprináša prvky, ktoré by konkurenčné autá nemali. Akurát niektoré, nie sú obvyklé vo vyššej strednej triede a iné sú dokonalejšie ako u konkurentov.

Opticky nepôsobí Audi A6 ako veľký sedan vyššej strednej triedy. Ani vodič nemá pocit, že riadi takmer päťmetrovú limuzínu. Audi vynieslo svoj dôležitý model na výslnie a v nemalej miere tomu pomohli nové technické prvky ako LED svetlá.(Zdroj: Tomáš Kelement)

PALERMO, SICÍLIA.

Napríklad hlavné svetlá bez žiaroviek iba z LED diód už použil Lexus v hybridnej limuzíne. LED svetlá v Audi vyzerajú lepšie a podľa skúsenosti v sicílskej hustej tme súdime, že svietia lepšie. Neunavujú oči vodiča a výborne reagujú na režim jazdy.

Audi pomocou LED technológie zmazalo veľký náskok Mercedesu, ktorý podľa nás s bi-xenónovými výbojkami svieti najlepšie. Príplatkové svetlá v Audi budú dobré šoférom, ktorí jazdia väčšinou v tme.

Možno je v tom trocha symboliky, ale práve nové LED svetlá vytiahli Audi A6 na výslnie, pretože obaja hlavní konkurenti, BMW aj Mercedes, pred časom modernizovali sedany vyššej strednej triedy.

Jeden pasažier mínus

Automobilka právom upozorňuje na optické odľahčenie sedanu, pretože je podložené skutočným znížením hmotnosti. Novinka má oproti minulej generácii podstatne viac systémov na palube, lepšiu bezpečnosť avšak o 80 kilogramov nižšiu hmotnosť.

Stalo sa tak vďaka širšiemu využitiu hliníka a v neposlednom rade plastov. Zavedením vysokopevnej ocele mohli konštruktéri zmenšiť profil nosníkov a tie, ktoré nemajú veľký význam pre tuhosť karosérie vyrobili z hliníka.

Hliník našiel miesto aj v častiach náprav, na prednej kapote a zadnom veku kufra. Len na karosérii ušetrili konštruktéri v porovnaní s predchodcom 30 kilogramov. Celkovo je v závislosti od verzie novinka ľahšia o hmotnosť dospelého cestujúceho.

AUDI_KOKPIT.JPG
Kokpit doslova obopne vodiča, šofér má viac radosti z ovládania auta a vôbec nemá pocit, že by riadil nejaké hebedo. Palubná doska je nižšia širšia a jednoduchšia s precíznym spracovaním detailov ako je u Audi zvykom. Externý displej nemusíte sledovať, lebo všetky údaje sú aj medzi „budíkmi“.

Zaostrili na efektivitu

Onedlho pribudne k predstaveným dvom naftovým a dvom benzínovým motorom verzia s hybridným pohonom. Podstatnejšie sú však obmedzenia najväčších nepriateľov spotreby v aute.

Audi dostalo nový efektívnejší alternátor, na spotrebu menej náročné elektromechanické riadenie, ľahší systém pohonu všetkých kolies Quattro a v neposlednom rade štandardne systém štart stop.

Viac než prevratné technológie v motoroch majú nižšiu spotrebu zabezpečiť menšie odpory a lepšia aerodynamika. Nízky súčiniteľ odporu vzduchu (Cx 0,26) pocíti každý.

Audi A6 je extrémne tiché aj v obrovských rýchlostiach. Istý podiel na akustickom komforte má kompletne zmenená aerodynamika vnútornej ventilácie. Účinok ventilátora cítite, ale nepočujete.

AUDI_ZADOK.jpg

Zadok aj predok dávajú jasne najavo, ktorej značke tento sedan patrí. Vidieť to v noci aj vo dne.

Nosom do zákruty

Hoci minulá generácia patrila medzi hviezdy svojej triedy, motoristi jej vyčítali ťažkopádnosť pri zatáčaní a nedotáčavé správanie v ostrých zákrutách. Ťažký predok a motor posunutý dopredu sú minulosťou.

Nové Audi A6 zatáča veľmi ochotne a je o triedu športovejšie ako predchodca. Prispel k tomu kratší predný previs iné naladenie podvozka a zníženie hmotnosti. Dokonca aj nový systém pohonu všetkých kolies quattro napomáha ochotnejšiemu zatočeniu do zákruty.

Aby ste to so športovou jazdou príliš neprehnali výbava S-line a dvadsaťpalcové disky na nízkoprofilových pneumatikách sú len pre vyznávačov ostrej jazdy v zákrutách, prípadne občas na okruhu.

Nízkoprofilové pneumatiky na nerovnostiach cítiť tvrdším buchnutím. Novinka nejazdí nosom von zo zákruty ako predchodca, ale nosom dnu. Väčšina zákazníkov sa však viac než o brilantné vykrajovanie zákrut zaujíma o komfort a pohodlie.

Audi v duchu filozofie všetko pre všetkých dokáže v A6 ponúknuť takmer všetko, čo v luxusnej limuzíne A8, vrátane komfortných sedadiel a palubného systému MMI s novými funkciami a prehľadnejším ovládaním.

AUDI_HEAD_UP.JPG
Už aj Audi A6 má head-up displej. Farebný.

Naviguje v reálnom prostredí

Pohľad na navigáciu, ktorá online čerpá vzhľad zemského povrchu z družice je úplne iný a krajší. Vidíte reálne dom aj s dvorom ku ktorému sa blížite alebo pokosené lúky a obrobené vinice.

Audi neprišlo ako prvé s head-up displejom, ktorý je teraz plne farebný a citlivo zobrazený na čelnom skle, avšak ponúka jeho najjednoduchšie nastavovanie.

Škoda však, že auto s head-up displejom musí mať na prístrojovej doske doslova krabicu, z ktorej sa údaje premietajú na čelné sklo. Displej palubného systému a premietanie na sklo je však asi v najlepšom rozlíšení, aké dnes v autách vídame.

Dostali štart a stop

Všetky štyri typy motorov (2,8 FSI, 3,0 TFSI, 2,0 TDI a 3,0 TDI) dostali štandardne systém štart stop. Zvlášť benzínový trojliter sa pri státí na červenej veľmi civilizovane vypne.
Celkovo je to výborný motor na jazdu po nemeckých diaľniciach alebo na dlhých cestách. S výkonom 300 koní ponúka brutálny ťah, tichú prevádzku a prijateľnú spotrebu.

Čisto ekonomický a ekologický charakter má mať základný naftový dvojliter s výkonom 130 kW, ktorý vraj dokáže spotrebovať iba 4,9 litra na 100 kilometrov.

Dorovnali dlh

Audi venovalo veľa pozornosti detailom a zabudovaniu systémov, ktoré sú dnes moderné. V podstate auto neprinieslo nič absolútne nové, pretože konkurenti poznajú predkolízne systémy, udržiavanie jazdného pruhu a podobne.

Audi tomu dalo svoj vlastný rukopis podporený mimoriadnymi jazdnými vlastnosťami. Ako celok pôsobí auto fantasticky a ľahkosť, ktorú sme videli počas súkromnej predpremiéry v ateliéri potvrdilo aj na ceste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 127
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 514
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 328
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 082
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 087
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 214
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 091
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 919
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 068
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 999

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop