Prvá jazda: Nové Audi A6 jazdí ako vyzerá. Svižne

Automobil nemusí byť zákonite v niečom prvý na svete, aby bol výnimočný. Siedma generácia Audi A6 neprináša prvky, ktoré by konkurenčné autá nemali. Akurát niektoré, nie sú obvyklé vo vyššej strednej triede a iné sú dokonalejšie ako u konkurentov.

Opticky nepôsobí Audi A6 ako veľký sedan vyššej strednej triedy. Ani vodič nemá pocit, že riadi takmer päťmetrovú limuzínu. Audi vynieslo svoj dôležitý model na výslnie a v nemalej miere tomu pomohli nové technické prvky ako LED svetlá.(Zdroj: Tomáš Kelement)

PALERMO, SICÍLIA.

Napríklad hlavné svetlá bez žiaroviek iba z LED diód už použil Lexus v hybridnej limuzíne. LED svetlá v Audi vyzerajú lepšie a podľa skúsenosti v sicílskej hustej tme súdime, že svietia lepšie. Neunavujú oči vodiča a výborne reagujú na režim jazdy.

Audi pomocou LED technológie zmazalo veľký náskok Mercedesu, ktorý podľa nás s bi-xenónovými výbojkami svieti najlepšie. Príplatkové svetlá v Audi budú dobré šoférom, ktorí jazdia väčšinou v tme.

Možno je v tom trocha symboliky, ale práve nové LED svetlá vytiahli Audi A6 na výslnie, pretože obaja hlavní konkurenti, BMW aj Mercedes, pred časom modernizovali sedany vyššej strednej triedy.

Jeden pasažier mínus

Automobilka právom upozorňuje na optické odľahčenie sedanu, pretože je podložené skutočným znížením hmotnosti. Novinka má oproti minulej generácii podstatne viac systémov na palube, lepšiu bezpečnosť avšak o 80 kilogramov nižšiu hmotnosť.

Stalo sa tak vďaka širšiemu využitiu hliníka a v neposlednom rade plastov. Zavedením vysokopevnej ocele mohli konštruktéri zmenšiť profil nosníkov a tie, ktoré nemajú veľký význam pre tuhosť karosérie vyrobili z hliníka.

Hliník našiel miesto aj v častiach náprav, na prednej kapote a zadnom veku kufra. Len na karosérii ušetrili konštruktéri v porovnaní s predchodcom 30 kilogramov. Celkovo je v závislosti od verzie novinka ľahšia o hmotnosť dospelého cestujúceho.

AUDI_KOKPIT.JPG
Kokpit doslova obopne vodiča, šofér má viac radosti z ovládania auta a vôbec nemá pocit, že by riadil nejaké hebedo. Palubná doska je nižšia širšia a jednoduchšia s precíznym spracovaním detailov ako je u Audi zvykom. Externý displej nemusíte sledovať, lebo všetky údaje sú aj medzi „budíkmi“.

Zaostrili na efektivitu

Onedlho pribudne k predstaveným dvom naftovým a dvom benzínovým motorom verzia s hybridným pohonom. Podstatnejšie sú však obmedzenia najväčších nepriateľov spotreby v aute.

Audi dostalo nový efektívnejší alternátor, na spotrebu menej náročné elektromechanické riadenie, ľahší systém pohonu všetkých kolies Quattro a v neposlednom rade štandardne systém štart stop.

Viac než prevratné technológie v motoroch majú nižšiu spotrebu zabezpečiť menšie odpory a lepšia aerodynamika. Nízky súčiniteľ odporu vzduchu (Cx 0,26) pocíti každý.

Audi A6 je extrémne tiché aj v obrovských rýchlostiach. Istý podiel na akustickom komforte má kompletne zmenená aerodynamika vnútornej ventilácie. Účinok ventilátora cítite, ale nepočujete.

AUDI_ZADOK.jpg

Zadok aj predok dávajú jasne najavo, ktorej značke tento sedan patrí. Vidieť to v noci aj vo dne.

Nosom do zákruty

Hoci minulá generácia patrila medzi hviezdy svojej triedy, motoristi jej vyčítali ťažkopádnosť pri zatáčaní a nedotáčavé správanie v ostrých zákrutách. Ťažký predok a motor posunutý dopredu sú minulosťou.

Nové Audi A6 zatáča veľmi ochotne a je o triedu športovejšie ako predchodca. Prispel k tomu kratší predný previs iné naladenie podvozka a zníženie hmotnosti. Dokonca aj nový systém pohonu všetkých kolies quattro napomáha ochotnejšiemu zatočeniu do zákruty.

Aby ste to so športovou jazdou príliš neprehnali výbava S-line a dvadsaťpalcové disky na nízkoprofilových pneumatikách sú len pre vyznávačov ostrej jazdy v zákrutách, prípadne občas na okruhu.

Nízkoprofilové pneumatiky na nerovnostiach cítiť tvrdším buchnutím. Novinka nejazdí nosom von zo zákruty ako predchodca, ale nosom dnu. Väčšina zákazníkov sa však viac než o brilantné vykrajovanie zákrut zaujíma o komfort a pohodlie.

Audi v duchu filozofie všetko pre všetkých dokáže v A6 ponúknuť takmer všetko, čo v luxusnej limuzíne A8, vrátane komfortných sedadiel a palubného systému MMI s novými funkciami a prehľadnejším ovládaním.

AUDI_HEAD_UP.JPG
Už aj Audi A6 má head-up displej. Farebný.

Naviguje v reálnom prostredí

Pohľad na navigáciu, ktorá online čerpá vzhľad zemského povrchu z družice je úplne iný a krajší. Vidíte reálne dom aj s dvorom ku ktorému sa blížite alebo pokosené lúky a obrobené vinice.

Audi neprišlo ako prvé s head-up displejom, ktorý je teraz plne farebný a citlivo zobrazený na čelnom skle, avšak ponúka jeho najjednoduchšie nastavovanie.

Škoda však, že auto s head-up displejom musí mať na prístrojovej doske doslova krabicu, z ktorej sa údaje premietajú na čelné sklo. Displej palubného systému a premietanie na sklo je však asi v najlepšom rozlíšení, aké dnes v autách vídame.

Dostali štart a stop

Všetky štyri typy motorov (2,8 FSI, 3,0 TFSI, 2,0 TDI a 3,0 TDI) dostali štandardne systém štart stop. Zvlášť benzínový trojliter sa pri státí na červenej veľmi civilizovane vypne.
Celkovo je to výborný motor na jazdu po nemeckých diaľniciach alebo na dlhých cestách. S výkonom 300 koní ponúka brutálny ťah, tichú prevádzku a prijateľnú spotrebu.

Čisto ekonomický a ekologický charakter má mať základný naftový dvojliter s výkonom 130 kW, ktorý vraj dokáže spotrebovať iba 4,9 litra na 100 kilometrov.

Dorovnali dlh

Audi venovalo veľa pozornosti detailom a zabudovaniu systémov, ktoré sú dnes moderné. V podstate auto neprinieslo nič absolútne nové, pretože konkurenti poznajú predkolízne systémy, udržiavanie jazdného pruhu a podobne.

Audi tomu dalo svoj vlastný rukopis podporený mimoriadnymi jazdnými vlastnosťami. Ako celok pôsobí auto fantasticky a ľahkosť, ktorú sme videli počas súkromnej predpremiéry v ateliéri potvrdilo aj na ceste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 021
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 945
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 059
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 660
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 541
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 394
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 071
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 005
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 819
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.