Autosalón Ženeva: Volkswagen pre deti kvetov

Príjemným oživením v expozícii Volkswagenu je prototyp šesťmiestneho MPV v retroštýle. New Bulli údajne má šancu na sériovú výrobu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Volkswagenu už jeden ťah s retromodelom nevyšiel. New Beetle nezožal také ovácie, ako Nemci čakali. Štúdii New Bulli, z ktorej má vzniknúť sériové auto, dávame podstatne väčšie šance na úspech.

Šiesti v dvoch radoch

MPV s mierami 3990 x 1750 x 1700 mm navrhli šiesti mladí dizajnéri v spolupráci s šéfdizajnérom VW, Walterom de Silvom. Skombinovali retro prvky zo starého VW Type 2 (v Nemecku známy ako Bulli) s moderným dizajnom. Škatuľovitú karosériu oživuje dvojfarebný lak, relatívne malé svetlá a veľké logá automobilky.

Interiér charakterizuje nezvyčajná koncepcia s dvomi lavicami. Na každú z nich sa zmestia traja pasažieri. Batožinový priestor má objem 370 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1600 l.

Sparťanskú palubnú dosku oživuje iPad, cez ktorý je možné ovládať niektoré funkcie auta.

Elektromobil

Prototyp poháňa elektromotor s výkonom 85 kW (116 k). Energiu čerpá z lítiovo-iónových článkov. Tie mu udeľujú dojazd až 300 kilometrov. New Bulli zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,5 sekundy. Maximálna rýchlosť má hodnotu 140 km/h. Do platformy, na ktorej štúdia stojí, však je možné namontovať aj klasické spaľovacie agregáty.

Vyhlásenie Volkswagenu potešilo každého, komu sa New Bulli páči. Údajne ho budú vyrábať, avšak v mierne pozmenenej podobe. Budúce sériové MPV by malo patriť do modelového radu „New Small Family“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 385
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 330
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 698
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 094
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 683
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 136
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 006
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 902
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 561
  10. Splnený sen 513

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana. Sťahovanie filmov teraz menia za transparentnosť.

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

PLUS

Zázračný návod na úspech bol podvod

Chcete zvýšiť šance pred pohovorom? Už neplatí to, čo kedysi.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.