Autosalón Ženeva: Volkswagen pre deti kvetov

Príjemným oživením v expozícii Volkswagenu je prototyp šesťmiestneho MPV v retroštýle. New Bulli údajne má šancu na sériovú výrobu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Volkswagenu už jeden ťah s retromodelom nevyšiel. New Beetle nezožal také ovácie, ako Nemci čakali. Štúdii New Bulli, z ktorej má vzniknúť sériové auto, dávame podstatne väčšie šance na úspech.

Šiesti v dvoch radoch

MPV s mierami 3990 x 1750 x 1700 mm navrhli šiesti mladí dizajnéri v spolupráci s šéfdizajnérom VW, Walterom de Silvom. Skombinovali retro prvky zo starého VW Type 2 (v Nemecku známy ako Bulli) s moderným dizajnom. Škatuľovitú karosériu oživuje dvojfarebný lak, relatívne malé svetlá a veľké logá automobilky.

Interiér charakterizuje nezvyčajná koncepcia s dvomi lavicami. Na každú z nich sa zmestia traja pasažieri. Batožinový priestor má objem 370 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1600 l.

Sparťanskú palubnú dosku oživuje iPad, cez ktorý je možné ovládať niektoré funkcie auta.

Elektromobil

Prototyp poháňa elektromotor s výkonom 85 kW (116 k). Energiu čerpá z lítiovo-iónových článkov. Tie mu udeľujú dojazd až 300 kilometrov. New Bulli zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,5 sekundy. Maximálna rýchlosť má hodnotu 140 km/h. Do platformy, na ktorej štúdia stojí, však je možné namontovať aj klasické spaľovacie agregáty.

Vyhlásenie Volkswagenu potešilo každého, komu sa New Bulli páči. Údajne ho budú vyrábať, avšak v mierne pozmenenej podobe. Budúce sériové MPV by malo patriť do modelového radu „New Small Family“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 392
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 184
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 525
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 706
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 283
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 090
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 962
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 620
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 484
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 418

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.