AutoSlalomovú sezónu roztočili v Trebaticiach

Chladné, avšak nádherné počasie dotvorilo výbornú atmosféru prvých pretekov sezóny. Rekord v rýchlosti prihlasovania potvrdil, že bol najvyšší čas rozbehnúť sezónu. Neprekážala ani zmena smeru jazdy na trebatickom okruhu.

(Zdroj: autoslalom.sk)

BRATISLAVA, TREBATICE. AutoSlalomový tím v Trebaticiach roztočil piaty ročník obľúbeného motoršportového seriálu verejnosti. Ten sa skladá z 10 pretekov, zakaždým raz v mesiacoch február až november. Jazdí sa 5 rôznych tratí, každá raz v prvom a raz v druhom polroku. Tento systém prináša jazdcom možnosť porovnať si zmeny na aute alebo zlepšenie jazdeckej zručnosti a zúročenie nových skúseností.

Padol prihlasovací rekord

I. AZ pneu AutoSlalom SportoveAuta.sk 2011 všetko rozbehol veľmi povzbudivo. V predregistrácii na www.autoslalom.sk do prvých pretekov sezóny padol minuloročný rekord.

Za 24 h od spustenia sa na do pretekov predregistrovalo rekordných 96 jazdcov! Preteky v Trebaticiach patria k jedným z mála, ktoré pre kapacitu nemôžu prijať "neobmedzené" množstvo jazdcov. Tu konkrétne je limit 110 štartujúcich, ani nie pre priepustnosť trate, ale pre stiesnené depo.

Prišli Francúzi aj nováčikovia

Do prvých pretekov 2011 nakoniec nastúpilo 91 jazdcov zo Slovenska a Čiech. Po
minuloročných Rakúšanoch sa tu pre zmenu objavili dvaja Francúzi, pracovníci neďalekého PSA Peugeot z okresu Trnava. Tí, samozrejme, štartovali na autách značky Peugeot, konkrétne na modeli 306 S16.

Prekvapením pre organizátorov i skalných jazdcov boli až 15-ti prihlásení nováčikovia. To najlepšie potvrdzuje neustály záujem a atraktivitu najlacnejšieho a najbezpečnejšieho motoršportu na Slovensku.

Studený asfalt, horúca atmosféra

Organizátori pripravovali areál v skutočne neutešených poveternostných podmienkach. Mimoriadne studený koniec februára organizátorov ráno pred pretekmi privítal teplotou len -9 stupňov.

Čistá obloha a prakticky bezvetrie sa postarali o takmer dokonalé slalomárske počasie. Krásne slnečno a bezvetrie v sobotu vydržalo po celý deň. Teplota stúpla až na +5 oC, no pocitovo to bolo ešte o čosi lepšie. Po hrozbe poľadovice, či sychravého počasia to bolo naozaj lepšie, než si kto mohol želať.

Protismer zaujal a priniesol rekord

Pre ďalšie osvieženie padlo rozhodnutie po troch rokoch priniesť do Trebatíc veľkú zmenu, ktorú nikto nečakal - jazdiť motokárovú dráhu v opačnom smere. To sily a šance bodovať značne vyrovnalo, lebo jednosmerne navrhnutú trať prakticky nik nemal možnosť ani dôvod jazdiť v protismere.

"Nová trať" s dĺžkou necelých 1 200 m priniesla viacero prekvapení. Obavy nad častejšími výletmi jazdcov mimo trate sa, našťastie, nepotvrdili. Dokonca sa dá tvrdiť, že ich bolo menej než v klasickom smere. Zmena na poslednú chvíľu zároveň dobre preverila a precvičila schopnosti slalomárov rýchlo sa adaptovať na nové podmienky.

A logicky, priniesla aj nový rekord trate. O ten sa postaral jeden z najskúsenejších slalomárov - Tonda Červenka na Peugeote 205 GTi z kategórie SS3. S časom 1:00,606 a druhým veľmi podobným si počas dňa jazdil vlastné preteky. Druhý najlepší čas iného jazdca bol o viac než sekundu horší, čo je naozaj veľký rozdiel.

Medzi ocenenými víťazmi sa po dlhej dobe, ak nie vôbec po prvýkrát, ocitol úplný nováčik. V triede S3 do 2000 ccm sa na skvelom II. mieste s Hondou Civic Type R a číslom 267 objavil Michal Žiak.

Druhé preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom 2011 sa jazdia 26.03. v Bojniciach. Podrobnejšie info o seriáli, fotogalérie, videofilmy a profily jazdcov hľadajte na www.autoslalom.sk

I. AZ pneu AutoSlalom SportoveAuta.sk 2011 26.02. Trebatice


kat. S1 do 1400 ccm

I. miesto - št. č. 905, Zoltán LOVÁSZ, Peugeot 106 rallye, 2:13,857
II. miesto - št. č. 088, Adam ČANECKÝ, Suzuki Swift, 2:15,181
III. miesto - št. č. 118, Pavol POLUCH, Ford Fiesta, 2:18,380


kat. S2 do 1600 ccm

I. miesto - št. č. 008, Miro BALÁŽ, Renault Twingo RS Cup, 2:09,269
II. miesto - št. č. 024, Luboš HUDÁK, Honda Civic VTi, 2:10,861
III. miesto - št. č. 311, Tomáš KOMÁR, Honda CRX ED9, 2:14,035


kat. S3 do 2000 ccm

I. miesto - št. č. 016, Vlado OKALI, Renault Clio RS170, 2:10,980
II. miesto - št. č. 268, Michal ŽIAK, Honda Civic Type R, 2:13,213
III. miesto - št. č. 195, Peter BALÁŽ, Toyota Celica VVTI, 2:14,514


kat. S4 nad 2000 ccm

I. miesto - št. č. 098, Tomáš POLERECKÝ, Mitsubishi EVO IX, 2:09,020
II. miesto - št. č. 727, Viliam ZMETÁK, Lotus Exige, 2:10,681
III. miesto - št. č. 323 Jakub KRČMÁŘ, Ford Focus RS I, 2:14,469


kat. SS2 do 1600 ccm

I. miesto - št. č. 149, Ivan KONEČNÝ, Citroen Saxo VTS, 2:05,046
II. miesto - št. č. 169, Aleš KONEČNÝ, Citroen Saxo VTS, 2:05,138
III. miesto - št. č. 176, Michal KAŠPAR, Citroen Saxo VTS, 2:06,899


kat. SS3 nad 1600 ccm

I. miesto - št. č. 777, Tonda ČERVENKA, Peugeot 205 GTi, 2:01,246
II. miesto - št. č. 020, Jarda UŠELA, Peugeot 205 GTi, 2:03,971
III. miesto - št. č. 330, Luboš ČELÍN, BMW 330d E46, 2:04,396


kat. D - dámy

I. miesto - št. č. 182, Mariana KAŠPAROVÁ, Citroen Saxo VTS, 2:08,688
II. miesto - št. č. 021, Lucka ČERVENKOVÁ, Citroen Saxo VTS, 2:15,143
III. miesto - št. č. 300, Monika WEISOVÁ, Honda Civic VTi, 2:15,535


kat. J - juniori

I. miesto - št. č. 169, Aleš KONEČNÝ, Citroen Saxo VTS, 2:05,138
II. miesto - št. č. 907, Štefan DEMETER, Suzuki Swift GTO, 2:18,060
III. miesto - št. č. 057, Matej LAŠKAI, Honda Civic, 2:21,631



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 699
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 12 654
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 9 580
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 799
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 800
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 594
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 214
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 021
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 830
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 435

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chaos, vojna, blahobyt? Čo by sa dialo, ak by komunistom puč nevyšiel

Pred sedemdesiatimi rokmi sa v Československu diali prelomové udalosti, ktoré formovali verejný život viac ako 40 rokov.

KOMENTÁRE

Danko si znova koleduje

Netreba pochybovať, že Dankova partia lezie na nervy všetkým zúčastneným.

PLUS

Aký je život s ľuďmi, ktorí trpia Alzheimerovou chorobou?

Pochopí len ten, kto to zažil, hovorí pán Dušan, ktorý opatruje chorú manželku.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.