Jazdili sme s hybridným kompaktom od Lexusu

Lexus vstúpil do nižšej strednej triedy s plnohybridným hatchbackom. Láka pohodlím aj dynamikou. Prinášame prvé dojmy z jazdy.

(Zdroj: Lexus)

LISABON. Hybridné technológie si pomaly vytvorili pevné miesto v automobilovom svete. Toyota sa venuje hybridom od roku 1997 a samotný Lexus ich používa vo svojich modeloch viac ako desať rokov. Automobilka tentokrát predviedla veľkú dávku odvahy a vrhla sa do najžiadanejšieho segmentu v Európe.

Vojsť do triedy kompaktných vozidiel s prémiovou značkou a rovno s hybridnou technológiou je veľké gesto. Priemerný motorista si v hlave rýchlo skombinuje, voči akým konkurentom v prémiovej línii sa Lexus CT 200h nachádza. Môže japonská elegantná značka stáť zoči-voči najmä nemeckým súperom?

Športová elegancia

Automobilka si predsavzala osloviť predovšetkým mladšiu generáciu. Značka, ktorá evokuje luxus, ale tiež dravosť pri spomienke na IS-F, sa snaží v novinke nižšej strednej triedy kombinovať športovosť aj eleganciu. Nový dizajnový smer značky nesie názov L-finesse.

Pri pohľade na vozidlo spredu je jasné, že ide o Lexus a nielen preto, že je v maske chladiča umiestnené veľké L. Svoj masívny predok karosérie tiahnuci sa až ku kolesám je typickým prvkom tejto značky.

Široký rozchod kolies a celkovo nízky „posed“ dávajú prísľub dobrej stability. Pýchou najmenšieho Lexusu sú denné LED svetlá.

Zadná časť vozidla je úplne nová, hranatá so zvláštne vykrojenou líniou, ktorá chce pripomínať sedan. Tento dizajnový prvok je tu na úkor veľkosti zadného okna, ktoré pri modeloch C segmentu bývajú štandardne väčšie.

Dvojfarebné lakovanie spätných zrkadiel s LED smerovkami a plynule dozadu klesajúca strecha znásobujú decentný výraz automobilu. CT 200h jazdí na hliníkových diskoch s priemerom 15,16 a 17 palcov. Farbu karosérie je možné si vybrať z desiatich odtieňov. Celkový dojem môžeme hodnotiť ako športovo-elegantný.

Pohodlný interiér

Príjemné prostredie interiéru zabezpečujú tmavé, na dotyk príjemné materiály v kontraste s kovovými doplnkami. Kožené čalúnenie môže zákazník dostať v troch rôznych vyhotoveniach. V čiernej, slonovinovej alebo sivej farbe.

V nižších stupňoch výbavy sú v ponuke látkové čalúnenia v piatich farbách: čiernej, červenej, modrej, slonovinovej a hnedej. Sedadlá sú pohodlné s príjemným bočným vedením a možnosťou nastavenia do rôznych smerov.

Jazdili SME...

Nižšie umiestnené sedadlá s bohatou ponukou nastavení v manuálnom alebo elektrickom režime sú veľmi pohodlné. Ak máte dlhšie nohy, môžete zápasiť s nedostatkom priestoru do boku, kolenom som sa opierala o široký stredový tunel. Tiež mi chvíľu trvalo nastavenie volantu tak, aby som sa necítila stiesnene, nalepená na volant. Oceňujem bedrovú opierku s možnosťou posúvania v rozsahu až tri centimetre.

Vo vyššej výbave sme si mohli vyhriať sedadlá, akurát som sa zarazila nad ovládačmi tohto systému. Prinajmenšom sa do tohto moderného interiéru nehodia. Rovnako ma prekvapil držiak prednej kapoty, ktorý treba podoprieť podstavcom. Predná kapota bez plynovej vzpery v prémiovom segmente mi tu pripadá ako päsť na oko.

Batožinový priestor má objem 375 litrov, ktorý sa ale po otvorení piatych dverí vôbec tak nejaví. Údaj je udávaný až po strop, vrátane spodnej predelenej časti kufra. Po sklopení zadných sedadiel objem narastie na 985 litrov a príjemným faktom je, že sedadlá vytvoria jednu rovinu s dnom kufra.

Moderné technológie sú štandardom

Na prístrojovom paneli upúta osempalcový LCD displej v dobrej polohe voči zraku šoféra.
Panel plynule prechádza do stredového tunela. Nájdete tu radiacu páku, akú poznáme z hybridného Aurisu, rôzne ovládače a ocenenú pýchu značky, ovládač „Remote Touch“.

Navigácia od Lexusu využíva 40GB pevný disk, vďaka ktorému je veľmi rýchla a presná. Hlasové príkazy rozpoznáva v štyroch jazykoch a menu je možné ovládať až v 14 jazykoch, vrátane znakov azbuky.

Lexus mal vždy dobré audio sústavy a nevyhol sa tomu ani v kompaktnej triede. Už v základe ponúka Lexus Premium Sound CD prehrávač so šiestimi reproduktormi, ovládanie na volante, napojenie na USB a iné malé audio konektory a tiež príjem pre digitálne rozhlasové vysielanie.

Rozšírením sústavy je sada s desiatimi reproduktormi, so zabudovaným meničom šiestich CD. Sústava obsahuje osemkanálový zosilňovač DSP. Obe audio sústavy sa kombinujú s reproduktormi s bambusovou membránou, ktoré sa spolu so zosilňovačom DSP triedy D objavujú v značke Lexus prvýkrát.

Na špičke sa tradične nachádza sústava Mark Levinson s priestorovým ozvučením, s 13 reproduktormi a osemkanálovým zosilňovačom ML. Táto využíva pevný disk navigácie a vlastní aj funkciu hudobnej knižnice s hudbou do 10 GB.

Plne hybridný model

Prvý päťdverový kompakt od Lexusu nazývajú predstavitelia značky „tichou revolúciou“. V jeho útrobách sa skrýva hybridný poháňací systém HSD, známy z Toyoty Prius.

Kombinuje zážihový štvorvalec 1,8 VVT-i (73 kW/99 k), elektromotor (60 kW/82 k) a bezstupňovú prevodovku E-CVT. Celkový výkon poháňacieho ústrojenstva má hodnotu 100 kW (136 k) a prenáša sa na predné kolesá.

Plnohodnotný hybridný systém umožňuje vozidlu fungovať samostatne na spaľovací motor, samostatne v režime elektromotora a samozrejme v kombinovanom režime.

Vodič si môže podľa nálady, či povahy vozovky navoliť režim spomedzi EV, ECO a SPORT. Zákazníci si môžu sami určiť, či chcú jazdiť pozvoľne alebo radšej dynamicky.

Jazdili SME...
Trasa cez centrum Lisabonu bola tou najsprávnejšou na otestovanie režimu EV. Elektromotor dokáže poháňať auto až dva kilometre bez pomoci spaľovacieho agregátu, pokiaľ neprekročíte 45 kilometrovú rýchlosť.

Stojac v kolóne hučiacich áut si najlepšie dokážeme uvedomiť význam tichej revolúcie. V aute máte pokoj, nevypúšťate emisie a ste na seba aspoň na chvíľu hrdí. Rovnako príjemné je vojsť do podzemnej garáže a vychutnávať si zvuk odvaľovania kolies, lebo to je jediné, čo počuť.

CT 200h sa však spája aj s dynamikou. Pokiaľ sme po okreskách mimo mesto jazdili na ECO móde, v kopcoch nad Atlantikom prišiel na rad posledný režim SPORT. Kombinovaný výkon 136 koní v spolupráci s E-CVT prevodovkou má na konte zrýchlenie z nuly na stovku za 10,3 sekundy a maximálku vytiahne až na 180 kilometrov za hodinu.

Hatchback, ktorý zvonku dráždi šoféra svojím mierne agresívnym výrazom, má čo do kopca robiť. Plynulá jazda bez zbytočných akcelerácií je príjemná. Ak však stlačíte plynový pedál na zem a čakáte extra zrýchlenie, nečakajte reakciu, ako pri podradení. Tento pocit vám bezstupňová prevodovka nesprostredkuje.

V skutočnosti je jazda s CT 200h veľmi pohodová a dá ísť aj dynamicky, len si treba uvedomiť, že v hybridnom aute to nie je o okamžitej reakcii po stlačení plynového pedála. Jemné narábanie s plynom aj brzdou nám na oplátku dokážu priniesť úsporu energie nielen vo forme nízkych emisií, ale aj nízkej spotreby.

Výrobcom udávaných 3,8 litra v kombinovanom režime sa nám síce nepodarilo dosiahnuť, ale v meste a na okreskách sme dosiahli 5,4 a v kopcoch 5,6 litrovú spotrebu.

Päťdverový kompaktný Lexus CT 200h sa na Slovensku predáva od 27 900 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 175
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 658
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 349
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 124
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 424
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 912
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 659
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 606
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 478
  10. Slováci triedia lepšie 1 145

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

ŠPORT

Ramsay: Či Slovensko nevypadne do béčka? To nemôžem sľúbiť

Tréner chce naučiť hokejistov hrať s rozumom.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.