Jazdili sme s hybridným kompaktom od Lexusu

Lexus vstúpil do nižšej strednej triedy s plnohybridným hatchbackom. Láka pohodlím aj dynamikou. Prinášame prvé dojmy z jazdy.

(Zdroj: Lexus)

LISABON. Hybridné technológie si pomaly vytvorili pevné miesto v automobilovom svete. Toyota sa venuje hybridom od roku 1997 a samotný Lexus ich používa vo svojich modeloch viac ako desať rokov. Automobilka tentokrát predviedla veľkú dávku odvahy a vrhla sa do najžiadanejšieho segmentu v Európe.

Vojsť do triedy kompaktných vozidiel s prémiovou značkou a rovno s hybridnou technológiou je veľké gesto. Priemerný motorista si v hlave rýchlo skombinuje, voči akým konkurentom v prémiovej línii sa Lexus CT 200h nachádza. Môže japonská elegantná značka stáť zoči-voči najmä nemeckým súperom?

Športová elegancia

Automobilka si predsavzala osloviť predovšetkým mladšiu generáciu. Značka, ktorá evokuje luxus, ale tiež dravosť pri spomienke na IS-F, sa snaží v novinke nižšej strednej triedy kombinovať športovosť aj eleganciu. Nový dizajnový smer značky nesie názov L-finesse.

Pri pohľade na vozidlo spredu je jasné, že ide o Lexus a nielen preto, že je v maske chladiča umiestnené veľké L. Svoj masívny predok karosérie tiahnuci sa až ku kolesám je typickým prvkom tejto značky.

Široký rozchod kolies a celkovo nízky „posed“ dávajú prísľub dobrej stability. Pýchou najmenšieho Lexusu sú denné LED svetlá.

Zadná časť vozidla je úplne nová, hranatá so zvláštne vykrojenou líniou, ktorá chce pripomínať sedan. Tento dizajnový prvok je tu na úkor veľkosti zadného okna, ktoré pri modeloch C segmentu bývajú štandardne väčšie.

Dvojfarebné lakovanie spätných zrkadiel s LED smerovkami a plynule dozadu klesajúca strecha znásobujú decentný výraz automobilu. CT 200h jazdí na hliníkových diskoch s priemerom 15,16 a 17 palcov. Farbu karosérie je možné si vybrať z desiatich odtieňov. Celkový dojem môžeme hodnotiť ako športovo-elegantný.

Pohodlný interiér

Príjemné prostredie interiéru zabezpečujú tmavé, na dotyk príjemné materiály v kontraste s kovovými doplnkami. Kožené čalúnenie môže zákazník dostať v troch rôznych vyhotoveniach. V čiernej, slonovinovej alebo sivej farbe.

V nižších stupňoch výbavy sú v ponuke látkové čalúnenia v piatich farbách: čiernej, červenej, modrej, slonovinovej a hnedej. Sedadlá sú pohodlné s príjemným bočným vedením a možnosťou nastavenia do rôznych smerov.

Jazdili SME...

Nižšie umiestnené sedadlá s bohatou ponukou nastavení v manuálnom alebo elektrickom režime sú veľmi pohodlné. Ak máte dlhšie nohy, môžete zápasiť s nedostatkom priestoru do boku, kolenom som sa opierala o široký stredový tunel. Tiež mi chvíľu trvalo nastavenie volantu tak, aby som sa necítila stiesnene, nalepená na volant. Oceňujem bedrovú opierku s možnosťou posúvania v rozsahu až tri centimetre.

Vo vyššej výbave sme si mohli vyhriať sedadlá, akurát som sa zarazila nad ovládačmi tohto systému. Prinajmenšom sa do tohto moderného interiéru nehodia. Rovnako ma prekvapil držiak prednej kapoty, ktorý treba podoprieť podstavcom. Predná kapota bez plynovej vzpery v prémiovom segmente mi tu pripadá ako päsť na oko.

Batožinový priestor má objem 375 litrov, ktorý sa ale po otvorení piatych dverí vôbec tak nejaví. Údaj je udávaný až po strop, vrátane spodnej predelenej časti kufra. Po sklopení zadných sedadiel objem narastie na 985 litrov a príjemným faktom je, že sedadlá vytvoria jednu rovinu s dnom kufra.

Moderné technológie sú štandardom

Na prístrojovom paneli upúta osempalcový LCD displej v dobrej polohe voči zraku šoféra.
Panel plynule prechádza do stredového tunela. Nájdete tu radiacu páku, akú poznáme z hybridného Aurisu, rôzne ovládače a ocenenú pýchu značky, ovládač „Remote Touch“.

Navigácia od Lexusu využíva 40GB pevný disk, vďaka ktorému je veľmi rýchla a presná. Hlasové príkazy rozpoznáva v štyroch jazykoch a menu je možné ovládať až v 14 jazykoch, vrátane znakov azbuky.

Lexus mal vždy dobré audio sústavy a nevyhol sa tomu ani v kompaktnej triede. Už v základe ponúka Lexus Premium Sound CD prehrávač so šiestimi reproduktormi, ovládanie na volante, napojenie na USB a iné malé audio konektory a tiež príjem pre digitálne rozhlasové vysielanie.

Rozšírením sústavy je sada s desiatimi reproduktormi, so zabudovaným meničom šiestich CD. Sústava obsahuje osemkanálový zosilňovač DSP. Obe audio sústavy sa kombinujú s reproduktormi s bambusovou membránou, ktoré sa spolu so zosilňovačom DSP triedy D objavujú v značke Lexus prvýkrát.

Na špičke sa tradične nachádza sústava Mark Levinson s priestorovým ozvučením, s 13 reproduktormi a osemkanálovým zosilňovačom ML. Táto využíva pevný disk navigácie a vlastní aj funkciu hudobnej knižnice s hudbou do 10 GB.

Plne hybridný model

Prvý päťdverový kompakt od Lexusu nazývajú predstavitelia značky „tichou revolúciou“. V jeho útrobách sa skrýva hybridný poháňací systém HSD, známy z Toyoty Prius.

Kombinuje zážihový štvorvalec 1,8 VVT-i (73 kW/99 k), elektromotor (60 kW/82 k) a bezstupňovú prevodovku E-CVT. Celkový výkon poháňacieho ústrojenstva má hodnotu 100 kW (136 k) a prenáša sa na predné kolesá.

Plnohodnotný hybridný systém umožňuje vozidlu fungovať samostatne na spaľovací motor, samostatne v režime elektromotora a samozrejme v kombinovanom režime.

Vodič si môže podľa nálady, či povahy vozovky navoliť režim spomedzi EV, ECO a SPORT. Zákazníci si môžu sami určiť, či chcú jazdiť pozvoľne alebo radšej dynamicky.

Jazdili SME...
Trasa cez centrum Lisabonu bola tou najsprávnejšou na otestovanie režimu EV. Elektromotor dokáže poháňať auto až dva kilometre bez pomoci spaľovacieho agregátu, pokiaľ neprekročíte 45 kilometrovú rýchlosť.

Stojac v kolóne hučiacich áut si najlepšie dokážeme uvedomiť význam tichej revolúcie. V aute máte pokoj, nevypúšťate emisie a ste na seba aspoň na chvíľu hrdí. Rovnako príjemné je vojsť do podzemnej garáže a vychutnávať si zvuk odvaľovania kolies, lebo to je jediné, čo počuť.

CT 200h sa však spája aj s dynamikou. Pokiaľ sme po okreskách mimo mesto jazdili na ECO móde, v kopcoch nad Atlantikom prišiel na rad posledný režim SPORT. Kombinovaný výkon 136 koní v spolupráci s E-CVT prevodovkou má na konte zrýchlenie z nuly na stovku za 10,3 sekundy a maximálku vytiahne až na 180 kilometrov za hodinu.

Hatchback, ktorý zvonku dráždi šoféra svojím mierne agresívnym výrazom, má čo do kopca robiť. Plynulá jazda bez zbytočných akcelerácií je príjemná. Ak však stlačíte plynový pedál na zem a čakáte extra zrýchlenie, nečakajte reakciu, ako pri podradení. Tento pocit vám bezstupňová prevodovka nesprostredkuje.

V skutočnosti je jazda s CT 200h veľmi pohodová a dá ísť aj dynamicky, len si treba uvedomiť, že v hybridnom aute to nie je o okamžitej reakcii po stlačení plynového pedála. Jemné narábanie s plynom aj brzdou nám na oplátku dokážu priniesť úsporu energie nielen vo forme nízkych emisií, ale aj nízkej spotreby.

Výrobcom udávaných 3,8 litra v kombinovanom režime sa nám síce nepodarilo dosiahnuť, ale v meste a na okreskách sme dosiahli 5,4 a v kopcoch 5,6 litrovú spotrebu.

Päťdverový kompaktný Lexus CT 200h sa na Slovensku predáva od 27 900 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 399
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 147
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 913
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 9 047
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 8 189
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 6 421
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 651
  8. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 5 451
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 673
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 531

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy Veľkého filtra môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

KULTÚRA

Juliette Binoche pre SME: Láska? Všetci v nej robíme chybu

V novom filme hrá so Gérardom Depardieum, aj keď majú konflikt.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.