SME
Piatok, 28. január, 2022 | Meniny má Alfonz

Jazdili sme s hybridným kompaktom od Lexusu

Lexus vstúpil do nižšej strednej triedy s plnohybridným hatchbackom. Láka pohodlím aj dynamikou. Prinášame prvé dojmy z jazdy.

(Zdroj: Lexus)

LISABON. Hybridné technológie si pomaly vytvorili pevné miesto v automobilovom svete. Toyota sa venuje hybridom od roku 1997 a samotný Lexus ich používa vo svojich modeloch viac ako desať rokov. Automobilka tentokrát predviedla veľkú dávku odvahy a vrhla sa do najžiadanejšieho segmentu v Európe.

Vojsť do triedy kompaktných vozidiel s prémiovou značkou a rovno s hybridnou technológiou je veľké gesto. Priemerný motorista si v hlave rýchlo skombinuje, voči akým konkurentom v prémiovej línii sa Lexus CT 200h nachádza. Môže japonská elegantná značka stáť zoči-voči najmä nemeckým súperom?

Športová elegancia

Automobilka si predsavzala osloviť predovšetkým mladšiu generáciu. Značka, ktorá evokuje luxus, ale tiež dravosť pri spomienke na IS-F, sa snaží v novinke nižšej strednej triedy kombinovať športovosť aj eleganciu. Nový dizajnový smer značky nesie názov L-finesse.

Pri pohľade na vozidlo spredu je jasné, že ide o Lexus a nielen preto, že je v maske chladiča umiestnené veľké L. Svoj masívny predok karosérie tiahnuci sa až ku kolesám je typickým prvkom tejto značky.

Široký rozchod kolies a celkovo nízky „posed“ dávajú prísľub dobrej stability. Pýchou najmenšieho Lexusu sú denné LED svetlá.

Zadná časť vozidla je úplne nová, hranatá so zvláštne vykrojenou líniou, ktorá chce pripomínať sedan. Tento dizajnový prvok je tu na úkor veľkosti zadného okna, ktoré pri modeloch C segmentu bývajú štandardne väčšie.

Dvojfarebné lakovanie spätných zrkadiel s LED smerovkami a plynule dozadu klesajúca strecha znásobujú decentný výraz automobilu. CT 200h jazdí na hliníkových diskoch s priemerom 15,16 a 17 palcov. Farbu karosérie je možné si vybrať z desiatich odtieňov. Celkový dojem môžeme hodnotiť ako športovo-elegantný.

Pohodlný interiér

Príjemné prostredie interiéru zabezpečujú tmavé, na dotyk príjemné materiály v kontraste s kovovými doplnkami. Kožené čalúnenie môže zákazník dostať v troch rôznych vyhotoveniach. V čiernej, slonovinovej alebo sivej farbe.

V nižších stupňoch výbavy sú v ponuke látkové čalúnenia v piatich farbách: čiernej, červenej, modrej, slonovinovej a hnedej. Sedadlá sú pohodlné s príjemným bočným vedením a možnosťou nastavenia do rôznych smerov.

Jazdili SME...

Nižšie umiestnené sedadlá s bohatou ponukou nastavení v manuálnom alebo elektrickom režime sú veľmi pohodlné. Ak máte dlhšie nohy, môžete zápasiť s nedostatkom priestoru do boku, kolenom som sa opierala o široký stredový tunel. Tiež mi chvíľu trvalo nastavenie volantu tak, aby som sa necítila stiesnene, nalepená na volant. Oceňujem bedrovú opierku s možnosťou posúvania v rozsahu až tri centimetre.

Vo vyššej výbave sme si mohli vyhriať sedadlá, akurát som sa zarazila nad ovládačmi tohto systému. Prinajmenšom sa do tohto moderného interiéru nehodia. Rovnako ma prekvapil držiak prednej kapoty, ktorý treba podoprieť podstavcom. Predná kapota bez plynovej vzpery v prémiovom segmente mi tu pripadá ako päsť na oko.

Batožinový priestor má objem 375 litrov, ktorý sa ale po otvorení piatych dverí vôbec tak nejaví. Údaj je udávaný až po strop, vrátane spodnej predelenej časti kufra. Po sklopení zadných sedadiel objem narastie na 985 litrov a príjemným faktom je, že sedadlá vytvoria jednu rovinu s dnom kufra.

Moderné technológie sú štandardom

Na prístrojovom paneli upúta osempalcový LCD displej v dobrej polohe voči zraku šoféra.
Panel plynule prechádza do stredového tunela. Nájdete tu radiacu páku, akú poznáme z hybridného Aurisu, rôzne ovládače a ocenenú pýchu značky, ovládač „Remote Touch“.

Navigácia od Lexusu využíva 40GB pevný disk, vďaka ktorému je veľmi rýchla a presná. Hlasové príkazy rozpoznáva v štyroch jazykoch a menu je možné ovládať až v 14 jazykoch, vrátane znakov azbuky.

Lexus mal vždy dobré audio sústavy a nevyhol sa tomu ani v kompaktnej triede. Už v základe ponúka Lexus Premium Sound CD prehrávač so šiestimi reproduktormi, ovládanie na volante, napojenie na USB a iné malé audio konektory a tiež príjem pre digitálne rozhlasové vysielanie.

Rozšírením sústavy je sada s desiatimi reproduktormi, so zabudovaným meničom šiestich CD. Sústava obsahuje osemkanálový zosilňovač DSP. Obe audio sústavy sa kombinujú s reproduktormi s bambusovou membránou, ktoré sa spolu so zosilňovačom DSP triedy D objavujú v značke Lexus prvýkrát.

Na špičke sa tradične nachádza sústava Mark Levinson s priestorovým ozvučením, s 13 reproduktormi a osemkanálovým zosilňovačom ML. Táto využíva pevný disk navigácie a vlastní aj funkciu hudobnej knižnice s hudbou do 10 GB.

Plne hybridný model

Prvý päťdverový kompakt od Lexusu nazývajú predstavitelia značky „tichou revolúciou“. V jeho útrobách sa skrýva hybridný poháňací systém HSD, známy z Toyoty Prius.

Kombinuje zážihový štvorvalec 1,8 VVT-i (73 kW/99 k), elektromotor (60 kW/82 k) a bezstupňovú prevodovku E-CVT. Celkový výkon poháňacieho ústrojenstva má hodnotu 100 kW (136 k) a prenáša sa na predné kolesá.

Plnohodnotný hybridný systém umožňuje vozidlu fungovať samostatne na spaľovací motor, samostatne v režime elektromotora a samozrejme v kombinovanom režime.

Vodič si môže podľa nálady, či povahy vozovky navoliť režim spomedzi EV, ECO a SPORT. Zákazníci si môžu sami určiť, či chcú jazdiť pozvoľne alebo radšej dynamicky.

Jazdili SME...
Trasa cez centrum Lisabonu bola tou najsprávnejšou na otestovanie režimu EV. Elektromotor dokáže poháňať auto až dva kilometre bez pomoci spaľovacieho agregátu, pokiaľ neprekročíte 45 kilometrovú rýchlosť.

Stojac v kolóne hučiacich áut si najlepšie dokážeme uvedomiť význam tichej revolúcie. V aute máte pokoj, nevypúšťate emisie a ste na seba aspoň na chvíľu hrdí. Rovnako príjemné je vojsť do podzemnej garáže a vychutnávať si zvuk odvaľovania kolies, lebo to je jediné, čo počuť.

CT 200h sa však spája aj s dynamikou. Pokiaľ sme po okreskách mimo mesto jazdili na ECO móde, v kopcoch nad Atlantikom prišiel na rad posledný režim SPORT. Kombinovaný výkon 136 koní v spolupráci s E-CVT prevodovkou má na konte zrýchlenie z nuly na stovku za 10,3 sekundy a maximálku vytiahne až na 180 kilometrov za hodinu.

Hatchback, ktorý zvonku dráždi šoféra svojím mierne agresívnym výrazom, má čo do kopca robiť. Plynulá jazda bez zbytočných akcelerácií je príjemná. Ak však stlačíte plynový pedál na zem a čakáte extra zrýchlenie, nečakajte reakciu, ako pri podradení. Tento pocit vám bezstupňová prevodovka nesprostredkuje.

V skutočnosti je jazda s CT 200h veľmi pohodová a dá ísť aj dynamicky, len si treba uvedomiť, že v hybridnom aute to nie je o okamžitej reakcii po stlačení plynového pedála. Jemné narábanie s plynom aj brzdou nám na oplátku dokážu priniesť úsporu energie nielen vo forme nízkych emisií, ale aj nízkej spotreby.

Výrobcom udávaných 3,8 litra v kombinovanom režime sa nám síce nepodarilo dosiahnuť, ale v meste a na okreskách sme dosiahli 5,4 a v kopcoch 5,6 litrovú spotrebu.

Päťdverový kompaktný Lexus CT 200h sa na Slovensku predáva od 27 900 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  10. Mecom ide na zelenú
  1. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  5. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  8. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 11 051
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 3 926
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 621
  4. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 3 472
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 340
  6. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 263
  7. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 840
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 197
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 192
  10. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 2 154
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zoltán Sztojka (26) je odchovanec detského domova, ktorý vypovedá o zneužívaní detí vo viacerých domovoch. V súčasnosti študuje na strednej odbornej škole a popri tom brigáduje.

Zoltán Sztojka zažil pokus o zneužitie.


17 h
Zuzana Kepplová.

Výsledok v sčítaní zdanlivo dáva podložie pre ďalšie kultúrne bitky.


18 h
Bytovka na Drotárskej ceste v Bratislave, v ktorej si kúpil byt aj Michal Fico, syn Roberta Fica.

Šéf Smeru býva v prenájme u Muňka.


a 1 ďalší 17 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

Prvé autá prídu na Slovensko koncom marca.


26m
Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


24 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


27. jan
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Nemusíme sa báť o bezpečnosť ukrajinských vojakov. Ochranné helmy z Nemecka sú už na ceste.
  2. Ján Šeďo: Skutoční hrdinovia za svoje presvedčenie zomierali, Uhrík zneužíva čo sa dá.
  3. Aleš Tvrdý: Ako naplánovať cestu do Afriky
  4. Rudolf Székely: Slovenská pošta: Inštitúcia, ktorá sa zodpovedá len Bohu...
  5. Inštitút strategických politík: Severná Kórea odpaľuje nezvyčajne veľké množstvo rakiet
  6. Daniel Bíro: Miesta, kam môžete ísť na výlet vo voľnom čase
  7. Anna Milanová: Jeseň...
  8. Martina Kotúčová: Schovávaná na jistotu
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 13 574
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 7 792
  3. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 738
  4. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 5 483
  5. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 387
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: Epilóg – Zbohom, Anglicko 5 269
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 172
  8. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 043
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  5. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu