GARÁŽ

Lada Priora TMS Sport: fabrický tuning z Ruska

Nielen Mercedes-Benz alebo BMW majú svojich dvorných úpravcov. Spoločnosť TMS úzko spolupracuje so značkou Lada a jej najnovším projektom je Priora - odkaz na pôsobenie ruskej značky vo svetovom šampionáte pretekov cestovných áut WTCC.

(Zdroj: TMS)

BRATISLAVA. Nielen Mercedes-Benz alebo BMW majú svojich dvorných úpravcov. Spoločnosť TMS úzko spolupracuje so značkou Lada a jej modelom sa snaží vtlačiť viac výkonu, športovejšiu vizáž i jazdné vlastnosti. Na konte má niekoľko viac či menej vydarených modifikácií.

Kalina zaujala

Do prvej kategórie môžeme zaradiť Ladu Kalina TMS 1,8 Turbo. Úpravca prevŕtal štandardnú ruskú „jedna-šestku“ na objem 1,77 l, pridal turbodúchadlo Garrett GT 17 a množstvo ďalších nových dielov. Výsledok dosahuje výkon 149 kW (202 k) a najvyšší krútiaci moment 310 Nm, ktorý sa cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál prenáša na predné kolesá.

Z Kaliny sa tak - minimálne na papieri - stal silný konkurent pre mnohé rýchle hatchbacky „zo západu“. Nízkou pohotovostnou hmotnosťou 1180 kg dokonca nejeden z nich prekoná.

Spomienka na majstrovstvá sveta

Najnovší projekt firmy TMS nie je zďaleka taký ultimatívny. Lada Priora TMS Sport predstavuje symbolický odkaz na krátke pôsobenie ruskej automobilky Lada v seriáli majstrovstiev sveta v pretekoch cestovných vozidiel (WTCC). Karoséria dostala okrem bieleho laku aj niekoľko plastových doplnkov, z nich najvýraznejší je zadný spojler.

Zážihový agregát 1,6 16V konštruktéri vyladili použitím nového sacieho a výfukového traktu, odlišné sú vačkové hriadele i „mapa“ riadiacej jednotky. Výkon motora tak stúpol zo sériových 72 kW (98 k) na 90 kW (122 k). Namiesto 145 Nm pri 4000 ot./min., dosahuje upravená Priora 160 Nm pri otáčkach 4200/min.

Na dnešné pomery ide o úsmevné čísla, aj keď treba povedať, že Priora je s hmotnosťou 1088 kg výrazne ľahšia než jej konkurenti. Väčšiu porciu dynamiky má autu zabezpečiť „kratšia“ päťstupňová prevodovka.

V prepočte za 14 500 eur

Snahu však úpravcovi uprieť nemožno. Pre Prioru navrhol a odladil tuhší podvozok i strmšie riadenie. Iná je aj geometria prednej nápravy a brzdové kotúče majú väčší priemer. Auto jazdí na 16-palcových kolesách.

V interiéri pribudli predné sedadlá s výraznejším bočným vedením, nové čalúnenie a niekoľko kožených doplnkov.

Ladu Priora TMS Sport bude v Rusku možné kúpiť u oficiálnych predajcov Lada. Cena dosahuje v prepočte 14 500 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 557
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 127
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 996
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 086
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 159
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 150
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 128
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 986
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 961
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

DOMOV

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

Rok, kedy Mečiar znásilnil ústavu, ale aj kedy jeho éra definitívne skončila.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.