Orlando ponúka riešenie viacdetným

Novinka automobilky Chevrolet má americký štýl, ale vlastnosti hodné európskeho trhu. Za prijateľné peniaze ponúka sedem miest na sedenie a celkom slušný priestor. Najsilnejší naftový motor si za výkon pýta veľa paliva.

Masívny predok a hranatý dizajn vyvolávajú americký dojem. V skutočnosti je Orlando interkontinentálny kompaktný van poskladaný pod strechou GM. Dlhý predný previs trochu prekáža.(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Bežnou pokojnou jazdou sme pútali väčšiu pozornosť než obyčajne, lebo Chevrolet Orlando rozšíril ponuku relatívne prístupných sedemmiestnych rodinných áut.

Koho nezaujala mohutná stavba karosérie sledovanej novinky, ten si s chuťou zatrúbil na bordové auto s maďarským evidenčným číslom. Je doslova zarážajúce, ako sa mení správanie našich šoférov v domnení, že za volantom je Maďar.

Ceny kompaktných vanov pre siedmych stlačil dole ako prvý sedemmiestny Renault Grand Scenic, v ponuke je tiež Dacia Logan MCV a niekde medzi nimi Chevrolet Orlando.

Svojou americky mohutnou stavbou karosérie vyvoláva dojem extrémne veľkého auta za cenu od 15 000 eur. Skúmali sme skutočný úžitok a jazdné vlastnosti so silným naftovým motorom.

Boky dvíha vysoko

Chevrolet prišiel na trh s výbornou uvádzacou cenou Orlanda v sedemmiestnej verzii, ale z centrály ponúkli na test top verziu LTZ s najsilnejším naftovým motorom 2,0 VCDi (120 kW) za 19 900 eur. V cene chýba snáď len navigácia, za ktorú si treba priplatiť ešte 840 eur.

Spomedzi očakávaných elektronických prvkov asi najviac potešilo autorádio s integrovaným ovládaním palubného systému. Displej je na vrchu prístrojovej dosky v základnom zornom poli vodiča, je ľahko čitateľný na slnku a hlavne ovládanie všetkých funkcií ide od ruky.

CHEVY_TLACIDLA.JPG

„Klavírový“ lak dielcov prístrojovej dosky
je pekný asi len na novom aute.

Používaním sa plasty doškrabú a vyzerajú zle aj v aute,
ktoré je zamerané vyslovene na úžitok rodine.

Rovnaké ovládacie prvky ako na volante a na páčkach nájdete tiež vo vozidlách Opel. Čiže z tohto hľadiska vysoký štandard. Nie každému musí vyhovovať vysoká stavba bočných pontónov a tiež pomerne vysoká prístrojová doska.

V interiéri sa môžete cítiť trochu utopení alebo tiež ako králi ciest. Mohutnosť auta je akoby umelo navodená vysokými bokmi a niekedy uberá vnútorný priestor, hoci na pomery vonkajších rozmerov má Orlando čo ponúknuť.

Prekvapenie pod rádiom

Absolútne výborné je vyklápanie ovládacieho panelu autorádia, za ktorým je slušná skrinka so vstupmi na USB a iPod alebo celkovo na doklady či inú drobnosť.

Veľkorysé odkladacie priestory v kokpite pasujú rodinnému zameraniu auta. Menej poteší rezonovanie plastov po naštartovaní motora najmä v ranných hodinách. V tom najhoršom svetle sa ukázal módny trend klavírového laku na dielcoch prístrojovej dosky.

CHEVY_SKRINKA.JPG

Ovládací panel autorádia a palubného systému
ukrýva celkom praktickú skrinku a prístup k rozhraniam Aux a USB.
Praktický nápad, kde nechať prenosný pamäťový kľúč alebo iPod.

Auto malo pri prebratí najazdených 6300 kilometrov a niektoré plasty s množstvom škrabancov vyzerali zle. Stačí trocha prachu a interiér vyzerá zanedbane.

Potrebuje veľa nafty

V masívnej konštrukcii auta zaniká hluk naftového štvorvalca. Jeho dominantou sú nízke otáčky a schopnosť utiahnuť pomerne ťažký stály prevod. Pri 130 kilometrovej rýchlosti točí ledva 2000 otáčok. Vtedy však kulminuje a pocitovo už len klesá krútiaci moment 360 Nm.

Teda motor je výrazný viac v nižších otáčkach. Ani raz sme nemali pocit, že auto potrebuje vyšší výkon. Skôr nižšia spotreba by potešila, lebo výrobca píše priemer šesť litrov. V prvej časti testu sme nezišli pod 7,7 litra.

Rodinná jazda prevažne mimo mesta, ale s poctivo naloženým autom a šesťčlennou famíliou vyšla na 6,8 litra na 100km. Potom prišli kratšie jazdy a priemer stúpol na 7,5 litra. Trochu máme obavy nad spotrebou základnej benzínovej verzie 1,8 16V (103 kW).

Kupujem – nekupujem

Orlando ponúka vysokú protihodnotu za danú cenu, príjemne sa s ním jazdí a nechýba mu vnútorný priestor. Testovanú verziu nekupujem pre vyššiu spotrebu naftového motora, nízku svetlosť podvozka vpredu a celkovo dojem z interiéru. Ostávam pri Scenicu. (Rasťo Chvála)

Nohy na úkor kufra

Navonok mohutná karoséria, ktorá dĺžkou ešte o osem centimetrov prekonáva Renault Grand Scenic vzbudzuje dojem o triedu väčšieho auta. Rázvorom, kratším než má Grand Scénic, spadá presne medzi kompaktné vany.

Preto sme ako mierku použili o niečo vyšší a širší Renault. Francúz s rovnako výkonným naftovým motorom má o 64 kilogramov menšiu hmotnosť.

CHEVY_SCENIC.JPG

Renault Grand Scenic je o málo drahší a naoko menší.
V mnohých detailoch vrátane jazdných vlastností ponúkne viac,
hoci miesta na nohy v treťom rade má výrazne menej.

Druhý rad sedadiel sa v Chevrolete ľahšie sklápa, navyše do jednej roviny s dnom kufra. Renault má zase tri samostatné sedadlá a hlavne to stredné je širšie ako v Chevrolete.

Pokiaľ ide o celkovú modularitu interiéru Grand Scenic ponúka viac, pretože sedadlá sa samostatne posúvajú aj dajú vyberať. Orlando má asymetricky rozdelené zadné sedadlá, takže ak chcú dozadu deti nastupovať z ľavej strany, treba zodvihnúť dvojsedadlo, čo sa nedá, ak sú na ňom sedačky alebo podsedáky.

CHEVY_OPIERKY.JPG

Daň za slušný priestor v treťom rade sedadiel.
Koniec operadiel je však doslova nalepený na zadnom okne.

Do Orlanda vojdú tri autosedačky alebo sedačka a dva podsedáky, akurát stredná sa pre úzky rozstup kotevných bodov ťažšie prichytáva. Chevrolet vyniká o číslo väčším priestorom v treťom rade a tiež pohodlnejším nastupovaním.

Daňou za priestor na nohy v treťom rade sedadiel je podstatne menší kufor sedemmiestnej verzie. V Grand Scenicu ostane ešte 208 litrov, kým v Orlande ani nie polovica (89 l).

Renault má pri sedemmiestnom usporiadaní kufor dlhý 43 centimetrov a Orlando iba 25. Pri obsadení všetkých sedadiel má Renault navrch, avšak v treťom rade by mali sedieť tie menšie postavy.

CHEVY_VZADU.JPG
Sedadlá v treťom rade sú veľké s dlhým sedákom,
vysokým operadlom a vyniká aj šírka v oblasti lakťov.
Orlando tu má pocitovo asi najviac miesta v kompaktných vanoch.
Technické parametre
Motor 2,0 VCDi
Typ radový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1998
Výkon (kw/k) 120/163
Pri otáčkach (ot./min.) nieco
Krútiaci moment (Nm) 360
Pri otáčkach (ot./min) 2000
Prevodovka 6-st. man.
Emisie CO2 (g/km) 159
Emisná norma Euro 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4652
Šírka (mm) 1836
Výška (mm) 1633
Pohotovostná hmot (kg) 1730
Svetlosť podvozka (mm) 123
Objem palivovej nádrže (l) 64
Objem batož. priestoru (l) 89/454
Počet miest 7
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 195
Spotreba mesto(l/100 km) 7,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9
Kombinovaná spotreba 6,0
Spotreba v teste (l/100 km) 7,3
Cena modelu od (eur) 15 000
Cena verzie 2,0 VCDi (eur) 17 300
Cena testovanej verzie LTZ od (eur) 19 900
Porovnanie s Renault Scenic – namerané parametre
Vozidlo Orlando Scenic
Šírka v ramenách vpredu (mm) 1435 1440
Šírka v lakťoch vpredu (mm) 1485 1490
Výška max. vpredu (mm) 1000 1080
Dĺžka sedákov 2. rad (mm) 480 460
Šírka sedákov 2. rad (mm) 500/300/500 460/395/460
Výška operadiel 2. rad (mm) 600 600
Dĺžka kufra pri sklop. sed. (mm) 1900 1540/1970
Šírka v ramenách 2. rad (mm) 1405 1430
Šírka 2. rad (mm) 1480 1500
Výška nad sedadlom 2. rad (mm) 970 975
Dĺžka sedákov 3. rad (mm) 425 410
Šírka sedákov 3. rad (mm) 480 410
Výška operadiel 3. rad (mm) 650 580
Šírka v ramenách 3. rad (mm) 1290 1205
Šírka lakte 3 rad (mm) 1070 1055
Výška nad sedadlom 3. rad (mm) 870 920
Dĺžka kufra 7-miest. (mm) 250 430
Dĺžka kufra 5-miest. (mm) 990 1050
Šírka naklad. otvoru (mm) 1060 1030
Výška naklad. otvoru (mm) 735 850
Nakladacia hrana (mm) 750 615

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 879
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 927
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 966
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 143
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 465
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 965
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 964
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 730
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 602
  10. Slováci triedia lepšie 1 209

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.