SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Hyundai odhalil nový sedan i40 – naživo z Barcelony

Hyundai využil vákuum medzi najdôležitejšími svetovými výstavami a všetku pozornosť odbornej verejnosti stiahol na svoj model, ktorý je jedinou svetovou premiérou na španielskej pôde.

(Zdroj: Michal Karpat)

Svetovú premiéru druhej karosárskej verzie modelového radu i40 si Hyundai zámerne naplánoval počas autosalónu v Barcelone. Využil vákuum medzi najdôležitejšími svetovými výstavami a všetku pozornosť odbornej verejnosti stiahol na svoj model, ktorý je jedinou svetovou premiérou na španielskej pôde.

BARCELONA. Dva mesiace po premiére kombíka na ženevskom autosalóne dopĺňa Hyundai modelový rad i40 aj o elegantný sedan. Nástupca Sonaty už nechce byť klasickou troj-priestorovou limuzínou, ale imidžovejším manažérskym autom, s nízkou a pretiahnutou líniou strechy v štýle štvordverového kupé, ktorý zachováva súlad so športovým naturelom kombíka.

Jeho silnou stránkou je bohatý vnútorný priestor na predných aj zadných sedadlách. Negatívom ramená veka batožinového priestoru zasahujúce do priestoru pre batožinu.

Výborne načasovaná premiéra

Musím uznať, že Hyundai to so svetovou premiérou modelu i40 sedan vymyslel veľmi dobre. Autosalónu v Barcelone venoval jedinú významnú svetovú premiéru (pokiaľ dnes niekto neprekvapí niečím ďalším, ako napríklad Seat) a zo svojej limuzíny, ktorá je len ďalšou karosárskou verziou urobil najväčšiu hviezdu výstavy.

Aby som bol spravodlivý, musím však spomenúť, že Barcelonu si Hyundai vybral ešte z jedného, podstatného dôvodu. Španieli majú až 40% podiel na trhu so sedanmi segmentu D v Európe.

Ak chce teda niekto v tejto triede niečo znamenať, viac-menej má povinnosť uviesť svoj nový model práve tu (Nie náhodou boli napríklad prvé jazdy s novým Volkswagenom Passat vlani práve v Barcelone). O to skôr, že sedan i40 by mal tento rok značke Hyundai pomôcť zvýšiť trhový podiel na európskom trhu na 3%.

Dostatok miesta pre všetkých

Nový sedan ťaží z atraktívnych tvarov karosérie, ale zároveň si zachováva priestorovo bohato dimenzovaný interiér, ktorému dáva dobrý základ rázvor náprav dlhý 2770 mm.

Výrobca v tlačovej správe píše, že i40 sedan ponúka najviac miesta pre predných pasažierov v oblasti hlavy, ramien aj nôh v triede. Mňa skôr zaujala ponuka miesta na zadných sedadlách. Sediac za sebou (po nastavení sedadla vodiča podľa mojej potreby) som mal viac priestoru na nohy než v Passate.

Z miesta nad hlavou pocitovo ukrajuje veľká panoramatická strecha. Preto pocitovo, lebo pri pohodlnom usadení sa do zadných sedadiel s hlavou opretou o opierku vlastne hlava pasažiera do kontaktu s panoramatickou strechou nepríde.

Navyše priamo nad hlavami sú do čalúnenia stropu vydlabané jamky pre miesto na hlavu, ako býva dnes zvykom takmer u každého nového sedanu.

Objem kufra 503 l

Veľký batožinový priestor zaskočí trochu lacným vyhotovením v porovnaní s perfektne vypracovaným a krásne čalúneným interiérom. Ako keby chcel výrobca zdôrazniť, že kufor je vyslovene účelový priestor.

Zvnútra je veľmi jednoducho čalúnený, tenkým kobercom ako v ázijských autách o kategóriu nižšie. V porovnaní s prepracovaným kufrom kombíka pôsobí tento priestor po vizuálnej stránke ako chudobný príbuzný.

Vystavená verzia však bola ešte predsériový kus, takže do novembra, kedy má prísť sedan i40 na trh sa môže ešte veľa zmeniť. Taktiež s vekom sa technici mohli trochu viac potrápiť a pánty zasahujúce do priestoru vyriešiť inak.

Samotný priestor pre batožinu pôsobí inak naživo veľkým a dobre využiteľným dojmom. Pod podlahou je ukrytá plnohodnotná rezerva. Veko má zvnútra madlo, ale chýbajú háčiky na zavesenie tašiek a drobností.

Ticho ako vo vatičke

Špeciálnu pozornosť technici venovali odhlučneniu kabíny. Aplikovaním celého balíka materiálov absorbujúcich hluk a vibrácie sa zlepšila akustika interiéru o 20% aj vonku počuteľný hluk bežiaceho motora (v porovnaní s i40 bez tohto akustického balíka).

Nové technológie

Sedan i40 bude vybavený množstvom nových technológií, s ktorými sme sa u tejto značky doposiaľ nestretli. Bude mať napríklad parkovací asistent, ktorý točí za vás volantom, systém upozorňujúci vodiča na bezdôvodné vybočenie z jazdného pruhu, parkovaciu kameru, elektronickú ručnú brzdu, vetrané predné sedadlá a vyhrievaný volant. Samozrejmosťou v tomto segmente už sú xenónové svetlá a LED svetlá pre denné svietenie.

Štyri motory

Na začiatok budú i40 sedan poháňať dva atmosférické benzínové štvorvalce 1.6 GDI (99 kW/135 k) a 2.0 GDI (130 kW/177 k), ku ktorým neskôr pribudne 1.6 Turbo GDI.

Naftový segment zastupuje 1.7 CRDi v dvoch výkonových verziách - 85 kW/115 k a 100 kW/136 k. Všetky motory sa štandardne kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

K obom výkonnejším motorom (benzínovému aj naftovému) je na výber aj šesťstupňová automatická prevodovka. V kombinácii s technológiou ISG (stop/štart systém) spotrebuje slabší z dvojice naftových motorov v priemere 4,3 l/100 km a silnejší 4,5 l/100 km.

Benzínová jednašestka si z nádrže odpije 6,0 l/100 km (s ISG) a dvojliter 6,8 l/100 km. Palivová nádrž má objem 70 litrov.

(Cestu hradila spoločnosť Hyundai)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 503
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 811
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 796
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 155
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 894
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 282
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


15 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 11 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 485
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 080
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 121
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 008
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 968
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 779
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 494
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu