Hyundai odhalil nový sedan i40 – naživo z Barcelony

Hyundai využil vákuum medzi najdôležitejšími svetovými výstavami a všetku pozornosť odbornej verejnosti stiahol na svoj model, ktorý je jedinou svetovou premiérou na španielskej pôde.

(Zdroj: Michal Karpat)

Svetovú premiéru druhej karosárskej verzie modelového radu i40 si Hyundai zámerne naplánoval počas autosalónu v Barcelone. Využil vákuum medzi najdôležitejšími svetovými výstavami a všetku pozornosť odbornej verejnosti stiahol na svoj model, ktorý je jedinou svetovou premiérou na španielskej pôde.

BARCELONA. Dva mesiace po premiére kombíka na ženevskom autosalóne dopĺňa Hyundai modelový rad i40 aj o elegantný sedan. Nástupca Sonaty už nechce byť klasickou troj-priestorovou limuzínou, ale imidžovejším manažérskym autom, s nízkou a pretiahnutou líniou strechy v štýle štvordverového kupé, ktorý zachováva súlad so športovým naturelom kombíka.

Jeho silnou stránkou je bohatý vnútorný priestor na predných aj zadných sedadlách. Negatívom ramená veka batožinového priestoru zasahujúce do priestoru pre batožinu.

Výborne načasovaná premiéra

Musím uznať, že Hyundai to so svetovou premiérou modelu i40 sedan vymyslel veľmi dobre. Autosalónu v Barcelone venoval jedinú významnú svetovú premiéru (pokiaľ dnes niekto neprekvapí niečím ďalším, ako napríklad Seat) a zo svojej limuzíny, ktorá je len ďalšou karosárskou verziou urobil najväčšiu hviezdu výstavy.

Aby som bol spravodlivý, musím však spomenúť, že Barcelonu si Hyundai vybral ešte z jedného, podstatného dôvodu. Španieli majú až 40% podiel na trhu so sedanmi segmentu D v Európe.

Ak chce teda niekto v tejto triede niečo znamenať, viac-menej má povinnosť uviesť svoj nový model práve tu (Nie náhodou boli napríklad prvé jazdy s novým Volkswagenom Passat vlani práve v Barcelone). O to skôr, že sedan i40 by mal tento rok značke Hyundai pomôcť zvýšiť trhový podiel na európskom trhu na 3%.

Dostatok miesta pre všetkých

Nový sedan ťaží z atraktívnych tvarov karosérie, ale zároveň si zachováva priestorovo bohato dimenzovaný interiér, ktorému dáva dobrý základ rázvor náprav dlhý 2770 mm.

Výrobca v tlačovej správe píše, že i40 sedan ponúka najviac miesta pre predných pasažierov v oblasti hlavy, ramien aj nôh v triede. Mňa skôr zaujala ponuka miesta na zadných sedadlách. Sediac za sebou (po nastavení sedadla vodiča podľa mojej potreby) som mal viac priestoru na nohy než v Passate.

Z miesta nad hlavou pocitovo ukrajuje veľká panoramatická strecha. Preto pocitovo, lebo pri pohodlnom usadení sa do zadných sedadiel s hlavou opretou o opierku vlastne hlava pasažiera do kontaktu s panoramatickou strechou nepríde.

Navyše priamo nad hlavami sú do čalúnenia stropu vydlabané jamky pre miesto na hlavu, ako býva dnes zvykom takmer u každého nového sedanu.

Objem kufra 503 l

Veľký batožinový priestor zaskočí trochu lacným vyhotovením v porovnaní s perfektne vypracovaným a krásne čalúneným interiérom. Ako keby chcel výrobca zdôrazniť, že kufor je vyslovene účelový priestor.

Zvnútra je veľmi jednoducho čalúnený, tenkým kobercom ako v ázijských autách o kategóriu nižšie. V porovnaní s prepracovaným kufrom kombíka pôsobí tento priestor po vizuálnej stránke ako chudobný príbuzný.

Vystavená verzia však bola ešte predsériový kus, takže do novembra, kedy má prísť sedan i40 na trh sa môže ešte veľa zmeniť. Taktiež s vekom sa technici mohli trochu viac potrápiť a pánty zasahujúce do priestoru vyriešiť inak.

Samotný priestor pre batožinu pôsobí inak naživo veľkým a dobre využiteľným dojmom. Pod podlahou je ukrytá plnohodnotná rezerva. Veko má zvnútra madlo, ale chýbajú háčiky na zavesenie tašiek a drobností.

Ticho ako vo vatičke

Špeciálnu pozornosť technici venovali odhlučneniu kabíny. Aplikovaním celého balíka materiálov absorbujúcich hluk a vibrácie sa zlepšila akustika interiéru o 20% aj vonku počuteľný hluk bežiaceho motora (v porovnaní s i40 bez tohto akustického balíka).

Nové technológie

Sedan i40 bude vybavený množstvom nových technológií, s ktorými sme sa u tejto značky doposiaľ nestretli. Bude mať napríklad parkovací asistent, ktorý točí za vás volantom, systém upozorňujúci vodiča na bezdôvodné vybočenie z jazdného pruhu, parkovaciu kameru, elektronickú ručnú brzdu, vetrané predné sedadlá a vyhrievaný volant. Samozrejmosťou v tomto segmente už sú xenónové svetlá a LED svetlá pre denné svietenie.

Štyri motory

Na začiatok budú i40 sedan poháňať dva atmosférické benzínové štvorvalce 1.6 GDI (99 kW/135 k) a 2.0 GDI (130 kW/177 k), ku ktorým neskôr pribudne 1.6 Turbo GDI.

Naftový segment zastupuje 1.7 CRDi v dvoch výkonových verziách - 85 kW/115 k a 100 kW/136 k. Všetky motory sa štandardne kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

K obom výkonnejším motorom (benzínovému aj naftovému) je na výber aj šesťstupňová automatická prevodovka. V kombinácii s technológiou ISG (stop/štart systém) spotrebuje slabší z dvojice naftových motorov v priemere 4,3 l/100 km a silnejší 4,5 l/100 km.

Benzínová jednašestka si z nádrže odpije 6,0 l/100 km (s ISG) a dvojliter 6,8 l/100 km. Palivová nádrž má objem 70 litrov.

(Cestu hradila spoločnosť Hyundai)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 733
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 769
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 195
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 299
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 091
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 044
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 525
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 525
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 076
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 670

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

SVET

Poľsko zažíva nežnú revolúciu. Vracia sa pred rok '89?

Vládna presila najnovšie ovládne aj súdy. Únia je takmer bezmocná.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.