Hyundai Elantra smeruje aj na Slovensko

Spoločne s novým sedanom i40 zdieľala na autosalóne v Barcelone jedno pódium aj nová Elantra. Športovo ladený sedan zaujal Michala Karpata už počas nedávnej návštevy autosalónu v Soule. Po európskej premiére v Barcelone príde aj na Slovensko.

Predchádzajúca generácia modelu Elantra nemala veľmi dobrú povesť, pre vyšší počet porúch a vyššiu spotrebu. Novinka to má zmeniť.(Zdroj: Hyundai)

BARCELONA, BRATISLAVA. Elantra nie je pre našich motoristov žiaden nový pojem. Dlhé roky bola súčasťou ponuky značky Hyundai na slovenskom trhu, no potom sa vytratila. V polovici júla tohto roka sa vráti, s jedným motorom a plnou výbavou za veľmi zaujímavú cenu. Zabojovať chce hlavne o miestenku vo firemných auto parkoch.

Priestranná kabína v aerodynamickom balení

Hoci je Elantra pre niekoho „len“ Hyundai, pohľad na jej športovo strihnutú karosériu so širokými bokmi a nízkou strechou nemôže nechať chladným žiadneho motoristu. Novinku charakterizujú výrazne oblúkovité blatníky a úzke predné aj zadné svetlá pretiahnuté hlboko do blatníkov.

Celá karoséria, vrátane predných a zadných svetiel, nízkej strechy a krátkeho zadného previsu je tvarovaná s dôrazom na dosiahnutie čo najnižšieho aerodynamického odporu vzduchu, ktorý má hodnotu (Cx) 0,28.
Sedan s celkovou dĺžkou 4530 mm je o 25 mm dlhší, rovnako široký (1775 mm) a o 35 nižší (1445 mm) než predchodca.

Ten posledný údaj vraj bez negatívneho vplyvu na vnútornú výšku kabíny, čo nad hlavami vzadu nie je úplne pravda, hoci čakal som podstatne menej miesta. Efektný strešný oblúk, tiahnuci sa ponad celú kabínu je štedrý hlavne na miesto pre hlavy predných pasažierov.

Vnútorná šírka je slušná, priestor na nohy zadných pasažierov veľkorysý. Veď bodaj by aj nebol, keď rázvorom náprav 2700 mm prerástol o 50 mm predchodcu, o 48 mm Volkswagen Jetta (2652 mm) a Renault Fluence má rázvor náprav dlhší len o 2 mm.

Len jediný motor

V Európe sa Elantra bude predávať len s jediným motorom – benzínovým štvorvalcom 1.6 GDI z rodiny Gamma s plynulo variabilným časovaním ventilov D-VVT a výkonom 97 kW/132 k. Výrobcom udávané hodnoty spotreby paliva a emisií patria medzi najlepšie v triede.

V kombinovanom režime spotrebuje v priemere 6,4 benzínu na 100 km. Motor sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je na výber mimoriadne kompaktná a ľahká 6-stupňová automatická prevodovka vlastnej konštrukcie Hyundai, ktorá je vôbec prvou konštrukciou pre malé a kompaktné autá na svete.

Nová prevodovka má tri planétové súkolesia prevodov, dve spojky a tri brzdy, vďaka čomu je menšia, kompaktnejšia a ľahšia ako ktorákoľvek iná 6-stupňová prevodovka na trhu.

Všetky vankúše a klíma

Elantra sa bude na Slovensku dať objednávať po zverejnení cien v polovici júla tohto roku. V ponuke bude iba s jednou výbavou, ktorá má obsahovať napríklad 6 airbagov, ABS, ESP, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých bočných okien a ďalšie komfortné prvky.

Doplatiť sa bude dať len málo prvkov, z ktorých môžem spomenúť automatickú prevodovku, bezkľúčový prístup so štartovaním tlačidlom a kožené čalúnenie sedadiel. Cenu zatiaľ nevieme, ale vraj by mohla začínať pod Volkswagenom Jetta 1.2 TSI vo výbave Comfortline.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 239
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 237
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 634
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 380
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 031
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 999
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 905
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 796
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 614
  10. Inteligencia vo všetkom 1 556

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

SVET

Francúzi dovolili, podľa odhadov postupujú Macron a Le Penová (minúta po minúte)

Le Penová označila postup za historický výsledok.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop