SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Hyundai Elantra smeruje aj na Slovensko

Spoločne s novým sedanom i40 zdieľala na autosalóne v Barcelone jedno pódium aj nová Elantra. Športovo ladený sedan zaujal Michala Karpata už počas nedávnej návštevy autosalónu v Soule. Po európskej premiére v Barcelone príde aj na Slovensko.

Predchádzajúca generácia modelu Elantra nemala veľmi dobrú povesť, pre vyšší počet porúch a vyššiu spotrebu. Novinka to má zmeniť.Predchádzajúca generácia modelu Elantra nemala veľmi dobrú povesť, pre vyšší počet porúch a vyššiu spotrebu. Novinka to má zmeniť. (Zdroj: Hyundai)

BARCELONA, BRATISLAVA. Elantra nie je pre našich motoristov žiaden nový pojem. Dlhé roky bola súčasťou ponuky značky Hyundai na slovenskom trhu, no potom sa vytratila. V polovici júla tohto roka sa vráti, s jedným motorom a plnou výbavou za veľmi zaujímavú cenu. Zabojovať chce hlavne o miestenku vo firemných auto parkoch.

Priestranná kabína v aerodynamickom balení

Hoci je Elantra pre niekoho „len“ Hyundai, pohľad na jej športovo strihnutú karosériu so širokými bokmi a nízkou strechou nemôže nechať chladným žiadneho motoristu. Novinku charakterizujú výrazne oblúkovité blatníky a úzke predné aj zadné svetlá pretiahnuté hlboko do blatníkov.

Celá karoséria, vrátane predných a zadných svetiel, nízkej strechy a krátkeho zadného previsu je tvarovaná s dôrazom na dosiahnutie čo najnižšieho aerodynamického odporu vzduchu, ktorý má hodnotu (Cx) 0,28.
Sedan s celkovou dĺžkou 4530 mm je o 25 mm dlhší, rovnako široký (1775 mm) a o 35 nižší (1445 mm) než predchodca.

Ten posledný údaj vraj bez negatívneho vplyvu na vnútornú výšku kabíny, čo nad hlavami vzadu nie je úplne pravda, hoci čakal som podstatne menej miesta. Efektný strešný oblúk, tiahnuci sa ponad celú kabínu je štedrý hlavne na miesto pre hlavy predných pasažierov.

Vnútorná šírka je slušná, priestor na nohy zadných pasažierov veľkorysý. Veď bodaj by aj nebol, keď rázvorom náprav 2700 mm prerástol o 50 mm predchodcu, o 48 mm Volkswagen Jetta (2652 mm) a Renault Fluence má rázvor náprav dlhší len o 2 mm.

Len jediný motor

V Európe sa Elantra bude predávať len s jediným motorom – benzínovým štvorvalcom 1.6 GDI z rodiny Gamma s plynulo variabilným časovaním ventilov D-VVT a výkonom 97 kW/132 k. Výrobcom udávané hodnoty spotreby paliva a emisií patria medzi najlepšie v triede.

V kombinovanom režime spotrebuje v priemere 6,4 benzínu na 100 km. Motor sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je na výber mimoriadne kompaktná a ľahká 6-stupňová automatická prevodovka vlastnej konštrukcie Hyundai, ktorá je vôbec prvou konštrukciou pre malé a kompaktné autá na svete.

Nová prevodovka má tri planétové súkolesia prevodov, dve spojky a tri brzdy, vďaka čomu je menšia, kompaktnejšia a ľahšia ako ktorákoľvek iná 6-stupňová prevodovka na trhu.

Všetky vankúše a klíma

Elantra sa bude na Slovensku dať objednávať po zverejnení cien v polovici júla tohto roku. V ponuke bude iba s jednou výbavou, ktorá má obsahovať napríklad 6 airbagov, ABS, ESP, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých bočných okien a ďalšie komfortné prvky.

Doplatiť sa bude dať len málo prvkov, z ktorých môžem spomenúť automatickú prevodovku, bezkľúčový prístup so štartovaním tlačidlom a kožené čalúnenie sedadiel. Cenu zatiaľ nevieme, ale vraj by mohla začínať pod Volkswagenom Jetta 1.2 TSI vo výbave Comfortline.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 408
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 746
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 151
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 034
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 615
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 495
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 800
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

V názve OĽaNO už Budajova Zmena zdola nie je.


7 h

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


11 h
Vyhrotená kampaň Babišovi k víťazstvu v prezidentských voľbách nepomohla.

Babišova kampaň prekročila hranice etiky.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Je vôbec možné pospájať slovenský politický bordel?


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


10 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  4. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 22 094
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 148
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 898
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 669
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 350
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 927
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 835
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu