Hyundai Elantra smeruje aj na Slovensko

Spoločne s novým sedanom i40 zdieľala na autosalóne v Barcelone jedno pódium aj nová Elantra. Športovo ladený sedan zaujal Michala Karpata už počas nedávnej návštevy autosalónu v Soule. Po európskej premiére v Barcelone príde aj na Slovensko.

Predchádzajúca generácia modelu Elantra nemala veľmi dobrú povesť, pre vyšší počet porúch a vyššiu spotrebu. Novinka to má zmeniť.(Zdroj: Hyundai)

BARCELONA, BRATISLAVA. Elantra nie je pre našich motoristov žiaden nový pojem. Dlhé roky bola súčasťou ponuky značky Hyundai na slovenskom trhu, no potom sa vytratila. V polovici júla tohto roka sa vráti, s jedným motorom a plnou výbavou za veľmi zaujímavú cenu. Zabojovať chce hlavne o miestenku vo firemných auto parkoch.

Priestranná kabína v aerodynamickom balení

Hoci je Elantra pre niekoho „len“ Hyundai, pohľad na jej športovo strihnutú karosériu so širokými bokmi a nízkou strechou nemôže nechať chladným žiadneho motoristu. Novinku charakterizujú výrazne oblúkovité blatníky a úzke predné aj zadné svetlá pretiahnuté hlboko do blatníkov.

Celá karoséria, vrátane predných a zadných svetiel, nízkej strechy a krátkeho zadného previsu je tvarovaná s dôrazom na dosiahnutie čo najnižšieho aerodynamického odporu vzduchu, ktorý má hodnotu (Cx) 0,28.
Sedan s celkovou dĺžkou 4530 mm je o 25 mm dlhší, rovnako široký (1775 mm) a o 35 nižší (1445 mm) než predchodca.

Ten posledný údaj vraj bez negatívneho vplyvu na vnútornú výšku kabíny, čo nad hlavami vzadu nie je úplne pravda, hoci čakal som podstatne menej miesta. Efektný strešný oblúk, tiahnuci sa ponad celú kabínu je štedrý hlavne na miesto pre hlavy predných pasažierov.

Vnútorná šírka je slušná, priestor na nohy zadných pasažierov veľkorysý. Veď bodaj by aj nebol, keď rázvorom náprav 2700 mm prerástol o 50 mm predchodcu, o 48 mm Volkswagen Jetta (2652 mm) a Renault Fluence má rázvor náprav dlhší len o 2 mm.

Len jediný motor

V Európe sa Elantra bude predávať len s jediným motorom – benzínovým štvorvalcom 1.6 GDI z rodiny Gamma s plynulo variabilným časovaním ventilov D-VVT a výkonom 97 kW/132 k. Výrobcom udávané hodnoty spotreby paliva a emisií patria medzi najlepšie v triede.

V kombinovanom režime spotrebuje v priemere 6,4 benzínu na 100 km. Motor sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je na výber mimoriadne kompaktná a ľahká 6-stupňová automatická prevodovka vlastnej konštrukcie Hyundai, ktorá je vôbec prvou konštrukciou pre malé a kompaktné autá na svete.

Nová prevodovka má tri planétové súkolesia prevodov, dve spojky a tri brzdy, vďaka čomu je menšia, kompaktnejšia a ľahšia ako ktorákoľvek iná 6-stupňová prevodovka na trhu.

Všetky vankúše a klíma

Elantra sa bude na Slovensku dať objednávať po zverejnení cien v polovici júla tohto roku. V ponuke bude iba s jednou výbavou, ktorá má obsahovať napríklad 6 airbagov, ABS, ESP, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých bočných okien a ďalšie komfortné prvky.

Doplatiť sa bude dať len málo prvkov, z ktorých môžem spomenúť automatickú prevodovku, bezkľúčový prístup so štartovaním tlačidlom a kožené čalúnenie sedadiel. Cenu zatiaľ nevieme, ale vraj by mohla začínať pod Volkswagenom Jetta 1.2 TSI vo výbave Comfortline.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.