Hyundai Elantra smeruje aj na Slovensko

Spoločne s novým sedanom i40 zdieľala na autosalóne v Barcelone jedno pódium aj nová Elantra. Športovo ladený sedan zaujal Michala Karpata už počas nedávnej návštevy autosalónu v Soule. Po európskej premiére v Barcelone príde aj na Slovensko.

Predchádzajúca generácia modelu Elantra nemala veľmi dobrú povesť, pre vyšší počet porúch a vyššiu spotrebu. Novinka to má zmeniť.(Zdroj: Hyundai)

BARCELONA, BRATISLAVA. Elantra nie je pre našich motoristov žiaden nový pojem. Dlhé roky bola súčasťou ponuky značky Hyundai na slovenskom trhu, no potom sa vytratila. V polovici júla tohto roka sa vráti, s jedným motorom a plnou výbavou za veľmi zaujímavú cenu. Zabojovať chce hlavne o miestenku vo firemných auto parkoch.

Priestranná kabína v aerodynamickom balení

Hoci je Elantra pre niekoho „len“ Hyundai, pohľad na jej športovo strihnutú karosériu so širokými bokmi a nízkou strechou nemôže nechať chladným žiadneho motoristu. Novinku charakterizujú výrazne oblúkovité blatníky a úzke predné aj zadné svetlá pretiahnuté hlboko do blatníkov.

Celá karoséria, vrátane predných a zadných svetiel, nízkej strechy a krátkeho zadného previsu je tvarovaná s dôrazom na dosiahnutie čo najnižšieho aerodynamického odporu vzduchu, ktorý má hodnotu (Cx) 0,28.
Sedan s celkovou dĺžkou 4530 mm je o 25 mm dlhší, rovnako široký (1775 mm) a o 35 nižší (1445 mm) než predchodca.

Ten posledný údaj vraj bez negatívneho vplyvu na vnútornú výšku kabíny, čo nad hlavami vzadu nie je úplne pravda, hoci čakal som podstatne menej miesta. Efektný strešný oblúk, tiahnuci sa ponad celú kabínu je štedrý hlavne na miesto pre hlavy predných pasažierov.

Vnútorná šírka je slušná, priestor na nohy zadných pasažierov veľkorysý. Veď bodaj by aj nebol, keď rázvorom náprav 2700 mm prerástol o 50 mm predchodcu, o 48 mm Volkswagen Jetta (2652 mm) a Renault Fluence má rázvor náprav dlhší len o 2 mm.

Len jediný motor

V Európe sa Elantra bude predávať len s jediným motorom – benzínovým štvorvalcom 1.6 GDI z rodiny Gamma s plynulo variabilným časovaním ventilov D-VVT a výkonom 97 kW/132 k. Výrobcom udávané hodnoty spotreby paliva a emisií patria medzi najlepšie v triede.

V kombinovanom režime spotrebuje v priemere 6,4 benzínu na 100 km. Motor sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je na výber mimoriadne kompaktná a ľahká 6-stupňová automatická prevodovka vlastnej konštrukcie Hyundai, ktorá je vôbec prvou konštrukciou pre malé a kompaktné autá na svete.

Nová prevodovka má tri planétové súkolesia prevodov, dve spojky a tri brzdy, vďaka čomu je menšia, kompaktnejšia a ľahšia ako ktorákoľvek iná 6-stupňová prevodovka na trhu.

Všetky vankúše a klíma

Elantra sa bude na Slovensku dať objednávať po zverejnení cien v polovici júla tohto roku. V ponuke bude iba s jednou výbavou, ktorá má obsahovať napríklad 6 airbagov, ABS, ESP, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých bočných okien a ďalšie komfortné prvky.

Doplatiť sa bude dať len málo prvkov, z ktorých môžem spomenúť automatickú prevodovku, bezkľúčový prístup so štartovaním tlačidlom a kožené čalúnenie sedadiel. Cenu zatiaľ nevieme, ale vraj by mohla začínať pod Volkswagenom Jetta 1.2 TSI vo výbave Comfortline.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  2. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  3. Accessible Urban Living
  4. RPSP – A good intention ruined by execution
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Riešenia pre hnedú planétu
  8. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  9. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 13 858
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 481
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 893
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 119
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 381
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 893
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 596
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 445
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 188
  10. Slováci triedia lepšie 1 077

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sú v novembri prázdniny? Lebo ľudí už na čiare netrhajú psy

Pred 28 rokmi padla aj na Slovensku železná opona. Tí, ktorí ju strážili, dodnes oslavujú.

DOMOV

Župní poslanci sa pozrú na Kotlebov predaj majetku

S niektorými kusmi techniky sa namiesto likvidácie ďalej obchoduje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.