Hyundai Elantra smeruje aj na Slovensko

Spoločne s novým sedanom i40 zdieľala na autosalóne v Barcelone jedno pódium aj nová Elantra. Športovo ladený sedan zaujal Michala Karpata už počas nedávnej návštevy autosalónu v Soule. Po európskej premiére v Barcelone príde aj na Slovensko.

Predchádzajúca generácia modelu Elantra nemala veľmi dobrú povesť, pre vyšší počet porúch a vyššiu spotrebu. Novinka to má zmeniť.(Zdroj: Hyundai)

BARCELONA, BRATISLAVA. Elantra nie je pre našich motoristov žiaden nový pojem. Dlhé roky bola súčasťou ponuky značky Hyundai na slovenskom trhu, no potom sa vytratila. V polovici júla tohto roka sa vráti, s jedným motorom a plnou výbavou za veľmi zaujímavú cenu. Zabojovať chce hlavne o miestenku vo firemných auto parkoch.

Priestranná kabína v aerodynamickom balení

Hoci je Elantra pre niekoho „len“ Hyundai, pohľad na jej športovo strihnutú karosériu so širokými bokmi a nízkou strechou nemôže nechať chladným žiadneho motoristu. Novinku charakterizujú výrazne oblúkovité blatníky a úzke predné aj zadné svetlá pretiahnuté hlboko do blatníkov.

Celá karoséria, vrátane predných a zadných svetiel, nízkej strechy a krátkeho zadného previsu je tvarovaná s dôrazom na dosiahnutie čo najnižšieho aerodynamického odporu vzduchu, ktorý má hodnotu (Cx) 0,28.
Sedan s celkovou dĺžkou 4530 mm je o 25 mm dlhší, rovnako široký (1775 mm) a o 35 nižší (1445 mm) než predchodca.

Ten posledný údaj vraj bez negatívneho vplyvu na vnútornú výšku kabíny, čo nad hlavami vzadu nie je úplne pravda, hoci čakal som podstatne menej miesta. Efektný strešný oblúk, tiahnuci sa ponad celú kabínu je štedrý hlavne na miesto pre hlavy predných pasažierov.

Vnútorná šírka je slušná, priestor na nohy zadných pasažierov veľkorysý. Veď bodaj by aj nebol, keď rázvorom náprav 2700 mm prerástol o 50 mm predchodcu, o 48 mm Volkswagen Jetta (2652 mm) a Renault Fluence má rázvor náprav dlhší len o 2 mm.

Len jediný motor

V Európe sa Elantra bude predávať len s jediným motorom – benzínovým štvorvalcom 1.6 GDI z rodiny Gamma s plynulo variabilným časovaním ventilov D-VVT a výkonom 97 kW/132 k. Výrobcom udávané hodnoty spotreby paliva a emisií patria medzi najlepšie v triede.

V kombinovanom režime spotrebuje v priemere 6,4 benzínu na 100 km. Motor sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je na výber mimoriadne kompaktná a ľahká 6-stupňová automatická prevodovka vlastnej konštrukcie Hyundai, ktorá je vôbec prvou konštrukciou pre malé a kompaktné autá na svete.

Nová prevodovka má tri planétové súkolesia prevodov, dve spojky a tri brzdy, vďaka čomu je menšia, kompaktnejšia a ľahšia ako ktorákoľvek iná 6-stupňová prevodovka na trhu.

Všetky vankúše a klíma

Elantra sa bude na Slovensku dať objednávať po zverejnení cien v polovici júla tohto roku. V ponuke bude iba s jednou výbavou, ktorá má obsahovať napríklad 6 airbagov, ABS, ESP, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých bočných okien a ďalšie komfortné prvky.

Doplatiť sa bude dať len málo prvkov, z ktorých môžem spomenúť automatickú prevodovku, bezkľúčový prístup so štartovaním tlačidlom a kožené čalúnenie sedadiel. Cenu zatiaľ nevieme, ale vraj by mohla začínať pod Volkswagenom Jetta 1.2 TSI vo výbave Comfortline.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  2. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  3. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  4. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  5. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  6. Vzorový byt v projekte Nobelova
  7. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  8. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  9. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  10. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 21 434
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 295
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 004
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 253
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 679
  6. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 176
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 137
  8. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 060
  9. Zábavný aj sebavedomý 2 766
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 762

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Beztrestnosť pre Bašternáka nie je jednoznačná

Vykúpenie z trestu za neoprávnenú vratku DPH? Sudcovia to neakceptovali, zlom priniesol až Ústavný súd s čudným vysvetlením.

KULTÚRA

Relácia Sedem sa vracia. Nič nečakajte, vraví Milan Lasica

Humoristická relácia nebola na obrazovkách šesť rokov.

Neprehliadnite tiež

Consumer Reports: Toto sú najhoršie autá roku 2017

Najhoršie priečky obsadil Land Rover aj Mercedes-Benz.

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop