Kia Picanto prerástla svoje meno

Malá Kia prekvapila priestorom, avšak najmä jazdnými vlastnosťami, kvalitou spracovania a prístrojovým panelom. V teste spotreby sa ukázal lepší väčší štvorvalcový motor. Trojvalec mu nestíhal v dynamike a spotreboval viac.

Picanto prekročilo hranice triedy a s predchodcom ho nemožno ani porovnávať. Preto mu Kia mohla zmeniť meno.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLVA. Zabudnite na to, čo ste si v minulosti pod menom Picanto predstavili. Najmenšia Kia už nie je malý kýblik na štyroch kolesách s tenkými dverami a úzkym interiérom. Novinka by sa nemala volať Picanto, lebo nie je evolúciou, ale novým a podstatne väčším autom.

Rozdiely sú vo všetkom – v hlučnosti, komforte, kvalite spracovania a správaní na ceste. Jedným dychom priznávame, že veľkolepá revolúcia Petra Schreyera za prednými dverami trochu zvädla.

Vpredu viac, vzadu menej

Zadná časť Picanta už nie je taká veľkolepá a odvážna, rovnako priestor je viac orientovaný na vodiča a spolujazdca. Vzadu však vidieť snahu o zľahčenie nastupovania cez úzke dvere otvorom natiahnutým čo najviac do rohov.

Rovnako batožinový priestor zostal verný triede malých áut a má pomerne vysokú nakladaciu hranu. To je to posledné, čo spája Picanto s triedou mináut, pretože vyčnieva medzi konkurentmi rozmermi, ponukou miesta a tiež pomerne odvážnym dizajnom. Najviac však tým, ako jazdí.

51_kia_male_big.jpg
Prístrojový panel sa vymyká štandardom triedy.

Štvorvalec ťahá od nízkych otáčok

Po prvom krátkom jarnom teste vo vývojovom centre automobilky Kia sme konečne vyskúšali reálne modely na našich cestách. Dokonca sme ich podrobili špeciálnemu hodinovému testu spotreby na Slovakia Ringu, kde sme v centre bezpečnej jazdy simulovali mestskú premávku.

Pri priemernej rýchlosti okolo tridsať kilometrov za hodinu sa striedali rôzni šoféri a tiež rytmus jazdy od zastavenia cez zákrutu, kopec až po slalom. Cieľom bolo zistiť reálnu spotrebu a rozhodnúť sa, či je lepší litrový trojvalec alebo drahší štvorvalec s objemom 1,2 litra a vyšším výkonom.

53_kia_male_big.jpg

Konštruktéri mysleli aj na také detaily, akým je štrbinka na zafixovanie kotvy bezpečnostného pásu. Aby zamotaný visiaci pás niekto neprivrel vo dverách.

Motor 1,2 MPI má na svoj objem neuveriteľnú chuť do života. S nasadením ťahá vo veľmi širokom spektre otáčok, ako keby mal objem 1,4 litra. Ako je však u Kie zvykom, výkonové maximum je posadené poriadne vysoko pri 6000 ot. 1/min. Motor ožíva na úrovni 1500 ot. 1/min.

Pri pokojných presunoch po meste si Kia hravo vystačila s režimom od 1500 ot. 1/min do 2000 ot. 1/min. Bez dusenia a klepotu sa v danom pásme otáčok ochotne a mäkko rozbieha aj do mierneho kopca.

Trojvalec bol smädnejší

Celkom uspokojivo pracuje trojvalec, hoci ho pod kapotou počujete zreteľnejšie. Na trojvalcovú Fabiu 1,2 HTP sa však hrmotom nechytá. Vzhľadom na spotrebu a určenie do mestskej premávky je sprevodovaný ťažšie. Na predbiehanie si preto treba nechať čas.

52_kia_male_big.jpg

Pre nohy zadných pasažierov nie je veľa miesta, ale vďaka vyššiemu posedu so spustenými nohami majú dostatok pohodlia aj dospelí.

Rozbeh na diaľničnú rýchlosť 130 km/h mu trvá až neuveriteľne dlho. Možno aj preto, že pri snahe o dynamickejšiu jazdu ho treba často dlho točiť, v spotrebe vyhráva štvorvalec, lebo spotreboval v zábehu 5,8 l/100 km a trojvalec až 6,1 l/100 km.

Rovnaké poradie potvrdil test spotreby spolu s čitateľmi auto.sme.sk. Na cvičisku školy bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu trojvalec jazdil za 5,4 l/100 km a štvorvalec za 5,2 l/100 km. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, asi takto si predstavujeme miniauto, s ktorým sa človek nebojí vyjsť aj mimo mesta a prejsť zákrutou.

Lacnejšia nesklame

Oba testované modely mali päťdverové karosérie, avšak rozdielne výbavy. Lacnejšia je pochopiteľne v interiéri na prvý pohľad viac plastová, s jednoduchým volantom bez tlačidiel a koženého poťahu venca a s plastovou hlavicou radiacej páky. Strieborná ozdobná lišta, horizontálne deliaca palubnú dosku však nechýba.

54_kia_male_big.jpg Do hlbokej schránky pod stredovým panelom sa vmestí peňaženka, mobil aj kľúče alebo dve 0,5 l fľaše.

Spätné zrkadlá sa nastavujú manuálne a motor štartuje zasunutím kľúčika do spínacej skrinky. Picanto v základnej výbave, ktorého interiér pôsobí na pohľad holým dojmom má šesť airbagov, ABS, ISOFIX úchyty detských sedačiek, výškovo nastaviteľný volant aj sedadlo vodiča, el. ovládanie predných okien, rádio s CD a MP3 a štyrmi reproduktormi a hlavne stabilizačný systém ESP.

Ponúka luxusné príplatky

Lacnejšie Picanto, poháňané litrovým trojvalcom s výbavou LX stojí 8.990 eur. Žiarivo zelené Picanto, ktoré priťahuje podstatne viac, má atraktívnejšiu farbu karosérie, o číslo väčšie 15-palcové kolesá obuté do pneumatík 175/50 R15 a do vnútra vstúpite len dotknutím sa tlačidla na kľučke dverí a štartujete tlačidlom vedľa volantu. Táto verzia je takmer plne vybavená.

55_kia_male_big.jpg

Na Slovensku majú všetky verzie Picanta vzadu kotúčové brzdy. Kvôli štandardnému ESP.

Z príplatkových prvkov tu chýba len vyhrievaný volant, za ktorý sa spolu s vyhrievaním predných sedadiel pripláca 250 eur a denné LED svetlá. Tie by stáli 400 eur. Mimochodom, ani spomínané 15-palcové kolesá a bezkľúčové štartovanie nie sú vo vyššej z dvoch výbav štandard. Za kolesá sa dopláca 450 eur a Smart Key vyjde na 500 eur.

Na rozdiel od základnej verzie má luxusnejšie Picanto multifunkčný, kožou potiahnutý volant aj radiacu páku. Za ovládanie rádia na volante si Kia pýta 150 eur, Bluetooth hands free sada stojí ďalších 120 eur. Panel vo vodičových dverách dostal väčší počet tlačidiel (el. ovládanie predných aj zadných okien) a sedadlá krajšie poťahy. Krajšie Picanto s motorom 1.2 a výbavou EX vychádza na 10.790 eur, avšak bez spomínaných príplatkov.

Kupujem - nekupujem

Kia Picanto je veľmi schopné auto za dobré peniaze. Objektívne najlepšia ponuka v danom segmente a jednoznačne v tejto triede kupujem.

Kia Picanto - základné parametre testovaných verzií

Motor 1.0 MPI 1.2 MPI
Zdvihový objem (cm3) 998 1248
Výkon (kW/k) 51/69 63/85
pri otáčkach (1/min) 6200 6000
Krútiaci moment (Nm) 95 121
pri otáčkach (1/min) 3500 4000
Maximálna rýchlosť (km/h) 153 171
Zrýchlenie z 0 -100 km/h (s) 14,4 11,4
Spotreba v teste (l/100 km) 6,1 5,8
Emisie CO2 (g/km) 99 105
Batožinový priestor (l) 200/870 200/870
Cena modelu od (eur) 8.990 9.590

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 623
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 145
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 661
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 493
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 427
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 1 377
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 120
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 049
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 813

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sedel s mafiánmi, pozná sa s poslancom. Šéfa sekcie Carga minister podržal

Minister Árpád Érsek sa zastal sekčného šéfa Carga Fazekaša, ktorý sedel s mafiánmi. Známa je už aj identita posledného muža z fotografie.

ŠPORT

Zomrela bývala wimbledonská víťazka Jana Novotná

Češka zomrela vo veku 49 rokov.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Okamuru musia Česi dostať do izolácie ako Slováci Kotlebu

Okamura je riziko pre budúcnosť Česka.

Neprehliadnite tiež

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.