Kia Picanto prerástla svoje meno

Malá Kia prekvapila priestorom, avšak najmä jazdnými vlastnosťami, kvalitou spracovania a prístrojovým panelom. V teste spotreby sa ukázal lepší väčší štvorvalcový motor. Trojvalec mu nestíhal v dynamike a spotreboval viac.

Picanto prekročilo hranice triedy a s predchodcom ho nemožno ani porovnávať. Preto mu Kia mohla zmeniť meno.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLVA. Zabudnite na to, čo ste si v minulosti pod menom Picanto predstavili. Najmenšia Kia už nie je malý kýblik na štyroch kolesách s tenkými dverami a úzkym interiérom. Novinka by sa nemala volať Picanto, lebo nie je evolúciou, ale novým a podstatne väčším autom.

Rozdiely sú vo všetkom – v hlučnosti, komforte, kvalite spracovania a správaní na ceste. Jedným dychom priznávame, že veľkolepá revolúcia Petra Schreyera za prednými dverami trochu zvädla.

Vpredu viac, vzadu menej

Zadná časť Picanta už nie je taká veľkolepá a odvážna, rovnako priestor je viac orientovaný na vodiča a spolujazdca. Vzadu však vidieť snahu o zľahčenie nastupovania cez úzke dvere otvorom natiahnutým čo najviac do rohov.

Rovnako batožinový priestor zostal verný triede malých áut a má pomerne vysokú nakladaciu hranu. To je to posledné, čo spája Picanto s triedou mináut, pretože vyčnieva medzi konkurentmi rozmermi, ponukou miesta a tiež pomerne odvážnym dizajnom. Najviac však tým, ako jazdí.

51_kia_male_big.jpg
Prístrojový panel sa vymyká štandardom triedy.

Štvorvalec ťahá od nízkych otáčok

Po prvom krátkom jarnom teste vo vývojovom centre automobilky Kia sme konečne vyskúšali reálne modely na našich cestách. Dokonca sme ich podrobili špeciálnemu hodinovému testu spotreby na Slovakia Ringu, kde sme v centre bezpečnej jazdy simulovali mestskú premávku.

Pri priemernej rýchlosti okolo tridsať kilometrov za hodinu sa striedali rôzni šoféri a tiež rytmus jazdy od zastavenia cez zákrutu, kopec až po slalom. Cieľom bolo zistiť reálnu spotrebu a rozhodnúť sa, či je lepší litrový trojvalec alebo drahší štvorvalec s objemom 1,2 litra a vyšším výkonom.

53_kia_male_big.jpg

Konštruktéri mysleli aj na také detaily, akým je štrbinka na zafixovanie kotvy bezpečnostného pásu. Aby zamotaný visiaci pás niekto neprivrel vo dverách.

Motor 1,2 MPI má na svoj objem neuveriteľnú chuť do života. S nasadením ťahá vo veľmi širokom spektre otáčok, ako keby mal objem 1,4 litra. Ako je však u Kie zvykom, výkonové maximum je posadené poriadne vysoko pri 6000 ot. 1/min. Motor ožíva na úrovni 1500 ot. 1/min.

Pri pokojných presunoch po meste si Kia hravo vystačila s režimom od 1500 ot. 1/min do 2000 ot. 1/min. Bez dusenia a klepotu sa v danom pásme otáčok ochotne a mäkko rozbieha aj do mierneho kopca.

Trojvalec bol smädnejší

Celkom uspokojivo pracuje trojvalec, hoci ho pod kapotou počujete zreteľnejšie. Na trojvalcovú Fabiu 1,2 HTP sa však hrmotom nechytá. Vzhľadom na spotrebu a určenie do mestskej premávky je sprevodovaný ťažšie. Na predbiehanie si preto treba nechať čas.

52_kia_male_big.jpg

Pre nohy zadných pasažierov nie je veľa miesta, ale vďaka vyššiemu posedu so spustenými nohami majú dostatok pohodlia aj dospelí.

Rozbeh na diaľničnú rýchlosť 130 km/h mu trvá až neuveriteľne dlho. Možno aj preto, že pri snahe o dynamickejšiu jazdu ho treba často dlho točiť, v spotrebe vyhráva štvorvalec, lebo spotreboval v zábehu 5,8 l/100 km a trojvalec až 6,1 l/100 km.

Rovnaké poradie potvrdil test spotreby spolu s čitateľmi auto.sme.sk. Na cvičisku školy bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu trojvalec jazdil za 5,4 l/100 km a štvorvalec za 5,2 l/100 km. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, asi takto si predstavujeme miniauto, s ktorým sa človek nebojí vyjsť aj mimo mesta a prejsť zákrutou.

Lacnejšia nesklame

Oba testované modely mali päťdverové karosérie, avšak rozdielne výbavy. Lacnejšia je pochopiteľne v interiéri na prvý pohľad viac plastová, s jednoduchým volantom bez tlačidiel a koženého poťahu venca a s plastovou hlavicou radiacej páky. Strieborná ozdobná lišta, horizontálne deliaca palubnú dosku však nechýba.

54_kia_male_big.jpg Do hlbokej schránky pod stredovým panelom sa vmestí peňaženka, mobil aj kľúče alebo dve 0,5 l fľaše.

Spätné zrkadlá sa nastavujú manuálne a motor štartuje zasunutím kľúčika do spínacej skrinky. Picanto v základnej výbave, ktorého interiér pôsobí na pohľad holým dojmom má šesť airbagov, ABS, ISOFIX úchyty detských sedačiek, výškovo nastaviteľný volant aj sedadlo vodiča, el. ovládanie predných okien, rádio s CD a MP3 a štyrmi reproduktormi a hlavne stabilizačný systém ESP.

Ponúka luxusné príplatky

Lacnejšie Picanto, poháňané litrovým trojvalcom s výbavou LX stojí 8.990 eur. Žiarivo zelené Picanto, ktoré priťahuje podstatne viac, má atraktívnejšiu farbu karosérie, o číslo väčšie 15-palcové kolesá obuté do pneumatík 175/50 R15 a do vnútra vstúpite len dotknutím sa tlačidla na kľučke dverí a štartujete tlačidlom vedľa volantu. Táto verzia je takmer plne vybavená.

55_kia_male_big.jpg

Na Slovensku majú všetky verzie Picanta vzadu kotúčové brzdy. Kvôli štandardnému ESP.

Z príplatkových prvkov tu chýba len vyhrievaný volant, za ktorý sa spolu s vyhrievaním predných sedadiel pripláca 250 eur a denné LED svetlá. Tie by stáli 400 eur. Mimochodom, ani spomínané 15-palcové kolesá a bezkľúčové štartovanie nie sú vo vyššej z dvoch výbav štandard. Za kolesá sa dopláca 450 eur a Smart Key vyjde na 500 eur.

Na rozdiel od základnej verzie má luxusnejšie Picanto multifunkčný, kožou potiahnutý volant aj radiacu páku. Za ovládanie rádia na volante si Kia pýta 150 eur, Bluetooth hands free sada stojí ďalších 120 eur. Panel vo vodičových dverách dostal väčší počet tlačidiel (el. ovládanie predných aj zadných okien) a sedadlá krajšie poťahy. Krajšie Picanto s motorom 1.2 a výbavou EX vychádza na 10.790 eur, avšak bez spomínaných príplatkov.

Kupujem - nekupujem

Kia Picanto je veľmi schopné auto za dobré peniaze. Objektívne najlepšia ponuka v danom segmente a jednoznačne v tejto triede kupujem.

Kia Picanto - základné parametre testovaných verzií

Motor 1.0 MPI 1.2 MPI
Zdvihový objem (cm3) 998 1248
Výkon (kW/k) 51/69 63/85
pri otáčkach (1/min) 6200 6000
Krútiaci moment (Nm) 95 121
pri otáčkach (1/min) 3500 4000
Maximálna rýchlosť (km/h) 153 171
Zrýchlenie z 0 -100 km/h (s) 14,4 11,4
Spotreba v teste (l/100 km) 6,1 5,8
Emisie CO2 (g/km) 99 105
Batožinový priestor (l) 200/870 200/870
Cena modelu od (eur) 8.990 9.590

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 008
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 162
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 447
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 295
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 291
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 900
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 527
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 697
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 123
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 069

Téma: Kia Sportage, ceed, Rio, Sorento, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Kiska, Kaliňák či Matovič. Ako reagujú politici na návrh na rozpustenie ĽSNS

Smer pripomína Adolfa Hitlera, Most-híd hovorí o logickom kroku.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.