SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Kia Picanto prerástla svoje meno

Malá Kia prekvapila priestorom, avšak najmä jazdnými vlastnosťami, kvalitou spracovania a prístrojovým panelom. V teste spotreby sa ukázal lepší väčší štvorvalcový motor. Trojvalec mu nestíhal v dynamike a spotreboval viac.

Picanto prekročilo hranice triedy a s predchodcom ho nemožno ani porovnávať. Preto mu Kia mohla zmeniť meno.Picanto prekročilo hranice triedy a s predchodcom ho nemožno ani porovnávať. Preto mu Kia mohla zmeniť meno. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLVA. Zabudnite na to, čo ste si v minulosti pod menom Picanto predstavili. Najmenšia Kia už nie je malý kýblik na štyroch kolesách s tenkými dverami a úzkym interiérom. Novinka by sa nemala volať Picanto, lebo nie je evolúciou, ale novým a podstatne väčším autom.

Rozdiely sú vo všetkom – v hlučnosti, komforte, kvalite spracovania a správaní na ceste. Jedným dychom priznávame, že veľkolepá revolúcia Petra Schreyera za prednými dverami trochu zvädla.

Vpredu viac, vzadu menej

Zadná časť Picanta už nie je taká veľkolepá a odvážna, rovnako priestor je viac orientovaný na vodiča a spolujazdca. Vzadu však vidieť snahu o zľahčenie nastupovania cez úzke dvere otvorom natiahnutým čo najviac do rohov.

Rovnako batožinový priestor zostal verný triede malých áut a má pomerne vysokú nakladaciu hranu. To je to posledné, čo spája Picanto s triedou mináut, pretože vyčnieva medzi konkurentmi rozmermi, ponukou miesta a tiež pomerne odvážnym dizajnom. Najviac však tým, ako jazdí.

51_kia_male_big.jpg
Prístrojový panel sa vymyká štandardom triedy.

Štvorvalec ťahá od nízkych otáčok

Po prvom krátkom jarnom teste vo vývojovom centre automobilky Kia sme konečne vyskúšali reálne modely na našich cestách. Dokonca sme ich podrobili špeciálnemu hodinovému testu spotreby na Slovakia Ringu, kde sme v centre bezpečnej jazdy simulovali mestskú premávku.

Pri priemernej rýchlosti okolo tridsať kilometrov za hodinu sa striedali rôzni šoféri a tiež rytmus jazdy od zastavenia cez zákrutu, kopec až po slalom. Cieľom bolo zistiť reálnu spotrebu a rozhodnúť sa, či je lepší litrový trojvalec alebo drahší štvorvalec s objemom 1,2 litra a vyšším výkonom.

53_kia_male_big.jpg

Konštruktéri mysleli aj na také detaily, akým je štrbinka na zafixovanie kotvy bezpečnostného pásu. Aby zamotaný visiaci pás niekto neprivrel vo dverách.

Motor 1,2 MPI má na svoj objem neuveriteľnú chuť do života. S nasadením ťahá vo veľmi širokom spektre otáčok, ako keby mal objem 1,4 litra. Ako je však u Kie zvykom, výkonové maximum je posadené poriadne vysoko pri 6000 ot. 1/min. Motor ožíva na úrovni 1500 ot. 1/min.

Pri pokojných presunoch po meste si Kia hravo vystačila s režimom od 1500 ot. 1/min do 2000 ot. 1/min. Bez dusenia a klepotu sa v danom pásme otáčok ochotne a mäkko rozbieha aj do mierneho kopca.

Trojvalec bol smädnejší

Celkom uspokojivo pracuje trojvalec, hoci ho pod kapotou počujete zreteľnejšie. Na trojvalcovú Fabiu 1,2 HTP sa však hrmotom nechytá. Vzhľadom na spotrebu a určenie do mestskej premávky je sprevodovaný ťažšie. Na predbiehanie si preto treba nechať čas.

52_kia_male_big.jpg

Pre nohy zadných pasažierov nie je veľa miesta, ale vďaka vyššiemu posedu so spustenými nohami majú dostatok pohodlia aj dospelí.

Rozbeh na diaľničnú rýchlosť 130 km/h mu trvá až neuveriteľne dlho. Možno aj preto, že pri snahe o dynamickejšiu jazdu ho treba často dlho točiť, v spotrebe vyhráva štvorvalec, lebo spotreboval v zábehu 5,8 l/100 km a trojvalec až 6,1 l/100 km.

Rovnaké poradie potvrdil test spotreby spolu s čitateľmi auto.sme.sk. Na cvičisku školy bezpečnej jazdy na Slovakia Ringu trojvalec jazdil za 5,4 l/100 km a štvorvalec za 5,2 l/100 km. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, asi takto si predstavujeme miniauto, s ktorým sa človek nebojí vyjsť aj mimo mesta a prejsť zákrutou.

Lacnejšia nesklame

Oba testované modely mali päťdverové karosérie, avšak rozdielne výbavy. Lacnejšia je pochopiteľne v interiéri na prvý pohľad viac plastová, s jednoduchým volantom bez tlačidiel a koženého poťahu venca a s plastovou hlavicou radiacej páky. Strieborná ozdobná lišta, horizontálne deliaca palubnú dosku však nechýba.

54_kia_male_big.jpg Do hlbokej schránky pod stredovým panelom sa vmestí peňaženka, mobil aj kľúče alebo dve 0,5 l fľaše.

Spätné zrkadlá sa nastavujú manuálne a motor štartuje zasunutím kľúčika do spínacej skrinky. Picanto v základnej výbave, ktorého interiér pôsobí na pohľad holým dojmom má šesť airbagov, ABS, ISOFIX úchyty detských sedačiek, výškovo nastaviteľný volant aj sedadlo vodiča, el. ovládanie predných okien, rádio s CD a MP3 a štyrmi reproduktormi a hlavne stabilizačný systém ESP.

Ponúka luxusné príplatky

Lacnejšie Picanto, poháňané litrovým trojvalcom s výbavou LX stojí 8.990 eur. Žiarivo zelené Picanto, ktoré priťahuje podstatne viac, má atraktívnejšiu farbu karosérie, o číslo väčšie 15-palcové kolesá obuté do pneumatík 175/50 R15 a do vnútra vstúpite len dotknutím sa tlačidla na kľučke dverí a štartujete tlačidlom vedľa volantu. Táto verzia je takmer plne vybavená.

55_kia_male_big.jpg

Na Slovensku majú všetky verzie Picanta vzadu kotúčové brzdy. Kvôli štandardnému ESP.

Z príplatkových prvkov tu chýba len vyhrievaný volant, za ktorý sa spolu s vyhrievaním predných sedadiel pripláca 250 eur a denné LED svetlá. Tie by stáli 400 eur. Mimochodom, ani spomínané 15-palcové kolesá a bezkľúčové štartovanie nie sú vo vyššej z dvoch výbav štandard. Za kolesá sa dopláca 450 eur a Smart Key vyjde na 500 eur.

Na rozdiel od základnej verzie má luxusnejšie Picanto multifunkčný, kožou potiahnutý volant aj radiacu páku. Za ovládanie rádia na volante si Kia pýta 150 eur, Bluetooth hands free sada stojí ďalších 120 eur. Panel vo vodičových dverách dostal väčší počet tlačidiel (el. ovládanie predných aj zadných okien) a sedadlá krajšie poťahy. Krajšie Picanto s motorom 1.2 a výbavou EX vychádza na 10.790 eur, avšak bez spomínaných príplatkov.

Kupujem - nekupujem

Kia Picanto je veľmi schopné auto za dobré peniaze. Objektívne najlepšia ponuka v danom segmente a jednoznačne v tejto triede kupujem.

Kia Picanto - základné parametre testovaných verzií

Motor 1.0 MPI 1.2 MPI
Zdvihový objem (cm3) 998 1248
Výkon (kW/k) 51/69 63/85
pri otáčkach (1/min) 6200 6000
Krútiaci moment (Nm) 95 121
pri otáčkach (1/min) 3500 4000
Maximálna rýchlosť (km/h) 153 171
Zrýchlenie z 0 -100 km/h (s) 14,4 11,4
Spotreba v teste (l/100 km) 6,1 5,8
Emisie CO2 (g/km) 99 105
Batožinový priestor (l) 200/870 200/870
Cena modelu od (eur) 8.990 9.590

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 849
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 027
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 370
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 235
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 838
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 683
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 037
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 531
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 483
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 848
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 379
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 524
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 388
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu