Ako funguje motoršport "by Renault"?

Máte pocit, že najlepšie časy motoršportu tu už boli? Možno a možno sa len zmenil prístup a treba hľadať nové cesty. Zažili sme preteky svetovej úrovne, povzbudzovali mladý slovenský talent a hlavne, nenudili sme sa.

World Series by Renault je vlastne automobilový cirkus dielne Renault Sport. Otázne je, či sú magnetom preteky alebo celá show. Isté je akurát to, že takto má vyzerať motoršportové podujatie na okruhu bez nudy.(Zdroj: autor)

HUNGARORING, BUDAPEŠŤ. Budúcnosť motoršportu je dnes téma. Pri káve, pri náhodnom stretnutí zanietencov, na stole FIA, na poradách národných automobilových asociácií a tiež na marketingových oddeleniach.

Fanúšikovia, pretekári, manažéri, automobilky, všetci sa pýtajú ako, kde, kedy, akou formou a za čo?

Nech sú dôvody na vznik a zánik jednotlivých disciplín a šampionátov akékoľvek, fanúšik potrebuje divadlo so všetkým, čo k nemu patrí. Napätím, priedbiehaním, akciou a zákulisím.

A keď sa v hlavnom dejstve, v hlavnej zápletke veľa neudeje, tie ostatné to musia vynahradiť. Samozrejme, vstupné musí byť zadarmo a prestávky neprichádzajú do úvahy.

4x4 znamenalo úspech

Presne takto funguje podujatie World Series by Renault, ktoré v prvý júlový víkend pritiahlo na Hungaroring 130 000 divákov. Do scenáru celého automobilového divadla zapadlo tiež počasie, ktoré sa z miestami tropickej horúčavy zmenilo na prudký nával dažďa.

Štvrté tohtosezónne kolo pretekov Formula Renault Series 3,5 zavítalo do Maďarska po štvrtý krát a opäť zožalo divácke úspechy. Kým partia z auto.sme.sk pozerala ako čerstvo vyorané myši, maďarskí fanúšikovia presne vedeli ako funguje cirkus by Renault.

54_male_big.JPG

Počíta sa všetko, každý úlovok od gladiátorov súčasnosti. Títo piloti môžu mať pocit hviezdy.

Je to podujatie, na ktorom asi ani fanúšik bez protekčného novinárskeho vstupu o veľa nepríde. Dosvedčili to zástupy ľudí v PIT Lane, čakajúce na podpisovú akciu jazdcov.

Skrátene a čisto spravodajsky by sa dalo povedať, že za obrovskej účasti fanúšikov si Stefano Comini utvrdil vedúce postavenie v Megane V6 Trophy, Jean Eric Vergne sa v sérii Formula 3,5 vrátil k vedúcemu postaveniu famóznym dvojitým víťazstvom a Robin Frijns, minuloročný víťaz seriálu Formula BMW Europe, teraz vyhráva Formulu Renault 2,0.

Skúsime však sprostredkovať pár iných fragmentov z prvej júlovej soboty, lebo úprimne povedané, bolo nám úplne jedno, kto vyhral.

Ragnotti stále žije

Jean Ragnotti a Walter Rohrl sú asi dve najžiarivejšie hviezdy rely športu, ktoré nezhasli ani po odchode zo sveta vrcholných súťaží. Jean Ragnotti je samozrejme z úplne iného cesta ako Walter a robí to, čo robil vždy robil – jazdí naoko veľmi cholerickým divokým štýlom s malým prevýkonovaným Renaultom 5 Turbo.

Ťažko povedať, či na hlavnej tribúne niečo vyvolalo väčšiu emóciu než Ragnottiho exhibícia s povestnými otočkami v obrovskej rýchlosti a medzi múrmi cieľovej rovinky.

52_male_big.JPG

Tááák a teraz to príde – v obrovskej rýchlosti spin o 360 stupňov. Akurát mimo výhľadu fotoaparátu.

Pomaly už veteránsky Renault s motorom pred zadnou nápravou vyzerá v plnej kondícii ako kedysi a dokáže to, čo chce fanúšik vidieť – drifty, šmyky a akciu pod taktovkou majstra.

Po krátkej Show ostal na dráhe Ragnottiho podpis a mix vône spálených pneumatík z nezameniteľnou arómou klasického súťažného motora.

V čase, keď doznievala emócia na tribúne, iná explodovala v boxoch, kde majster zaparkoval presne pri našich nohách. No nepoproste ho, aby sa s vami odfotil. Na pamiatku.

55_male_big.JPG
A tu je naša hviezda. Na stretnutie s Ragnottim a jeho strojom sa nezabúda.

Obluda budí rešpekt

Ragnotti ledva odišiel z dráhy a už cieľovou rovinkou fičali Renault Trucks. Živá pozvánka vidieť niekedy na vlastné oči preteky ťahačov. Neviem, či viac fascinuje brzdná dráha F1 alebo tohto niekoľkotonového monštra. Rýchlosť a jazdné vlastnosti vnímané okom nejdú v mysli dokopy s niečím tak veľkým, ako je súťažný ťahač, či špeciál so siluetou ťahača.

Asi by bolo naivné čakať, že na vrcholovom podujatí, ktoré je prehliadkou okruhových špeciálov z dielne Renault Sport, budú chýbať sériové produkty. Áno, sériové Megany R.S. zabávali divákov a niektorých šťastlivcov previezli.

51_male_big.JPG
Diváci pretekov Formula Renault sú zvyknutí, že monopost s reklamou Red Bull jazdí na čele pretekov aj tu, nielen v F1.

Čo je skutočne čerešnička?

Kto čo i len trochu pričuchol k motoršportu vie, že diváci neprajú nikomu nič zlé, ale keď jazdec bezpečne, ale poriadne havaruje, vtedy je to pravé. Navyše, ak rozbije formulu ešte v zahrievacom kole pred postavením na rošt, je to úžasné vzrušo. Astrálčan Daniel Riccardo zrejme podcenil na suchých pneumatikách ešte len vysýchajúci asfalt na Hungaroringu a „oprel“ monopost o bariéru.

53_male_big.JPG
Preteky ešte nezačali a Daniel Ricciardo bol out. Diváci tlieskali, ale šéf tímu I.S.R. svojho zverenca zrejme nepochválil.

Ťažko povedať, čo bolo vrcholom šou na Hungaroringu. Isto výbornou pozvánkou na Formulu jeden bola exhibičná jazda monopostu Renault Lotus GP. Z pohľadu pretekov bola najnudnejšia Formula 3,5. Po oba dni vyhral Jean Eric Vergne, navyše vyhral jednu kvalifikáciu, v druhej bol druhý a jazdil preteky na vedúcej pozícii systémom Štart-Cieľ.

Obyčajne sa po prvom kole poradie zosypalo na nejaký stav a všetci krúžili až do cieľa. Ešte okolo šiesteho miesta sa občas miešali karty. Český jazdec série Jan Charouz v sobotu nedošiel do cieľa, v nedeľu bol 21.

Sme hrdí na Gondu

Skutočné preteky predviedli mladíci v sérii Formula Renault 2,0. Pasáž po prvej dvojzákrute, teda pred klesaním do známeho esíčka bola stvorená na predbiehania. Kontakty a havárie nenechali na seba dlho čakať, avšak skutočným korením boli predbiehacie manévre na hrane zablokovania kolies a o prebrzdenia nebola núdza.

Z diváckeho hľadiska paráda, pretože mladíci majú horúcu krv žilách a viac než taktizovanie ich zaujíma predbehnutie súpera.

Preteky dvojlitrov sú o to zaujímavejšie, že v nich štartoval aj Richard Gonda z Banskej Bystrice. V prvej jazde skončil 25 a v druhej o miesto nižšie. Je však na najlepšej ceste medzi jazdcov, ktorí sú profesionálmi v každom ohľade.

56_male_big.jpg
Iba 17- ročný Bystričan Richard Gonda splnil v Maďarsku cieľ, lebo uvidel cieľ a jazdil vyrovnane.

Treba zažiť

Megane Trophy V6 prináša úľavu pre uši, pretože ani zďaleka nejde o tak hlučné stroje ako monoposty, avšak súboje o pozície a plamene z výfukov rovnako fascinujú.

Renault je vo svojich pohárových súťažiach garantom technickej vyrovnanosti a to prináša svoje ovocie v príťažlivosti pretekov. Potom môžete sledovať kde, ktorý jazdec podraďuje, kto kde brzdí a napokon , komu to prináša ovocie.

Ak máte túžbu vidieť okruhové preteky a show v jednom, fandiť nášmu formulovému jazdcovi, tak si niekedy na budúce nenechajte ujsť World Series by Renault. Vstup je zadarmo.

World Series by Renault v skratke

Najväčšia emócia

Jean Ragnotti show a spoločné foto

Najlepší zvuk

Lotus Renault GP show

Najvoňavejšia spalina

Výfukové plyny z Ragnotti’s Renault 5 Turbo

Najväčšia obluda na trati

Race Truck

Najkrašie preteky

Formula Renault 2,0

Najnudnejšie preteky

Formula Renault 3,5

Najväčšie plamene

Megan Trophy V6

Najlepšie miesto

Tretia zákruta okruhu za podjazdom

Najhoršie miesto na sledovanie pretekov

Hlavná tribúna

Náš favorit

Richard Gonda

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  3. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  4. Registrácia partnerov verejného sektora v praxi
  5. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  6. Nový Ružinov na Bajkalskej má za sebou prvý rok
  7. Slováci budú lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  8. Eurokomisárka Věra Jourová navštívila EU v Bratislave
  9. Gyncare, správna adresa, kde pomáhajú v zrodení nového života
  10. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 19 823
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 145
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 525
  4. Ako vyzerajú dnešní otroci? 5 222
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 4 621
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 3 982
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 808
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 132
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 3 008
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 705

Téma: Renault Megane, Clio, Scenic, Laguna, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok nádeje pre maniakov a vrahov. Niektorí sa môžu dostať na slobodu

Zločinci odsúdení na smrť majú šancu dostať sa na slobodu. Čo sa deje za múrmi ruského Alcatrazu?

DOMOV

Právnici z HZDS sa uchytili. Ako skončili Cuper, Tóthová a ďalší?

Niektorí sa navzájom pozývajú ako hostia na akcie pre študentov, iní zostali kolegami naďalej.

KOMENTÁRE

Kontinuita: Mečiar skončil, jeho duchovia ostávajú

Éra HZDS sa skončila, jej nositelia a mečiarovskí právni experti sú však stále tu.

SVET

Terorista útočil pri britskom parlamente, neprežili piati ľudia

Pravdepodobného útočníka zastrelili.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate?

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate? (riešenie)

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Pri prejazde cez priecestia treba dať pozor, môže sa to skončiť tragicky

Vodiči by mali dávať väčší pozor pri prejazde cez železničné priecestia, treba dodržiavať zákon o cestnej premávke.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop