TEST: Volkswagen Tiguan dozrel

Ešte pred augustovým začiatkom predaja podstúpil Tiguan redakčný test. Predviedol nový štandard výbavy, asistenčné systémy a schopnosti pohonu všetkých kolies. Sľubovanú spotrebu v zábehu nedodržal.

Koncepcia karosérie ostala takmer nezmenená, nová je len grafika masky a zadných svetiel. Mimoriadne sa zlepšila kvalita jazdy a filozofia zostavenia výbav. Nový Tiguan je pod ľa nás viac facelift než nová generácia.(Zdroj: autor)

BREZNO. Prvé kilometre na rýchlostnej ceste s modernizovaným Tiguanom sprevádza občasné myknutie volantu, akoby auto chcelo samo korigovať smer a prevziať riadenie namiesto vodiča. Príčinou je občasné prejdenie stredovej čiary bez zapnutej smerovky a aktivovaný systém Lane Assist.

Kontrola opustenia jazdného pruhu nie je vo svete áut novinkou, avšak vo Volkswagene Tiguan patrí medzi nové prvky vo výbave pri príležitosti uvedenia modernizovanej verzie s prívlastkom druhá generácia.

Ponuka systémov zvyšujúcich aktívnu bezpečnosť sa rozrástla tiež o systém rozpoznania únavy vodiča a systém Light Assist a Dynamic Light Assist, ktoré aktívne podľa okolitých podmienok a natočenia volantu menia geometriu svetelného kužeľa, prípadne automaticky prepínajú medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

Zjednotenie prospelo

Často kritizujeme snahu automobilových dizajnérov tvarovo zjednotiť výraz prednej masky všetkých modelov značky, avšak paradoxne Tiguanu zjednotenie s novou tvárou Volkswagenu pomohlo. Prednou maskou aj zadnými svetlami sa teraz podobá na väčší Touareg a pôsobí uhladenejšie ako prvá generácia.

Po stránke koncepcie a technického základu nepredstavuje Tiguan generačný skok, ale zostavením výbav a doplnkov áno, pretože výrobca sa sústredil na bohatosť štandardnej výbavy bez nutnosti veľkých doplatkov.

Na výber sú tri základné zostavy a testovaná verzia Sport&Style predstavuje presný stred. V Sport&Style si netreba doplácať za denné LED svetlá ani bixenónové hlavné svetlá.

31_tiguan_big.JPG
Interiér neprešiel veľkými zmenami, zmenil sa prístrojový panel, materiály, prvky vybavenia a vzhľad ovládania klimatizácie.

Interiér podstúpil naoko menej výrazné zmeny a ponúka koncernúvú klasiku v jemne oprášenej podobe, s ešte lepším pocitom kvality. Silnou stránkou interiéru ostávajú odkladacie priestory, ich výborné umiestnenie a tvar.

Všetko, čo dnešný človek so sebou bežne nosí si má kde odložiť bez zbytočného špekulovania a hútania, kde ešte nájsť miesto. Prehľad a intuitívne kroky sprevádzajú aj palubný systém, rádio a navigáciu.

V dokonalom interiéri si však nemusí nájsť každý typ šoféra posed, pretože kombinácia polohy volantu pedálov a sedadla akosi k sebe nepasuje. Vyzerá to ako spojenie dvoch koncepcií auta – minivanu a a hatchbacku. Najmä os volantu je podobne ako v Škode Yeti príliš „zvislo“ dohora. Tiež by sme privítali, aby nebol pedál akcelerátora hlboko oproti brzdovému.

Každodenná koncepcia

Výhodou koncepcie kompaktného SUV je ľahké nastupovanie pri každodennom používaní. Niekoho tiež poteší lepší výhľad z vozidla. Vzadu nepočítajte s plnohodnotným miestom v strede, avšak s jednou obrovskou výhodou - posuvnými sedadlami vo veľkom rozsahu.

Jednak sa operadlá sklápajú do jednej roviny s dnom kufra a na druhej strane operatívne môžete voliť medzi väčším kufrom alebo komfortným sedením. Častý problém malého otvoru na lyže alebo dlhé predmety v operadle stredného miesta v Tiguane odpadá. Sklápa sa celý diel a tomu zodpovedá slušný otvor.

Praktická stránka Tiguanu patrí s ohľadom na konkurenciu medzi top. Akurát vzadu to je na dve a nie tri detské sedačky, čiže koncept štvorčlennej rodiny.

33_tiguan_big.JPG

Vzadu nebude miesto pre tri detské autosedačky, ale komfort pre dvoch a posúvateľné zadné sedadlá.

Citeľne stíchol

Časy, keď sme Tiguanu v porovnávacom teste s BMW X3 vytýkali hlučný motor, sú dávno preč. Paradoxne teraz môže bavorácky dvojliter s hanbou nad svojou hlučnosťou stáť v kúte. Najsilnejšia verzia naftového štvorvalca 2,0 TDI s výkonom 125 kW je v Tiguane skutočne tichá. Teda na pomery naftových motorov. V praxi však šofér nemá pocit, že ho ťahá vpred až 170 koní, pretože nástup zrýchlenia je veľmi pozvoľný.

Vzhľadom na nezabehnutý stav a pár stoviek úvodných kilometrov chápeme, že priemerná spotreba v teste sa s v podstate zhoduje s priemerom, ktorý výrobca predpisuje pre mesto. Najsilnejšiu naftovú verziu možno odporučiť motoristom, ktorí budú často brázdiť rýchle diaľnice.

Tam sa výkonová verzia hodí. Na prevažné krátke jazdy a mesto to znamená neefektívne vyššiu spotrebu a nákupnú cenu oproti štandardnej verzii s výkonom 140 koní.

Kvalita jazdy stúpla

Súhrou pomerne tichého motora, doladenej aerodynamiky a kvalitou materiálov stúpla kvality jazdy na vrchol danej triedy. Podvozok Tiguanu na bežných a rýchlostných cestách dokáže filtrovať dopad vyššej stavby karosérie.

Jazda je tak príjemná, že na pendlovanie medzi Košicami a Bratislavou by sme oželeli napríklad Passat v prospech Tiguanu. Možno k tomu prispelo príplatkové adaptívne pruženie. Za vyše 600 eur môžete meniť charakteristiku tlmičov medzi automatickou, športovou a komfortnou.

Automat ladí tlmiče smerom k športovému charakteru a po zapnutí komfortného režimu cítiť výrazný rozdiel. Jazde na lesnej ceste najviac pasoval komfort, ktorý dobre odfiltroval nerovnosť povrchu. Ide však len o zmenu charakteristiky tlmičov, preto nečakajte zmenu výšky zdvihu tlmičov a podobne. Skôr čakajte tradičný jav áut VW group a to riadne buchnutie pri rýchlejšom vysunutí tlmičov.

32_tiguan_big.JPG

Pribrzdenie kolies, ktoré nemajú kontakt s povrchom je tak výrazné, že Tiguan v tejto situácii neostane visieť. Pohon pracuje na pomery triedy výborne.

Šťastie našej generácie spočíva v tom, že sme zažili príchod vozidiel kategórie SUV a ich vývoj. Tam, kde by sa pripájateľný pohon všetkých kolies pred desiiatimi rokmi trápil a stál s jedným pretáčajúcim kolesom vo vzduchu, dnes prejde Tiguan bez mihnutia oka.

Medzinápravová hydraulická spojka poslednej generácie, ktorú riadi elektronika nečaká na preklzy, prediktívne sa na základe vstupných údajov pripravuje na situácie a už za normálnych okolností prenáša aspoň desať percent krútiaceho momentu dozadu.

V teste sme nenašli jej slabé miesto a schopnosti pohonu všetkých kolies niekoľkonásobne prevyšujú možnosti štandardných pneumatík a koncepcie podvozka. Medzi „ľahkými“ štvorkolkami je 4MOTION v Tiguane určite top. Pre chalupárčenie a častejšie jazdy mimo asfaltových ciest jednoznačne odporúčame prevodovku DSG.

Manuálna prevodovka má „rýchlu“ jednotku a pri pomalom prejazde nerovností buď trpí spojka alebo motor. Navyše VW naftový motor má citlivo nastavenú ochranu a veľmi rýchlo sa pri nízkych otáčkach vypne. V teréne často „zdochne“ aj skúsenému šoférovi.

Kupujem-nekupujem

Nevedel som si nájsť miesto za volantom. V príkladnom interiéri mi nevyhovuje vzájomná poloha pedálov volantu a sedadla. Nekupujem. (Rasťo Chvála)

Technické parametre

Motor 2,0 TDI 6G
Zdvihový objem (cm3) 1998
Výkon (kw/k) 125/170
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Emisie CO2 (g/km) 157
Spotreba mesto(l/100 km) 7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,1
Kombinovaná spotreba 6,0
Cena modelu od (eur) 21 370,-
Cena skúš. verzie (eur) 31 580,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 713
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 422
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 092
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 447
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 512
  6. Splnený sen 2 229
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 740
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 112
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 082
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 970

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šitie bez umŕtvenia či facka. Pôrody sprevádza aj násilie, tvrdia aktivistky

Prednostovia pôrodnickych kliník násilie na rodičkách odmietajú.

KOMENTÁRE

Odsúdenci, ktorí dávno prišli o politický vplyv

Aspoň jedna emblematická kauza sa neskončila v stratene a zmare.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.