SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

TEST: Volkswagen Tiguan dozrel

Ešte pred augustovým začiatkom predaja podstúpil Tiguan redakčný test. Predviedol nový štandard výbavy, asistenčné systémy a schopnosti pohonu všetkých kolies. Sľubovanú spotrebu v zábehu nedodržal.

Koncepcia karosérie ostala takmer nezmenená, nová je len grafika masky a zadných svetiel. Mimoriadne sa zlepšila kvalita jazdy a filozofia zostavenia výbav. Nový Tiguan je pod ľa nás viac facelift než nová generácia.Koncepcia karosérie ostala takmer nezmenená, nová je len grafika masky a zadných svetiel. Mimoriadne sa zlepšila kvalita jazdy a filozofia zostavenia výbav. Nový Tiguan je pod ľa nás viac facelift než nová generácia. (Zdroj: autor)

BREZNO. Prvé kilometre na rýchlostnej ceste s modernizovaným Tiguanom sprevádza občasné myknutie volantu, akoby auto chcelo samo korigovať smer a prevziať riadenie namiesto vodiča. Príčinou je občasné prejdenie stredovej čiary bez zapnutej smerovky a aktivovaný systém Lane Assist.

Kontrola opustenia jazdného pruhu nie je vo svete áut novinkou, avšak vo Volkswagene Tiguan patrí medzi nové prvky vo výbave pri príležitosti uvedenia modernizovanej verzie s prívlastkom druhá generácia.

Ponuka systémov zvyšujúcich aktívnu bezpečnosť sa rozrástla tiež o systém rozpoznania únavy vodiča a systém Light Assist a Dynamic Light Assist, ktoré aktívne podľa okolitých podmienok a natočenia volantu menia geometriu svetelného kužeľa, prípadne automaticky prepínajú medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

Zjednotenie prospelo

Často kritizujeme snahu automobilových dizajnérov tvarovo zjednotiť výraz prednej masky všetkých modelov značky, avšak paradoxne Tiguanu zjednotenie s novou tvárou Volkswagenu pomohlo. Prednou maskou aj zadnými svetlami sa teraz podobá na väčší Touareg a pôsobí uhladenejšie ako prvá generácia.

Po stránke koncepcie a technického základu nepredstavuje Tiguan generačný skok, ale zostavením výbav a doplnkov áno, pretože výrobca sa sústredil na bohatosť štandardnej výbavy bez nutnosti veľkých doplatkov.

Na výber sú tri základné zostavy a testovaná verzia Sport&Style predstavuje presný stred. V Sport&Style si netreba doplácať za denné LED svetlá ani bixenónové hlavné svetlá.

31_tiguan_big.JPG
Interiér neprešiel veľkými zmenami, zmenil sa prístrojový panel, materiály, prvky vybavenia a vzhľad ovládania klimatizácie.

Interiér podstúpil naoko menej výrazné zmeny a ponúka koncernúvú klasiku v jemne oprášenej podobe, s ešte lepším pocitom kvality. Silnou stránkou interiéru ostávajú odkladacie priestory, ich výborné umiestnenie a tvar.

Všetko, čo dnešný človek so sebou bežne nosí si má kde odložiť bez zbytočného špekulovania a hútania, kde ešte nájsť miesto. Prehľad a intuitívne kroky sprevádzajú aj palubný systém, rádio a navigáciu.

V dokonalom interiéri si však nemusí nájsť každý typ šoféra posed, pretože kombinácia polohy volantu pedálov a sedadla akosi k sebe nepasuje. Vyzerá to ako spojenie dvoch koncepcií auta – minivanu a a hatchbacku. Najmä os volantu je podobne ako v Škode Yeti príliš „zvislo“ dohora. Tiež by sme privítali, aby nebol pedál akcelerátora hlboko oproti brzdovému.

Každodenná koncepcia

Výhodou koncepcie kompaktného SUV je ľahké nastupovanie pri každodennom používaní. Niekoho tiež poteší lepší výhľad z vozidla. Vzadu nepočítajte s plnohodnotným miestom v strede, avšak s jednou obrovskou výhodou - posuvnými sedadlami vo veľkom rozsahu.

Jednak sa operadlá sklápajú do jednej roviny s dnom kufra a na druhej strane operatívne môžete voliť medzi väčším kufrom alebo komfortným sedením. Častý problém malého otvoru na lyže alebo dlhé predmety v operadle stredného miesta v Tiguane odpadá. Sklápa sa celý diel a tomu zodpovedá slušný otvor.

Praktická stránka Tiguanu patrí s ohľadom na konkurenciu medzi top. Akurát vzadu to je na dve a nie tri detské sedačky, čiže koncept štvorčlennej rodiny.

33_tiguan_big.JPG

Vzadu nebude miesto pre tri detské autosedačky, ale komfort pre dvoch a posúvateľné zadné sedadlá.

Citeľne stíchol

Časy, keď sme Tiguanu v porovnávacom teste s BMW X3 vytýkali hlučný motor, sú dávno preč. Paradoxne teraz môže bavorácky dvojliter s hanbou nad svojou hlučnosťou stáť v kúte. Najsilnejšia verzia naftového štvorvalca 2,0 TDI s výkonom 125 kW je v Tiguane skutočne tichá. Teda na pomery naftových motorov. V praxi však šofér nemá pocit, že ho ťahá vpred až 170 koní, pretože nástup zrýchlenia je veľmi pozvoľný.

Vzhľadom na nezabehnutý stav a pár stoviek úvodných kilometrov chápeme, že priemerná spotreba v teste sa s v podstate zhoduje s priemerom, ktorý výrobca predpisuje pre mesto. Najsilnejšiu naftovú verziu možno odporučiť motoristom, ktorí budú často brázdiť rýchle diaľnice.

Tam sa výkonová verzia hodí. Na prevažné krátke jazdy a mesto to znamená neefektívne vyššiu spotrebu a nákupnú cenu oproti štandardnej verzii s výkonom 140 koní.

Kvalita jazdy stúpla

Súhrou pomerne tichého motora, doladenej aerodynamiky a kvalitou materiálov stúpla kvality jazdy na vrchol danej triedy. Podvozok Tiguanu na bežných a rýchlostných cestách dokáže filtrovať dopad vyššej stavby karosérie.

Jazda je tak príjemná, že na pendlovanie medzi Košicami a Bratislavou by sme oželeli napríklad Passat v prospech Tiguanu. Možno k tomu prispelo príplatkové adaptívne pruženie. Za vyše 600 eur môžete meniť charakteristiku tlmičov medzi automatickou, športovou a komfortnou.

Automat ladí tlmiče smerom k športovému charakteru a po zapnutí komfortného režimu cítiť výrazný rozdiel. Jazde na lesnej ceste najviac pasoval komfort, ktorý dobre odfiltroval nerovnosť povrchu. Ide však len o zmenu charakteristiky tlmičov, preto nečakajte zmenu výšky zdvihu tlmičov a podobne. Skôr čakajte tradičný jav áut VW group a to riadne buchnutie pri rýchlejšom vysunutí tlmičov.

32_tiguan_big.JPG

Pribrzdenie kolies, ktoré nemajú kontakt s povrchom je tak výrazné, že Tiguan v tejto situácii neostane visieť. Pohon pracuje na pomery triedy výborne.

Šťastie našej generácie spočíva v tom, že sme zažili príchod vozidiel kategórie SUV a ich vývoj. Tam, kde by sa pripájateľný pohon všetkých kolies pred desiiatimi rokmi trápil a stál s jedným pretáčajúcim kolesom vo vzduchu, dnes prejde Tiguan bez mihnutia oka.

Medzinápravová hydraulická spojka poslednej generácie, ktorú riadi elektronika nečaká na preklzy, prediktívne sa na základe vstupných údajov pripravuje na situácie a už za normálnych okolností prenáša aspoň desať percent krútiaceho momentu dozadu.

V teste sme nenašli jej slabé miesto a schopnosti pohonu všetkých kolies niekoľkonásobne prevyšujú možnosti štandardných pneumatík a koncepcie podvozka. Medzi „ľahkými“ štvorkolkami je 4MOTION v Tiguane určite top. Pre chalupárčenie a častejšie jazdy mimo asfaltových ciest jednoznačne odporúčame prevodovku DSG.

Manuálna prevodovka má „rýchlu“ jednotku a pri pomalom prejazde nerovností buď trpí spojka alebo motor. Navyše VW naftový motor má citlivo nastavenú ochranu a veľmi rýchlo sa pri nízkych otáčkach vypne. V teréne často „zdochne“ aj skúsenému šoférovi.

Kupujem-nekupujem

Nevedel som si nájsť miesto za volantom. V príkladnom interiéri mi nevyhovuje vzájomná poloha pedálov volantu a sedadla. Nekupujem. (Rasťo Chvála)

Technické parametre

Motor 2,0 TDI 6G
Zdvihový objem (cm3) 1998
Výkon (kw/k) 125/170
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Emisie CO2 (g/km) 157
Spotreba mesto(l/100 km) 7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,1
Kombinovaná spotreba 6,0
Cena modelu od (eur) 21 370,-
Cena skúš. verzie (eur) 31 580,-

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 703
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 521
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 13 891
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 716
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 918
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 219
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 075
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 621
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 524
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 356
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.

Od soboty platí zákaz vychádzania, zatvoria sa skoro všetky školy (prehľad)

Ústredný krízový štáb schválil zákaz vychádzania.

Premiér Matovič hovorí o nových opatreniach.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson