TEST: Volkswagen Tiguan dozrel

Ešte pred augustovým začiatkom predaja podstúpil Tiguan redakčný test. Predviedol nový štandard výbavy, asistenčné systémy a schopnosti pohonu všetkých kolies. Sľubovanú spotrebu v zábehu nedodržal.

Koncepcia karosérie ostala takmer nezmenená, nová je len grafika masky a zadných svetiel. Mimoriadne sa zlepšila kvalita jazdy a filozofia zostavenia výbav. Nový Tiguan je pod ľa nás viac facelift než nová generácia.(Zdroj: autor)

BREZNO. Prvé kilometre na rýchlostnej ceste s modernizovaným Tiguanom sprevádza občasné myknutie volantu, akoby auto chcelo samo korigovať smer a prevziať riadenie namiesto vodiča. Príčinou je občasné prejdenie stredovej čiary bez zapnutej smerovky a aktivovaný systém Lane Assist.

Kontrola opustenia jazdného pruhu nie je vo svete áut novinkou, avšak vo Volkswagene Tiguan patrí medzi nové prvky vo výbave pri príležitosti uvedenia modernizovanej verzie s prívlastkom druhá generácia.

Ponuka systémov zvyšujúcich aktívnu bezpečnosť sa rozrástla tiež o systém rozpoznania únavy vodiča a systém Light Assist a Dynamic Light Assist, ktoré aktívne podľa okolitých podmienok a natočenia volantu menia geometriu svetelného kužeľa, prípadne automaticky prepínajú medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

Zjednotenie prospelo

Často kritizujeme snahu automobilových dizajnérov tvarovo zjednotiť výraz prednej masky všetkých modelov značky, avšak paradoxne Tiguanu zjednotenie s novou tvárou Volkswagenu pomohlo. Prednou maskou aj zadnými svetlami sa teraz podobá na väčší Touareg a pôsobí uhladenejšie ako prvá generácia.

Po stránke koncepcie a technického základu nepredstavuje Tiguan generačný skok, ale zostavením výbav a doplnkov áno, pretože výrobca sa sústredil na bohatosť štandardnej výbavy bez nutnosti veľkých doplatkov.

Na výber sú tri základné zostavy a testovaná verzia Sport&Style predstavuje presný stred. V Sport&Style si netreba doplácať za denné LED svetlá ani bixenónové hlavné svetlá.

31_tiguan_big.JPG
Interiér neprešiel veľkými zmenami, zmenil sa prístrojový panel, materiály, prvky vybavenia a vzhľad ovládania klimatizácie.

Interiér podstúpil naoko menej výrazné zmeny a ponúka koncernúvú klasiku v jemne oprášenej podobe, s ešte lepším pocitom kvality. Silnou stránkou interiéru ostávajú odkladacie priestory, ich výborné umiestnenie a tvar.

Všetko, čo dnešný človek so sebou bežne nosí si má kde odložiť bez zbytočného špekulovania a hútania, kde ešte nájsť miesto. Prehľad a intuitívne kroky sprevádzajú aj palubný systém, rádio a navigáciu.

V dokonalom interiéri si však nemusí nájsť každý typ šoféra posed, pretože kombinácia polohy volantu pedálov a sedadla akosi k sebe nepasuje. Vyzerá to ako spojenie dvoch koncepcií auta – minivanu a a hatchbacku. Najmä os volantu je podobne ako v Škode Yeti príliš „zvislo“ dohora. Tiež by sme privítali, aby nebol pedál akcelerátora hlboko oproti brzdovému.

Každodenná koncepcia

Výhodou koncepcie kompaktného SUV je ľahké nastupovanie pri každodennom používaní. Niekoho tiež poteší lepší výhľad z vozidla. Vzadu nepočítajte s plnohodnotným miestom v strede, avšak s jednou obrovskou výhodou - posuvnými sedadlami vo veľkom rozsahu.

Jednak sa operadlá sklápajú do jednej roviny s dnom kufra a na druhej strane operatívne môžete voliť medzi väčším kufrom alebo komfortným sedením. Častý problém malého otvoru na lyže alebo dlhé predmety v operadle stredného miesta v Tiguane odpadá. Sklápa sa celý diel a tomu zodpovedá slušný otvor.

Praktická stránka Tiguanu patrí s ohľadom na konkurenciu medzi top. Akurát vzadu to je na dve a nie tri detské sedačky, čiže koncept štvorčlennej rodiny.

33_tiguan_big.JPG

Vzadu nebude miesto pre tri detské autosedačky, ale komfort pre dvoch a posúvateľné zadné sedadlá.

Citeľne stíchol

Časy, keď sme Tiguanu v porovnávacom teste s BMW X3 vytýkali hlučný motor, sú dávno preč. Paradoxne teraz môže bavorácky dvojliter s hanbou nad svojou hlučnosťou stáť v kúte. Najsilnejšia verzia naftového štvorvalca 2,0 TDI s výkonom 125 kW je v Tiguane skutočne tichá. Teda na pomery naftových motorov. V praxi však šofér nemá pocit, že ho ťahá vpred až 170 koní, pretože nástup zrýchlenia je veľmi pozvoľný.

Vzhľadom na nezabehnutý stav a pár stoviek úvodných kilometrov chápeme, že priemerná spotreba v teste sa s v podstate zhoduje s priemerom, ktorý výrobca predpisuje pre mesto. Najsilnejšiu naftovú verziu možno odporučiť motoristom, ktorí budú často brázdiť rýchle diaľnice.

Tam sa výkonová verzia hodí. Na prevažné krátke jazdy a mesto to znamená neefektívne vyššiu spotrebu a nákupnú cenu oproti štandardnej verzii s výkonom 140 koní.

Kvalita jazdy stúpla

Súhrou pomerne tichého motora, doladenej aerodynamiky a kvalitou materiálov stúpla kvality jazdy na vrchol danej triedy. Podvozok Tiguanu na bežných a rýchlostných cestách dokáže filtrovať dopad vyššej stavby karosérie.

Jazda je tak príjemná, že na pendlovanie medzi Košicami a Bratislavou by sme oželeli napríklad Passat v prospech Tiguanu. Možno k tomu prispelo príplatkové adaptívne pruženie. Za vyše 600 eur môžete meniť charakteristiku tlmičov medzi automatickou, športovou a komfortnou.

Automat ladí tlmiče smerom k športovému charakteru a po zapnutí komfortného režimu cítiť výrazný rozdiel. Jazde na lesnej ceste najviac pasoval komfort, ktorý dobre odfiltroval nerovnosť povrchu. Ide však len o zmenu charakteristiky tlmičov, preto nečakajte zmenu výšky zdvihu tlmičov a podobne. Skôr čakajte tradičný jav áut VW group a to riadne buchnutie pri rýchlejšom vysunutí tlmičov.

32_tiguan_big.JPG

Pribrzdenie kolies, ktoré nemajú kontakt s povrchom je tak výrazné, že Tiguan v tejto situácii neostane visieť. Pohon pracuje na pomery triedy výborne.

Šťastie našej generácie spočíva v tom, že sme zažili príchod vozidiel kategórie SUV a ich vývoj. Tam, kde by sa pripájateľný pohon všetkých kolies pred desiiatimi rokmi trápil a stál s jedným pretáčajúcim kolesom vo vzduchu, dnes prejde Tiguan bez mihnutia oka.

Medzinápravová hydraulická spojka poslednej generácie, ktorú riadi elektronika nečaká na preklzy, prediktívne sa na základe vstupných údajov pripravuje na situácie a už za normálnych okolností prenáša aspoň desať percent krútiaceho momentu dozadu.

V teste sme nenašli jej slabé miesto a schopnosti pohonu všetkých kolies niekoľkonásobne prevyšujú možnosti štandardných pneumatík a koncepcie podvozka. Medzi „ľahkými“ štvorkolkami je 4MOTION v Tiguane určite top. Pre chalupárčenie a častejšie jazdy mimo asfaltových ciest jednoznačne odporúčame prevodovku DSG.

Manuálna prevodovka má „rýchlu“ jednotku a pri pomalom prejazde nerovností buď trpí spojka alebo motor. Navyše VW naftový motor má citlivo nastavenú ochranu a veľmi rýchlo sa pri nízkych otáčkach vypne. V teréne často „zdochne“ aj skúsenému šoférovi.

Kupujem-nekupujem

Nevedel som si nájsť miesto za volantom. V príkladnom interiéri mi nevyhovuje vzájomná poloha pedálov volantu a sedadla. Nekupujem. (Rasťo Chvála)

Technické parametre

Motor 2,0 TDI 6G
Zdvihový objem (cm3) 1998
Výkon (kw/k) 125/170
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Emisie CO2 (g/km) 157
Spotreba mesto(l/100 km) 7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,1
Kombinovaná spotreba 6,0
Cena modelu od (eur) 21 370,-
Cena skúš. verzie (eur) 31 580,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 229
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 486
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 244
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 196
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 085
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 124
  7. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 064
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 998
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 472
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 359

Téma: Volkswagen VW Golf, Passat, Polo, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Slovensko má potenciál byť jednou z najlepších krajín sveta. Čo sme pre to urobili, aby sa ňou stalo?

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.