NOVINKY

Česká Tatra hlási nový začiatok a predstavuje model Phoenix

Moderná kabína, motor i prevodovka a osvedčená konštrukcia podvozka majú k českej automobilke prilákať nových zákazníkov.

(Zdroj: Tatra)

BRATISLAVA. „S novým modelom sa otvára ďalšia kapitola celosvetovo úspešného románu s názvom Tatra,“ takto poeticky uviedla legendárna česká automobilka novinku Phoenix. Dvoj-, troj- alebo štvornápravové nákladné vozidlo vzniklo v spolupráci s holandským výrobcom DAF a skupinou Paccar.

DAF má v Tatre 19-percentný podiel. Česi vďaka tomu môžu predávať svoje autá v dílerskej sieti holandskej značky a zároveň získali prístup k niektorým moderným komponentom. Tie boli použité aj na novinke Phoenix. Ide napríklad o kabínu DAF CF 85, ponúkanú v dvoch verziách - krátkej a s priestorom na spanie.

Motor Paccar, prevodovka ZF

Agregát dodala skupina Paccar. Ide o kvapalinou chladený vznetový šesťvalec s objemom 12,9 litra, prepĺňaný turbodúchadlom. K dispozícii sú štyri výkonové varianty – 265 kW (360 k), 300 kW (408 k), 340 kW (462 k) a 375 kW (510 k).

Vďaka úprave výfukových plynov selektívnou katalytickou redukciou je motor schopný plniť požiadavky emisných noriem Euro 4 a Euro 5.

Prevodové ústrojenstvo pochádza od ďalšieho známeho výrobcu - ZF. Na výber je manuálna i automatická 16-stupňová prevodovka.

Podvozok vlastnej konštrukcie

Do konštrukcie podvozka si Tatra zasahovať nenechá. Koncepcia tvorená rámom, pozostávajúcim z nosnej rúry a priečnikov sa vyznačuje najmä vysokou tuhosťou. Kolesá sú zavesené na výkyvných polonápravách so vzduchovým odpružením. Zákazník má na výber štyri typy pohonu: 4x4, 6x6, 8x8 alebo 8x6. Pohon prednej nápravy sa dá odpojiť alebo pripojiť kedykoľvek počas jazdy.

Maximálna rýchlosť auta je elektronicky obmedzená na 85 km/h. Svetlá výška podvozka (vo variante s pneumatikami 315/80 R22,5) má hodnotu 300 mm. Predný nájazdový uhol dosahuje 31 až 35 stupňov, podľa konkrétnej verzie.

Tatra by modelom Phoenix rada oslovila aj úplne nových zákazníkov, ktorí doteraz používali vozidlá konkurenčných značiek. Česi síce cenník zatiaľ nezverejnili, zato prezradili dĺžku záruky na hnací trakt - 36 mesiacov alebo 300 000 najazdených kilometrov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.