SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Česká Tatra hlási nový začiatok a predstavuje model Phoenix

Moderná kabína, motor i prevodovka a osvedčená konštrukcia podvozka majú k českej automobilke prilákať nových zákazníkov.

(Zdroj: Tatra)

BRATISLAVA. „S novým modelom sa otvára ďalšia kapitola celosvetovo úspešného románu s názvom Tatra,“ takto poeticky uviedla legendárna česká automobilka novinku Phoenix. Dvoj-, troj- alebo štvornápravové nákladné vozidlo vzniklo v spolupráci s holandským výrobcom DAF a skupinou Paccar.

DAF má v Tatre 19-percentný podiel. Česi vďaka tomu môžu predávať svoje autá v dílerskej sieti holandskej značky a zároveň získali prístup k niektorým moderným komponentom. Tie boli použité aj na novinke Phoenix. Ide napríklad o kabínu DAF CF 85, ponúkanú v dvoch verziách - krátkej a s priestorom na spanie.

Motor Paccar, prevodovka ZF

Agregát dodala skupina Paccar. Ide o kvapalinou chladený vznetový šesťvalec s objemom 12,9 litra, prepĺňaný turbodúchadlom. K dispozícii sú štyri výkonové varianty – 265 kW (360 k), 300 kW (408 k), 340 kW (462 k) a 375 kW (510 k).

Vďaka úprave výfukových plynov selektívnou katalytickou redukciou je motor schopný plniť požiadavky emisných noriem Euro 4 a Euro 5.

Prevodové ústrojenstvo pochádza od ďalšieho známeho výrobcu - ZF. Na výber je manuálna i automatická 16-stupňová prevodovka.

Podvozok vlastnej konštrukcie

Do konštrukcie podvozka si Tatra zasahovať nenechá. Koncepcia tvorená rámom, pozostávajúcim z nosnej rúry a priečnikov sa vyznačuje najmä vysokou tuhosťou. Kolesá sú zavesené na výkyvných polonápravách so vzduchovým odpružením. Zákazník má na výber štyri typy pohonu: 4x4, 6x6, 8x8 alebo 8x6. Pohon prednej nápravy sa dá odpojiť alebo pripojiť kedykoľvek počas jazdy.

Maximálna rýchlosť auta je elektronicky obmedzená na 85 km/h. Svetlá výška podvozka (vo variante s pneumatikami 315/80 R22,5) má hodnotu 300 mm. Predný nájazdový uhol dosahuje 31 až 35 stupňov, podľa konkrétnej verzie.

Tatra by modelom Phoenix rada oslovila aj úplne nových zákazníkov, ktorí doteraz používali vozidlá konkurenčných značiek. Česi síce cenník zatiaľ nezverejnili, zato prezradili dĺžku záruky na hnací trakt - 36 mesiacov alebo 300 000 najazdených kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 331
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 783
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 914
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 195
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 545
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 306
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 239
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


12 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 8 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 5 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Dúha
  2. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 484
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 169
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 113
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 007
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 247
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 484
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu