NOVINKY

Volkswagen zverejnil prvú upútavku na nové miniauto

Novinku nemeckej značky budú spoločne s novou Škodou a Seatom vyrábať v Bratislave. Produkcia miniáut sa má rozbehnúť v najbližších týždňoch.

Sérioví členovia rodiny New Small Family budú vychádzať zo štúdie Volkswagen Up. Na fotografii je jej elektrická verzia E-Up.(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Bratislavský závod Volkswagen sa pripravuje na spustenie sériovej výroby troch nových miniáut Seat, Škoda a Volkswagen, spoločne označovaných ako New Small Family. Koncern VW Group nimi chce pritiahnuť zákazníkov, ktorí doteraz v segmente A dávali prednosť konkurencii.

Prvé malé Volkswageny opustia výrobné linky v najbližších týždňoch. V októbri sa k nim pridajú Seaty a Škody.

S motorom vpredu

Volkswagen zároveň ako prvý spustil na nový model reklamnú kampaň. Vo zverejnenom videu sa však auto neobjavilo. Jeho premiéra je naplánovaná na 22. augusta.

Už dlhšie na verejnosti kolujú informácie, týkajúce sa techniky noviniek. Tá bude pre všetky tri miniautá prakticky zhodná. Od pôvodne plánovaného konceptu s motorom uloženým vzadu a pohonom zadných kolies konštruktéri, kvôli zvýšeným nákladom na vývoj a výrobu, upustili.

Vozidlá tak budú mať agregáty uložené vpredu a poháňané predné kolesá. Kostrou ponuky budú zážihové agregáty 1,0 l a 1,2 TSI. Chýbať však nemá ani vznetový či elektrický variant.

Lupo, Me a...

Hoci technika i základné tvary vozidiel sú viac menej známe - dizajn má vychádzať zo štúdie VW Up - rúškom tajomstva zostávajú zahalené názvy noviniek. Volkswagen v tejto súvislosti zrejme opráši označenie Lupo.

Seat namiesto pôvodne presadzovaného mena Arosa s najväčšou pravdepodobnosťou použije jednoduchý názov Me.

Škoda používa pre nové miniauto interné označenie City Car. Česi si však nedávno nechali zaregistrovať názvy Go, Popular, Civia, Towny, Hero, Viva, Vivia či Rapid. Meno pre najmenší model sa tak možno ukrýva niekde medzi nimi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 11 737
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 767
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 250
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 704
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 511
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 863
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 821
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 670
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 037

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.