Prvá jazda: Z Yarisa sa stalo iné auto

Miláčik žien má byť aj obľúbeným malým autom mužov. Ženy predstavovali až 65 percent zákazníkov minulej generáce. Či je to skutočne tak, zisťoval Rasťo Chvála v dánskej Kodani. Pred návratom nám poslal video s prvými dojmami.

Ožila. Malá Toyota má sviežejší dizajn a prívetivejší interiér. Už to nie je sivá kabína baníckeho výťahu, ale pekné malé auto s výbornou výbavou. Škoda zadných posuvných sedadiel.

Miláčik žien má byť aj obľúbeným malým autom mužov. Či je to skutočne tak, zisťoval Rasťo Chvála v dánskej Kodani. Pred návratom nám poslal video s prvými dojmami.

KODAŇ. Pekné slnečné počasie v okolí hlavného mesta Dánska v priebehu pár minút vystriedali mraky, silný vietor a dážď. Pomerne pestré farby krajiny zmizli a vystriedalo ich šero od zeme až po nebo.

Podobne sa tvári nová Toyota Yaris odetá do sivej alebo čiernej farby. Jedine višňovo bordová alebo tyrkysová metalíza dokážu vytiahnuť na povrch nové tvary Yarisu. Ako sa zmenil najpredávanejší artikel Toyoty v Európe prezradíme vo videu.

Technické parametre

Motor 1,0 VVT-i 1,33 Dual VVT-i 1,4 D-4D
90 DPF
Typ motora radový zážihový trojvalec radový zážihový štvorvalec radový vznetový štvorvalec
Prevodovka 5M/T 6M/T/Multidrive S* 6 M/T
Zdvihový objem (cm3) 998 1329 1364
Výkon (kw/k) 51/69 73/99 66/90
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 3800
Krútiaci moment (Nm) 93 125 205
Pri otáčkach (ot./min) 3600 4000 1800-2800
Emisie CO2 (g/km) 110-111 123-127/118-121* 104-108
Emisná norma Euro 5 Euro 5 Euro 5
Prevádzkové hodnoty - - -
Zrýchlenie
0-100 km/h (s)
15,3 11,7/12,3* 10,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 155 175/175* 175
Spotreba mesto(l/100 km) 5,7 - 5,8 6,8/6,2-6,3* 4,8-4,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,2-4,3 4,5-4,7/4,5-4,6* 3,5-3,6
Kombinovaná spotreba 4,8 5,4-5,5/5,1-5,3* 3,9-4,1


Rozmery

Rázvor náprav (mm) 2510
Dĺžka (mm) 3885
Šírka (mm) 1695
Výška (mm) 1510
Pohotovostná hmot (kg) 1060-1160
Objem palivovej nádrže (l) 42
Objem batož. priestoru (l) 286
Cena 3dv. modelu od (eur) 8 990,-
Cena 5dv. modelu od (eur) 9 390,-

Cestu redaktorov hradila spoločnosť Toyota.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 960
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 907
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 672
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 492
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 836
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 595
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 437
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 828
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 825
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 435