BREZNO, POPRAD. Volvo V60 už poznáme veľmi dobre, ale doposiaľ sme nevedeli ako funguje jeho nový prírastok prepĺňaný benzínový motor T3, ktorý vychádza zo spolupráce s automobilkou Ford. Skôr než v materskom Forde sme ho prevetrali v kombi strednej triedy.
Časy, keď takto veľkým autám stačil benzínový štvorvalec objemu okolo 1,6 litra sú už dávno preč, hoci rovnako objemné motory dnes vedia zastúpiť aj niekdajšie dvojlitre. Všetko vďaka turbodúchadlu. Ako sa budú tváriť benzínové turbomotory Ecoboost po stotisíckach kilometrov dnes nevieme.
Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?
Vieme však, že po stránke jazdy sú to pravé orechové. Nepotrebujú extrémne veľa paliva a radosť z jazdy neuberú. A hlavne, Volvo skvostne dopasovalo k charakteru motora šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Radenie napĺňa šoféra radosťou a hlavne odstupňovanie prevodov a stály prevod pasujú motoru na kľukatých cestách aj v meste.
Priemernú spotrebu 6,7 litra sme nedosiahli a v prvom teste sa spotreba ustálila na 7,7 litra. Hodnoty mohlo ovplyvniť natáčanie videa a časté otáčanie a vracanie sa späť. Výsledný priemer za takmer 800 kilometrov testu je 7,3 litra na sto kilometrov.
Nepotešila nás vyššia úroveň hluku od podvozka a tiež miesto nad hlavou vzadu. Základná výbava modelu V60 je tak široká, že Ocean Race je čisto imidžový a dosť drahý doplnok. Jeho jedinou prednosťou je odlíšenie sa od ostatných modelov a veľmi pekné zladenie farieb s použitými materiálmi.
Logo Ocean Race je na sedadlách blatníkoch, v centrálnom displeji a tiež na rolete batožinového priestoru. Zvlášť sedadlá s manuálnym nastavovaní (za tie peniaze by mohli byť elektrické) vyzerajú výborne a sú veľmi pohodlné.
V švédskej jednoduchosti interiéru chýba trochu prehľadnejšie ovládanie palubného počítača. Zvlášť na rozbitých cestách je manipulácia s centrálnym ovládačom obtiažnejšia.
A ostatok? Pohodlie a relax. V tejto kombinácii je Volvo výborný služobák na križovanie Slovenska. Motor T3 neobťažuje hlukom a ťahá vždy keď treba.
Technické parametre
Motor | B4164T3 |
Zdvihový objem (cm3) | 1596 |
Výkon (kw/k) | 110/150 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5700 |
Krútiaci moment (Nm) | 240 |
Pri otáčkach (ot./min) | 1600-4000 |
Emisie CO2 (g/km) | 155 |
Emisná norma | EURO 5 |
Rozmery | - |
Rázvor náprav (mm) | 2776 |
Dĺžka (mm) | 4628 |
Šírka (mm) | 1865 |
Výška (mm) | 1484 |
Pohotovostná hmot (kg) | 1532 |
Objem palivovej nádrže (l) | 67,5 |
Objem batož. priestoru (l) | 692 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 9,7 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 8,6 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 5,6 |
Kombinovaná spotreba | 6,7 |
Cena modelu od (eur) | 29 900,- |
Cena skúš. verzie (eur) | 33 980,- |