SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

TEST: Volvu nové benzínové turbo pasuje

Nový preplňovaný benzín sa nám páčil viac, než naftové motory, ktoré Volvo ponúka v modeloch V60. Okrem testu spotreby sme si konečne vyriešili staré účty s Volvom.

Volvo zachytáva súčasnú vlnu prepĺňania benzínových motorov už aj v základnej verzii T3. K pohotovostnej hmotnosti 1532 kilogramov výkon 110 kW úplne postačuje.Volvo zachytáva súčasnú vlnu prepĺňania benzínových motorov už aj v základnej verzii T3. K pohotovostnej hmotnosti 1532 kilogramov výkon 110 kW úplne postačuje. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO, POPRAD. Volvo V60 už poznáme veľmi dobre, ale doposiaľ sme nevedeli ako funguje jeho nový prírastok prepĺňaný benzínový motor T3, ktorý vychádza zo spolupráce s automobilkou Ford. Skôr než v materskom Forde sme ho prevetrali v kombi strednej triedy.

Časy, keď takto veľkým autám stačil benzínový štvorvalec objemu okolo 1,6 litra sú už dávno preč, hoci rovnako objemné motory dnes vedia zastúpiť aj niekdajšie dvojlitre. Všetko vďaka turbodúchadlu. Ako sa budú tváriť benzínové turbomotory Ecoboost po stotisíckach kilometrov dnes nevieme.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Vieme však, že po stránke jazdy sú to pravé orechové. Nepotrebujú extrémne veľa paliva a radosť z jazdy neuberú. A hlavne, Volvo skvostne dopasovalo k charakteru motora šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Radenie napĺňa šoféra radosťou a hlavne odstupňovanie prevodov a stály prevod pasujú motoru na kľukatých cestách aj v meste.

Sedadlá sú pýchou značky a tohto modelu určite.

Priemernú spotrebu 6,7 litra sme nedosiahli a v prvom teste sa spotreba ustálila na 7,7 litra. Hodnoty mohlo ovplyvniť natáčanie videa a časté otáčanie a vracanie sa späť. Výsledný priemer za takmer 800 kilometrov testu je 7,3 litra na sto kilometrov.

Nepotešila nás vyššia úroveň hluku od podvozka a tiež miesto nad hlavou vzadu. Základná výbava modelu V60 je tak široká, že Ocean Race je čisto imidžový a dosť drahý doplnok. Jeho jedinou prednosťou je odlíšenie sa od ostatných modelov a veľmi pekné zladenie farieb s použitými materiálmi.

Výbavu spoznáte tiež podľa 17 palcových kolies so špeciálnym lakovaním. Pneumatiky Continetal ContiSportContatct3 držia výborne, ale v kombinácii s Volvom na hrboľatej ceste komfortom nezaujali.

Logo Ocean Race je na sedadlách blatníkoch, v centrálnom displeji a tiež na rolete batožinového priestoru. Zvlášť sedadlá s manuálnym nastavovaní (za tie peniaze by mohli byť elektrické) vyzerajú výborne a sú veľmi pohodlné.

V švédskej jednoduchosti interiéru chýba trochu prehľadnejšie ovládanie palubného počítača. Zvlášť na rozbitých cestách je manipulácia s centrálnym ovládačom obtiažnejšia.

A ostatok? Pohodlie a relax. V tejto kombinácii je Volvo výborný služobák na križovanie Slovenska. Motor T3 neobťažuje hlukom a ťahá vždy keď treba.

Technické parametre

Motor B4164T3
Zdvihový objem (cm3) 1596
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5700
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min) 1600-4000
Emisie CO2 (g/km) 155
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2776
Dĺžka (mm) 4628
Šírka (mm) 1865
Výška (mm) 1484
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 67,5
Objem batož. priestoru (l) 692
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,7
Spotreba mesto(l/100 km) 8,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,7
Cena modelu od (eur) 29 900,-
Cena skúš. verzie (eur) 33 980,-

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  10. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  1. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  2. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  3. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  4. Compliance – who should be responsible?
  5. Employee's age as a new ground for notice of termination
  6. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  7. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  10. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 030
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 13 181
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 655
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 854
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 856
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 237
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 231
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 048
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 148
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 084
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ján Herák pri vysvetľovaní obvinení.

Herák vraj pracuje na sociálnych témach.


12 h
Testovanie na prítomnosť koronavírusu.

PCR testy odhalili viac ako 730-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 900 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, platí zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Tomáš Sedliačik: Šírenie nepravdivej informácie
  2. Anton Sládek: Bratislava - Zaujímavé fasády na Leškovej ulici
  3. Tupou Ceruzou: Kolaterálne obete lockdownu
  4. Jiří Ščobák: Co říkají odborníci na připravované reformy II. a III. piliera? A co si myslí lidé, kteří tyto reformy tvoří?
  5. Michael Achberger: Strata menštruácie kvôli diéte? Aj to vám hrozí
  6. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  7. Rasťo Valent: Zamyslenie o Messim, PSG a Barce
  8. Martin Greguš: 6,4 mld. EUR na rok...pravda o slovenských nemocniciach a zdravotníctve...analýza rozpočtu ZDRAVOTNÍCTVA...
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 968
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 324
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 884
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 743
  5. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 579
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 377
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 705
  8. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 689
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu