TEST: Volvu nové benzínové turbo pasuje

Nový preplňovaný benzín sa nám páčil viac, než naftové motory, ktoré Volvo ponúka v modeloch V60. Okrem testu spotreby sme si konečne vyriešili staré účty s Volvom.

Volvo zachytáva súčasnú vlnu prepĺňania benzínových motorov už aj v základnej verzii T3. K pohotovostnej hmotnosti 1532 kilogramov výkon 110 kW úplne postačuje.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO, POPRAD. Volvo V60 už poznáme veľmi dobre, ale doposiaľ sme nevedeli ako funguje jeho nový prírastok prepĺňaný benzínový motor T3, ktorý vychádza zo spolupráce s automobilkou Ford. Skôr než v materskom Forde sme ho prevetrali v kombi strednej triedy.

Časy, keď takto veľkým autám stačil benzínový štvorvalec objemu okolo 1,6 litra sú už dávno preč, hoci rovnako objemné motory dnes vedia zastúpiť aj niekdajšie dvojlitre. Všetko vďaka turbodúchadlu. Ako sa budú tváriť benzínové turbomotory Ecoboost po stotisíckach kilometrov dnes nevieme.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Vieme však, že po stránke jazdy sú to pravé orechové. Nepotrebujú extrémne veľa paliva a radosť z jazdy neuberú. A hlavne, Volvo skvostne dopasovalo k charakteru motora šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Radenie napĺňa šoféra radosťou a hlavne odstupňovanie prevodov a stály prevod pasujú motoru na kľukatých cestách aj v meste.

Sedadlá sú pýchou značky a tohto modelu určite.

Priemernú spotrebu 6,7 litra sme nedosiahli a v prvom teste sa spotreba ustálila na 7,7 litra. Hodnoty mohlo ovplyvniť natáčanie videa a časté otáčanie a vracanie sa späť. Výsledný priemer za takmer 800 kilometrov testu je 7,3 litra na sto kilometrov.

Nepotešila nás vyššia úroveň hluku od podvozka a tiež miesto nad hlavou vzadu. Základná výbava modelu V60 je tak široká, že Ocean Race je čisto imidžový a dosť drahý doplnok. Jeho jedinou prednosťou je odlíšenie sa od ostatných modelov a veľmi pekné zladenie farieb s použitými materiálmi.

Výbavu spoznáte tiež podľa 17 palcových kolies so špeciálnym lakovaním. Pneumatiky Continetal ContiSportContatct3 držia výborne, ale v kombinácii s Volvom na hrboľatej ceste komfortom nezaujali.

Logo Ocean Race je na sedadlách blatníkoch, v centrálnom displeji a tiež na rolete batožinového priestoru. Zvlášť sedadlá s manuálnym nastavovaní (za tie peniaze by mohli byť elektrické) vyzerajú výborne a sú veľmi pohodlné.

V švédskej jednoduchosti interiéru chýba trochu prehľadnejšie ovládanie palubného počítača. Zvlášť na rozbitých cestách je manipulácia s centrálnym ovládačom obtiažnejšia.

A ostatok? Pohodlie a relax. V tejto kombinácii je Volvo výborný služobák na križovanie Slovenska. Motor T3 neobťažuje hlukom a ťahá vždy keď treba.

Technické parametre

Motor B4164T3
Zdvihový objem (cm3) 1596
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5700
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min) 1600-4000
Emisie CO2 (g/km) 155
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2776
Dĺžka (mm) 4628
Šírka (mm) 1865
Výška (mm) 1484
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 67,5
Objem batož. priestoru (l) 692
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,7
Spotreba mesto(l/100 km) 8,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,7
Cena modelu od (eur) 29 900,-
Cena skúš. verzie (eur) 33 980,-

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 18 604
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 520
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 521
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 8 785
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 343
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 539
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 016
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 809
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 680
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 290