TEST: Volvu nové benzínové turbo pasuje

Nový preplňovaný benzín sa nám páčil viac, než naftové motory, ktoré Volvo ponúka v modeloch V60. Okrem testu spotreby sme si konečne vyriešili staré účty s Volvom.

Volvo zachytáva súčasnú vlnu prepĺňania benzínových motorov už aj v základnej verzii T3. K pohotovostnej hmotnosti 1532 kilogramov výkon 110 kW úplne postačuje.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO, POPRAD. Volvo V60 už poznáme veľmi dobre, ale doposiaľ sme nevedeli ako funguje jeho nový prírastok prepĺňaný benzínový motor T3, ktorý vychádza zo spolupráce s automobilkou Ford. Skôr než v materskom Forde sme ho prevetrali v kombi strednej triedy.

Časy, keď takto veľkým autám stačil benzínový štvorvalec objemu okolo 1,6 litra sú už dávno preč, hoci rovnako objemné motory dnes vedia zastúpiť aj niekdajšie dvojlitre. Všetko vďaka turbodúchadlu. Ako sa budú tváriť benzínové turbomotory Ecoboost po stotisíckach kilometrov dnes nevieme.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Vieme však, že po stránke jazdy sú to pravé orechové. Nepotrebujú extrémne veľa paliva a radosť z jazdy neuberú. A hlavne, Volvo skvostne dopasovalo k charakteru motora šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Radenie napĺňa šoféra radosťou a hlavne odstupňovanie prevodov a stály prevod pasujú motoru na kľukatých cestách aj v meste.

Sedadlá sú pýchou značky a tohto modelu určite.

Priemernú spotrebu 6,7 litra sme nedosiahli a v prvom teste sa spotreba ustálila na 7,7 litra. Hodnoty mohlo ovplyvniť natáčanie videa a časté otáčanie a vracanie sa späť. Výsledný priemer za takmer 800 kilometrov testu je 7,3 litra na sto kilometrov.

Nepotešila nás vyššia úroveň hluku od podvozka a tiež miesto nad hlavou vzadu. Základná výbava modelu V60 je tak široká, že Ocean Race je čisto imidžový a dosť drahý doplnok. Jeho jedinou prednosťou je odlíšenie sa od ostatných modelov a veľmi pekné zladenie farieb s použitými materiálmi.

Výbavu spoznáte tiež podľa 17 palcových kolies so špeciálnym lakovaním. Pneumatiky Continetal ContiSportContatct3 držia výborne, ale v kombinácii s Volvom na hrboľatej ceste komfortom nezaujali.

Logo Ocean Race je na sedadlách blatníkoch, v centrálnom displeji a tiež na rolete batožinového priestoru. Zvlášť sedadlá s manuálnym nastavovaní (za tie peniaze by mohli byť elektrické) vyzerajú výborne a sú veľmi pohodlné.

V švédskej jednoduchosti interiéru chýba trochu prehľadnejšie ovládanie palubného počítača. Zvlášť na rozbitých cestách je manipulácia s centrálnym ovládačom obtiažnejšia.

A ostatok? Pohodlie a relax. V tejto kombinácii je Volvo výborný služobák na križovanie Slovenska. Motor T3 neobťažuje hlukom a ťahá vždy keď treba.

Technické parametre

Motor B4164T3
Zdvihový objem (cm3) 1596
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5700
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min) 1600-4000
Emisie CO2 (g/km) 155
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2776
Dĺžka (mm) 4628
Šírka (mm) 1865
Výška (mm) 1484
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 67,5
Objem batož. priestoru (l) 692
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,7
Spotreba mesto(l/100 km) 8,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,7
Cena modelu od (eur) 29 900,-
Cena skúš. verzie (eur) 33 980,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 543
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 578
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 346
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 493
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 451
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 374
  7. Kam do tepla v januári? 2 390
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 155
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 013
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 202

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open. Tak ďaleko nikdy nebola.

SVET

Ďalšia šanca na referendum o brexite? Podporil ho Blair aj Farage

Aj Briti si myslia, že by rozhodli inak.

SVET

Babiša a Faltýnka vydajú na trestné stíhanie

Babiš v prejave zopakoval, že kauza je podľa neho zmanipulovaná.

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou.

Neprehliadnite tiež

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.