TEST: Volvu nové benzínové turbo pasuje

Nový preplňovaný benzín sa nám páčil viac, než naftové motory, ktoré Volvo ponúka v modeloch V60. Okrem testu spotreby sme si konečne vyriešili staré účty s Volvom.

Volvo zachytáva súčasnú vlnu prepĺňania benzínových motorov už aj v základnej verzii T3. K pohotovostnej hmotnosti 1532 kilogramov výkon 110 kW úplne postačuje.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO, POPRAD. Volvo V60 už poznáme veľmi dobre, ale doposiaľ sme nevedeli ako funguje jeho nový prírastok prepĺňaný benzínový motor T3, ktorý vychádza zo spolupráce s automobilkou Ford. Skôr než v materskom Forde sme ho prevetrali v kombi strednej triedy.

Časy, keď takto veľkým autám stačil benzínový štvorvalec objemu okolo 1,6 litra sú už dávno preč, hoci rovnako objemné motory dnes vedia zastúpiť aj niekdajšie dvojlitre. Všetko vďaka turbodúchadlu. Ako sa budú tváriť benzínové turbomotory Ecoboost po stotisíckach kilometrov dnes nevieme.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Vieme však, že po stránke jazdy sú to pravé orechové. Nepotrebujú extrémne veľa paliva a radosť z jazdy neuberú. A hlavne, Volvo skvostne dopasovalo k charakteru motora šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Radenie napĺňa šoféra radosťou a hlavne odstupňovanie prevodov a stály prevod pasujú motoru na kľukatých cestách aj v meste.

Sedadlá sú pýchou značky a tohto modelu určite.

Priemernú spotrebu 6,7 litra sme nedosiahli a v prvom teste sa spotreba ustálila na 7,7 litra. Hodnoty mohlo ovplyvniť natáčanie videa a časté otáčanie a vracanie sa späť. Výsledný priemer za takmer 800 kilometrov testu je 7,3 litra na sto kilometrov.

Nepotešila nás vyššia úroveň hluku od podvozka a tiež miesto nad hlavou vzadu. Základná výbava modelu V60 je tak široká, že Ocean Race je čisto imidžový a dosť drahý doplnok. Jeho jedinou prednosťou je odlíšenie sa od ostatných modelov a veľmi pekné zladenie farieb s použitými materiálmi.

Výbavu spoznáte tiež podľa 17 palcových kolies so špeciálnym lakovaním. Pneumatiky Continetal ContiSportContatct3 držia výborne, ale v kombinácii s Volvom na hrboľatej ceste komfortom nezaujali.

Logo Ocean Race je na sedadlách blatníkoch, v centrálnom displeji a tiež na rolete batožinového priestoru. Zvlášť sedadlá s manuálnym nastavovaní (za tie peniaze by mohli byť elektrické) vyzerajú výborne a sú veľmi pohodlné.

V švédskej jednoduchosti interiéru chýba trochu prehľadnejšie ovládanie palubného počítača. Zvlášť na rozbitých cestách je manipulácia s centrálnym ovládačom obtiažnejšia.

A ostatok? Pohodlie a relax. V tejto kombinácii je Volvo výborný služobák na križovanie Slovenska. Motor T3 neobťažuje hlukom a ťahá vždy keď treba.

Technické parametre

Motor B4164T3
Zdvihový objem (cm3) 1596
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5700
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min) 1600-4000
Emisie CO2 (g/km) 155
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2776
Dĺžka (mm) 4628
Šírka (mm) 1865
Výška (mm) 1484
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 67,5
Objem batož. priestoru (l) 692
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,7
Spotreba mesto(l/100 km) 8,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,7
Cena modelu od (eur) 29 900,-
Cena skúš. verzie (eur) 33 980,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  2. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  3. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  4. Cestou - necestou
  5. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  6. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  7. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  8. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  9. Zábavný aj sebavedomý
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt
  5. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  6. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  7. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  8. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  9. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  10. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 27 647
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 8 367
  3. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 4 551
  4. Zábavný aj sebavedomý 4 084
  5. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 4 041
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 803
  7. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 3 117
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 110
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 269
  10. Baktérie vyhrávajú nad antibiotikami a môžeme si za to sami 1 866

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štátny nominant na žilinskom letisku nedbá na predpisy

Výkonný riaditeľ štátneho žilinského letiska Miroslav Kunsch sa správa, ako keby mu patrilo.

KOMENTÁRE

Na populizmus musí Európa reagovať skutkami

Môžeme premýšľať nad našimi chybami, nad tým, čo treba zlepšiť.

Neprehliadnite tiež

Test: S modernizovaným BMW 3 GT sme driftovali na snehu

Jazda na zasneženom Slovakia ringu nám ukázala prednosti pohonu xDrive.

F1: V prvej Veľkej cene zvíťazil Vettel, jazdcov trápila technika

Kvôli finančným problémom z kalendáru vypadla Veľká cena Nemecka aj tím Manor.

Classic Show Brno 2017 je komorný veľtrh, plný hviezd

Classic Show nebýva veľká výstava, no organizátorom sa tam zvyčajne podarí pritiahnuť zaujímavé exponáty.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop