SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

TEST: Volvu nové benzínové turbo pasuje

Nový preplňovaný benzín sa nám páčil viac, než naftové motory, ktoré Volvo ponúka v modeloch V60. Okrem testu spotreby sme si konečne vyriešili staré účty s Volvom.

Volvo zachytáva súčasnú vlnu prepĺňania benzínových motorov už aj v základnej verzii T3. K pohotovostnej hmotnosti 1532 kilogramov výkon 110 kW úplne postačuje.Volvo zachytáva súčasnú vlnu prepĺňania benzínových motorov už aj v základnej verzii T3. K pohotovostnej hmotnosti 1532 kilogramov výkon 110 kW úplne postačuje. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO, POPRAD. Volvo V60 už poznáme veľmi dobre, ale doposiaľ sme nevedeli ako funguje jeho nový prírastok prepĺňaný benzínový motor T3, ktorý vychádza zo spolupráce s automobilkou Ford. Skôr než v materskom Forde sme ho prevetrali v kombi strednej triedy.

Časy, keď takto veľkým autám stačil benzínový štvorvalec objemu okolo 1,6 litra sú už dávno preč, hoci rovnako objemné motory dnes vedia zastúpiť aj niekdajšie dvojlitre. Všetko vďaka turbodúchadlu. Ako sa budú tváriť benzínové turbomotory Ecoboost po stotisíckach kilometrov dnes nevieme.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Vieme však, že po stránke jazdy sú to pravé orechové. Nepotrebujú extrémne veľa paliva a radosť z jazdy neuberú. A hlavne, Volvo skvostne dopasovalo k charakteru motora šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Radenie napĺňa šoféra radosťou a hlavne odstupňovanie prevodov a stály prevod pasujú motoru na kľukatých cestách aj v meste.

Sedadlá sú pýchou značky a tohto modelu určite.

Priemernú spotrebu 6,7 litra sme nedosiahli a v prvom teste sa spotreba ustálila na 7,7 litra. Hodnoty mohlo ovplyvniť natáčanie videa a časté otáčanie a vracanie sa späť. Výsledný priemer za takmer 800 kilometrov testu je 7,3 litra na sto kilometrov.

Nepotešila nás vyššia úroveň hluku od podvozka a tiež miesto nad hlavou vzadu. Základná výbava modelu V60 je tak široká, že Ocean Race je čisto imidžový a dosť drahý doplnok. Jeho jedinou prednosťou je odlíšenie sa od ostatných modelov a veľmi pekné zladenie farieb s použitými materiálmi.

Výbavu spoznáte tiež podľa 17 palcových kolies so špeciálnym lakovaním. Pneumatiky Continetal ContiSportContatct3 držia výborne, ale v kombinácii s Volvom na hrboľatej ceste komfortom nezaujali.

Logo Ocean Race je na sedadlách blatníkoch, v centrálnom displeji a tiež na rolete batožinového priestoru. Zvlášť sedadlá s manuálnym nastavovaní (za tie peniaze by mohli byť elektrické) vyzerajú výborne a sú veľmi pohodlné.

V švédskej jednoduchosti interiéru chýba trochu prehľadnejšie ovládanie palubného počítača. Zvlášť na rozbitých cestách je manipulácia s centrálnym ovládačom obtiažnejšia.

A ostatok? Pohodlie a relax. V tejto kombinácii je Volvo výborný služobák na križovanie Slovenska. Motor T3 neobťažuje hlukom a ťahá vždy keď treba.

Technické parametre

Motor B4164T3
Zdvihový objem (cm3) 1596
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5700
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min) 1600-4000
Emisie CO2 (g/km) 155
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2776
Dĺžka (mm) 4628
Šírka (mm) 1865
Výška (mm) 1484
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 67,5
Objem batož. priestoru (l) 692
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,7
Spotreba mesto(l/100 km) 8,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,7
Cena modelu od (eur) 29 900,-
Cena skúš. verzie (eur) 33 980,-

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 854
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 873
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 209
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 358
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 317
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 125
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 888
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 946
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 793
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 731
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.