SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Modernizované Audi A4 vyzerá agresívnejšie

Štvrtá generácia Audi A4 sa po troch rokoch od začiatku výroby podrobila omladzovacej kúre. Tá obsiahla dizajn karosérie, úpravy v interiéri i pod kapotou.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Zástupca značky Audi v strednej triede dostal predné partie tvarované po vzore väčšej "A-šestky". Nová kapota, maska chladiča, svetlomety i nárazník autu dodali agresívnejší vzhľad. Vzadu pribudol nový nárazník, ktorý je v spodnej časti zakončený imitáciou difúzora a svetlomety s prepracovanou grafikou.

Paletu lakov rozšírili štyri nové odtiene. Vyberať je teraz možné z pätnástich položiek.

Ľahšie ovládanie

V kabíne ako prvý zaujme nový volant, ale aj nové chrómované ozdobné lišty. Technici zjednodušili systém MMI, ktorý namiesto ôsmich, teraz obsahuje iba štyri tlačidlá. Audi A4 tiež dostalo nové typy a farebné odtiene čalúnenia.

Modernizácia poháňacích jednotiek sa postarala o zníženie spotreby paliva v priemere o 11 percent. Vyberať je možné zo siedmich vznetových a piatich zážihových verzií. Dajú sa kombinovať s manuálnou, bezstupňovou alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Päť motorov

Turbodiesel 2,0 TDI Audi dodáva hneď v piatich výkonových verziách: 88 kW (120 k), 100 kW (136 k), 105 kW (143 k), 120 kW (163 k) a 130 kW (177 k). Kto túži po šesťvalci, vezme trojliter TDI, naladený na 150 kW (204 k) alebo 180 kW (245 k).

Základným zážihovým motorom je štvorvalec 1,8 TFSI s výkonom 88 kW (122 k). Nad ním v hierarchii stojí silnejší variant so 125 kW (170 k). Agregát 2,0 TFSI ponúka 155 kW (210 k). Prepĺňaný trojlitrový šesťvalec, naladený na 200 kW (272 k), príde do predaja neskôr. Na teraz je v ponuke len jeho silenjšia verzia (245 kW/333 k), vyhradená pre športový model Audi S4.

Nový posilňovač riadenia

Jemné preladenie zaznamenal podvozok. Okrem štandardného pruženia, je v ponuke aj variant s o 30 mm nižšou svetlou výškou, určený pre športovo ladenú verziu S-Line. Audi S4 má tlmiče a ďalšie podvozkové diely navrhnuté zvlášť pre tento model.

Zaujímavosťou je nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý v neutrálnej polohe volantu nespotrebúva žiadnu energiu a dokáže zredukovať apetít motora v priemere o 0,3 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 104
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 897
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 466
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 067
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 917
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 549
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 228
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 108
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová v Špindlerovom Mlyne.

Slovenka stratila na rivalku viac ako jeden a pol sekundy.


Sportnet 1 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Japonský premiér Fumio Kišida.

Japonsko patrí medzi krajiny s najstarším obyvateľstvom.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Martin Sústrik: Kobrí efekt
  2. Ján Šeďo: Ak chce volič, aj "famózny výsledok" môže byť potupnou prehrou.
  3. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  4. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  5. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  6. Helena Michlíková: Dúha
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  8. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 490
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 060
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 147
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 021
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 786
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 514
  8. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 434
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu