BRATISLAVA. Zástupca značky Audi v strednej triede dostal predné partie tvarované po vzore väčšej "A-šestky". Nová kapota, maska chladiča, svetlomety i nárazník autu dodali agresívnejší vzhľad. Vzadu pribudol nový nárazník, ktorý je v spodnej časti zakončený imitáciou difúzora a svetlomety s prepracovanou grafikou.
Paletu lakov rozšírili štyri nové odtiene. Vyberať je teraz možné z pätnástich položiek.
Ľahšie ovládanie
V kabíne ako prvý zaujme nový volant, ale aj nové chrómované ozdobné lišty. Technici zjednodušili systém MMI, ktorý namiesto ôsmich, teraz obsahuje iba štyri tlačidlá. Audi A4 tiež dostalo nové typy a farebné odtiene čalúnenia.
Modernizácia poháňacích jednotiek sa postarala o zníženie spotreby paliva v priemere o 11 percent. Vyberať je možné zo siedmich vznetových a piatich zážihových verzií. Dajú sa kombinovať s manuálnou, bezstupňovou alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Päť motorov
Turbodiesel 2,0 TDI Audi dodáva hneď v piatich výkonových verziách: 88 kW (120 k), 100 kW (136 k), 105 kW (143 k), 120 kW (163 k) a 130 kW (177 k). Kto túži po šesťvalci, vezme trojliter TDI, naladený na 150 kW (204 k) alebo 180 kW (245 k).
Základným zážihovým motorom je štvorvalec 1,8 TFSI s výkonom 88 kW (122 k). Nad ním v hierarchii stojí silnejší variant so 125 kW (170 k). Agregát 2,0 TFSI ponúka 155 kW (210 k). Prepĺňaný trojlitrový šesťvalec, naladený na 200 kW (272 k), príde do predaja neskôr. Na teraz je v ponuke len jeho silenjšia verzia (245 kW/333 k), vyhradená pre športový model Audi S4.
Nový posilňovač riadenia
Jemné preladenie zaznamenal podvozok. Okrem štandardného pruženia, je v ponuke aj variant s o 30 mm nižšou svetlou výškou, určený pre športovo ladenú verziu S-Line. Audi S4 má tlmiče a ďalšie podvozkové diely navrhnuté zvlášť pre tento model.
Zaujímavosťou je nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý v neutrálnej polohe volantu nespotrebúva žiadnu energiu a dokáže zredukovať apetít motora v priemere o 0,3 l/100 km.