NOVINKY

Nový Opel Astra OPC pokračuje v tradícii. Je najsilnejší v histórii

Vďaka mohutnejším nárazníkom a veľkým kolesám ho spoznáte na prvý pohľad. Pod kapotou má benzínový turbomotor s výkonom 280 koní.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Nedávna skúsenosť s Corsou OPC Nürburgring Edition potvrdila, že športová divízia Opel Performance Center vie robiť veľmi dobré autá. V Rüsselsheime nezaháľajú - po ostrej Corse a Insignii OPC Unlimited postavili historicky najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu sériovú Astru. Opäť.

Väčšie svaly

Opel Astra OPC má trojo dverí. Dizajnéri ho od slabších súrodencov odlíšili agresívnejšie pôsobiacim predným nárazníkom s veľkým otvorom uprostred pre prívod vzduchu k chladiču. Zadný nárazník je v spodnej časti ukončený difúzorom. Po stranách ústia dve koncovky výfuku.

Ďalšie úpravy zovňajšku zahŕňajú výraznejšie prahy a spojler na tretích dverách. Auto stojí na 20-palcových zliatinových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35.

V kabíne sú podstatnými novinkami anatomické predné sedadlá a trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca.

Rekordne veľa koní

To najdôležitejšie na prvý pohľad nevidno. Astru OPC poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,0 litra. Produkuje výkon 206 kW (280 k) a 400 Nm krútiaceho momentu.

Nanešťastie, výrobca zatiaľ neuviedol, pri akých otáčkach sú oba parametre dosahované. Rovnako neprezradil ani to, koľko auto váži alebo ako dlho mu trvá akcelerácia z pokoja na 100 km/h.

Vieme iba to, že jeho maximálna rýchlosť predstavuje 250 km/h. Verzia OPC je tak najrýchlejším sériovo vyrábaným zástupcom modelového radu Astra v histórii.

Podvozok ladili na Nürburgringu

Turbomotor prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky roztáča výhradne predné kolesá. Tomu musel byť náležite prispôsobený podvozok, najmä predná náprava. Tá využíva modifikovanú koncepciu HiPerStrut z Astry GTC. Preniesť 400 Nm na vozovku pomáha samosvorný diferenciál.

Systém FlexRide prostredníctvom prednastavených režimov mení charakteristiku adaptívnych tlmičov pruženia, odozvu na zmenu polohy elektronického akcelerátora i účinok posilňovača riadenia.

Celý podvozok bol definitívne doladený na legendárnom Nürburgringu. Tam dostala zabrať aj brzdová sústava, ktorú pre najvýkonnejšiu Astru dodáva spoločnosť Brembo.

Predaj novinky odštartuje na budúci rok.

S každou generáciou výkonnejší a rýchlejší

Opel Astra F GSi: motor 2,0 16V (110 kW/150 k; 196 Nm), hmotnosť auta 1095 - 1100 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,0 sekundy, max. rýchlosť 220 km/h.
Opel Astra G OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (147 kW/220 k; 250 Nm), hmotnosť auta 1250 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,5 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h.
Opel Astra H OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (176 kW/240 k; 320 Nm), hmotnosť auta 1293 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,4 sekindy, maximálna rýchlosť 244 km/h.
Opel Astra J OPC: motor 2,0 Turbo (206 kW/280 k; 400 Nm), maximálna rýchlosť 250 km/h. Ostatné údaje neboli zverejnené.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Všetko, čo rodiny milujú
  4. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  5. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Všetko, čo rodiny milujú
  4. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  10. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 470
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 22 793
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 10 566
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 6 698
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 4 341
  6. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 028
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 026
  8. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 3 258
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 975
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 2 748

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Šmejdi nás opäť predbehli. A niektoré kruhy tomu naleteli

Nie je nič absurdnejšie, ako keď fašisti hovoria o ochrane života a rodiny.

DOMOV

Sulík: Je čistá ilúzia myslieť si, že nová vláda sa dá vyrokovať

Ficova hviezda padá, tvrdí šéf SaS Richard Sulík.

Neprehliadnite tiež

Z Dacie Duster sa stala praktická dodávka do terénu

Dacia Duster Fiskal sa vracia aj v druhej generácii modelu, vymenila zadné sedadlá za nákladný priestor.

Žilinská Kia Sportage dostala s faceliftom hybridný diesel

Lepšiu výbavu doplnia nové bezpečnostné prvky.

Medveď sa v USA vlámal do auta a zanechal po sebe spúšť

Podobných prípadov v americkom Connecticute pribúda.