NOVINKY

Nový Opel Astra OPC pokračuje v tradícii. Je najsilnejší v histórii

Vďaka mohutnejším nárazníkom a veľkým kolesám ho spoznáte na prvý pohľad. Pod kapotou má benzínový turbomotor s výkonom 280 koní.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Nedávna skúsenosť s Corsou OPC Nürburgring Edition potvrdila, že športová divízia Opel Performance Center vie robiť veľmi dobré autá. V Rüsselsheime nezaháľajú - po ostrej Corse a Insignii OPC Unlimited postavili historicky najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu sériovú Astru. Opäť.

Väčšie svaly

Opel Astra OPC má trojo dverí. Dizajnéri ho od slabších súrodencov odlíšili agresívnejšie pôsobiacim predným nárazníkom s veľkým otvorom uprostred pre prívod vzduchu k chladiču. Zadný nárazník je v spodnej časti ukončený difúzorom. Po stranách ústia dve koncovky výfuku.

Ďalšie úpravy zovňajšku zahŕňajú výraznejšie prahy a spojler na tretích dverách. Auto stojí na 20-palcových zliatinových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35.

V kabíne sú podstatnými novinkami anatomické predné sedadlá a trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca.

Rekordne veľa koní

To najdôležitejšie na prvý pohľad nevidno. Astru OPC poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,0 litra. Produkuje výkon 206 kW (280 k) a 400 Nm krútiaceho momentu.

Nanešťastie, výrobca zatiaľ neuviedol, pri akých otáčkach sú oba parametre dosahované. Rovnako neprezradil ani to, koľko auto váži alebo ako dlho mu trvá akcelerácia z pokoja na 100 km/h.

Vieme iba to, že jeho maximálna rýchlosť predstavuje 250 km/h. Verzia OPC je tak najrýchlejším sériovo vyrábaným zástupcom modelového radu Astra v histórii.

Podvozok ladili na Nürburgringu

Turbomotor prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky roztáča výhradne predné kolesá. Tomu musel byť náležite prispôsobený podvozok, najmä predná náprava. Tá využíva modifikovanú koncepciu HiPerStrut z Astry GTC. Preniesť 400 Nm na vozovku pomáha samosvorný diferenciál.

Systém FlexRide prostredníctvom prednastavených režimov mení charakteristiku adaptívnych tlmičov pruženia, odozvu na zmenu polohy elektronického akcelerátora i účinok posilňovača riadenia.

Celý podvozok bol definitívne doladený na legendárnom Nürburgringu. Tam dostala zabrať aj brzdová sústava, ktorú pre najvýkonnejšiu Astru dodáva spoločnosť Brembo.

Predaj novinky odštartuje na budúci rok.

S každou generáciou výkonnejší a rýchlejší

Opel Astra F GSi: motor 2,0 16V (110 kW/150 k; 196 Nm), hmotnosť auta 1095 - 1100 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,0 sekundy, max. rýchlosť 220 km/h.
Opel Astra G OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (147 kW/220 k; 250 Nm), hmotnosť auta 1250 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,5 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h.
Opel Astra H OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (176 kW/240 k; 320 Nm), hmotnosť auta 1293 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,4 sekindy, maximálna rýchlosť 244 km/h.
Opel Astra J OPC: motor 2,0 Turbo (206 kW/280 k; 400 Nm), maximálna rýchlosť 250 km/h. Ostatné údaje neboli zverejnené.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 7 002
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 560
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 951
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 217
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 802
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 030
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 766
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 759
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 378
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 323

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.