NOVINKY

Nový Opel Astra OPC pokračuje v tradícii. Je najsilnejší v histórii

Vďaka mohutnejším nárazníkom a veľkým kolesám ho spoznáte na prvý pohľad. Pod kapotou má benzínový turbomotor s výkonom 280 koní.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Nedávna skúsenosť s Corsou OPC Nürburgring Edition potvrdila, že športová divízia Opel Performance Center vie robiť veľmi dobré autá. V Rüsselsheime nezaháľajú - po ostrej Corse a Insignii OPC Unlimited postavili historicky najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu sériovú Astru. Opäť.

Väčšie svaly

Opel Astra OPC má trojo dverí. Dizajnéri ho od slabších súrodencov odlíšili agresívnejšie pôsobiacim predným nárazníkom s veľkým otvorom uprostred pre prívod vzduchu k chladiču. Zadný nárazník je v spodnej časti ukončený difúzorom. Po stranách ústia dve koncovky výfuku.

Ďalšie úpravy zovňajšku zahŕňajú výraznejšie prahy a spojler na tretích dverách. Auto stojí na 20-palcových zliatinových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35.

V kabíne sú podstatnými novinkami anatomické predné sedadlá a trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca.

Rekordne veľa koní

To najdôležitejšie na prvý pohľad nevidno. Astru OPC poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,0 litra. Produkuje výkon 206 kW (280 k) a 400 Nm krútiaceho momentu.

Nanešťastie, výrobca zatiaľ neuviedol, pri akých otáčkach sú oba parametre dosahované. Rovnako neprezradil ani to, koľko auto váži alebo ako dlho mu trvá akcelerácia z pokoja na 100 km/h.

Vieme iba to, že jeho maximálna rýchlosť predstavuje 250 km/h. Verzia OPC je tak najrýchlejším sériovo vyrábaným zástupcom modelového radu Astra v histórii.

Podvozok ladili na Nürburgringu

Turbomotor prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky roztáča výhradne predné kolesá. Tomu musel byť náležite prispôsobený podvozok, najmä predná náprava. Tá využíva modifikovanú koncepciu HiPerStrut z Astry GTC. Preniesť 400 Nm na vozovku pomáha samosvorný diferenciál.

Systém FlexRide prostredníctvom prednastavených režimov mení charakteristiku adaptívnych tlmičov pruženia, odozvu na zmenu polohy elektronického akcelerátora i účinok posilňovača riadenia.

Celý podvozok bol definitívne doladený na legendárnom Nürburgringu. Tam dostala zabrať aj brzdová sústava, ktorú pre najvýkonnejšiu Astru dodáva spoločnosť Brembo.

Predaj novinky odštartuje na budúci rok.

S každou generáciou výkonnejší a rýchlejší

Opel Astra F GSi: motor 2,0 16V (110 kW/150 k; 196 Nm), hmotnosť auta 1095 - 1100 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,0 sekundy, max. rýchlosť 220 km/h.
Opel Astra G OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (147 kW/220 k; 250 Nm), hmotnosť auta 1250 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,5 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h.
Opel Astra H OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (176 kW/240 k; 320 Nm), hmotnosť auta 1293 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,4 sekindy, maximálna rýchlosť 244 km/h.
Opel Astra J OPC: motor 2,0 Turbo (206 kW/280 k; 400 Nm), maximálna rýchlosť 250 km/h. Ostatné údaje neboli zverejnené.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 311
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 362
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 060
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 005
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 470
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 175
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 663
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 240
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 010
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 940

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko riadi stranu ako autokrat, hovorí bývalý okresný predseda SNS

Bývalý okresný predseda SNS Patrik Zvonár vystúpil z SNS potom, ako ho vedenie strany odvolalo bez udania dôvodu.

KOMENTÁRE

Susedia ich nechcú. Ani vtedy, keď sú to poriadni ľudia

Odťahujú sa od nich. Stále začínajú odznova.

Neprehliadnite tiež

Diaľnicu D1 zablokovala hromadná dopravná nehoda (fotogaléria)

Nehoda sa stala na 17. kilometri D1 v smere z Bratislavy do Senca.

Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte)

Cesta z Bratislavy do Senca a naspäť trvala niektorým päť hodín.

Opel sa vrátil k označeniu GSi. Ako prvá ho dostane športová Insignia

Športová verzia bude mať premiéru na jeseň vo Frankfurte.

Kodiaq zvíťazil v hodnotení nemeckého časopisu Auto Test

Škoda so svojimi modelmi vyhrala už štvrtý rok po sebe.