SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Nový Opel Astra OPC pokračuje v tradícii. Je najsilnejší v histórii

Vďaka mohutnejším nárazníkom a veľkým kolesám ho spoznáte na prvý pohľad. Pod kapotou má benzínový turbomotor s výkonom 280 koní.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Nedávna skúsenosť s Corsou OPC Nürburgring Edition potvrdila, že športová divízia Opel Performance Center vie robiť veľmi dobré autá. V Rüsselsheime nezaháľajú - po ostrej Corse a Insignii OPC Unlimited postavili historicky najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu sériovú Astru. Opäť.

Väčšie svaly

Opel Astra OPC má trojo dverí. Dizajnéri ho od slabších súrodencov odlíšili agresívnejšie pôsobiacim predným nárazníkom s veľkým otvorom uprostred pre prívod vzduchu k chladiču. Zadný nárazník je v spodnej časti ukončený difúzorom. Po stranách ústia dve koncovky výfuku.

Ďalšie úpravy zovňajšku zahŕňajú výraznejšie prahy a spojler na tretích dverách. Auto stojí na 20-palcových zliatinových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35.

V kabíne sú podstatnými novinkami anatomické predné sedadlá a trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca.

Rekordne veľa koní

To najdôležitejšie na prvý pohľad nevidno. Astru OPC poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,0 litra. Produkuje výkon 206 kW (280 k) a 400 Nm krútiaceho momentu.

Nanešťastie, výrobca zatiaľ neuviedol, pri akých otáčkach sú oba parametre dosahované. Rovnako neprezradil ani to, koľko auto váži alebo ako dlho mu trvá akcelerácia z pokoja na 100 km/h.

Vieme iba to, že jeho maximálna rýchlosť predstavuje 250 km/h. Verzia OPC je tak najrýchlejším sériovo vyrábaným zástupcom modelového radu Astra v histórii.

Podvozok ladili na Nürburgringu

Turbomotor prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky roztáča výhradne predné kolesá. Tomu musel byť náležite prispôsobený podvozok, najmä predná náprava. Tá využíva modifikovanú koncepciu HiPerStrut z Astry GTC. Preniesť 400 Nm na vozovku pomáha samosvorný diferenciál.

Systém FlexRide prostredníctvom prednastavených režimov mení charakteristiku adaptívnych tlmičov pruženia, odozvu na zmenu polohy elektronického akcelerátora i účinok posilňovača riadenia.

Celý podvozok bol definitívne doladený na legendárnom Nürburgringu. Tam dostala zabrať aj brzdová sústava, ktorú pre najvýkonnejšiu Astru dodáva spoločnosť Brembo.

Predaj novinky odštartuje na budúci rok.

S každou generáciou výkonnejší a rýchlejší

Opel Astra F GSi: motor 2,0 16V (110 kW/150 k; 196 Nm), hmotnosť auta 1095 - 1100 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,0 sekundy, max. rýchlosť 220 km/h.
Opel Astra G OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (147 kW/220 k; 250 Nm), hmotnosť auta 1250 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,5 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h.
Opel Astra H OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (176 kW/240 k; 320 Nm), hmotnosť auta 1293 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,4 sekindy, maximálna rýchlosť 244 km/h.
Opel Astra J OPC: motor 2,0 Turbo (206 kW/280 k; 400 Nm), maximálna rýchlosť 250 km/h. Ostatné údaje neboli zverejnené.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 322
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 465
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 229
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 725
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 446
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 401
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 582
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 495
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 263
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L