NOVINKY

Nový Opel Astra OPC pokračuje v tradícii. Je najsilnejší v histórii

Vďaka mohutnejším nárazníkom a veľkým kolesám ho spoznáte na prvý pohľad. Pod kapotou má benzínový turbomotor s výkonom 280 koní.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Nedávna skúsenosť s Corsou OPC Nürburgring Edition potvrdila, že športová divízia Opel Performance Center vie robiť veľmi dobré autá. V Rüsselsheime nezaháľajú - po ostrej Corse a Insignii OPC Unlimited postavili historicky najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu sériovú Astru. Opäť.

Väčšie svaly

Opel Astra OPC má trojo dverí. Dizajnéri ho od slabších súrodencov odlíšili agresívnejšie pôsobiacim predným nárazníkom s veľkým otvorom uprostred pre prívod vzduchu k chladiču. Zadný nárazník je v spodnej časti ukončený difúzorom. Po stranách ústia dve koncovky výfuku.

Ďalšie úpravy zovňajšku zahŕňajú výraznejšie prahy a spojler na tretích dverách. Auto stojí na 20-palcových zliatinových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35.

V kabíne sú podstatnými novinkami anatomické predné sedadlá a trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca.

Rekordne veľa koní

To najdôležitejšie na prvý pohľad nevidno. Astru OPC poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,0 litra. Produkuje výkon 206 kW (280 k) a 400 Nm krútiaceho momentu.

Nanešťastie, výrobca zatiaľ neuviedol, pri akých otáčkach sú oba parametre dosahované. Rovnako neprezradil ani to, koľko auto váži alebo ako dlho mu trvá akcelerácia z pokoja na 100 km/h.

Vieme iba to, že jeho maximálna rýchlosť predstavuje 250 km/h. Verzia OPC je tak najrýchlejším sériovo vyrábaným zástupcom modelového radu Astra v histórii.

Podvozok ladili na Nürburgringu

Turbomotor prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky roztáča výhradne predné kolesá. Tomu musel byť náležite prispôsobený podvozok, najmä predná náprava. Tá využíva modifikovanú koncepciu HiPerStrut z Astry GTC. Preniesť 400 Nm na vozovku pomáha samosvorný diferenciál.

Systém FlexRide prostredníctvom prednastavených režimov mení charakteristiku adaptívnych tlmičov pruženia, odozvu na zmenu polohy elektronického akcelerátora i účinok posilňovača riadenia.

Celý podvozok bol definitívne doladený na legendárnom Nürburgringu. Tam dostala zabrať aj brzdová sústava, ktorú pre najvýkonnejšiu Astru dodáva spoločnosť Brembo.

Predaj novinky odštartuje na budúci rok.

S každou generáciou výkonnejší a rýchlejší

Opel Astra F GSi: motor 2,0 16V (110 kW/150 k; 196 Nm), hmotnosť auta 1095 - 1100 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,0 sekundy, max. rýchlosť 220 km/h.
Opel Astra G OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (147 kW/220 k; 250 Nm), hmotnosť auta 1250 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,5 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h.
Opel Astra H OPC: motor 2,0 Turbo ECOTEC (176 kW/240 k; 320 Nm), hmotnosť auta 1293 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,4 sekindy, maximálna rýchlosť 244 km/h.
Opel Astra J OPC: motor 2,0 Turbo (206 kW/280 k; 400 Nm), maximálna rýchlosť 250 km/h. Ostatné údaje neboli zverejnené.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 621
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 439
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 627
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 285
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 228
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 007
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 955
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 683
  9. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 665
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 550

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

KOMENTÁRE

Čechov teraz čaká obdobie ich mečiarizmu

České voľby popierajú tézu, že za nástup populistov môžu štandardné strany.

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana.

Nová kniha Michala Havrana: Obesíme ťa

Denník SME pripravil v utorok 24. októbra špeciálne vydanie. Kúpite ho v stánkoch s knihou Michala Havrana za 3,99 €.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.