TEST: Kráľovský Abarth zanechal emóciu

Najsilnejší Fiat Punto Evo Abarth s príplatkovým kitom Esseesse dáva podstatne viac radosti ako základná verzia. Škoda, že súčasťou vylepšovacej súpravy nie je príjemnejší volant.

Zladený do posledného detailu ako dobre oblečený model. Súčasťou vylepšovacieho programu Esseesse sú nádherné osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík 215/40 R18.(Zdroj: autor)

BREZNO, HRIŇOVÁ. Od prvej skúsenosti s Fiatom Punto Evo Abarth v serpentínach tirolských álp sme čakali na možnosť vyskúšať ostrejšiu a drahšiu verziu so súpravou Essesse, ktorá by mala zo svižného Punta Evo urobiť ostré.

Clio R.S. nastavilo latku vysoko a naše očakávania od nabrúseného talianskeho „hot hatch“ neboli malé.

K ich naplneniu mala dopomôcť preprogramovaná riadiaca jednotka. Turbodúchadlo garrett GT 1446 s pevnou geometriou lopatiek, výkon zvýšený na 132 kW (180k), krútiaci moment 270 Nm, športový režim stabilizačného systému a vylepšené brzdy.

Na krotenie vášne pripravila stajňa Abarth brzdy Brembo s odolnými platničkami Ferodo HP 1000/1 a prednými kotúčmi s priemerom 305 mm.

Po prvom teste považujeme ostrejší Abarth za veľmi vydarené auto, ktoré však nie je tak ostré a zábavné ako Clio R.S., ale umelecký dojem je lepší. Škoda, že priemerná spotreba udávaná výrobcom 6,1 je vzdialená realite, lebo pod 9 sa nám jazdilo ťažko.

Ale napokon s rovnakou spotrebou musia byť spokojní aj majitelia Clia. Pozrite si video a naše dojmy z jazdy.

Technické parametre

Zdvihový objem (cm3) 1368
Výkon (kw/k) 132/180
Pri otáčkach (ot./min.) 5750
Krútiaci moment (Nm) 270
Pri otáčkach (ot./min) 2500
Emisie CO2 (g/km) 142
Emisná norma EU5
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 216
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,0
Kombinovaná spotreba 6,1

Viac o Abarth zastúpení sa dozviete tu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 990
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 726
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.