SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

TEST: Kráľovský Abarth zanechal emóciu

Najsilnejší Fiat Punto Evo Abarth s príplatkovým kitom Esseesse dáva podstatne viac radosti ako základná verzia. Škoda, že súčasťou vylepšovacej súpravy nie je príjemnejší volant.

Zladený do posledného detailu ako dobre oblečený model. Súčasťou vylepšovacieho programu Esseesse sú nádherné osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík 215/40 R18.Zladený do posledného detailu ako dobre oblečený model. Súčasťou vylepšovacieho programu Esseesse sú nádherné osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík 215/40 R18. (Zdroj: autor)

BREZNO, HRIŇOVÁ. Od prvej skúsenosti s Fiatom Punto Evo Abarth v serpentínach tirolských álp sme čakali na možnosť vyskúšať ostrejšiu a drahšiu verziu so súpravou Essesse, ktorá by mala zo svižného Punta Evo urobiť ostré.

Clio R.S. nastavilo latku vysoko a naše očakávania od nabrúseného talianskeho „hot hatch“ neboli malé.

K ich naplneniu mala dopomôcť preprogramovaná riadiaca jednotka. Turbodúchadlo garrett GT 1446 s pevnou geometriou lopatiek, výkon zvýšený na 132 kW (180k), krútiaci moment 270 Nm, športový režim stabilizačného systému a vylepšené brzdy.

Na krotenie vášne pripravila stajňa Abarth brzdy Brembo s odolnými platničkami Ferodo HP 1000/1 a prednými kotúčmi s priemerom 305 mm.

Po prvom teste považujeme ostrejší Abarth za veľmi vydarené auto, ktoré však nie je tak ostré a zábavné ako Clio R.S., ale umelecký dojem je lepší. Škoda, že priemerná spotreba udávaná výrobcom 6,1 je vzdialená realite, lebo pod 9 sa nám jazdilo ťažko.

Ale napokon s rovnakou spotrebou musia byť spokojní aj majitelia Clia. Pozrite si video a naše dojmy z jazdy.

Technické parametre

Zdvihový objem (cm3) 1368
Výkon (kw/k) 132/180
Pri otáčkach (ot./min.) 5750
Krútiaci moment (Nm) 270
Pri otáčkach (ot./min) 2500
Emisie CO2 (g/km) 142
Emisná norma EU5
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 216
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,0
Kombinovaná spotreba 6,1

Viac o Abarth zastúpení sa dozviete tu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 677
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 336
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 8 598
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 501
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 030
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 790
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 685
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 915
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


2 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


23 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  2. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  3. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  4. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  6. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  7. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 270
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 307
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 319
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 685
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 165
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 960
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 797
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 378
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu