SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

TEST: Kráľovský Abarth zanechal emóciu

Najsilnejší Fiat Punto Evo Abarth s príplatkovým kitom Esseesse dáva podstatne viac radosti ako základná verzia. Škoda, že súčasťou vylepšovacej súpravy nie je príjemnejší volant.

Zladený do posledného detailu ako dobre oblečený model. Súčasťou vylepšovacieho programu Esseesse sú nádherné osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík 215/40 R18.Zladený do posledného detailu ako dobre oblečený model. Súčasťou vylepšovacieho programu Esseesse sú nádherné osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík 215/40 R18. (Zdroj: autor)

BREZNO, HRIŇOVÁ. Od prvej skúsenosti s Fiatom Punto Evo Abarth v serpentínach tirolských álp sme čakali na možnosť vyskúšať ostrejšiu a drahšiu verziu so súpravou Essesse, ktorá by mala zo svižného Punta Evo urobiť ostré.

Clio R.S. nastavilo latku vysoko a naše očakávania od nabrúseného talianskeho „hot hatch“ neboli malé.

K ich naplneniu mala dopomôcť preprogramovaná riadiaca jednotka. Turbodúchadlo garrett GT 1446 s pevnou geometriou lopatiek, výkon zvýšený na 132 kW (180k), krútiaci moment 270 Nm, športový režim stabilizačného systému a vylepšené brzdy.

Na krotenie vášne pripravila stajňa Abarth brzdy Brembo s odolnými platničkami Ferodo HP 1000/1 a prednými kotúčmi s priemerom 305 mm.

Po prvom teste považujeme ostrejší Abarth za veľmi vydarené auto, ktoré však nie je tak ostré a zábavné ako Clio R.S., ale umelecký dojem je lepší. Škoda, že priemerná spotreba udávaná výrobcom 6,1 je vzdialená realite, lebo pod 9 sa nám jazdilo ťažko.

Ale napokon s rovnakou spotrebou musia byť spokojní aj majitelia Clia. Pozrite si video a naše dojmy z jazdy.

Technické parametre

Zdvihový objem (cm3) 1368
Výkon (kw/k) 132/180
Pri otáčkach (ot./min.) 5750
Krútiaci moment (Nm) 270
Pri otáčkach (ot./min) 2500
Emisie CO2 (g/km) 142
Emisná norma EU5
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 216
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,0
Kombinovaná spotreba 6,1

Viac o Abarth zastúpení sa dozviete tu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  3. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  4. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  5. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  6. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  9. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  10. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  1. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  2. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  3. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  4. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  5. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  6. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  7. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  8. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  9. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  10. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 42 990
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 128
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 15 820
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 14 547
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 14 380
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 12 504
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 112
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 407
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 113
  10. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov 8 814
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovor

Andrej Kiska: Matovič ma pri Kollárovi sklamal (rozhovor)

Kiska chce za šéfku Za ľudí Remišovú.

Bývalý prezident a šéf strany Za ľudí Andrej Kiska
Podcast Dobré Ráno.
Bödör bude stíhaný väzobne.
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Land Rover Defender 110
Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born
Audi Q5