TEST: Kráľovský Abarth zanechal emóciu

Najsilnejší Fiat Punto Evo Abarth s príplatkovým kitom Esseesse dáva podstatne viac radosti ako základná verzia. Škoda, že súčasťou vylepšovacej súpravy nie je príjemnejší volant.

Zladený do posledného detailu ako dobre oblečený model. Súčasťou vylepšovacieho programu Esseesse sú nádherné osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík 215/40 R18.(Zdroj: autor)

BREZNO, HRIŇOVÁ. Od prvej skúsenosti s Fiatom Punto Evo Abarth v serpentínach tirolských álp sme čakali na možnosť vyskúšať ostrejšiu a drahšiu verziu so súpravou Essesse, ktorá by mala zo svižného Punta Evo urobiť ostré.

Clio R.S. nastavilo latku vysoko a naše očakávania od nabrúseného talianskeho „hot hatch“ neboli malé.

K ich naplneniu mala dopomôcť preprogramovaná riadiaca jednotka. Turbodúchadlo garrett GT 1446 s pevnou geometriou lopatiek, výkon zvýšený na 132 kW (180k), krútiaci moment 270 Nm, športový režim stabilizačného systému a vylepšené brzdy.

Na krotenie vášne pripravila stajňa Abarth brzdy Brembo s odolnými platničkami Ferodo HP 1000/1 a prednými kotúčmi s priemerom 305 mm.

Po prvom teste považujeme ostrejší Abarth za veľmi vydarené auto, ktoré však nie je tak ostré a zábavné ako Clio R.S., ale umelecký dojem je lepší. Škoda, že priemerná spotreba udávaná výrobcom 6,1 je vzdialená realite, lebo pod 9 sa nám jazdilo ťažko.

Ale napokon s rovnakou spotrebou musia byť spokojní aj majitelia Clia. Pozrite si video a naše dojmy z jazdy.

Technické parametre

Zdvihový objem (cm3) 1368
Výkon (kw/k) 132/180
Pri otáčkach (ot./min.) 5750
Krútiaci moment (Nm) 270
Pri otáčkach (ot./min) 2500
Emisie CO2 (g/km) 142
Emisná norma EU5
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 216
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,0
Kombinovaná spotreba 6,1

Viac o Abarth zastúpení sa dozviete tu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 949
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 942
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 801
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 600
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 469
  6. Splnený sen 1 433
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 318
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 179
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 983
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 926

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

ŠPORT

Sagan si pôjde po zelený dres. Šéf Bory poukázal na Bergen

Cyklisti spoznali trasu Tour de France 2018.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.