SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Chevrolet Camaro sa predvádza

Ideálne auto pre exhibicionistov a milovníkov osemvalcovej klasiky. Camaro vyzerá výborne a má charizmu, o ktorej môžu mnohé drahšie autá iba snívať, ale na vymetanie zákrut existujú aj podstatne lepšie modely.

Chevrolet Camaro je podľa výrobcu pre ľudí, ktorí chcú upútať a nezapadnúť v dave. Naozaj, toto auto sa nedá prehliadnuť, pretože púta všetkým od vzhľadu, cez zvuk až po brutálne zrýchlenie.Chevrolet Camaro je podľa výrobcu pre ľudí, ktorí chcú upútať a nezapadnúť v dave. Naozaj, toto auto sa nedá prehliadnuť, pretože púta všetkým od vzhľadu, cez zvuk až po brutálne zrýchlenie. (Zdroj: Chevrolet)

ZADAR. Osemvalec prudko zareve a sotva sa pneumatiky opäť prilepia k asfaltu, už treba radiť dvojku. Nenásytné zrýchľovanie prerušuje iba plieskanie do výfuku a myknutie celým pohonným ústrojenstvom počas každého preradenia. Tvrdý chod radiacej páky ešte graduje atmosféru prekračovania dvestokilometrovej rýchlosti.

Skôr než ste sa dočítali sem, ručička sa zasekne na 250 kilometrovej rýchlosti a motor pod nátlakom elektroniky zvoľní. Chevrolet Camaro sa však navonok správa, ako by sme išli iba 180 kilometrov za hodinu. Prichádza najvyšší čas brzdiť, pretože sme už na konci pristávacej dráhy letiska v Zadare.

Chevrolet priniesol do Európy legendárny model Camaro a začal ho oficiálne predávať, hoci niekoľko desiatok kusov z individuálneho dovozu sem už prišlo. Modelový ročník 2012, ktorý nám rozžiaril úsmev na tvári, má však všetky úpravy potrebné na prevádzku v Európe.

Oživený pojem

Presne 45 rokov je Camaro na automobilovom trhu a jeho prvé dve generácie boli skutočnou ikonou amerických ulíc, nelegálnych šprintov, ale najmä filmov. Riadili ich zbojníci, policajti, herci, herečky a náš maliar.

Áno ešte pred revolúciou nám prišiel vymaľovať byť natierač stien, ktorý mal druhú generáciu modelu Camaro. Druhú a poslednú peknú, ak nepočítame novinku, ktorú sme práve testovali.

Chevrolet dlho tápal a v osemdesiatych či deväťdesiatych rokoch úplne strápnil klasické Camaro. Obliny sú preč a súčasný model má svaly a surovosť, aká mu patrí. Navonok akože dýcha retrom a pritom ostáva moderným autom. Strojom, ktorý nezaťažili znižovaním objemu a turbodúchadlami. Camaro pomerne dlhý čas oficiálne v Európe nebolo, vracia sa teraz, keď je opäť na vrchole slávy. Snáď.

Štvorica ciferníkov na stredovom tuneli pred radiacou pákou pripomína legendárne Camaro z roku 1969. Akurát, že dnes slúžia na podsvietenie LED diódy. Vodič tu môže kontrolovať dobíjanie, teplotu oleja v motore, tlak oleja a teplotu oleja v prevodovke.

Absolvoval sústredenie na slučke

Bez testov na legendárnom Nürburgringu a jeho severnej slučke sa dnes športové auto v Európe snáď nemôže predávať. Preto vraj Camaro pred uvedením ladili na Nordschleife, aby vyhovovalo Európanom.

Nemáme dôvod o tom pochybovať, ale Camaro asi nie je auto, s ktorým by sme išli na Nordschleife, pretože letisko a štarty zo semaforov mu pasujú lepšie ako zákruty. Podľa výrobcu je podvozok modifikovaný pre potreby Európy, tvrdší a dôslednejší v priečnom smere. Potom si dávame otázku na akých „kočíkoch“ jazdia v Amerike, pretože Camaro je naladené do zákrut ako priemerný športový sedan z Nemecka.

V ponuke je okrem kupé aj kabriolet s plátennou strechou a okrem základných farebných kombinácií aj úprava transformers. Anténu integrovali do zadného spojleru.

Strach zmenil vnímanie

Podvozok má okrem tvrdších tlmičov a pružín tuhšie stabilizátory s priemerom 23 (vpredu) a 24 milimetrov (vzadu). Prácu konštruktérov na znížení nedotáčavého správania sme pocítili v slalome a vyhýbacom teste na letisku.

Až pri polovične vypnutom stabilizačnom systéme a s poriadnou dávkou odvahy sa Camaro ukázalo v dobrom svetle. V serpentínach, kde treba brať ohľad najmä na premávku, sme mali jednoducho strach. Camaru sa nechcelo veľmi do driftu a aj napriek deklarovanému mechanickému samosvoru v zadnom diferenciáli vnútorné koleso citeľne hrabalo.

Za volantom nám chýbala niť, taký prvý kontakt, kedy šofér presne vycíti každý pohyb. Zblíženie nastalo až s plynom na podlahe v podmienkach letiska. Inde sa obmedzíte len na zrýchlenie a famózny zvuk, pretože Camaro váži 1769 kilogramov a dĺžka 4,8 metra robia z Camara monštrum a to je dobré.

Na pohľad jednoduché ako kedysi, ale dnes nabité elektronikou. V štandardnej výbave je však head up displej, audio pre náročných a automatická klimatizácia. Modré podsvietenie je v tradičnej farbe Chevrolet Blue Ice.

Surovec dokáže hýčkať

Z každého uhla pohľadu sa Camaro javí inak. So zapnutou elektronikou, šesťstupňovým automatom a na 20 palcových kolesách je to pohodlný diaľničný krížnik pre dvoch s 384 litrovým batožinovým priestorom.

Vo výbave má dvojzónovú klimatizáciu, head up displej, tempomat a bežnú elektronickú výbavu. Na nízkych otáčkach dokáže držať 130 kilometrovú rýchlosť bez vyššej hlučnosti.

Verzia z manuálnou prevodovkou, je už menej komfortný spoločník, jednak neustále dráždi k preraďovaniu a tvrdému zaobchádzaniu s radiacou pákou. Systém Hurst skracuje dráhy radiacej páky a pritvrdzuje radenie.

Poteší chválenkárov

Ideálne na vystatovanie v šprintoch. Vlastne celé Camaro je auto na vystatovanie, na ukazovanie sa, na robenie formy a okrem toho poskytuje pôžitok z jazdy. Brutálny 6,2 litrový osemvalec je niečo, čo sa nedá nahradiť znížením objemu, turbodúchadlami a šesťvalcom.

Camaro má asi najkrajšie znejúcich 432 koní, aké sme kedy šoférovali. Skutočné ródeo sa začína až pri 4600 otáčkach za minútu pri vrcholiacom krútiacom momente 569 Nm. Pri zážitku z manuálneho radenia a zrýchlenia sa nám zdá hodnota zrýchlenia 5,2 sekundy dlhšia ako v skutočnosti. Za 42 500 eur niet lepšie auto na ukazovanie sa.

Technické parametre

Motor V8 6,2 Coupe
Počet valcov/ventilov 8/16
Poháňaná náprava zadná
Prevodovka 6st. manuál
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kw/k) 318/432
Pri otáčkach (ot./min.) 5900
Krútiaci moment (Nm) 569
Pri otáčkach (ot./min) 4600
Emisie CO2 (g/km) 329
Emisná norma
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2852
Dĺžka (mm) 4837
Šírka (mm) 1917
Výška (mm) 1360
Pohotovostná hmot (kg) 1769
Objem palivovej nádrže (l)
Objem batož. priestoru (l) 384
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 20,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 10,2
Kombinovaná spotreba 14,1

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 560
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 772
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 264
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 21 725
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 14 727
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 14 530
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 11 503
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 9 164
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 708
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 6 892
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prieskum preferencií: Apríl 2021.

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

2 h
Zatvorená predajňa obuvi v nákupnom centre.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 371-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 565 obetí.

10 h
Maďarský minister zahraničných vecí Péter Szijjártó (vpravo) a slovenský podpredseda vlády a minister financií Igor Matovič.

Ak chce niekto viac vakcín, ide do Bruselu a nie do Moskvy.

6 h
Ilustračné foto.

Pozrite si dokument o oceánoch. Ľudstvo je to posledné, čo sa môže na niečo sťažovať.

9. apr

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr