Prvá jazda: Chevrolet Camaro sa predvádza

Ideálne auto pre exhibicionistov a milovníkov osemvalcovej klasiky. Camaro vyzerá výborne a má charizmu, o ktorej môžu mnohé drahšie autá iba snívať, ale na vymetanie zákrut existujú aj podstatne lepšie modely.

Chevrolet Camaro je podľa výrobcu pre ľudí, ktorí chcú upútať a nezapadnúť v dave. Naozaj, toto auto sa nedá prehliadnuť, pretože púta všetkým od vzhľadu, cez zvuk až po brutálne zrýchlenie.(Zdroj: Chevrolet)

ZADAR. Osemvalec prudko zareve a sotva sa pneumatiky opäť prilepia k asfaltu, už treba radiť dvojku. Nenásytné zrýchľovanie prerušuje iba plieskanie do výfuku a myknutie celým pohonným ústrojenstvom počas každého preradenia. Tvrdý chod radiacej páky ešte graduje atmosféru prekračovania dvestokilometrovej rýchlosti.

Skôr než ste sa dočítali sem, ručička sa zasekne na 250 kilometrovej rýchlosti a motor pod nátlakom elektroniky zvoľní. Chevrolet Camaro sa však navonok správa, ako by sme išli iba 180 kilometrov za hodinu. Prichádza najvyšší čas brzdiť, pretože sme už na konci pristávacej dráhy letiska v Zadare.

Chevrolet priniesol do Európy legendárny model Camaro a začal ho oficiálne predávať, hoci niekoľko desiatok kusov z individuálneho dovozu sem už prišlo. Modelový ročník 2012, ktorý nám rozžiaril úsmev na tvári, má však všetky úpravy potrebné na prevádzku v Európe.

Oživený pojem

Presne 45 rokov je Camaro na automobilovom trhu a jeho prvé dve generácie boli skutočnou ikonou amerických ulíc, nelegálnych šprintov, ale najmä filmov. Riadili ich zbojníci, policajti, herci, herečky a náš maliar.

Áno ešte pred revolúciou nám prišiel vymaľovať byť natierač stien, ktorý mal druhú generáciu modelu Camaro. Druhú a poslednú peknú, ak nepočítame novinku, ktorú sme práve testovali.

Chevrolet dlho tápal a v osemdesiatych či deväťdesiatych rokoch úplne strápnil klasické Camaro. Obliny sú preč a súčasný model má svaly a surovosť, aká mu patrí. Navonok akože dýcha retrom a pritom ostáva moderným autom. Strojom, ktorý nezaťažili znižovaním objemu a turbodúchadlami. Camaro pomerne dlhý čas oficiálne v Európe nebolo, vracia sa teraz, keď je opäť na vrchole slávy. Snáď.

Štvorica ciferníkov na stredovom tuneli pred radiacou pákou pripomína legendárne Camaro z roku 1969. Akurát, že dnes slúžia na podsvietenie LED diódy. Vodič tu môže kontrolovať dobíjanie, teplotu oleja v motore, tlak oleja a teplotu oleja v prevodovke.

Absolvoval sústredenie na slučke

Bez testov na legendárnom Nürburgringu a jeho severnej slučke sa dnes športové auto v Európe snáď nemôže predávať. Preto vraj Camaro pred uvedením ladili na Nordschleife, aby vyhovovalo Európanom.

Nemáme dôvod o tom pochybovať, ale Camaro asi nie je auto, s ktorým by sme išli na Nordschleife, pretože letisko a štarty zo semaforov mu pasujú lepšie ako zákruty. Podľa výrobcu je podvozok modifikovaný pre potreby Európy, tvrdší a dôslednejší v priečnom smere. Potom si dávame otázku na akých „kočíkoch“ jazdia v Amerike, pretože Camaro je naladené do zákrut ako priemerný športový sedan z Nemecka.

V ponuke je okrem kupé aj kabriolet s plátennou strechou a okrem základných farebných kombinácií aj úprava transformers. Anténu integrovali do zadného spojleru.

Strach zmenil vnímanie

Podvozok má okrem tvrdších tlmičov a pružín tuhšie stabilizátory s priemerom 23 (vpredu) a 24 milimetrov (vzadu). Prácu konštruktérov na znížení nedotáčavého správania sme pocítili v slalome a vyhýbacom teste na letisku.

Až pri polovične vypnutom stabilizačnom systéme a s poriadnou dávkou odvahy sa Camaro ukázalo v dobrom svetle. V serpentínach, kde treba brať ohľad najmä na premávku, sme mali jednoducho strach. Camaru sa nechcelo veľmi do driftu a aj napriek deklarovanému mechanickému samosvoru v zadnom diferenciáli vnútorné koleso citeľne hrabalo.

Za volantom nám chýbala niť, taký prvý kontakt, kedy šofér presne vycíti každý pohyb. Zblíženie nastalo až s plynom na podlahe v podmienkach letiska. Inde sa obmedzíte len na zrýchlenie a famózny zvuk, pretože Camaro váži 1769 kilogramov a dĺžka 4,8 metra robia z Camara monštrum a to je dobré.

Na pohľad jednoduché ako kedysi, ale dnes nabité elektronikou. V štandardnej výbave je však head up displej, audio pre náročných a automatická klimatizácia. Modré podsvietenie je v tradičnej farbe Chevrolet Blue Ice.

Surovec dokáže hýčkať

Z každého uhla pohľadu sa Camaro javí inak. So zapnutou elektronikou, šesťstupňovým automatom a na 20 palcových kolesách je to pohodlný diaľničný krížnik pre dvoch s 384 litrovým batožinovým priestorom.

Vo výbave má dvojzónovú klimatizáciu, head up displej, tempomat a bežnú elektronickú výbavu. Na nízkych otáčkach dokáže držať 130 kilometrovú rýchlosť bez vyššej hlučnosti.

Verzia z manuálnou prevodovkou, je už menej komfortný spoločník, jednak neustále dráždi k preraďovaniu a tvrdému zaobchádzaniu s radiacou pákou. Systém Hurst skracuje dráhy radiacej páky a pritvrdzuje radenie.

Poteší chválenkárov

Ideálne na vystatovanie v šprintoch. Vlastne celé Camaro je auto na vystatovanie, na ukazovanie sa, na robenie formy a okrem toho poskytuje pôžitok z jazdy. Brutálny 6,2 litrový osemvalec je niečo, čo sa nedá nahradiť znížením objemu, turbodúchadlami a šesťvalcom.

Camaro má asi najkrajšie znejúcich 432 koní, aké sme kedy šoférovali. Skutočné ródeo sa začína až pri 4600 otáčkach za minútu pri vrcholiacom krútiacom momente 569 Nm. Pri zážitku z manuálneho radenia a zrýchlenia sa nám zdá hodnota zrýchlenia 5,2 sekundy dlhšia ako v skutočnosti. Za 42 500 eur niet lepšie auto na ukazovanie sa.

Technické parametre

Motor V8 6,2 Coupe
Počet valcov/ventilov 8/16
Poháňaná náprava zadná
Prevodovka 6st. manuál
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kw/k) 318/432
Pri otáčkach (ot./min.) 5900
Krútiaci moment (Nm) 569
Pri otáčkach (ot./min) 4600
Emisie CO2 (g/km) 329
Emisná norma
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2852
Dĺžka (mm) 4837
Šírka (mm) 1917
Výška (mm) 1360
Pohotovostná hmot (kg) 1769
Objem palivovej nádrže (l)
Objem batož. priestoru (l) 384
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 20,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 10,2
Kombinovaná spotreba 14,1

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  3. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  6. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. Leto nekončí!
  9. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 707
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 335
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 329
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 796
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 293
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 208
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 113
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 081
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 846
  10. Leto nekončí! 680