Prvá jazda: Chevrolet Camaro sa predvádza

Ideálne auto pre exhibicionistov a milovníkov osemvalcovej klasiky. Camaro vyzerá výborne a má charizmu, o ktorej môžu mnohé drahšie autá iba snívať, ale na vymetanie zákrut existujú aj podstatne lepšie modely.

Chevrolet Camaro je podľa výrobcu pre ľudí, ktorí chcú upútať a nezapadnúť v dave. Naozaj, toto auto sa nedá prehliadnuť, pretože púta všetkým od vzhľadu, cez zvuk až po brutálne zrýchlenie.(Zdroj: Chevrolet)

ZADAR. Osemvalec prudko zareve a sotva sa pneumatiky opäť prilepia k asfaltu, už treba radiť dvojku. Nenásytné zrýchľovanie prerušuje iba plieskanie do výfuku a myknutie celým pohonným ústrojenstvom počas každého preradenia. Tvrdý chod radiacej páky ešte graduje atmosféru prekračovania dvestokilometrovej rýchlosti.

Skôr než ste sa dočítali sem, ručička sa zasekne na 250 kilometrovej rýchlosti a motor pod nátlakom elektroniky zvoľní. Chevrolet Camaro sa však navonok správa, ako by sme išli iba 180 kilometrov za hodinu. Prichádza najvyšší čas brzdiť, pretože sme už na konci pristávacej dráhy letiska v Zadare.

Chevrolet priniesol do Európy legendárny model Camaro a začal ho oficiálne predávať, hoci niekoľko desiatok kusov z individuálneho dovozu sem už prišlo. Modelový ročník 2012, ktorý nám rozžiaril úsmev na tvári, má však všetky úpravy potrebné na prevádzku v Európe.

Oživený pojem

Presne 45 rokov je Camaro na automobilovom trhu a jeho prvé dve generácie boli skutočnou ikonou amerických ulíc, nelegálnych šprintov, ale najmä filmov. Riadili ich zbojníci, policajti, herci, herečky a náš maliar.

Áno ešte pred revolúciou nám prišiel vymaľovať byť natierač stien, ktorý mal druhú generáciu modelu Camaro. Druhú a poslednú peknú, ak nepočítame novinku, ktorú sme práve testovali.

Chevrolet dlho tápal a v osemdesiatych či deväťdesiatych rokoch úplne strápnil klasické Camaro. Obliny sú preč a súčasný model má svaly a surovosť, aká mu patrí. Navonok akože dýcha retrom a pritom ostáva moderným autom. Strojom, ktorý nezaťažili znižovaním objemu a turbodúchadlami. Camaro pomerne dlhý čas oficiálne v Európe nebolo, vracia sa teraz, keď je opäť na vrchole slávy. Snáď.

Štvorica ciferníkov na stredovom tuneli pred radiacou pákou pripomína legendárne Camaro z roku 1969. Akurát, že dnes slúžia na podsvietenie LED diódy. Vodič tu môže kontrolovať dobíjanie, teplotu oleja v motore, tlak oleja a teplotu oleja v prevodovke.

Absolvoval sústredenie na slučke

Bez testov na legendárnom Nürburgringu a jeho severnej slučke sa dnes športové auto v Európe snáď nemôže predávať. Preto vraj Camaro pred uvedením ladili na Nordschleife, aby vyhovovalo Európanom.

Nemáme dôvod o tom pochybovať, ale Camaro asi nie je auto, s ktorým by sme išli na Nordschleife, pretože letisko a štarty zo semaforov mu pasujú lepšie ako zákruty. Podľa výrobcu je podvozok modifikovaný pre potreby Európy, tvrdší a dôslednejší v priečnom smere. Potom si dávame otázku na akých „kočíkoch“ jazdia v Amerike, pretože Camaro je naladené do zákrut ako priemerný športový sedan z Nemecka.

V ponuke je okrem kupé aj kabriolet s plátennou strechou a okrem základných farebných kombinácií aj úprava transformers. Anténu integrovali do zadného spojleru.

Strach zmenil vnímanie

Podvozok má okrem tvrdších tlmičov a pružín tuhšie stabilizátory s priemerom 23 (vpredu) a 24 milimetrov (vzadu). Prácu konštruktérov na znížení nedotáčavého správania sme pocítili v slalome a vyhýbacom teste na letisku.

Až pri polovične vypnutom stabilizačnom systéme a s poriadnou dávkou odvahy sa Camaro ukázalo v dobrom svetle. V serpentínach, kde treba brať ohľad najmä na premávku, sme mali jednoducho strach. Camaru sa nechcelo veľmi do driftu a aj napriek deklarovanému mechanickému samosvoru v zadnom diferenciáli vnútorné koleso citeľne hrabalo.

Za volantom nám chýbala niť, taký prvý kontakt, kedy šofér presne vycíti každý pohyb. Zblíženie nastalo až s plynom na podlahe v podmienkach letiska. Inde sa obmedzíte len na zrýchlenie a famózny zvuk, pretože Camaro váži 1769 kilogramov a dĺžka 4,8 metra robia z Camara monštrum a to je dobré.

Na pohľad jednoduché ako kedysi, ale dnes nabité elektronikou. V štandardnej výbave je však head up displej, audio pre náročných a automatická klimatizácia. Modré podsvietenie je v tradičnej farbe Chevrolet Blue Ice.

Surovec dokáže hýčkať

Z každého uhla pohľadu sa Camaro javí inak. So zapnutou elektronikou, šesťstupňovým automatom a na 20 palcových kolesách je to pohodlný diaľničný krížnik pre dvoch s 384 litrovým batožinovým priestorom.

Vo výbave má dvojzónovú klimatizáciu, head up displej, tempomat a bežnú elektronickú výbavu. Na nízkych otáčkach dokáže držať 130 kilometrovú rýchlosť bez vyššej hlučnosti.

Verzia z manuálnou prevodovkou, je už menej komfortný spoločník, jednak neustále dráždi k preraďovaniu a tvrdému zaobchádzaniu s radiacou pákou. Systém Hurst skracuje dráhy radiacej páky a pritvrdzuje radenie.

Poteší chválenkárov

Ideálne na vystatovanie v šprintoch. Vlastne celé Camaro je auto na vystatovanie, na ukazovanie sa, na robenie formy a okrem toho poskytuje pôžitok z jazdy. Brutálny 6,2 litrový osemvalec je niečo, čo sa nedá nahradiť znížením objemu, turbodúchadlami a šesťvalcom.

Camaro má asi najkrajšie znejúcich 432 koní, aké sme kedy šoférovali. Skutočné ródeo sa začína až pri 4600 otáčkach za minútu pri vrcholiacom krútiacom momente 569 Nm. Pri zážitku z manuálneho radenia a zrýchlenia sa nám zdá hodnota zrýchlenia 5,2 sekundy dlhšia ako v skutočnosti. Za 42 500 eur niet lepšie auto na ukazovanie sa.

Technické parametre

Motor V8 6,2 Coupe
Počet valcov/ventilov 8/16
Poháňaná náprava zadná
Prevodovka 6st. manuál
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kw/k) 318/432
Pri otáčkach (ot./min.) 5900
Krútiaci moment (Nm) 569
Pri otáčkach (ot./min) 4600
Emisie CO2 (g/km) 329
Emisná norma
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2852
Dĺžka (mm) 4837
Šírka (mm) 1917
Výška (mm) 1360
Pohotovostná hmot (kg) 1769
Objem palivovej nádrže (l)
Objem batož. priestoru (l) 384
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 20,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 10,2
Kombinovaná spotreba 14,1

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 010
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 731
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 270
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 542
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 907
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 419
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 324
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 145
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 786
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 703

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

KOMENTÁRE

Srebrenica stále pripomína, že Európa nemusí byť imúnna

Mladič sa pred spravodlivosťou nakoniec neschoval.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.