V Česku vás policajt pošle na technickú kontrolu priamo z cesty

Policajti v Česku budú môcť pravdepodobne od februára 2012 posielať autá priamo z cesty na technickú kontrolu. Na Slovensku využívajú policajti mobilné stanice technickej kontroly.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Policajti v Česku budú môcť pravdepodobne od februára 2012 posielať autá priamo z cesty na technickú kontrolu. Informoval o tom portál idnes.cz. Na Slovensku využívajú policajti mobilné stanice technickej kontroly.

Už od augusta umožňuje zákon českým policajtom posielať autá v zlom technickom stave preč z cesty. Stále však nevedia ako, keďže vyhláška, ktorá by to špecifikovala, ešte nie je účinná. V zákone sa totiž píše iba to, že trasa, ktorú vodič prejde na technickú kontrolu a späť, nesmie byť dlhšia ako osem kilometrov a to, že kontrolu pri zistení vážnej alebo nebezpečnej chyby zaplatí vodič. Všetko ostatné by malo byť vo vyhláške, ktorej návrh je už na stole ministerstva.

Na Slovensku policajti nemajú oprávnenie poslať vás na technickú kontrolu. Polícia podobnú úpravu zákona ani neplánuje. "Prezídium Policajného zboru v súčasnosti neuvažuje nad podobnou legislatívnou zmenou," informoval Michal Slivka, hovorca Prezídia Policajného zboru.

Podľa plánovanej novej českej vyhlášky bude kontrolu vyvolanú policajtmi platiť štát, ak počas nej nezistia na vozidle poruchu. Konkrétna cena zatiaľ stanovená nie je. Určí ju Ministerstvo vnútra po dohode s Ministerstvom financií.

Platiť bude 30 percent vodičov v Česku

Podľa odhadov českého ministerstva dopravy by sa mali náklady jednej kontroly pohybovať vo výške 400 korún (v prepočte približne 15,5 eura). Polícia plánuje, že za rok by mohla poslať z ciest približne 30-tisíc áut. Prehliadku vozidla by podľa odhadov platilo asi 30-percent vodičov.

"Odhadujeme, že od vodičov sa za technické kontroly ročne vyzbiera 3,6 miliónov korún (približne 140-tisíc eur). Štát zaplatí asi 8,4 miliónov korún (325-tisíc eur)," píše sa v dôvodovej správe.

Vyhláška je momentálne v medzirezortnom pripomienkovom konaní. Platnosť by mala podľa idnes.cz nadobudnúť vo februári len vtedy, ak bude legislatívny proces bezproblémový.

Technický stav vozidiel u nás kontrolujú mobilné stanice

Aj na Slovensku polícia v rámci dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky vykonáva pravidelne kontroly zamerané na technický stav vozidiel. Nerobí sa to však tým, že by policajti posielali autá na technické kontroly, keď sa im nebude niečo zdať.

Zákon o cestnej premávke u nás predpokladá, že vodič sa sám pokúsi odstrániť chybu na vozidle, keď sa o nej dozvie. A ak to nebude môcť urobiť na mieste, "smie v jazde pokračovať primeranou rýchlosťou len do najbližšieho miesta, kde možno chybu odstrániť; pritom musí urobiť také opatrenia, aby sa počas jazdy na takéto miesto neohrozila bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a aby sa nepoškodila cesta," píše sa v zákone.

Na zistenie technického stavu vozidla priamo na ceste používa polícia mobilné stanice technickej kontroly. "Na celom území Slovenska dopravní policajti používajú na tieto účely šesť mobilných staníc," informoval Slivka. Kontroly zamerané na technický stav vozidiel vykonáva polícia okrem dopravno-bezpečnostných akcií aj v rámci bežného výkonu služby.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.