SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Aké bolo WTCC skutočne?

Mesiace príprav a zrazu je WTCC preč. Zrejme najvýznamnejšie automobilové preteky, aké kedy boli na Slovensku, sú minulosťou. Okruh Slovakia Ring, organizátor ale aj fanúšikovia majú prvú skúšku a premiéru v jednom za sebou.

Yvan Muller dostal za správanie na trati trest prejazdu boxom. Celkovo patril so svojím Chevroletom medzi tvrďasov na trati.Yvan Muller dostal za správanie na trati trest prejazdu boxom. Celkovo patril so svojím Chevroletom medzi tvrďasov na trati. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Mesiace príprav a zrazu je WTCC preč. Zrejme najvýznamnejšie automobilové preteky, aké kedy boli na Slovensku, sú minulosťou. Videli sme účinkovanie Maťa Homolu v európskom šampionáte a vrcholné súboje hlavných pretekov WTCC. Okruh Slovakia Ring, organizátor ale aj fanúšikovia majú prvú skúšku a premiéru v jednom za sebou.

Veľkosť podujatia pocítime možno až teraz, pri pohľade na fotografie a analýzou toho, čo sa vlastne dialo. Víťazne z prvého podujatia svojho druhu na Slovensku odišli fanúšikovia. Každému bolo v dlhánskej kolóne na príjazde k okruhu jasné, že toto nikto nečakal. Ani organizátor pretekov.

Ešte majestátnejší pohľad bol na autami lemované cesty pri odchode z okruhu. Ľudí a prachu pri parkovaní bolo toľko, až si človek dáva otázku, či to za tú tlačenicu v teple stojí a či by nebolo lepšie celý automobilový cirkus sledovať v priamom prenose. Iste, videli by ste viac áut, ale nezažili atmosféru na tribúne po prvej zákrute.

Maďari dali atmosféru

Neskutočné, čo dokážu maďarskí fanúšikovia, keď z prvého miesta štartuje ich pretekár Michelisz na BMW. Na tribúne to vrelo, keď na maďarské BMW dobiedzalo duo seatov, aj vtedy, keď ho Yvan Muller ťukancom zozadu poslal preč z trate.

Muller dostal penalizáciu, ale to nebolo nič v porovnaní s nadávkami, ktorými ho častovali naši južní susedia pri každom prejazde. Tá atmosféra vriaceho kotla stála skutočne za ten prach, hluk a čakanie pri parkovaní.

Keď Maďara Michelisza naháňalo duo Seatov a on odolával, tribúny vreli.

Homola doma nesklamal

Len sedemnásťročný Maťo Homola si napriek drobným technickým problémom vyjazdil v oboch pretekoch ETCC tretie miesto v triede do dvoch litrov a naberal skúsenosti od starších kolegov. Najviac sa mu venoval Tom Coronel, ktorý jazdí na rovnakom aute a má už podstatne viac skúseností.

Slovakia Ring konečne nahral Seatom, ktoré v prvej jazde prerušili šnúru víťazstiev Chevroletov. V prvej jazde skončil po 10 kolách na 1. mieste taliansky pretekár Gabriele Tarquini na Seate tímu Lukoil. Double pre tento tím zabezpečil svojim najlepším výsledkom v kariére Rus Alexej Dudukalo, ktorý tak vyhral aj hodnotenie nezávislých jazdcov Yokohama Trophy, tretie miesto bral Švajčiar Alain Menu pre Chevrolet.

Sedemnásťročný Homola môže byť spokojný, dosiahol na cieľ aj bedňu.

V 2. jazde na 5922 metrov dlhom slovenskom okruhu sa z prvého víťazstva v tejto sezóne tešil britský pretekár Robert Huff na Chevrolete. Počas celých pretekov odolával útokom svojho tímového kolegu Yvana Mullera z Francúzska a tiež Taliana Gabriele Tarquiniho na Seate z tímu Lukoil.

Huff sa tak vrátil do boja o celkové prvenstvo a tým najlepším spôsobom odpovedal na vypadnutie v 1. jazde, čo bol jeho vôbec prvý výpadok po viac ako dvoch rokoch.

Štart hlavných pretekov je zážitok, lebo všetci chcú byť v zákrute prví

Ešte sa treba učiť

Zo všetkých strán prichádzajú informácie o tom, ako sa akcia vydarila, a že zrejme padol divácky motoristický rekord na Slovensku. V podstate je to pravda, veci klapli, ale ani pri najlepšej vôli nie vždy na sto percent.

Napríklad asi ani samotný organizátor nečakal, že bude musieť zaparkovať také obrovské množstvo áut. Sme ľudia a celý výsledok je o ľuďoch, preto môže konštruktívna kritika a postrehy posunúť ďalej. Mnohé sme si našli v redakčnej pošte. Napríklad, čitateľ Marek napísal:

„Nesmierne som sa ako fanúšik motoršportu potešil, že Slovensko je usporiadateľom WTCC. Práve preto som šiel už aj dnes pozrieť nielen na kvalifikáciu osobne. Ostal som dosť sklamaný najmä z dvoch vecí, ktoré by sa nemali vyskytnúť ani len pri organizované bežného podujatia a nie celosvetových pretekov, akým WTCC sú. Aj keď nás hneď pri príchode privítali nesmierne zmätky v organizovaní parkovania, ktoré je oproti doteraz organizovaným podujatiam na Slovakia Ringu ozaj v dosť veľkej vzdialenosti od okruhu, stále sme to nebrali ako nejaké veľké negatívum.

Avšak ako to musí pôsobiť na kohokoľvek (najmä na ľudí zo zahraničia, ktorí sa trmácajú v autách oveľa dlhšie, kým dôjdu na spomenuté parkovisko) keď hneď po vystúpení z auta po pár krokoch je doslova omráčený nepríjemným prenikavým smradom hnojovky, ktorá sa zhromaždila hneď v kanáli vedľa parkoviska. Ďalšiu radu nedajú ani "Lovensky" hovoriaci členovia organizačného výboru, ale najmä ich arogantnosť a neochota správať sa pro-zákaznícky. Ako platiaci zákazník očakávam, že keď je už nejaký organizačný výbor platený za svoje služby, tak sa aj adekvátne správa."

Vďaka za „svet“

Inšpirácií na zlepšenie bude dosť a na mieste by boli konštruktívne divácke pripomienky alebo pochvala v diskusii k článku. Teraz po boji vieme, kde sú možnosti na zlepšenie, ale tiež vieme to podstatné. Slováci ukázali, že majú záujem o kvalitný motoršport a pretekársku krv máme v sebe. Účasť divákov na WTCC usporiadanom na Slovakia Ringu bola jednoznačným poďakovaním organizátorovi, že dotiahol „svet“ na Slovensko.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  3. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  4. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  10. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 142
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 16 053
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 322
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 448
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 233
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 059
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 405
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 234
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 103
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 864
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie začne už v pondelok. Dokedy sa treba otestovať a čo sa zmení?

Testovanie si vo februári zopakujú najhoršie okresy.

Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dotácie na rodovú rovnosť rozdali čudne

Ministerstvo rozdávalo viac ako 21-tisíc eur.

Komentár Zuzany Kepplovej

Hluchá linka, nefunkčná appka

Keď štát rieši násilie v rodinách.

Zuzana Kepplová.
Dave Grohl z kapely Foo Fighters, ktorá 5. februára vydáva nový album.