Aké bolo WTCC skutočne?

Mesiace príprav a zrazu je WTCC preč. Zrejme najvýznamnejšie automobilové preteky, aké kedy boli na Slovensku, sú minulosťou. Okruh Slovakia Ring, organizátor ale aj fanúšikovia majú prvú skúšku a premiéru v jednom za sebou.

Yvan Muller dostal za správanie na trati trest prejazdu boxom. Celkovo patril so svojím Chevroletom medzi tvrďasov na trati.(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Mesiace príprav a zrazu je WTCC preč. Zrejme najvýznamnejšie automobilové preteky, aké kedy boli na Slovensku, sú minulosťou. Videli sme účinkovanie Maťa Homolu v európskom šampionáte a vrcholné súboje hlavných pretekov WTCC. Okruh Slovakia Ring, organizátor ale aj fanúšikovia majú prvú skúšku a premiéru v jednom za sebou.

Veľkosť podujatia pocítime možno až teraz, pri pohľade na fotografie a analýzou toho, čo sa vlastne dialo. Víťazne z prvého podujatia svojho druhu na Slovensku odišli fanúšikovia. Každému bolo v dlhánskej kolóne na príjazde k okruhu jasné, že toto nikto nečakal. Ani organizátor pretekov.

Ešte majestátnejší pohľad bol na autami lemované cesty pri odchode z okruhu. Ľudí a prachu pri parkovaní bolo toľko, až si človek dáva otázku, či to za tú tlačenicu v teple stojí a či by nebolo lepšie celý automobilový cirkus sledovať v priamom prenose. Iste, videli by ste viac áut, ale nezažili atmosféru na tribúne po prvej zákrute.

Maďari dali atmosféru

Neskutočné, čo dokážu maďarskí fanúšikovia, keď z prvého miesta štartuje ich pretekár Michelisz na BMW. Na tribúne to vrelo, keď na maďarské BMW dobiedzalo duo seatov, aj vtedy, keď ho Yvan Muller ťukancom zozadu poslal preč z trate.

Muller dostal penalizáciu, ale to nebolo nič v porovnaní s nadávkami, ktorými ho častovali naši južní susedia pri každom prejazde. Tá atmosféra vriaceho kotla stála skutočne za ten prach, hluk a čakanie pri parkovaní.

Keď Maďara Michelisza naháňalo duo Seatov a on odolával, tribúny vreli.

Homola doma nesklamal

Len sedemnásťročný Maťo Homola si napriek drobným technickým problémom vyjazdil v oboch pretekoch ETCC tretie miesto v triede do dvoch litrov a naberal skúsenosti od starších kolegov. Najviac sa mu venoval Tom Coronel, ktorý jazdí na rovnakom aute a má už podstatne viac skúseností.

Slovakia Ring konečne nahral Seatom, ktoré v prvej jazde prerušili šnúru víťazstiev Chevroletov. V prvej jazde skončil po 10 kolách na 1. mieste taliansky pretekár Gabriele Tarquini na Seate tímu Lukoil. Double pre tento tím zabezpečil svojim najlepším výsledkom v kariére Rus Alexej Dudukalo, ktorý tak vyhral aj hodnotenie nezávislých jazdcov Yokohama Trophy, tretie miesto bral Švajčiar Alain Menu pre Chevrolet.

Sedemnásťročný Homola môže byť spokojný, dosiahol na cieľ aj bedňu.

V 2. jazde na 5922 metrov dlhom slovenskom okruhu sa z prvého víťazstva v tejto sezóne tešil britský pretekár Robert Huff na Chevrolete. Počas celých pretekov odolával útokom svojho tímového kolegu Yvana Mullera z Francúzska a tiež Taliana Gabriele Tarquiniho na Seate z tímu Lukoil.

Huff sa tak vrátil do boja o celkové prvenstvo a tým najlepším spôsobom odpovedal na vypadnutie v 1. jazde, čo bol jeho vôbec prvý výpadok po viac ako dvoch rokoch.

Štart hlavných pretekov je zážitok, lebo všetci chcú byť v zákrute prví

Ešte sa treba učiť

Zo všetkých strán prichádzajú informácie o tom, ako sa akcia vydarila, a že zrejme padol divácky motoristický rekord na Slovensku. V podstate je to pravda, veci klapli, ale ani pri najlepšej vôli nie vždy na sto percent.

Napríklad asi ani samotný organizátor nečakal, že bude musieť zaparkovať také obrovské množstvo áut. Sme ľudia a celý výsledok je o ľuďoch, preto môže konštruktívna kritika a postrehy posunúť ďalej. Mnohé sme si našli v redakčnej pošte. Napríklad, čitateľ Marek napísal:

„Nesmierne som sa ako fanúšik motoršportu potešil, že Slovensko je usporiadateľom WTCC. Práve preto som šiel už aj dnes pozrieť nielen na kvalifikáciu osobne. Ostal som dosť sklamaný najmä z dvoch vecí, ktoré by sa nemali vyskytnúť ani len pri organizované bežného podujatia a nie celosvetových pretekov, akým WTCC sú. Aj keď nás hneď pri príchode privítali nesmierne zmätky v organizovaní parkovania, ktoré je oproti doteraz organizovaným podujatiam na Slovakia Ringu ozaj v dosť veľkej vzdialenosti od okruhu, stále sme to nebrali ako nejaké veľké negatívum.

Avšak ako to musí pôsobiť na kohokoľvek (najmä na ľudí zo zahraničia, ktorí sa trmácajú v autách oveľa dlhšie, kým dôjdu na spomenuté parkovisko) keď hneď po vystúpení z auta po pár krokoch je doslova omráčený nepríjemným prenikavým smradom hnojovky, ktorá sa zhromaždila hneď v kanáli vedľa parkoviska. Ďalšiu radu nedajú ani "Lovensky" hovoriaci členovia organizačného výboru, ale najmä ich arogantnosť a neochota správať sa pro-zákaznícky. Ako platiaci zákazník očakávam, že keď je už nejaký organizačný výbor platený za svoje služby, tak sa aj adekvátne správa."

Vďaka za „svet“

Inšpirácií na zlepšenie bude dosť a na mieste by boli konštruktívne divácke pripomienky alebo pochvala v diskusii k článku. Teraz po boji vieme, kde sú možnosti na zlepšenie, ale tiež vieme to podstatné. Slováci ukázali, že majú záujem o kvalitný motoršport a pretekársku krv máme v sebe. Účasť divákov na WTCC usporiadanom na Slovakia Ringu bola jednoznačným poďakovaním organizátorovi, že dotiahol „svet“ na Slovensko.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 14 654
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 9 008
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 859
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 827
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 547
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 974
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 727
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 580
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 550
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 007

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Podozrivé inzeráty lákajú na zdravotné pomôcky. Sú to šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

PRIMÁR

Desať potravín, ktoré nabijú telo energiou

Proti únave a vyčerpaniu sa dá bojovať aj jedlom.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.