SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Citroen C5 absolvoval kozmetickú kúru

Nové disky, farby, poťahy a navigácia oprášili štyri roky vyrábaný model C5. Palubný systém bude lepšie komunikovať s aktuálnymi elektronickými hračkami a aby sme nezabudli, zaoblili logo na kapote.

Pár drobností v štýle nových trendov značky a niekoľko kozmetických doplnkov vylepšujú Citroen C5 po štyroch rokoch výroby.Pár drobností v štýle nových trendov značky a niekoľko kozmetických doplnkov vylepšujú Citroen C5 po štyroch rokoch výroby. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Za každý rok predaja súčasnej generácie Citroenu C5 sa predalo 100 000 kusov, čo znamená, že model strednej triedy má za sebou pomerne úspešnú štvorročnú históriu. Nie však natoľko, aby mohol ďalšie roky ťahať bez nutných vylepšení a zmien.

Nevedno kam to speje, ale pri dnešných trendoch upravovať modely po troch rokoch, už C5 v podstate nadsluhuje. Možno si to automobilka mohla dovoliť práve pre isté osobitosti a ojedinelé technické riešenia, ktoré C5 má.

Sedemnástky v štandarde

Prvá pre zákazníka absolútne nepodstatná a kozmetická zmena je prepracované logo, ktoré je teraz vraj okrúhlejšie a expresívne výraznejšie.

Pozitívnejšie je, že niektoré výbavy budú štandardne rozšírené o nové 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin "Egée" a tiež novú hnedú farbu "Guaranja".Verzia Exclusive sa môže pochváliť novým čalúnením s čoraz módnejšou a hlavne praktickou kombináciou kože a látky.

Nová navigácia

Po technickej stránke najvýraznejšou zmenou faceliftu bude nový navigačný systém eMyWay napojený na Connecting Box externým audio vstupom, konektorom USB a Bluetooth rozhraním. Model kombi, teda C5 Tourer bude mať navigáciu obohatenú o parkovaciu kameru.

Kým mnohé elektronické prvky ponúka aj konkurencia, jedinečnosť modelu C5 ostáva hlavne v hydro-pneumatickom pružení Hydractive III+. To prináša možnosť v prípade veľkých nerovností zmeniť svetlú výšku auta alebo naopak vo verzii kombi prispôsobiť výšku nakladacej hrany batožinového priestoru podmienkam.

Motory nemenia

ni facelift nevyrazil z ponuky robotizovanú prevodovku, ktorá sa stala istým symbolom aj v spojení s mikrohybridom e-HDi. Našťastie Citroen má aj manuálne prevodovky a veľmi úsporné naftové motory 1,6 HDi 115 s výkonom, aký je v označení.

Podľa nového typu označenia HDi 140, 160 alebo 200 možno dedukovať výkon v konských silách a tiež typ motora. Všetko sú štvorvalce, akurát verzie 140 a 160 s výkonom 103 kW a 120 kW vychádzajú z dvojlitra s jedným turbodúchadlom, len majú rozdielne kompresné pomery.

Model HDi 200 poháňa 2,2 litrový motor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Na vrchole silnej naftovej ponuky kraľuje šesťvalec, ktorý bude pri dnešných trendoch aj v strednej triede pomaly nezvyčajným javom.

Trojliter HDi 240 ponúka výkon 177 kW ale krútiaci moment len 450 Nm na úrovni 2,2 HDi. Zvuková kulisa však bude úplne iná.



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 23 786
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 060
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 856
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 536
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 850
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 768
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 479
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 378
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 165
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 151
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept