Citroen C5 absolvoval kozmetickú kúru

Nové disky, farby, poťahy a navigácia oprášili štyri roky vyrábaný model C5. Palubný systém bude lepšie komunikovať s aktuálnymi elektronickými hračkami a aby sme nezabudli, zaoblili logo na kapote.

Pár drobností v štýle nových trendov značky a niekoľko kozmetických doplnkov vylepšujú Citroen C5 po štyroch rokoch výroby.(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Za každý rok predaja súčasnej generácie Citroenu C5 sa predalo 100 000 kusov, čo znamená, že model strednej triedy má za sebou pomerne úspešnú štvorročnú históriu. Nie však natoľko, aby mohol ďalšie roky ťahať bez nutných vylepšení a zmien.

Nevedno kam to speje, ale pri dnešných trendoch upravovať modely po troch rokoch, už C5 v podstate nadsluhuje. Možno si to automobilka mohla dovoliť práve pre isté osobitosti a ojedinelé technické riešenia, ktoré C5 má.

Sedemnástky v štandarde

Prvá pre zákazníka absolútne nepodstatná a kozmetická zmena je prepracované logo, ktoré je teraz vraj okrúhlejšie a expresívne výraznejšie.

Pozitívnejšie je, že niektoré výbavy budú štandardne rozšírené o nové 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin "Egée" a tiež novú hnedú farbu "Guaranja".Verzia Exclusive sa môže pochváliť novým čalúnením s čoraz módnejšou a hlavne praktickou kombináciou kože a látky.

Nová navigácia

Po technickej stránke najvýraznejšou zmenou faceliftu bude nový navigačný systém eMyWay napojený na Connecting Box externým audio vstupom, konektorom USB a Bluetooth rozhraním. Model kombi, teda C5 Tourer bude mať navigáciu obohatenú o parkovaciu kameru.

Kým mnohé elektronické prvky ponúka aj konkurencia, jedinečnosť modelu C5 ostáva hlavne v hydro-pneumatickom pružení Hydractive III+. To prináša možnosť v prípade veľkých nerovností zmeniť svetlú výšku auta alebo naopak vo verzii kombi prispôsobiť výšku nakladacej hrany batožinového priestoru podmienkam.

Motory nemenia

ni facelift nevyrazil z ponuky robotizovanú prevodovku, ktorá sa stala istým symbolom aj v spojení s mikrohybridom e-HDi. Našťastie Citroen má aj manuálne prevodovky a veľmi úsporné naftové motory 1,6 HDi 115 s výkonom, aký je v označení.

Podľa nového typu označenia HDi 140, 160 alebo 200 možno dedukovať výkon v konských silách a tiež typ motora. Všetko sú štvorvalce, akurát verzie 140 a 160 s výkonom 103 kW a 120 kW vychádzajú z dvojlitra s jedným turbodúchadlom, len majú rozdielne kompresné pomery.

Model HDi 200 poháňa 2,2 litrový motor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Na vrchole silnej naftovej ponuky kraľuje šesťvalec, ktorý bude pri dnešných trendoch aj v strednej triede pomaly nezvyčajným javom.

Trojliter HDi 240 ponúka výkon 177 kW ale krútiaci moment len 450 Nm na úrovni 2,2 HDi. Zvuková kulisa však bude úplne iná.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 454
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 321
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 957
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 122
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 555
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 451
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 360
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 243
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 092
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 071

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka požiadať o blok.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.