Citroen C5 absolvoval kozmetickú kúru

Nové disky, farby, poťahy a navigácia oprášili štyri roky vyrábaný model C5. Palubný systém bude lepšie komunikovať s aktuálnymi elektronickými hračkami a aby sme nezabudli, zaoblili logo na kapote.

Pár drobností v štýle nových trendov značky a niekoľko kozmetických doplnkov vylepšujú Citroen C5 po štyroch rokoch výroby.(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Za každý rok predaja súčasnej generácie Citroenu C5 sa predalo 100 000 kusov, čo znamená, že model strednej triedy má za sebou pomerne úspešnú štvorročnú históriu. Nie však natoľko, aby mohol ďalšie roky ťahať bez nutných vylepšení a zmien.

Nevedno kam to speje, ale pri dnešných trendoch upravovať modely po troch rokoch, už C5 v podstate nadsluhuje. Možno si to automobilka mohla dovoliť práve pre isté osobitosti a ojedinelé technické riešenia, ktoré C5 má.

Sedemnástky v štandarde

Prvá pre zákazníka absolútne nepodstatná a kozmetická zmena je prepracované logo, ktoré je teraz vraj okrúhlejšie a expresívne výraznejšie.

Pozitívnejšie je, že niektoré výbavy budú štandardne rozšírené o nové 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin "Egée" a tiež novú hnedú farbu "Guaranja".Verzia Exclusive sa môže pochváliť novým čalúnením s čoraz módnejšou a hlavne praktickou kombináciou kože a látky.

Nová navigácia

Po technickej stránke najvýraznejšou zmenou faceliftu bude nový navigačný systém eMyWay napojený na Connecting Box externým audio vstupom, konektorom USB a Bluetooth rozhraním. Model kombi, teda C5 Tourer bude mať navigáciu obohatenú o parkovaciu kameru.

Kým mnohé elektronické prvky ponúka aj konkurencia, jedinečnosť modelu C5 ostáva hlavne v hydro-pneumatickom pružení Hydractive III+. To prináša možnosť v prípade veľkých nerovností zmeniť svetlú výšku auta alebo naopak vo verzii kombi prispôsobiť výšku nakladacej hrany batožinového priestoru podmienkam.

Motory nemenia

ni facelift nevyrazil z ponuky robotizovanú prevodovku, ktorá sa stala istým symbolom aj v spojení s mikrohybridom e-HDi. Našťastie Citroen má aj manuálne prevodovky a veľmi úsporné naftové motory 1,6 HDi 115 s výkonom, aký je v označení.

Podľa nového typu označenia HDi 140, 160 alebo 200 možno dedukovať výkon v konských silách a tiež typ motora. Všetko sú štvorvalce, akurát verzie 140 a 160 s výkonom 103 kW a 120 kW vychádzajú z dvojlitra s jedným turbodúchadlom, len majú rozdielne kompresné pomery.

Model HDi 200 poháňa 2,2 litrový motor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Na vrchole silnej naftovej ponuky kraľuje šesťvalec, ktorý bude pri dnešných trendoch aj v strednej triede pomaly nezvyčajným javom.

Trojliter HDi 240 ponúka výkon 177 kW ale krútiaci moment len 450 Nm na úrovni 2,2 HDi. Zvuková kulisa však bude úplne iná.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 468
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 870
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 088
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 780
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 485
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 531
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 518
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 364
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 345
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 992

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Robert Roth: Označili ma za potetovaného feťáka. Ako to mám vysvetliť dcére?

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.