SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nemecký ADAC pripravil test zimných pneumatík

Nové pneumatiky v Európskej únii musia výrobcovia označovať účinnosťou. Označenie však nehovorí o účinnosti pneumatík na snehu a ľade.

Kúpu zimných pneumatík netreba nechať na poslednú chvíľu.Kúpu zimných pneumatík netreba nechať na poslednú chvíľu. (Zdroj: ADAC)

Nové pneumatiky v Európskej únii musia výrobcovia označovať účinnosťou podobne, ako výrobcovia automatických práčok a chladničiek. Označenie účinnosti písmenom však nehovorí o účinnosti pneumatík na snehu a ľade.

BRATISLAVA. Nemecký ADAC otestoval pred nadchádzajúcou zimou 37 modelov pneumatík. Známku 2, ako v škole, dostalo 11 pneumatík. Štyri produkty dostali päťku a problémy majú najmä za mokra.

Jednotku si ani tento rok nezaslúžila žiadna z testovaných pneumatík.

Chválitebné sú tri pneumatiky menších rozmerov

Zimné pneumatiky menšieho rozmeru 165/70 R14T, ktoré sú najpoužívanejšie na autách ako VW Polo, Citroën C3 alebo Toyota Yaris, dostali dvojku len v troch prípadoch.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Michelin Alpin A4 dostala najvyššie hodnotenia na suchu a za opotrebenie. Continental Conti Winter Contact TS800 je obzvlášť pôsobivá na snehu. Zimné gumy Pirelli 190 Snowcontrol sú pneumatiky, ktoré môžme označiť ako dobré vo všetkých vlastnostiach.

Pneumatiky väčších rozmerov, najviac používaných na vozidlách Audi A3, VW Golf, Škoda Octavia, Ford Focus, získalo päť modelov známku "chválitebný".

Nováčik Continental Conti Winter Contact TS850 zaujal na snehu, na ľade, v spotrebe paliva a odolnosti voči opotrebeniu. Pneumatiky Michelin Alpin A4 ukazujú svoju silu hlavne na suchom povrchu a tiež sú odolné voči opotrebeniu. Len spotrebu paliva má s nimi vozidlo mierne vyššiu.

Tabuľka testovaných pneumatík

Preložili sme pre vás tabuľku oboch najpoužívanejších rozmerov, kde sa po kliknutí na typ konkrétnej pneumatiky zobrazia detaily na nemeckej stránke ADAC-u. Tam nájdete ďalšie podrobnosti aj možnosť výberu a porovnania dvoch, alebo viacerých pneumatík medzi sebou.

Skryť Vypnúť reklamu

Pneumatiky 165/70 R14 T (napr. Škoda Fabia, Toyota Yaris a pod.)

Výrobca / Model

Cena (€)

ADAC známka *

Sucho

Mokro

Sneh

Ľad

Hluk

Spotreba

Opotre-benie

Váha hodnotenia

15%

30%

20%

10%

5%

10%

10%

Michelin Alpin A4

54-97

2

2,1

2

2,4

2,3

3,4

1,8

0,8

Continental ContiWinterContact TS800

50-98

2

2,2

2

2,1

2,4

3,5

1,6

2,3

Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3

49-93

2

2,4

2,1

2,5

2,5

3,9

2,1

1,8

Barum Polaris 3

37-75

3

2,6

2,5

2,5

2,5

3,1

2

2,3

Sava Eskimo S3+

38-68

3

2,6

2,4

2,4

2,3

3,2

1,8

2,3

Marshal I´ZEN MW 15

43-80

3

2,7

2,3

2,5

2,3

3,5

1,8

2

Goodyear UltraGrip 8

55-96

3

2,3

1,8

2,8

2,3

3,4

1,6

2,3

Semperit Master-Grip

38-84

3

2,4

2,1

2,3

2,5

3

2,2

2,8

Vredestein Snowtrac 3

43-89

3

2,8

2,3

2,2

2,3

3,5

1,7

1,8

Firestone Winterhawk 2 EVO

45-94

3

2,5

2,7

2,9

2,8

2,9

1,9

1,8

Dunlop SP Winterresponse

52-95

3

2,8

2,1

2,7

2,4

3,3

1,9

3

Hankook Winter i*cept RS W442

43-102

3

2,1

2,6

3,1

2,5

3,2

1,9

2,3

GTRadial ChampiroWinterPro

44-77

4

2,5

3,2

3,6

2,6

3,4

1,5

2,3

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 786
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 055
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 589
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 862
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 849
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 997
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 784
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 309
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.