Audi pripravuje ľahké TT s päťvalcovým motorom

Svoju technickú a v minulosti i športovú prevahu, by chcela opäť potvrdiť spoločnosť Audi. Pracuje na ľahšej forme Audi TT s hmotnosťou len 1 000 kg.

Koncept Quattro predstavili Nemci na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi.(Zdroj: Audi)

Svoju technickú a v minulosti i športovú prevahu, by chcela opäť potvrdiť spoločnosť Audi. Pracuje na ľahšej forme Audi TT postavenej na modulárnej platforme MQB s použitím uhlíkových vlákien a výkonného päťvalcového motora.

BRATISLAVA. Ľahší derivát Audi TT, by mohol priniesť viac emócií a predstaviť nové technológie. S hmotnosťou len 1 000 kg, pohonom všetkých kolies, konštrukciou vyrobenou z kombinácie uhlíkových vlákien, ocele a hliníka - by mohol stelesniť koncept Quattro 2010.

„Vozidlo v segmente TT s hmotnosťou jednej tony je veľmi zaujímavá výzva.“ prezradil Wolfgang Durheimer, nový vedúci technického rozvoja Audi. „Základom sa môže stať Audi TT. Výzvou ostáva zapracovanie pohonu Quattro – to je úloha, s ktorou som sa obrátil aj na našich technikov.“

V prípade existencie ľahkej verzie TT-čka, by spoločnosť Audi počítala s výkonným päťvalcovým agregátom a bezpečnostným rámom. Ako podlahovú platformu použije modulárnu MQB (Modularer Querbaukasten). Prvky z uhlíkových vlákien a hliníka pomôžu znížiť hmotnosť vozidla až na spomínaných 1 000 kg.

„Presadzujeme multi-materiálové platformy. Môžeme kombinovať hliník a oceľ, lepiť karbón na hliník, alebo ho nitovať na vysokopevnú oceľ. Tieto možnosti ukáže v praxi aj nové Audi Q7.“ vysvetlil Durheimer a pokračoval: „Q7 novej generácie schudne celkovo až 350 kg.“

Nová generácia Audi TT by sa na trhu mohla objaviť v roku 2014. Jej ľahší derivát o jeden, alebo dva roky neskôr a bude podstatne drahší. Podľa slov zástupcov automobilky, to bude vozidlo na úrovni Porsche 911 GT3 – výkonovej i cenovej.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 182
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 038
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 779
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 278
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 204
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 040
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 931
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 850
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 671
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 347

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.