BRATISLAVA. Motor 4,0 TFSI, ktorý debutoval minulý rok, je v AUDI príklad „downsizing“ stratégie v kategórii high-performance. V novom AUDI RS 6 Avant ponúkne dvoma twin-turbo dúchadlami prepĺňaný V8 motor s objemom 3 993 cm3, maximálny výkon 412 kW (560 k) v rozpätí od 5 700 do 6 700 otáčok za minútu. Motorárom sa podarilo dosiahnuť plochú krivku krútiaceho momentu 700 Nm od 1 750 až do 5 500 ot/min.
Vyladený motor by mal ponúknuť spontánne reakcie aj vďaka preprogramovanej elektronike a upravenej škrtiacej klapke. Zvukový prejav motora je možné meniť vďaka pripínateľným klapkám vo výfukovom potrubí.
Na výkone a technike sa nešetrilo
Ani dynamické parametre neparia k slimačiemu tempu. Vozidlo sa z pokoja na 100 km/h dostane za 3,9 sekundy. V štandarde je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h. Paket Dynamic dokáže hranicu maximálnej rýchlosti posunúť na hodnotu 280 km/h. Pre extrovertov je tu ešte Dynamic Plus, ktorý otvorí maximálne možnosti motora a vozidlo môže dosiahnuť rýchlosť až 305 km/h.
Na papieri spotrebuje RS 6 Avant v priemere 9,8 litra benzínu na 100 km, čo by mal byť pokles až o 40%. Ako jeden z dôvodov Audi uvádza napríklad aj použitie systému Cylinder on demand (COD). Motor má vďaka nemu schopnosť vypnúť sacie a výfukové ventily valcov 2, 3, 5 a 8. Nezanedbateľné slovo v efektivite využitia paliva má aj úbytok hmotnosti – 100 kg voči predchodcovi.
Motoru sekunduje osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic so skráteným časom preradenia disponujúca dvoma režimami „D“ (Drive) a „S“ (Sport). Nebude chýbať manuálne radenie pod volantom, alebo na páke automatickej prevodovky. Najvyšší ôsmy stupeň je prispôsobený na jazdu po diaľnici, s výrazne ťažším prevodom.
Srdcom pohonu všetkých štyroch kolies Quattro je centrálny samosvorný diferenciál s chladičom oleja. Nové Audi RS 6 Avant je prvým modelom RS so štandardne dodávaným vzduchovým odpružením a schopnosťou znížiť svetlú výšku vozidla o 20 mm. Ako ostrejšiu alternatívu ponúkne Audi „Sport suspension plus“ s funkciou DRC (Dynamic Ride Control). Tento podvozok využíva oceľové pružiny a vzájomne prepojené, nastaviteľné olejové tlmiče.
O zastavenie vozidla sa postarajú kotúčové brzdy – vpredu šesťpiestikový strmeň s priemerom kotúča 390 mm. Alternatívu tvoria keramické kotúče s uhlíkovými vláknami a priemerom 420 mm. Vozidlo roluje na 20 alebo 21-palcových diskoch z ľahkej zliatiny.
Samozrejmosťou je úplne vypínateľný elektronický stabilizačný program
Interiér vozidla nebudeme rozoberať detailne. Stačí spomenúť, že môže disponovať všetkým dostupným z dielní AUDI vrátane: navigačného systému MMI, HeadUp displeja, zvukového systému Bang & Olufsen s 15 reproduktormi (celkový výkon 1 200 W) a nového informačného systému pre vodiča - DIS. Nebude chýbať zobrazenie plniaceho tlaku turba, teplota oleja a pod.
Audi nezabudlo ani na praktickosť modelu Avant. Netradičné spojenie kufra s maximálnym objemom 1 680 litrov (po sklopení zadných delených sedadiel) a rýchleho podvozka sa dobre predáva. Audi RS 6 Avant prvý krát oficiálne odhalia na autosalóne v Ženeve, na jar budúceho roka.