Pozrite si rebríček spoľahlivosti áut. Jednotkou je Volkswagen Polo

Striebornú plaketu TÜV report 2013 získava Mazda 3, nasleduje Audi Q5. Toyota ostáva stabilne na najvyšších priečkach.

Víťazstvo vozidla VW Polo ukazuje, že pomocou šrotovného bolo možné aj výrazne získať, ak sa človek rozhodol pre správne auto.(Zdroj: Ivan Kelement)

Vďaka šrotovnému sa v Nemecku dostavilo na technickú kontrolu od polovice roka 2011 do júna 2012 o takmer 300 000 vozidiel viac. Opäť je najčastejšou poruchou osvetlenie. Zlatú plaketu získava VW Polo, nasleduje Mazda 3 a Audi Q5. Toyota ostáva stabilne na najvyšších priečkach.

BRATISLAVA. Tri roky po zavedení šrotovného prichádzajú vtedy zakúpené autá prvýkrát na technickú kontrolu a výrazne zvyšujú celkový počet kontrolovaných vozidiel pre nemecký TÜV Report.

Počet technických kontrol v Nemecku narástol zo 7,8-milióna na viac než 8,1-milióna.

Viac ako polovica vozidiel každej vekovej kategórie jazdí úplne bez porúch. Ich podiel vzrástol zo 48,3 % pred piatimi rokmi postupne na viac ako 55 % v súčasnosti.

Osvetlenie výrazne zhoršuje skóre vozidiel

Osvetlenie vozidiel ostáva naďalej na prvom mieste v poruchách. K zlepšeniu došlo u šesť až sedem ročných vozidiel o 1,3 percenta na 19,35 %.

Podľa tvrdenia expertov spoločnosti TÜV SÜD má svoj podiel na miernom znížení porúch najmä nižšia náklonnosť ku kolísaniu napätia a vyššia životnosť svetiel, napríklad xenónov.

Najčastejšie poruchy v roku 2012 po:

3 rokoch

5 rokoch

7 rokoch

9 rokoch

11 rokoch

Osvetlenie 8,3 %

Osvetlenie 13,2 %

Osvetlenie 19,3 %

Osvetlenie 25,2 %

Osvetlenie 28,5 %

Predná a zadná náprava 1,2 %

Predná a zadná náprava 3,0 %

Predná a zadná náprava 6,6 %

Predná a zadná náprava 10,2 %

Predná a zadná náprava 13,2 %

Účinnosť nožnej brzdy 0,5%

Vôľa riadenia 1,2 %

Vôľa riadenia 2,9 %

Výfuk 5,6 %

Výfuk 7,3 %

Vôľa riadenia 0,3 %)

Účinnosť nožnej brzdy 0,9 %

Výfuk 2,6 %

Brzdové vedenie a hadičky 4,3 %

Brzdové vedenie a hadičky 6,7 %

Výfuk 0,3 %

Výfuk 0,2 %

Účinnosť nožnej brzdy 1,6 %

Vôľa riadenia 3,6 %

Vôľa riadenia 4,4 %

Brzdové vedenie a hadičky 0,1 %

Brzdové vedenie a hadičky 0,2 %

Brzdové vedenie a hadičky 1,2 %

Účinnosť nožnej brzdy 2,3 %

Účinnosť nožnej brzdy 2,3 %

Korózia rámu a na nosných dieloch 0,2 %

Korózia rámu a na nosných dieloch 0,6 %

Korózia rámu a na nosných dieloch 2,1 %

Ďalšie rozširovanie diagnózy On-Board vedie k tomu, že sú výpadky rozpoznané skôr a že možno svetlá rýchlejšie vymeniť.

Výrobcov k tomu zaviazali v roku 2006, lebo už aj mini-opravy boli čoraz zložitejšie. Napriek technickým zlepšeniam zostávajú poruchy svetiel stále najčastejšie.

Polo a Q5 sa umiestňujú spoločne v skupine s japonskými autami

Zlatú plaketu získava v tomto roku vozidlo Volkswagen Polo. Len u 2,2 % áut Polo, ktoré išli na technickú inšpekciu prvýkrát, sa prejavujú nejaké podstatné poruchy.

Víťaz dvoch predchádzajúcich rokov Toyota Prius sa umiestnila s 3,5 % na siedmom mieste. Na stupeň víťazov v roku 2013 dosiahla na druhom mieste Mazda 3 (2,7 %) a na treťom mieste automobil Audi Q5 s 2,8 % .

Vozidlá s minimálnym počtom porúch – vek 3 roky

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

1.

VW Polo

32 000

2,2 %

2.

Mazda 3

38 000

2,7 %

3.

Audi Q5

61 000

2,8 %

4.

Toyota Avensis

44 000

2,9 %

5.

VW Golf Plus

37 000

3,1 %

5.

Mazda 2

33 000

3,1 %

7.

Toyota Prius

43 000

3,5 %

7.

Toyota Yaris

29 000

3,5 %

7.

Toyota iQ

29 000

3,5 %

10.

Opel Agila

25 000

3,7 %

Vozidlá s vysokým počtom porúch

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

122.

Citroën C2

35 000

9,1 %

122.

Dacia Sandero

35 000

9,1 %

124.

Renault Kangoo

45 000

9,4 %

125.

Chevrolet Aveo

35 000

9,7 %

126.

Chevrolet Matiz

29 000

9,9 %

126.

Kia Sorento

56 000

9,9 %

128.

Citroën C4

41 000

10,6 %

129.

Fiat Panda

30 000

11,7 %

130.

Daihatsu Sirion

33 000

12,0 %

131.

Fiat Doblo

50 000

12,3 %

132.

Dacia Logan

48 000

13,3 %

V kategórii od štyroch do piatich rokov veku jazdia na najvyšších pozíciách japonské vozy. Tu sa umiestnil víťaz predchádzajúceho roka Prius (4 %) na mieste prvom a v svojom celkovom hodnotení získava druhé miesto.

Na druhej pozícii v tejto kategórii je vozidlo Mazda 2 (4,8 %), ktorú tesne nasleduje Toyota Auris s 5 %. Posledné miesto rovnako ako u nových vozidiel dostala Dacia Logan s kvótou porúch vo výške 25,8 %.

Vozidlá s minimálnym počtom porúch – vek od 4 do 5 rokov

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

1.

Toyota Prius

63 000

4 %

2.

Mazda 2

48 000

4,8 %

3.

Toyota Auris

57 000

5 %

4.

Smart Fortwo

42 000

5,1 %

4.

Toyota Corolla Verso

71 000

5,1 %

6.

Mercedes C-Klasse

68 000

5,3 %

7.

Porsche Boxster/Cayman

46 000

5,6 %

7.

Porsche Cayenne

76 000

5,6 %

9.

Porsche 911

47 000

5,8 %

10.

Ford Fusion

51 000

5,9 %

Vozidlá s vysokým počtom porúch

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

111.

Citroën C5

89 000

15,9 %

111.

Seat Ibiza/Cordoba

62 000

15,9 %

113.

Citroën C4

70 000

16,7 %

114.

Fiat Panda

51 000

16,9 %

115.

Peugeot 307

72 000

17,8 %

116.

Peugeot 407

85 000

18 %

116.

Renault Megane

76 000

18 %

118.

Fiat Doblo

80 000

21,4 %

119.

Renault Laguna

9 000

23 %

120.

Renault Kangoo

72 000

23,2 %

121.

Dacia Logan

73 000

25,8 %

Žiadny posun sa neudial po šiestich až siedmich rokoch. Rovnako ako u TÜV Reportu 2012 - vozidlá Porsche 911 (6,2 %) a Toyota Corolla Verso (6,6 %) dosahujú najlepšie výsledky.

Vozidlá s minimálnym počtom porúch – vek od 6 do 7 rokov

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

1.

Porsche 911

59 000

6,2 %

2.

Toyota Corolla Verso

91 000

6,6 %

3.

Toyota Prius

83 000

7 %

4.

Toyota RAV4

81 000

8,3 %

5.

Toyota Avensis

96 000

8,6 %

6.

Mazda 2

68 000

8,7 %

7.

Ford Fusion

71 000

8,9 %

8.

VW Golf Plus

78 000

9,6 %

9.

Subaru Forester

90 000

9,9 %

9.

Toyota Corolla

81 000

9,9 %

Vozidlá s vysokým počtom porúch

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

98.

Alfa Romeo 147

91 000

24,7 %

99.

Peugeot 307

91 000

24,9 %

100.

Renault Clio

77 000

25,8 %

101.

Alfa Romeo 159

111 000

27,3 %

102.

Fiat Doblo

107 000

28,2 %

103.

Renault Laguna

103 000

29,3 %

104.

Renault Kangoo

93 000

29,4 %

105.

Mercedes M-Klasse

118 000

30 %

106.

Fiat Stilo

96 000

31,6 %

107.

Chrysler PT Cruiser

87 000

32,6 %

Stupne víťazov u osem až deväť ročných automobilov: Porsche 911, Toyota Avensis a Honda Jazz.

Vozidlá s minimálnym počtom porúch – vek od 8 do 9 rokov

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

1.

Porsche 911

78 000

8,8

2.

Toyota Avensis

108 000

9,9 %

3.

Honda Jazz

93 000

10,7 %

4.

Toyota RAV4

100 000

11,3 %

5.

Subaru Forester

109 000

11,4 %

6.

Toyota Corolla

102 000

12,9 %

7.

Mazda MX-5

78 000

13,4 %

8.

Mazda 2

83 000

14,2 %

9.

Ford Fusion

89 000

14,6 %

10.

VW Golf

119 000

15,6 %

Vozidlá s vysokým počtom porúch

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

78.

Fiat Doblo

131 000

31,5 %

79.

Renault Clio

96 000

31,7 %

80.

Mercedes M-Klasse

137 000

32 %

81

Ford Galaxy

145 000

32,6 %

82.

VW Sharan

144 000

33,2 %

83.

Alfa Romeo 147

111 000

33,8 %

83.

Renault Kangoo

119 000

33,8 %

85.

Renault Laguna

123 000

34,2 %

86.

Fiat Stilo

109 000

35,6 %

87.

Chrysler PT Cruiser

115 000

36,8 %

V kategórii „seniorov“ si najlepšie viedlo Porsche 911. Za ním sa držali Toyota RAV4 a Mercedes SLK.

Vozidlá s minimálnym počtom porúch – vek od 10 do 11 rokov

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

1.

Porsche 911

87 000

11 %

2.

Toyota RAV4

110 000

14,2 %

3.

Mercedes SLK

94 000

16,9 %

4.

Toyota Corolla

110 000

18,1 %

5.

Toyota Yaris

109 000

18,3 %

6.

Toyota Avensis

139 000

19,3 %

7.

Mazda MX-5

93 000

19,7 %

8.

Suzuki Jimny

96 000

21 %

9.

VW Golf

134 000

21,2 %

10.

Audi A2

127 000

22,4 %

Vozidlá s vysokým počtom porúch

Index

Vozidlo

Priem. počet km

Porucha

60.

Mercedes M-Klasse

157 000

35,5 %

61.

Alfa Romeo 147

119 000

35,6 %

62.

Alfa Romeo 156

147 000

36,5 %

63.

Chrysler PT Cruiser

118 000

36,6 %

64.

VW Sharan

166 000

37,2 %

64.

Renault Laguna

125 000

37,2 %

66.

Renault Kangoo

149 000

37,7 %

67.

Ford Ka

56 000

37,8 %

68.

Ford Galaxy

159 000

38,8 %

69.

Fiat Bravo/Brava

125 000

38,9 %

Výsledky nemeckej štúdie treba brať s rezervou, pretože u nás sú práve jednoduché poruchy odstraňované doma v garážach. Teda nenavštívime servis s každou drobnosťou. Týka sa to hlavne šesť a viac ročných vozidiel.

Rovnako si treba uvedomiť, že štúdia neuvádza, ktorá konkrétna porucha prevažovala u daného vozidla so zlým hodnotením.

Každoročný nemecký TÜV report napriek tomu vie poskytnúť slušný prehľad o vozidlách a ich spoľahlivosti.

ico

TÜV Report

TÜV Report je zverejňovaný spolkom TÜV každý rok a je považovaný za jedného z najdôležitejších nezávislých poradcov pre vodičov a kupujúcich ojazdené vozidlá. V TÜV Report sa zhromažďujú výsledky technických prehliadok všetkých spoločností TÜV v Nemecku , čo v roku 2013 predstavuje celkom 8,1 milióna technických inšpekcií v období medzi júlom 2011 a júnom 2012. TÜV SÜD ako najväčší subjekt technických inšpekcií poskytol približne 3,3 milióna výsledkov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 943
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 213
  3. Od septembra opäť po starom 4 181
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 115
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 838
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 715
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 457
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 277
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 113
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 089

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

KULTÚRA

Rytmus bude nadávať, orchester hrať

Ľahší primitivizmus a ukáznenosť vraj idú dokopy.

Blog Roberta Redhammera

Vráťme školstvu racionalitu

V utorok bolo 240. výročie vydania nariadenia o reorganizácii školstva na našom území.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.