SME
reklama

Hyundai i30 v dlhodobom teste jazdí spoľahlivo a svižne

Krátke video sumarizuje dojmy z rodinného kombi po najazdení 11 000 kilometrov. Spotreba ešte nenaplnila naše predstavy tak, ako pedantne a prakticky navrhnuté kombi.

Po 11000 kilometroch spotreba klesla iba minimálne, ale auto ako celok sa ukazuje v dobrom svetle. Najmä podvozok, radenie a vnútorný priestor robia veľkú radosť. Tiež poteší naladenie ESP na snehu.Po 11000 kilometroch spotreba klesla iba minimálne, ale auto ako celok sa ukazuje v dobrom svetle. Najmä podvozok, radenie a vnútorný priestor robia veľkú radosť. Tiež poteší naladenie ESP na snehu. (Zdroj: autor)

BREZNO. Po dlhej jazde na zasnežených cestách zastavujeme pred panelákom v Otrokoviciach, kde máme zobrať kameramana aj s príslušenstvom. Je to opäť jeden z prípadov, keď strávime za volantom veľa času a musíme oceniť sedadlá v hnedom kombi.

Sú svetlé, majú kožený kraj a látkový stred, čo je ideálna kombinácia. Hlavne tvar sedadiel a elektricky nastaviteľná bedrová opierka vodiča vyhovujú dlhým cestám.

V kompaktnej triede mjú lepšie sedadlá Volvo, BMW, Audi a Volkswagen. Tieto nám doslova prirástli k zadku, pretože v i30 často absolvujeme dlhé cesty.

Pohodlie na palube patrí k hlavným výhodám tohto auta. Pri sedení vzadu nám prekáža iba vysoká hrana dverí a nízke okno s pocitom utopeného sedenia.

Kvôli pripravovanej novej relácii o autách prekladáme žeriav z Octavie kombi do nášho testovacie i30 kombi. Kameraman najskôr pochybuje, či sa náklad vmestí, pretože v jeho Octavii rameno žeriava siahalo od konca kufra takmer až k radiacej páke. Hyundai má na prvý pohľad aj reálne kratší kufor, avšak rameno malo koniec sotva za lakťovou opierkou.

Hyundai má dlhú kabínu pre cestujúcich a to je jeho výhodou, preto sa súčasná Octavia II kombi nemohla vnútorným priestorom ani len chcieť porovnávať s i30.

Práve Dalibor, ktorý má doma Octaviu kombi 1,6 benzín za Mladou Boleslavou neveriacky krúti hlavou nad na diaľnici tichým motorom a slušnou dynamikou nášho kameramanského auta. Hyundai plne naložený technikou dosiahol na ceste z Brezna za Mladú Boleslav priemernú spotrebu 7,8 litra na 100 kilometrov.

Tvrdá služba. Hyundai i30 kombi funguje aj ako produkčné auto, v ktorom vozíme kamery, statívy a príslušenstvo. Podieľa sa na vzniku novej relácie, ktorá bude mať premiéru na auto.sme.sk.

Počas krátkych jázd na trase Praha - Mladá Boleslav spotreba ešte klesla na 7,6 litra. V ostatnom čase pribúdali kilometre ako na bežiacom páse, avšak 90 percent pribudlo na diaľniciach, preto celková priemerná spotreba stúpla na 7,8 l/100 km.

Má dve tváre

Nový štvorvalcový motor 1,6 GDI patrí medzi najlepšie odhlučnené motory danej kategórie. Zvlášť v nízkych otáčkach je príjemný a úsporný. Už sme minuli aj nádrž so spotrebou 5,6 litra na 100 kilometrov. V tomto režime mu pasujú prevody a cítiť deficit krútiaceho momentu na zrýchlenie.

Inak povedané, diesel od nízkych otáčok lepšie zatiahne a to by priaznivcom TDI asi najviac na benzínovom motore prekážalo. V tichu a veľmi ochotne dokáže 1,6 GDI odovzdať výkon nad hranicou 3500 otáčok a vtedy sa dokáže šofér odviesť s pocitom benzínového dvojlitra.

Pri rýchlosti 130 km/h sa 1,6 GDI začína zobúdzať a práve vtedy by potreboval ešte pridať. Pritom stále ostáva tichý a spontánne reaguje.

prvý diel testu a úvodné merania nájdete TU

Ani dnešné nároky na emisie nepochovali radosť z benzínového motora v objemovej kategórii, ktorá je dnes výrobcami zaznávaná a nahradzujú ju menšími motormi s turbom. Toto je dôkaz, že aj klasika vie osloviť a urobiť jazdu dobrou.

Akurát pri dynamickej jazde a rýchlom presune po diaľniciach treba počítať so spotrebou sedem až osem litrov. Pocity z motora tejto triedy sú len tie najlepšie, ale potešilo by nás, ak by zišiel so spotrebou ešte o liter nižšie.

Pri poslednej nádrži, keď sme medzičasom prekročili 12000 kilometrov, už nemal problém aj na dlhej ceste a diaľniciach fungovať pod 7,6 litra.

Navrhnuté pre toto auto

Pri jazde v noci vždy používame vypínanie displeja, pretože ten doslova žiari. Výrobca na to myslel a urobil tlačidlo so piktogramom mesiaca. Pri vypnutom displeji by bolo dobré, keby sa navigácia prepla na malý displej medzi budíky.

To dokáže Golf aj Octavia vo vyššej výbave ale i30 nie. Hyundai i30 komunikuje kompletne v slovenskom jazyku a hlas navigácie je tiež slovenský s veľmi zvláštnou intonáciou ženského hlasu.

Na aute si okrem priestoru najviac ceníme zladenosť jednotlivých komponentov do celku. Napríklad asistenčné systémy fungujú na snehu príkladne a nie len tam.

V okruhovej skúške auto.sme.sk dosiahol Hyundai výborný čas, pretože jeho ESP nezasahuje prehnane. Škoda, že Hyundai si nechal motor 1,6 GDI iba pre najvyššiu výbavu.

Časy na testovacom okruhu auto.sme.sk

vozidlo

verzia

čas

pneumatiky

počasie

teplota

Renault Megane

R.S. 265

1:06,80

zimné

sucho, jasno

+13

Volkswagen Scirocco

R

1:06,85

zimné

sucho, jasno

+13

Hyundai i30 kombi

1,6 GDi

1:10,79

zimné

sucho, hmla

+10

Renault Clio

0,9 TCe

1:12,01

zimné

sucho, oblačno

+2,5

Volkswagen Golf

1,4 TSI

1:12,09

zimné

sucho, jasno

+10

Mercedes GLK

220 CDI

1:12,42

zimné

sucho, oblačno

+2,5

Toyota Yaris

Hybrid

1:14,79

zimné

sucho, jasno

+7

Peugeot 208

1,6 e-HDi

1:16,15

zimné

Sucho, hmla

+8

Zatiaľ veľmi dobre

Samozrejme, že je neprijateľné, aby sa po vyše 11.000 kilometroch prejavovali na aute známky opotrebenia a tak je pochopiteľné, že i30 kombi vyzerá stále ako nové.

Jedine manžeta radiacej páky je taká zvraštená, akoby to bola lacná koženka a nie koža. Zato radenie je doslova exkluzívne a málo áut je na trhu s tak presvedčivým chodom radiacej páky.

Pri pohybe v meste je to silná devíza. Aby bola obsluha auta úplne ideálna, prijali by sme iné nastavenie spojky, Podľa nás zaberá vysoko. V nasledujúcich dieloch sa zameriame vždy na jednu konkrétnu oblasť a popri tom vždy sledujeme prevádzkové náklady.

Zatiaľ sme okrem paliva dokúpili štyri náplne do ostrekovača, dovedna za 21 eur, ochrannú fóliu na čelné sklo za 5 eur (teda len takú fóliu na noc, na zakrytie okna pred námrazou) a diaľničné známky. Napíšte nám, ktorá oblasť vás najviac zaujíma a čomu sa máme podrobne venovať už na budúce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 316
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 765
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 889
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 582
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 351
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 641
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 504
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 371
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 666
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 362
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 033
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu