SME
reklama

Polícia radí motorkárom, ako sa vyhnúť tragickým nehodám

V tomto roku ešte na cestách nezahynul žiadny motocyklista. Pravdepodobne to súvisí s chladným počasím.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Miroslava Cibulková)

Motorkári zatiaľ nemali dosť príležitostí vyraziť na cesty.

"Minulý rok to však tak nebolo. Pri 345 nehodách motorkárov zomrelo 27 z nich, čím sa na počte usmrtených podieľali 9,1 percenta," uviedla Denisa Baloghová, hovorkyňa policajného prezídia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Motorkári sú zraniteľnejší

Po niekoľkých mesiacoch parkovania v garáži je dôležité pred prvou jazdou v novej sezóne skontrolovať technický stav motorky.

Najmä mladí, neskúsení vodiči by mali jazdiť mimoriadne opatrne, kým si osvoja potrebné zručnosti a návyky. Hanbou nie je vyskúšať si jazdu na veľkom parkovisku alebo odľahlom mieste, upozornila Baloghová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Po investícii do drahých strojov, by investícia do ochranného oblečenia a prilby mala byť samozrejmosťou," myslí si policajná hovorkyňa.

Motorkári majú oproti vodičom v autách nevýhodu. Sú zraniteľnejší, a pri páde im hrozia vážne zranenia či smrť. Kvalitnejšie ochranné prvky znižujú riziko poranení.

"Netreba zbytočne riskovať, aj pomalšou (predpísanou) jazdou sa dá dostať do plánovaného cieľa. Pred akýmkoľvek manévrom, napríklad predbiehaním, treba byť obzvlášť predvídavý, všímať si, či Vás vodič auta registruje vo svojom spätnom zrkadle. Nehovoriac o križovatkách. Nie každý vodič auta je tolerantný a uvoľní motorkárom časť svojho pruhu," informovala Baloghová.

Vodiči áut by mali byť k motorkárom tolerantnejší

Vodiči áut by si mali uvedomiť, že na cestách treba počítať aj s motorkármi. A tí sa zmestia aj tam, kde autá nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôležité je sledovať spätné zrkadlá a situáciu okolo auta, pretože motorkári jazdia často vyššou ako povolenou rýchlosťou a ľahko ich môžete prehliadnuť.

Keďže sa motorky zmestia aj tam, kde autá nie, neraz to motocyklisti využívajú na kľučkovanie medzi autami v kolónach alebo pred križovatkami. Vodiči by nemali motorkárov blokovať alebo vytláčať. Mohlo by to skončiť zbytočnou haváriou.

Pri predchádzaní motorkárov treba dodržiavať bezpečný odstup. Každý manéver však treba robiť tak, aby nebol ohrozený nikto ďalší a nestala sa dopravná nehoda.

Poučte sa z chýb iných vodičov

"V praxi sa stretávame s prípadmi, keď vodič po nehode povie, že si pri vchádzaní na hlavnú cestu alebo odbočovaní, motorkára nevšimol," uviedla Baloghová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako príklad môže slúžiť nehoda z minulého roka. V polovici septembra sa pri Kysuckom Novom Meste stala dopravná nehoda medzi Octaviou s 42-ročnou vodičkou a motocyklom s 61-ročným vodičom.

Vodička pri odbočovaní mimo cestu nedala prednosť motocyklu. Po havárii utrpel motorkár ťažké zranenia nezlučiteľné so životom.

01.jpg

Motorkári, ktorí mali šťastie a nehodu prežili podľa Baloghovej často priznajú, že do zákruty vošli prirýchlo, preto prešli do protismeru a keby tam stretli auto, už by tu neboli.

Podobný prípad sa stal koncom októbra v katastri Ladzian v okrese Krupina. Podvečer tam havaroval 67-ročný vodič Yamahy. Motocyklista pri prejazde ľavotočivou zákrutou zišiel z cesty vpravo a narazil do dopravného značenia. Zraneniam podľahol na mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

02.jpg

Na konci augusta 2012 vyhasli v seneckom okrese životy dvoch mladých motorkárov.

V katastri Kaplnej nezvládol 26-ročný motorkár na Honde CBR na mokrej ceste riadenie, zabalansoval a aj s 23-ročným spolujazdcom spadli a šmykli sa rovno pod protiidúci autobus.

03.jpg

"Vždy treba jazdiť podľa svojich schopností a zručností, prispôsobiť sa stavu cesty, počasiu i ďalším okolnostiam, ktoré možno predvídať. Nech môžeme na konci roka konštatovať, že účastníci cestnej premávky majú za sebou veľa kilometrov bez nehôd," dodala Baloghová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 984
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 945
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 977
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 528
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 459
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 967
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 456
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 537
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 463
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 381
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 357
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu