Polícia radí motorkárom, ako sa vyhnúť tragickým nehodám

V tomto roku ešte na cestách nezahynul žiadny motocyklista. Pravdepodobne to súvisí s chladným počasím.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Miroslava Cibulková)

Motorkári zatiaľ nemali dosť príležitostí vyraziť na cesty.

"Minulý rok to však tak nebolo. Pri 345 nehodách motorkárov zomrelo 27 z nich, čím sa na počte usmrtených podieľali 9,1 percenta," uviedla Denisa Baloghová, hovorkyňa policajného prezídia.

Motorkári sú zraniteľnejší

Po niekoľkých mesiacoch parkovania v garáži je dôležité pred prvou jazdou v novej sezóne skontrolovať technický stav motorky.

Najmä mladí, neskúsení vodiči by mali jazdiť mimoriadne opatrne, kým si osvoja potrebné zručnosti a návyky. Hanbou nie je vyskúšať si jazdu na veľkom parkovisku alebo odľahlom mieste, upozornila Baloghová.

"Po investícii do drahých strojov, by investícia do ochranného oblečenia a prilby mala byť samozrejmosťou," myslí si policajná hovorkyňa.

Motorkári majú oproti vodičom v autách nevýhodu. Sú zraniteľnejší, a pri páde im hrozia vážne zranenia či smrť. Kvalitnejšie ochranné prvky znižujú riziko poranení.

"Netreba zbytočne riskovať, aj pomalšou (predpísanou) jazdou sa dá dostať do plánovaného cieľa. Pred akýmkoľvek manévrom, napríklad predbiehaním, treba byť obzvlášť predvídavý, všímať si, či Vás vodič auta registruje vo svojom spätnom zrkadle. Nehovoriac o križovatkách. Nie každý vodič auta je tolerantný a uvoľní motorkárom časť svojho pruhu," informovala Baloghová.

Vodiči áut by mali byť k motorkárom tolerantnejší

Vodiči áut by si mali uvedomiť, že na cestách treba počítať aj s motorkármi. A tí sa zmestia aj tam, kde autá nie.

Dôležité je sledovať spätné zrkadlá a situáciu okolo auta, pretože motorkári jazdia často vyššou ako povolenou rýchlosťou a ľahko ich môžete prehliadnuť.

Keďže sa motorky zmestia aj tam, kde autá nie, neraz to motocyklisti využívajú na kľučkovanie medzi autami v kolónach alebo pred križovatkami. Vodiči by nemali motorkárov blokovať alebo vytláčať. Mohlo by to skončiť zbytočnou haváriou.

Pri predchádzaní motorkárov treba dodržiavať bezpečný odstup. Každý manéver však treba robiť tak, aby nebol ohrozený nikto ďalší a nestala sa dopravná nehoda.

Poučte sa z chýb iných vodičov

"V praxi sa stretávame s prípadmi, keď vodič po nehode povie, že si pri vchádzaní na hlavnú cestu alebo odbočovaní, motorkára nevšimol," uviedla Baloghová.

Ako príklad môže slúžiť nehoda z minulého roka. V polovici septembra sa pri Kysuckom Novom Meste stala dopravná nehoda medzi Octaviou s 42-ročnou vodičkou a motocyklom s 61-ročným vodičom.

Vodička pri odbočovaní mimo cestu nedala prednosť motocyklu. Po havárii utrpel motorkár ťažké zranenia nezlučiteľné so životom.

01.jpg

Motorkári, ktorí mali šťastie a nehodu prežili podľa Baloghovej často priznajú, že do zákruty vošli prirýchlo, preto prešli do protismeru a keby tam stretli auto, už by tu neboli.

Podobný prípad sa stal koncom októbra v katastri Ladzian v okrese Krupina. Podvečer tam havaroval 67-ročný vodič Yamahy. Motocyklista pri prejazde ľavotočivou zákrutou zišiel z cesty vpravo a narazil do dopravného značenia. Zraneniam podľahol na mieste.

02.jpg

Na konci augusta 2012 vyhasli v seneckom okrese životy dvoch mladých motorkárov.

V katastri Kaplnej nezvládol 26-ročný motorkár na Honde CBR na mokrej ceste riadenie, zabalansoval a aj s 23-ročným spolujazdcom spadli a šmykli sa rovno pod protiidúci autobus.

03.jpg

"Vždy treba jazdiť podľa svojich schopností a zručností, prispôsobiť sa stavu cesty, počasiu i ďalším okolnostiam, ktoré možno predvídať. Nech môžeme na konci roka konštatovať, že účastníci cestnej premávky majú za sebou veľa kilometrov bez nehôd," dodala Baloghová.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 088
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 808
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 623
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 150
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 962
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 500
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 426
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 411
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 060

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.