Prvá jazda: Nová Škoda Superb vyzerá lepšie a jazdí rovnako

Systém vypínania motora, dlhšie prevody a nové pneumatiky majú znížiť spotrebu. Pribudlo tiež jednoduchšie otváranie obrovského kufra.

Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies.(Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Škoda pokračuje v budovaní novej dizajnovej identity. Superb je po novom dizajnom bližšie k Octavii a Rapidu.

Či sa Superb s razantným zväčšením Octavie blíži ku svojmu koncu, alebo či ho naopak, čakajú lepšie časy v ešte vyšších sférach automobilovej hierarchie, vie len pár ľudí z vedenia Škody.

Isté je, že vďaka faceliftu s nami jeho aktuálna generácia ešte nejaký ten čas pobudne. Podľa prvých kilometrov a stretnutia naživo vítame dizajnové zmeny a tiež rozšírenie počtu kombinácií motorov a prevodoviek.

Z pohľadu šoféra v kokpite modernizovaného modelu k žiadnej zásadnejšej zmene nedošlo. Akurát bystrejšie oko si všimne nové troj- a štvorramenné volanty alebo nové poťahové látky.

SUPERB_svetlo.jpg

Asi najvýraznejšiu zmenu na modernizovanom Superbe predstavujú zadné svetlá, ktoré úzky zadok opticky rozšírili. Naživo mu celkom pristanú.

Opustil zjav jazvečíka

Superb, či už jeho predchodca alebo ten súčasný, sa nám vždy celkom pozdával, a jediné, čo sa mu dalo vytknúť, bola jeho úzka a natiahnutá karoséria.

Jeho nová tvár sa snaží aspoň opticky a celkom úspešne zmierniť tieto nedostatky. Zadné nové svetlá v skutočnosti vôbec nepôsobia tak ozrutne ako na prvých fotografiách a môžeme vyvrátiť prvé výčitky, že Superb výrazne kopíruje Jaguar.

Pri živom kontakte pôsobí karoséria konečne širšie a hlavné je, že všetky zmeny na svetlách a drobných detailoch zapadajú do jedného celku.

Dokonca aj nové trojuholníkové plochy okolo evidenčného čísla kombi verzie nepôsobia násilne. Prakticky vzaté, zmeny dali Superbu sviežosť a vyvážený vzhľad.

Celkovo je to všetko nové, s čím facelift prišiel, pretože kokpit aj jazda ostali bez citeľnej zmeny. Popri výpočte zmien vo výbavách a znížení spotreby motorov najviac zaujalo modernizované dvojité otváranie kufra TwinDoor.

Aj teraz má dve tlačidlá, avšak jedným otvárate len veko a druhým piate dvere typu liftback. Predtým bolo jedno tlačidlo vo funkcii programátora typu otvárania. Teraz je to užívateľsky podstatne jednoduchšie.

SUPERB_COMBI.jpg
Verzia kombi s príslušenstvom patrí medzi autami tejto kategórie k rodinným majestátom, ktoré prekonávajú už len väčšie vany.

Odteraz bude Superb vypínať motory

Cestou ku globálnemu zníženiu priemernej spotreby všetkých motorov je plošné zavedenie Štart-Stop systému a rekuperácie brzdnej energie pre naftové motory a základnú benzínovú jednotku 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Technici pri snahe o zníženie priemerných papierových hodnôt spotreby zlepšili detaily na aerodynamike, prevodovky majú dlhšie prevody a do prvomontáže sa dostali pneumatiky s nižším valivým odporom.

Vrcholom v úspore paliva má byť tradične Superb GreenLine 1,6 TDI s priemernou spotrebou 4,2 litra na 100 kilometrov.

SUPERB_KOKPIT.jpg
V kokpite ostalo na prvý pohľad všetko po starom a menili sa len tvary volantov, poťahové látky a pribudol nový dekor prístrojovej dosky.

Celkovo majú klienti najväčšej škodovky na výber štyri benzínové a tri naftové motory. V ponuke ostáva vrcholná verzia so šesťvalcom 3,6 FSI, ktorá okrem dobrej spotreby v testoch dosahuje výkon 191 kW.

V ponuke ostali manuálne prevodovky alebo dvojspojkové automaty DSG a pribudla nová zaujímavá kombinácia najsilnejšieho naftového motora 2,0 TDI (125 kW) s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Sám zaparkuje aj kolmo ku krajnici

Rad drobných vylepšení viazaných na jednotlivé príplatkové prvky alebo stupne vybavenia najlepšie charakterizuje obnovený softvér parkovacieho asistenta vo verzii 2.0, ktorý pôvodnú schopnosť samočinného parkovania rozširuje o kolmé zaparkovanie medzi dve vozidlá.

SUPERB_otavranie.jpg
Technici zdokonalili dvojité otváranie veka kufra alebo celých piatych dverí. Teraz netreba úkon predprogramovať druhým tlačidlom, lebo stačí použiť to správne. Takto dostáva pridaná hodnota TwinDoor väčší zmysel.

To pri dĺžke Superbu padne vhod v podzemných garážach. Škoda na dlhé parkovanie na slnku ponúka elektricky ovládané strešné okno s fotovoltaickými článkami, ktoré pri prehriatí interiéru zásobujú elektrinou ventiláciu.

Teplotu v slnkom rozpálenom aute tak možno znížiť až o 25 stupňov. Najmä zvonku modernizovaný Superb si zachoval svoje rekordné objemy batožinových priestorov, 595 litrov v liftbacku a 633 litrov v kombi. V štandardnom balíku pre európske trhy má stabilizačný systém ESP a deväť airbagov.

Prvý dojem

Vlajková loď Škody pôsobí naživo rozhodne lepším dojmom. Viac zmien sme čakali v interiéri a z nášho pohľadu sú podstatné dve vylepšenia: jednoznačnejšie otváranie kufra a nová kombinácia silného diesela, prevodovky DSG a pohonu všetkých kolies. Na kvalite jazdy sa v podstate nič nezmenilo.

Tomáš Klement

SUPERB_vzadu.jpg

Zatiaľ najväčšou prednosťou modelu ostáva priestor na zadných sedadlách najmä v oblasti nôh. V luxusnej verzii pribudla možnosť posúvať predné sedadlo spolujazdca aj zozadu.

Základné parametre novej verzie 2,0 TDI DSG 4x4

Značka

Škoda

Model

Superb 4x4

Motor

2,0 TDI

Zdvihový objem (cm3)

1968

Výkon (kw(k))

125 (170)

Pri otáčkach (ot./min.)

4200

Krútiaci moment (Nm)

350

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

147 (149)

Svetlá výška podvozka (mm)

139 (141)

Rázvor náprav (mm)

2761

Dĺžka (mm)

4833

Šírka (mm)

1817

Výška (mm)

1462

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1634 (1656)

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

595 (633)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,7 (8,8)

Maximálna rýchlosť (km/h)

219 (218)

Spotreba mesto(l/100 km)

6,5 (6,8)

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8 (5,1)

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,6 (5,7)

* údaje v zátvorkách platia pre verziu Superb Combi 4x4

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 655
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 559
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 105
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 450
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 896
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 632
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 279
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 923
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Téma: Skoda Octavia, Fabia, Rapid, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop