SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Nová Škoda Superb vyzerá lepšie a jazdí rovnako

Systém vypínania motora, dlhšie prevody a nové pneumatiky majú znížiť spotrebu. Pribudlo tiež jednoduchšie otváranie obrovského kufra.

Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies.Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies. (Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Škoda pokračuje v budovaní novej dizajnovej identity. Superb je po novom dizajnom bližšie k Octavii a Rapidu.

Či sa Superb s razantným zväčšením Octavie blíži ku svojmu koncu, alebo či ho naopak, čakajú lepšie časy v ešte vyšších sférach automobilovej hierarchie, vie len pár ľudí z vedenia Škody.

Isté je, že vďaka faceliftu s nami jeho aktuálna generácia ešte nejaký ten čas pobudne. Podľa prvých kilometrov a stretnutia naživo vítame dizajnové zmeny a tiež rozšírenie počtu kombinácií motorov a prevodoviek.

Z pohľadu šoféra v kokpite modernizovaného modelu k žiadnej zásadnejšej zmene nedošlo. Akurát bystrejšie oko si všimne nové troj- a štvorramenné volanty alebo nové poťahové látky.

SUPERB_svetlo.jpg

Asi najvýraznejšiu zmenu na modernizovanom Superbe predstavujú zadné svetlá, ktoré úzky zadok opticky rozšírili. Naživo mu celkom pristanú.

Opustil zjav jazvečíka

Superb, či už jeho predchodca alebo ten súčasný, sa nám vždy celkom pozdával, a jediné, čo sa mu dalo vytknúť, bola jeho úzka a natiahnutá karoséria.

Jeho nová tvár sa snaží aspoň opticky a celkom úspešne zmierniť tieto nedostatky. Zadné nové svetlá v skutočnosti vôbec nepôsobia tak ozrutne ako na prvých fotografiách a môžeme vyvrátiť prvé výčitky, že Superb výrazne kopíruje Jaguar.

Pri živom kontakte pôsobí karoséria konečne širšie a hlavné je, že všetky zmeny na svetlách a drobných detailoch zapadajú do jedného celku.

Dokonca aj nové trojuholníkové plochy okolo evidenčného čísla kombi verzie nepôsobia násilne. Prakticky vzaté, zmeny dali Superbu sviežosť a vyvážený vzhľad.

Celkovo je to všetko nové, s čím facelift prišiel, pretože kokpit aj jazda ostali bez citeľnej zmeny. Popri výpočte zmien vo výbavách a znížení spotreby motorov najviac zaujalo modernizované dvojité otváranie kufra TwinDoor.

Aj teraz má dve tlačidlá, avšak jedným otvárate len veko a druhým piate dvere typu liftback. Predtým bolo jedno tlačidlo vo funkcii programátora typu otvárania. Teraz je to užívateľsky podstatne jednoduchšie.

SUPERB_COMBI.jpg
Verzia kombi s príslušenstvom patrí medzi autami tejto kategórie k rodinným majestátom, ktoré prekonávajú už len väčšie vany.

Odteraz bude Superb vypínať motory

Cestou ku globálnemu zníženiu priemernej spotreby všetkých motorov je plošné zavedenie Štart-Stop systému a rekuperácie brzdnej energie pre naftové motory a základnú benzínovú jednotku 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Technici pri snahe o zníženie priemerných papierových hodnôt spotreby zlepšili detaily na aerodynamike, prevodovky majú dlhšie prevody a do prvomontáže sa dostali pneumatiky s nižším valivým odporom.

Vrcholom v úspore paliva má byť tradične Superb GreenLine 1,6 TDI s priemernou spotrebou 4,2 litra na 100 kilometrov.

SUPERB_KOKPIT.jpg
V kokpite ostalo na prvý pohľad všetko po starom a menili sa len tvary volantov, poťahové látky a pribudol nový dekor prístrojovej dosky.

Celkovo majú klienti najväčšej škodovky na výber štyri benzínové a tri naftové motory. V ponuke ostáva vrcholná verzia so šesťvalcom 3,6 FSI, ktorá okrem dobrej spotreby v testoch dosahuje výkon 191 kW.

V ponuke ostali manuálne prevodovky alebo dvojspojkové automaty DSG a pribudla nová zaujímavá kombinácia najsilnejšieho naftového motora 2,0 TDI (125 kW) s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Sám zaparkuje aj kolmo ku krajnici

Rad drobných vylepšení viazaných na jednotlivé príplatkové prvky alebo stupne vybavenia najlepšie charakterizuje obnovený softvér parkovacieho asistenta vo verzii 2.0, ktorý pôvodnú schopnosť samočinného parkovania rozširuje o kolmé zaparkovanie medzi dve vozidlá.

SUPERB_otavranie.jpg
Technici zdokonalili dvojité otváranie veka kufra alebo celých piatych dverí. Teraz netreba úkon predprogramovať druhým tlačidlom, lebo stačí použiť to správne. Takto dostáva pridaná hodnota TwinDoor väčší zmysel.

To pri dĺžke Superbu padne vhod v podzemných garážach. Škoda na dlhé parkovanie na slnku ponúka elektricky ovládané strešné okno s fotovoltaickými článkami, ktoré pri prehriatí interiéru zásobujú elektrinou ventiláciu.

Teplotu v slnkom rozpálenom aute tak možno znížiť až o 25 stupňov. Najmä zvonku modernizovaný Superb si zachoval svoje rekordné objemy batožinových priestorov, 595 litrov v liftbacku a 633 litrov v kombi. V štandardnom balíku pre európske trhy má stabilizačný systém ESP a deväť airbagov.

Prvý dojem

Vlajková loď Škody pôsobí naživo rozhodne lepším dojmom. Viac zmien sme čakali v interiéri a z nášho pohľadu sú podstatné dve vylepšenia: jednoznačnejšie otváranie kufra a nová kombinácia silného diesela, prevodovky DSG a pohonu všetkých kolies. Na kvalite jazdy sa v podstate nič nezmenilo.

Tomáš Klement

SUPERB_vzadu.jpg

Zatiaľ najväčšou prednosťou modelu ostáva priestor na zadných sedadlách najmä v oblasti nôh. V luxusnej verzii pribudla možnosť posúvať predné sedadlo spolujazdca aj zozadu.

Základné parametre novej verzie 2,0 TDI DSG 4x4

Značka

Škoda

Model

Superb 4x4

Motor

2,0 TDI

Zdvihový objem (cm3)

1968

Výkon (kw(k))

125 (170)

Pri otáčkach (ot./min.)

4200

Krútiaci moment (Nm)

350

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

147 (149)

Svetlá výška podvozka (mm)

139 (141)

Rázvor náprav (mm)

2761

Dĺžka (mm)

4833

Šírka (mm)

1817

Výška (mm)

1462

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1634 (1656)

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

595 (633)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,7 (8,8)

Maximálna rýchlosť (km/h)

219 (218)

Spotreba mesto(l/100 km)

6,5 (6,8)

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8 (5,1)

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,6 (5,7)

* údaje v zátvorkách platia pre verziu Superb Combi 4x4

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 816
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 073
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 607
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 862
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 999
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 304
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.