Prvá jazda: Nová Škoda Superb vyzerá lepšie a jazdí rovnako

Systém vypínania motora, dlhšie prevody a nové pneumatiky majú znížiť spotrebu. Pribudlo tiež jednoduchšie otváranie obrovského kufra.

Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies.(Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Škoda pokračuje v budovaní novej dizajnovej identity. Superb je po novom dizajnom bližšie k Octavii a Rapidu.

Či sa Superb s razantným zväčšením Octavie blíži ku svojmu koncu, alebo či ho naopak, čakajú lepšie časy v ešte vyšších sférach automobilovej hierarchie, vie len pár ľudí z vedenia Škody.

Isté je, že vďaka faceliftu s nami jeho aktuálna generácia ešte nejaký ten čas pobudne. Podľa prvých kilometrov a stretnutia naživo vítame dizajnové zmeny a tiež rozšírenie počtu kombinácií motorov a prevodoviek.

Z pohľadu šoféra v kokpite modernizovaného modelu k žiadnej zásadnejšej zmene nedošlo. Akurát bystrejšie oko si všimne nové troj- a štvorramenné volanty alebo nové poťahové látky.

SUPERB_svetlo.jpg

Asi najvýraznejšiu zmenu na modernizovanom Superbe predstavujú zadné svetlá, ktoré úzky zadok opticky rozšírili. Naživo mu celkom pristanú.

Opustil zjav jazvečíka

Superb, či už jeho predchodca alebo ten súčasný, sa nám vždy celkom pozdával, a jediné, čo sa mu dalo vytknúť, bola jeho úzka a natiahnutá karoséria.

Jeho nová tvár sa snaží aspoň opticky a celkom úspešne zmierniť tieto nedostatky. Zadné nové svetlá v skutočnosti vôbec nepôsobia tak ozrutne ako na prvých fotografiách a môžeme vyvrátiť prvé výčitky, že Superb výrazne kopíruje Jaguar.

Pri živom kontakte pôsobí karoséria konečne širšie a hlavné je, že všetky zmeny na svetlách a drobných detailoch zapadajú do jedného celku.

Dokonca aj nové trojuholníkové plochy okolo evidenčného čísla kombi verzie nepôsobia násilne. Prakticky vzaté, zmeny dali Superbu sviežosť a vyvážený vzhľad.

Celkovo je to všetko nové, s čím facelift prišiel, pretože kokpit aj jazda ostali bez citeľnej zmeny. Popri výpočte zmien vo výbavách a znížení spotreby motorov najviac zaujalo modernizované dvojité otváranie kufra TwinDoor.

Aj teraz má dve tlačidlá, avšak jedným otvárate len veko a druhým piate dvere typu liftback. Predtým bolo jedno tlačidlo vo funkcii programátora typu otvárania. Teraz je to užívateľsky podstatne jednoduchšie.

SUPERB_COMBI.jpg
Verzia kombi s príslušenstvom patrí medzi autami tejto kategórie k rodinným majestátom, ktoré prekonávajú už len väčšie vany.

Odteraz bude Superb vypínať motory

Cestou ku globálnemu zníženiu priemernej spotreby všetkých motorov je plošné zavedenie Štart-Stop systému a rekuperácie brzdnej energie pre naftové motory a základnú benzínovú jednotku 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Technici pri snahe o zníženie priemerných papierových hodnôt spotreby zlepšili detaily na aerodynamike, prevodovky majú dlhšie prevody a do prvomontáže sa dostali pneumatiky s nižším valivým odporom.

Vrcholom v úspore paliva má byť tradične Superb GreenLine 1,6 TDI s priemernou spotrebou 4,2 litra na 100 kilometrov.

SUPERB_KOKPIT.jpg
V kokpite ostalo na prvý pohľad všetko po starom a menili sa len tvary volantov, poťahové látky a pribudol nový dekor prístrojovej dosky.

Celkovo majú klienti najväčšej škodovky na výber štyri benzínové a tri naftové motory. V ponuke ostáva vrcholná verzia so šesťvalcom 3,6 FSI, ktorá okrem dobrej spotreby v testoch dosahuje výkon 191 kW.

V ponuke ostali manuálne prevodovky alebo dvojspojkové automaty DSG a pribudla nová zaujímavá kombinácia najsilnejšieho naftového motora 2,0 TDI (125 kW) s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Sám zaparkuje aj kolmo ku krajnici

Rad drobných vylepšení viazaných na jednotlivé príplatkové prvky alebo stupne vybavenia najlepšie charakterizuje obnovený softvér parkovacieho asistenta vo verzii 2.0, ktorý pôvodnú schopnosť samočinného parkovania rozširuje o kolmé zaparkovanie medzi dve vozidlá.

SUPERB_otavranie.jpg
Technici zdokonalili dvojité otváranie veka kufra alebo celých piatych dverí. Teraz netreba úkon predprogramovať druhým tlačidlom, lebo stačí použiť to správne. Takto dostáva pridaná hodnota TwinDoor väčší zmysel.

To pri dĺžke Superbu padne vhod v podzemných garážach. Škoda na dlhé parkovanie na slnku ponúka elektricky ovládané strešné okno s fotovoltaickými článkami, ktoré pri prehriatí interiéru zásobujú elektrinou ventiláciu.

Teplotu v slnkom rozpálenom aute tak možno znížiť až o 25 stupňov. Najmä zvonku modernizovaný Superb si zachoval svoje rekordné objemy batožinových priestorov, 595 litrov v liftbacku a 633 litrov v kombi. V štandardnom balíku pre európske trhy má stabilizačný systém ESP a deväť airbagov.

Prvý dojem

Vlajková loď Škody pôsobí naživo rozhodne lepším dojmom. Viac zmien sme čakali v interiéri a z nášho pohľadu sú podstatné dve vylepšenia: jednoznačnejšie otváranie kufra a nová kombinácia silného diesela, prevodovky DSG a pohonu všetkých kolies. Na kvalite jazdy sa v podstate nič nezmenilo.

Tomáš Klement

SUPERB_vzadu.jpg

Zatiaľ najväčšou prednosťou modelu ostáva priestor na zadných sedadlách najmä v oblasti nôh. V luxusnej verzii pribudla možnosť posúvať predné sedadlo spolujazdca aj zozadu.

Základné parametre novej verzie 2,0 TDI DSG 4x4

Značka

Škoda

Model

Superb 4x4

Motor

2,0 TDI

Zdvihový objem (cm3)

1968

Výkon (kw(k))

125 (170)

Pri otáčkach (ot./min.)

4200

Krútiaci moment (Nm)

350

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

147 (149)

Svetlá výška podvozka (mm)

139 (141)

Rázvor náprav (mm)

2761

Dĺžka (mm)

4833

Šírka (mm)

1817

Výška (mm)

1462

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1634 (1656)

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

595 (633)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,7 (8,8)

Maximálna rýchlosť (km/h)

219 (218)

Spotreba mesto(l/100 km)

6,5 (6,8)

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8 (5,1)

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,6 (5,7)

* údaje v zátvorkách platia pre verziu Superb Combi 4x4

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 13 290
  2. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 309
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 555
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 367
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 193
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 040
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 522
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 450
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 287
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 249

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi

Ako skompiluje nový cestný zákon život kolobežkárom.

DOMOV

Trabelssie: So Slotom sa stretávam, bavíme sa o babách

Zatiaľ nemá víziu o budúcnosti bývalého Priora v Bratislave.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.