SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Prvá jazda: Nová Škoda Superb vyzerá lepšie a jazdí rovnako

Systém vypínania motora, dlhšie prevody a nové pneumatiky majú znížiť spotrebu. Pribudlo tiež jednoduchšie otváranie obrovského kufra.

Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies.Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies. (Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Škoda pokračuje v budovaní novej dizajnovej identity. Superb je po novom dizajnom bližšie k Octavii a Rapidu.

Či sa Superb s razantným zväčšením Octavie blíži ku svojmu koncu, alebo či ho naopak, čakajú lepšie časy v ešte vyšších sférach automobilovej hierarchie, vie len pár ľudí z vedenia Škody.

Isté je, že vďaka faceliftu s nami jeho aktuálna generácia ešte nejaký ten čas pobudne. Podľa prvých kilometrov a stretnutia naživo vítame dizajnové zmeny a tiež rozšírenie počtu kombinácií motorov a prevodoviek.

Z pohľadu šoféra v kokpite modernizovaného modelu k žiadnej zásadnejšej zmene nedošlo. Akurát bystrejšie oko si všimne nové troj- a štvorramenné volanty alebo nové poťahové látky.

SUPERB_svetlo.jpg

Asi najvýraznejšiu zmenu na modernizovanom Superbe predstavujú zadné svetlá, ktoré úzky zadok opticky rozšírili. Naživo mu celkom pristanú.

Opustil zjav jazvečíka

Superb, či už jeho predchodca alebo ten súčasný, sa nám vždy celkom pozdával, a jediné, čo sa mu dalo vytknúť, bola jeho úzka a natiahnutá karoséria.

Jeho nová tvár sa snaží aspoň opticky a celkom úspešne zmierniť tieto nedostatky. Zadné nové svetlá v skutočnosti vôbec nepôsobia tak ozrutne ako na prvých fotografiách a môžeme vyvrátiť prvé výčitky, že Superb výrazne kopíruje Jaguar.

Pri živom kontakte pôsobí karoséria konečne širšie a hlavné je, že všetky zmeny na svetlách a drobných detailoch zapadajú do jedného celku.

Dokonca aj nové trojuholníkové plochy okolo evidenčného čísla kombi verzie nepôsobia násilne. Prakticky vzaté, zmeny dali Superbu sviežosť a vyvážený vzhľad.

Celkovo je to všetko nové, s čím facelift prišiel, pretože kokpit aj jazda ostali bez citeľnej zmeny. Popri výpočte zmien vo výbavách a znížení spotreby motorov najviac zaujalo modernizované dvojité otváranie kufra TwinDoor.

Aj teraz má dve tlačidlá, avšak jedným otvárate len veko a druhým piate dvere typu liftback. Predtým bolo jedno tlačidlo vo funkcii programátora typu otvárania. Teraz je to užívateľsky podstatne jednoduchšie.

SUPERB_COMBI.jpg
Verzia kombi s príslušenstvom patrí medzi autami tejto kategórie k rodinným majestátom, ktoré prekonávajú už len väčšie vany.

Odteraz bude Superb vypínať motory

Cestou ku globálnemu zníženiu priemernej spotreby všetkých motorov je plošné zavedenie Štart-Stop systému a rekuperácie brzdnej energie pre naftové motory a základnú benzínovú jednotku 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Technici pri snahe o zníženie priemerných papierových hodnôt spotreby zlepšili detaily na aerodynamike, prevodovky majú dlhšie prevody a do prvomontáže sa dostali pneumatiky s nižším valivým odporom.

Vrcholom v úspore paliva má byť tradične Superb GreenLine 1,6 TDI s priemernou spotrebou 4,2 litra na 100 kilometrov.

SUPERB_KOKPIT.jpg
V kokpite ostalo na prvý pohľad všetko po starom a menili sa len tvary volantov, poťahové látky a pribudol nový dekor prístrojovej dosky.

Celkovo majú klienti najväčšej škodovky na výber štyri benzínové a tri naftové motory. V ponuke ostáva vrcholná verzia so šesťvalcom 3,6 FSI, ktorá okrem dobrej spotreby v testoch dosahuje výkon 191 kW.

V ponuke ostali manuálne prevodovky alebo dvojspojkové automaty DSG a pribudla nová zaujímavá kombinácia najsilnejšieho naftového motora 2,0 TDI (125 kW) s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Sám zaparkuje aj kolmo ku krajnici

Rad drobných vylepšení viazaných na jednotlivé príplatkové prvky alebo stupne vybavenia najlepšie charakterizuje obnovený softvér parkovacieho asistenta vo verzii 2.0, ktorý pôvodnú schopnosť samočinného parkovania rozširuje o kolmé zaparkovanie medzi dve vozidlá.

SUPERB_otavranie.jpg
Technici zdokonalili dvojité otváranie veka kufra alebo celých piatych dverí. Teraz netreba úkon predprogramovať druhým tlačidlom, lebo stačí použiť to správne. Takto dostáva pridaná hodnota TwinDoor väčší zmysel.

To pri dĺžke Superbu padne vhod v podzemných garážach. Škoda na dlhé parkovanie na slnku ponúka elektricky ovládané strešné okno s fotovoltaickými článkami, ktoré pri prehriatí interiéru zásobujú elektrinou ventiláciu.

Teplotu v slnkom rozpálenom aute tak možno znížiť až o 25 stupňov. Najmä zvonku modernizovaný Superb si zachoval svoje rekordné objemy batožinových priestorov, 595 litrov v liftbacku a 633 litrov v kombi. V štandardnom balíku pre európske trhy má stabilizačný systém ESP a deväť airbagov.

Prvý dojem

Vlajková loď Škody pôsobí naživo rozhodne lepším dojmom. Viac zmien sme čakali v interiéri a z nášho pohľadu sú podstatné dve vylepšenia: jednoznačnejšie otváranie kufra a nová kombinácia silného diesela, prevodovky DSG a pohonu všetkých kolies. Na kvalite jazdy sa v podstate nič nezmenilo.

Tomáš Klement

SUPERB_vzadu.jpg

Zatiaľ najväčšou prednosťou modelu ostáva priestor na zadných sedadlách najmä v oblasti nôh. V luxusnej verzii pribudla možnosť posúvať predné sedadlo spolujazdca aj zozadu.

Základné parametre novej verzie 2,0 TDI DSG 4x4

Značka

Škoda

Model

Superb 4x4

Motor

2,0 TDI

Zdvihový objem (cm3)

1968

Výkon (kw(k))

125 (170)

Pri otáčkach (ot./min.)

4200

Krútiaci moment (Nm)

350

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

147 (149)

Svetlá výška podvozka (mm)

139 (141)

Rázvor náprav (mm)

2761

Dĺžka (mm)

4833

Šírka (mm)

1817

Výška (mm)

1462

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1634 (1656)

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

595 (633)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,7 (8,8)

Maximálna rýchlosť (km/h)

219 (218)

Spotreba mesto(l/100 km)

6,5 (6,8)

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8 (5,1)

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,6 (5,7)

* údaje v zátvorkách platia pre verziu Superb Combi 4x4

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 079
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 298
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 673
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 671
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 073
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


5 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


6 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


8 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  4. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  5. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  8. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 648
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 035
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 760
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 689
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 939
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 771
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu