Poliak najazdil milión kilometrov na Mitsubishi. Nie je však rekordman

Dôkazom toho, že v minulosti sa automobily vyrábali poctivo, je aj milión najazdených kilometrov na 17-ročnom Mitsubishi Carisma. Autá ale jazdia aj podstatne viac.

(Zdroj: Jerzy Czaja)

BRATISLAVA. Na svete je zrejme len málo exemplárov osobných vozidiel s počtom najazdených kilometrov blížiacich sa jednému miliónu.

Poľský majiteľ Mitsubishi Carisma z roku 1996 so svojim autom nemôže byť nespokojný, pretože miliónovú hranicu už prekročil.

300.jpg

„Čas letí. Všetko to začalo nehodou, pri ktorej bolo zničené moje predchádzajúce auto. A pretože sa mi páčia japonské autá, moje ďalšie auto musel byť Japonec. Nemusel som pre neho chodiť ďaleko, moja susedka v tej dobe predávala ich dva roky staré Mitsubishi Carisma, pretože jej manžel zomrel a ona nemala vodičský preukaz,“ vysvetľuje Jerzy Czaja, bývalý výsadkár 16. výsadkovej brigády z Krakova.

„Keď som sa prvýkrát posadil za volant svojho vtedy nového Mitsubishi, tachometer ukazoval menej ako 50 000 km. Naštartoval som motor a od tej doby kilometre začali naskakovať ...,“ hovorí.

Jerzy jazdí so svojou Carismou v akomkoľvek počasí. Vozidlo si zatiaľ vyžiadalo len bežnú údržbu a odstránenie menších bezvýznamných problémov.

„Vymenil som ložiská na všetkých kolesách, zadné priečne rameno nápravy a brzdové kotúče. Stabilizátor som od roku 1996 menil dvakrát. Na jar minulého roka začala unikať chladiaca kvapalina, musel som vymeniť tesnenia a to je všetko.“

Mitsubishi Carisma

Model vyvinutý pre Európu

Carisma bola prvým modelom Mitsubishi Motors vyvinutým špeciálne pre Európu a vyrábaným v holandskom výrobnom závode NedCar, bývalej továrni spoločnosti MMC.

Od mája 1995 do decembra 2003 sa vyrobilo takmer 400-tisíc kusov, 30 percent z nich ako štvordverový sedan, zvyšok ako päťdverový hatchback, aké má aj Jerzy Czaja.

Počas svojho dlhého 9-ročného životného cyklu slúžila Carisma svojmu účelu v krajinách ako je Nemecko, Veľká Británia či Holandsko.

Stala sa tiež významným modelom Mitsubishi pre Južnú Európu (najmä Portugalsko, Grécko a Turecko) ako aj pre Východnú Európu. V Rusku svojho času predstavovala 60-percentný podiel objemu predaja všetkých modelov Mitsubishi.

Volvo P1800

Milión je veľa, ale jazdí sa aj viac

Nesmieme zabudnúť na ďalšieho extrémneho bežca na dlhé trasy. Je ním Volvo P1800 z roku 1966 patriace 72-ročnému Američanovi Irvovi Gordonovi.

Automobil si kúpil ako nový a od vtedy na ňom najazdil viac ako 4,8-milióna kilometrov (informácia z 12. februára 2013). Ešte pôvodný motor musel podstúpiť dve generálne opravy a samozrejme bežnú údržbu so železnou pravidelnosťou.

Pod prednou kapotou tlčie benzínový agregát s objemom 1,8-litra a pôvodným výkonom 100 konských síl. Prevodovka má štyri synchrónne prevodové stupne.

Pod spoľahlivosť pohonnej jednotky sa pravdepodobne okrem iného podpísalo jej odvodenie od motora určeného pre nákladné automobily.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 662
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 759
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 575
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 123
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 666
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 171
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 651

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.