BREZNO. Počas prípravy testu BMW M6 Gran Coupé sme nazreli do tabuliek a dosiahnutých časov vozidiel odmeraných v našom testovacom systéme.
Od vlani postupne zhromažďujeme údaje namerané na našej testovacej ploche.
Samozrejme ako všetky veci aj merania a metódy prechádzajú postupným vývojom a dlhší čas nám trvalo navrhnutie okruhu, ktorý preverí zrýchlenie auta, schopnosť robiť náhle zmeny smeru jazdy aj držať stopu v dlhej zákrute.
Na tratí sa mení kvalita aj druh asfaltu, brilantne sa ukážu schopnosti ABS, riadenia ale tiež pruženia. Okrem podvozka veľmi záleží na nastavení elektroniky bŕzd a tiež na trakcii náprav pri výjazdoch.
Začali sme na zimných
Žiaľ ku koncu minulého roka, keď k meraniam dynamiky a slalomu pribudol aj okruh, už bola väčšina áut na zimných plášťoch, čo je na asfalte aj pri teplotách okolo 5 stupňov jednoznačná nevýhoda.
Nie s každým autom bol čas alebo podmienky navštíviť testovaciu plochu, ale postupom času pribúda vozidiel aj údajov z jazdy.
Okruh má poskytnúť šancu aj menej výkonným autám, aby mohli poraziť výkonnejších súperov. Výhoda vyššieho výkonu sa prejavuje najmenej na slalome s 18 metrový rozostupom kužeľov a 30 metrovým nájazdom do slalomu. Brána časomiery je 5 metrov pred prvým kužeľom, takže ani samotný štart nezvýhodňuje autá s pohonom všetkých kolies.
Časy na testovacom okruhu auto.sme.sk
vozidlo | Verzia | čas okruh | čas slalom | Pneu. | asfalt | teplota |
BMW | M6 GC | 1:03,78 | 12,48 | letné | sucho | +20 |
Hyundai | Genesis Coupé | 1:06,74 | 13,77 | letné | sucho | +24 |
Renault Megane | R.S. 265 | 1:06,80 | 13,67/12,19* | zimné | sucho | +13 |
Volkswagen Scirocco | R | 1:06,85 | 13,30 | zimné | sucho | +13 |
Ford Focus | 2,0 TDCI PS | 1:09,29 | 13,41 | letné | sucho | +13 |
Hyundai Veloster | 1,6 turbo | 1:09,87 | 13,55 | letné | sucho | +20 |
Audi A3 | 1,4 TSI DSG | 1:10,06 | 14,40 | zimné | sucho | +13 |
Hyundai i30 kombi | 1,6 GDi | 1:10,79 | 14,11 | zimné | sucho | +10 |
Renault Clio | 0,9 TCe | 1:12,01 | 13,92 | zimné | sucho | +2,5 |
Volkswagen Golf | 1,4 TSI | 1:12,09 | 15,03 | zimné | sucho | +10 |
Mercedes GLK | 220 CDI | 1:12,42 | 13,85 | zimné | sucho | +2,5 |
Toyota Yaris | Hybrid | 1:14,79 | 13,82 | zimné | sucho | +7 |
Peugeot 208 | 1,6 e-HDi | 1:16,15 | 15,22 | zimné | sucho | +8 |
*to isté auto robilo slalom aj na letných plášťoch
Nehľadajte spravodlivosť
Aj napriek meracej technike, presným údajom a rovnakému prostrediu nemôžeme čakať úplnú spravodlivosť výsledku, pretože premenných je stále dosť.
Z vlastnej skúsenosti však vieme, že merania často vyvracajú subjektívne dojmy a nám pomáhajú. Niekedy meriame navzájom len pružnosť motorov, inokedy schopnosti podvozka alebo brzdy.
BMW M6 GC môžeme zobrať ako dočasný etalón času na okruhu a tiež dynamiky motora.
Najlepší slalomári v slalome (s)
vozidlo | Čas (s) | pneumatiky |
Renault Megane R.S. 265 | 12,19 | letné |
Mazda MPS II | 12,30 | letné |
BMW M6 Gran Coupé | 12,48 | letné |
Ford Focus ST | 12,85 | letné |
Volkswagen Scirocco | 13,30 | zimné |
Ford Focus Kombi 2,0 | 13,41 | letné |
Opel Ampera | 13,52 | letné |
Hyundai Veloster | 13,55 | letné |
Lexus 350 AWD | 13,64 | letné |
Hyundai Genesis Coupé | 13,77 | letné |
Kým nepríde do nášho testu lepší šprintér, tak zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,34 sekundy a pružnosť zo 70 na 100 km/h (2. stupeň) za 1,38 sekundy budú rekordné.
Aj na okruhu je M6 zatiaľ najrýchlejšia s výraznejším náskokom, ale v slalome už rozmermi a hmotnosťou neprekonala rýchle kompakty. V krátkom čase vám prinesiem aj prvý test BMW M6 GC.
Možno pre mnohých bude sklamaním čas Golfa na okruhu aj v slalome napriek motoru 1,4 TSI, avšak prísna elektronika a hrozné zimné plášte Semperit sa pričinili o to, že sa nedalo ísť rýchlejšie.