BMW M6 vedie v pružnosti a aj na našom okruhu

Pozrite si poradie najrýchlejších áut na našom testovacom okruhu a tiež doterajších víťazov jazdy v slalome.

BMW M6 stanovujeme momentálne za etalón našich testov a ostatné autá sa ho budú snažiť dobehnúť. Veríme, že na Slovensku otestujeme aj také, ktoré M6 ukážu chrbát.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Počas prípravy testu BMW M6 Gran Coupé sme nazreli do tabuliek a dosiahnutých časov vozidiel odmeraných v našom testovacom systéme.

Od vlani postupne zhromažďujeme údaje namerané na našej testovacej ploche.

Samozrejme ako všetky veci aj merania a metódy prechádzajú postupným vývojom a dlhší čas nám trvalo navrhnutie okruhu, ktorý preverí zrýchlenie auta, schopnosť robiť náhle zmeny smeru jazdy aj držať stopu v dlhej zákrute.

Na tratí sa mení kvalita aj druh asfaltu, brilantne sa ukážu schopnosti ABS, riadenia ale tiež pruženia. Okrem podvozka veľmi záleží na nastavení elektroniky bŕzd a tiež na trakcii náprav pri výjazdoch.

Začali sme na zimných

Žiaľ ku koncu minulého roka, keď k meraniam dynamiky a slalomu pribudol aj okruh, už bola väčšina áut na zimných plášťoch, čo je na asfalte aj pri teplotách okolo 5 stupňov jednoznačná nevýhoda.

Nie s každým autom bol čas alebo podmienky navštíviť testovaciu plochu, ale postupom času pribúda vozidiel aj údajov z jazdy.

Okruh má poskytnúť šancu aj menej výkonným autám, aby mohli poraziť výkonnejších súperov. Výhoda vyššieho výkonu sa prejavuje najmenej na slalome s 18 metrový rozostupom kužeľov a 30 metrovým nájazdom do slalomu. Brána časomiery je 5 metrov pred prvým kužeľom, takže ani samotný štart nezvýhodňuje autá s pohonom všetkých kolies.

Časy na testovacom okruhu auto.sme.sk

vozidlo

Verzia

čas okruh

čas slalom

Pneu.

asfalt

teplota

BMW

M6 GC

1:03,78

12,48

letné

sucho

+20

Hyundai

Genesis Coupé

1:06,74

13,77

letné

sucho

+24

Renault Megane

R.S. 265

1:06,80

13,67/12,19*

zimné

sucho

+13

Volkswagen Scirocco

R

1:06,85

13,30

zimné

sucho

+13

Ford Focus

2,0 TDCI PS

1:09,29

13,41

letné

sucho

+13

Hyundai Veloster

1,6 turbo

1:09,87

13,55

letné

sucho

+20

Audi A3

1,4 TSI DSG

1:10,06

14,40

zimné

sucho

+13

Hyundai i30 kombi

1,6 GDi

1:10,79

14,11

zimné

sucho

+10

Renault Clio

0,9 TCe

1:12,01

13,92

zimné

sucho

+2,5

Volkswagen Golf

1,4 TSI

1:12,09

15,03

zimné

sucho

+10

Mercedes GLK

220 CDI

1:12,42

13,85

zimné

sucho

+2,5

Toyota Yaris

Hybrid

1:14,79

13,82

zimné

sucho

+7

Peugeot 208

1,6 e-HDi

1:16,15

15,22

zimné

sucho

+8

*to isté auto robilo slalom aj na letných plášťoch

Nehľadajte spravodlivosť

Aj napriek meracej technike, presným údajom a rovnakému prostrediu nemôžeme čakať úplnú spravodlivosť výsledku, pretože premenných je stále dosť.

Z vlastnej skúsenosti však vieme, že merania často vyvracajú subjektívne dojmy a nám pomáhajú. Niekedy meriame navzájom len pružnosť motorov, inokedy schopnosti podvozka alebo brzdy.

BMW M6 GC môžeme zobrať ako dočasný etalón času na okruhu a tiež dynamiky motora.

Najlepší slalomári v slalome (s)

vozidlo

Čas (s)

pneumatiky

Renault Megane R.S. 265

12,19

letné

Mazda MPS II

12,30

letné

BMW M6 Gran Coupé

12,48

letné

Ford Focus ST

12,85

letné

Volkswagen Scirocco

13,30

zimné

Ford Focus Kombi 2,0

13,41

letné

Opel Ampera

13,52

letné

Hyundai Veloster

13,55

letné

Lexus 350 AWD

13,64

letné

Hyundai Genesis Coupé

13,77

letné

Kým nepríde do nášho testu lepší šprintér, tak zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,34 sekundy a pružnosť zo 70 na 100 km/h (2. stupeň) za 1,38 sekundy budú rekordné.

Aj na okruhu je M6 zatiaľ najrýchlejšia s výraznejším náskokom, ale v slalome už rozmermi a hmotnosťou neprekonala rýchle kompakty. V krátkom čase vám prinesiem aj prvý test BMW M6 GC.

Možno pre mnohých bude sklamaním čas Golfa na okruhu aj v slalome napriek motoru 1,4 TSI, avšak prísna elektronika a hrozné zimné plášte Semperit sa pričinili o to, že sa nedalo ísť rýchlejšie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 732
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 927
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 832
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 679
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 099
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.