Naftový motor Mazda dokázal kvalitu víťazstvom v pretekoch

Aj automobilka Mazda potvrdila, že naftové motory do motoristického športu patria. Agregát Skyactiv-D pod kapotou Mazdy6 dokázal posádke zabezpečiť päť víťazstiev za sebou.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Kedysi bolo nemysliteľné aby sa okruhového, či iného pretekárskeho motoristického športu zúčastňovali vozidlá s naftovým motorom. Doménu benzínových pohonných jednotiek ale narúšajú súčasné generácie moderných dieselových agregátov.

Dôkazom výkonového potenciálu a spoľahlivosti je skutočnosť, že si vznetový motor našiel svoju cestu aj do najprestížnejších súťaží, akými nesporne sú aj 24-hodinové preteky Le Mans.

Automobilku Audi nasleduje aj Mazda a na pretekoch Grand-am-Brickyard v Spojených štátoch, konajúcich sa 26. júla, s upraveným modelom Mazda6 preteky vyhrala.

Práve na pohon spomenutého pretekárskeho auta slúžil naftový motor s technológiou Skyactiv-D Clean Diesel. Mazda bola v súťažnom poli jediným vozidlom spaľujúcim naftu.

Víťazstvo Mazdy6 s 2,2-litrovým naftovým motorom je o to cennejšie, že je už piate v rade. Na chválu pohonnej jednotky slúži aj fakt, že až 51 % jej častí tvoria bežné produkčné diely.

Štandardná pohonná jednotka Mazda 2,2 Skyactiv-D vyniká mimoriadne nízkym kompresným pomerom a produkuje maximálny výkon 110 kW (150 k), alebo 129 kW (175 k) s krútiacim momentom 380 Nm dostupný od 2 600 ot/min.

Počas redakčného testu Mazdy CX-5 sme sa aj my presvedčili, že naftový motor Skyactiv-D je mimoriadne ochotný a s extrémne rýchlou odozvou na plynový pedál.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 590
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 835
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 476
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 095
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 999
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 485
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 305
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.