Naftový motor Mazda dokázal kvalitu víťazstvom v pretekoch

Aj automobilka Mazda potvrdila, že naftové motory do motoristického športu patria. Agregát Skyactiv-D pod kapotou Mazdy6 dokázal posádke zabezpečiť päť víťazstiev za sebou.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Kedysi bolo nemysliteľné aby sa okruhového, či iného pretekárskeho motoristického športu zúčastňovali vozidlá s naftovým motorom. Doménu benzínových pohonných jednotiek ale narúšajú súčasné generácie moderných dieselových agregátov.

Dôkazom výkonového potenciálu a spoľahlivosti je skutočnosť, že si vznetový motor našiel svoju cestu aj do najprestížnejších súťaží, akými nesporne sú aj 24-hodinové preteky Le Mans.

Automobilku Audi nasleduje aj Mazda a na pretekoch Grand-am-Brickyard v Spojených štátoch, konajúcich sa 26. júla, s upraveným modelom Mazda6 preteky vyhrala.

Práve na pohon spomenutého pretekárskeho auta slúžil naftový motor s technológiou Skyactiv-D Clean Diesel. Mazda bola v súťažnom poli jediným vozidlom spaľujúcim naftu.

Víťazstvo Mazdy6 s 2,2-litrovým naftovým motorom je o to cennejšie, že je už piate v rade. Na chválu pohonnej jednotky slúži aj fakt, že až 51 % jej častí tvoria bežné produkčné diely.

Štandardná pohonná jednotka Mazda 2,2 Skyactiv-D vyniká mimoriadne nízkym kompresným pomerom a produkuje maximálny výkon 110 kW (150 k), alebo 129 kW (175 k) s krútiacim momentom 380 Nm dostupný od 2 600 ot/min.

Počas redakčného testu Mazdy CX-5 sme sa aj my presvedčili, že naftový motor Skyactiv-D je mimoriadne ochotný a s extrémne rýchlou odozvou na plynový pedál.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 55 221
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 873
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 027
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 967
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 513
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 770
  7. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 5 673
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 135
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 451
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 060