Odfotiť, namerať, poslať. Pokutovať po novom budú až v roku 2017

Objektívna zodpovednosť za dopravné priestupky už platí. Polícia ešte nekupuje radary, vďaka ktorým by sa trestalo automaticky.

Merač rýchlosti.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Polícia už od polovice minulého roka nemusí pri prekročení rýchlosti zisťovať, kto šoféroval. Pokutu môže dať rovno majiteľovi auta a zákon jej umožňuje, aby sa to dialo v podstate automaticky.

Systém radarov vybavených kamerovým systémom, ktorý by sám posielal podklady k pokutám, však zatiaľ policajti nekupujú, hoci sa o ňom hovorilo už v roku 2012.

„Pripravujeme pilotný projekt, ktorý by mal byť spustený do dvoch rokov,“ odpísalo ministerstvo vnútra.

Pôvodne sa uvažovalo o 150 sledovaných úsekoch – 80 z nich malo byť osadených pevným radarom, na ďalších 70 by radary umiestnili podľa potreby.

„Celoplošne by sme systém objektívnej zodpovednosti za porušenie pravidiel cestnej premávky chceli zaviesť do roku 2017,“ tvrdí ministerstvo.

Momentálne vraj pripravuje technickú špecifikáciu zariadení, ktoré sú potrebné na fungovanie informačného systému a s tým aj rozpočet na jeho zavedenie.

Systémy, ktoré dokážu auto odfotiť, namerať jeho rýchlosť a automaticky poslať informácie polícii, majú v Česku či v Rakúsku. Výrazne zrýchľujú riešenie priestupkov, fungujú 24 hodín denne a sú v podstate bezúdržbové.

Väčšinou ich umiestňujú na hlavných ťahoch a v mestách, kde sa neustále porušujú predpisy. Vybudovanie systému môže stáť milióny eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 254
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 940
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 029
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 705
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 480
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 704
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 469
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 411
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 720
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 709

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ani vyšetrovanie Dúhu nepripraví o verejné zákazky. Pozrite sa, čo stavia

Zmluva na výstavbu tunela za 500 miliónov eur rieši korupciu, vyšetrovanie daní nie.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

SVET

Američania pokračujú vo vývoji elektromagnetického dela

Častým mýtom spojeným s EM delami je krátka životnosť.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.