SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Test: Peugeot 208 jazdí aj pod štyri litre

Pozrite si video o tom, čo nám po tridsaťtisíc kilometroch vyhovuje, s čím nie sme spokojní a ako sa cíti veľký šofér v kokpite novej koncepcie.

Po dizajnovej stránke čerpá Peugeot 208 z minulosti a patrí medzi najkrajšie autá svojej triedy.Po dizajnovej stránke čerpá Peugeot 208 z minulosti a patrí medzi najkrajšie autá svojej triedy.(Zdroj: autor)

BREZNO. Naftová verzia udržiava spotrebu na uzde a pri troche snahy sme v lete jazdili aj za 3,7 litra na 100 kilometrov. V zákrutách príde vhod ľahká konštrukcia, ktorá nahráva veľmi pôsobivému držaniu stopy a zatáčaniu.

Na kvalitnom asfalte vynikne celá koncepcia strmšieho riadenia a motokárového posedu vzhľadom na volant. Na druhej strane nastavenie a charakteristika tlmičov nevyhovuje rozbitému asfaltu a nekvalitnej ceste.

Isteže to nerobí dobre žiadnemu autu, avšak čakali sme lepšiu charakteristiku pruženia a iné odhlučnenie od zadnej nápravy. Palubný systém a riešenie kokpitu šoféra patria medzi najlepšie v triede a rozhodne si dokážu získať.

Nie je problém využívať Peugeot 208 aj s dvomi malými deťmi avšak najviac vyhovuje vpredu sediacim osobám, pretože sedeniu vpredu venovali návrhári najviac pozornosti.

Celý koncept francúzskeho auta sedí dochádzaniu do práce vo dvojici a ideálne v serpentínach s kvalitným asfaltom francúzskeho pobrežia.

Údajom o aktuálnej cene asi nepotešíme skorších majiteľov naftovej verzie, pretože na začiatku testu stála verzia 1,6 e-HDi Active+ presne 14.990 eur a dnes obdobná a možno ešte lepšia výbava Urban Soul stojí s tým istým motorom 13.590 eur.

Ak plánujete za volantom stráviť veľa času, odporúčame príplatkovú dvojzónovú automatickú klimatizáciu, pretože funguje precízne a svojou činnosťou neobťažuje posádku. Navyše v automatickom režime celkom dobre rozloží fúkanie.

Výbava je vecou vkusu ale nám popri navigácii, tempomate, multimediálnom systéme a elektricky sklápateľných zrkadlách príde divné manuálne otváranie okien vzadu. Pre rodičov je lepšie, ak môžu deťom zablokovať otváranie zadných okien a tak ich kontrolovať.

Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje

Cena modelu od (eur) 9.690
Cena test. verzie od (eur) 14.990
Cena test. Auta (eur) 16.225
Motor 1,6 HDi
Objem (cm3) 1560
Výkon (kW(k)) 68 (92)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min.) 1750
Priemerná spotreba (l/100km) 3,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 109
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Pneumatiky Bridgestone Ecopia
Rozmer a index pneumatík 185/65 R15, 88T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1265
Rezervné koleso plnohodnotné
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 3962
Rázvor náprav (mm) 2538
Šírka (mm) 1829
Výška (mm) 1460
Základný objem kufra (l) 285-311
Delenie sedadiel 2/3

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  2. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  3. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  5. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  6. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  7. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  4. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  5. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  6. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  7. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  10. Na rozvoj turizmu v Košickom kraji je pripravených 840-tisíc eur
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 648
  2. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 9 481
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 8 850
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 6 726
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 357
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 406
  7. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 397
  8. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 841
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 4 355
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 247

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Ministerky po nehode potvrdili dvanásť obetí, z toho štyri maloleté

Na operačnom stredisku Krajského riaditeľstva je zriadená informačná telefónna linka 096130 2154.

Záchranári a hasiči na mieste nehody.
Komentár Juraja Fellegiho

Čaputová pristala na ľudovú zábavu

Najbližšie môže Markíza žiadať, aby Čaputová vystúpila ako utajený šéf.

Juraj Fellegi.
Architektonická štúdia projektu Tower Bratislava.
(ilustračné foto)