SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Citroën C4 Cactus bude poháňať aj vzduch

Citroën doplní svoj modelový rad C4 o model Cactus, ktorý si svoje miesto nájde tesne pod luxusnou verziou DS. Stane sa prvým produkčným hybridom PSA na stlačený vzduch.

(Zdroj: Citroën)

Jedným z hlavných lákadiel francúzskej značky Citroën na prebiehajúcom autosalóne IAA vo Frankfurte je aj koncept modelu Cactus.

Podľa dostupných informácií francúzska značka predstaví jeho produkčnú verziu, označenú ako Citroën C4 Cactus, vo februári budúceho roka.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Skúšobné prototypy už boli zachytené aj fotografmi počas testovania v plnom maskovaní.

Predstavitelia značky sa vyjadrili, že model Cactus nebude „lacným modelom“ a ani nástupcom súčasného modelu C4, ale zaplní miesto medzi štandardnou verziou C4 a líniou DS.

Koncept je svojou dĺžkou 4,21 m o niečo kratší ako model C4 a rovnako vysoký ako verzia DS3, ale prinesie zvýšenú podlahu a štíhlejší profil – vzhľad približujúci sa mestským crossoverom. Cieľom dizajnérov bolo pripraviť čisté a jednoduché línie tvarov karosérie.

Citroën je hrdý na tzv. Airbump ochranu karosérie. Malé vzduchové vankúšiky z odolného materiálu po obvode karosérie majú ochrániť auto pred "ťukancom" s inými autami, oderom od zvodidiel a zábradlí napríklad pri parkovaní.

Farebné vyhotovenie vankúšikov AirBump si budú môcť voliť zákazníci sami.

Dizajnéri si dali záležať aby interiér vozidla korešpondoval s exteriérom. Pripravili ho tak, aby šoférovi a posádke poskytol nie len pocit fyzického komfortu, ale aj duševného pokoja. Základom sú dva veľké dotykové displeje (sedem a deväť palcový).

Pocit vzdušnosti má priniesť panoramatická strecha. Produkčné vozidlo však dostane stredový „B“ stĺpik a štandardné bočné okná.

Citroën C4 Cactus bude prvý produkčným vozidlom, na ktorého pohon bude slúžiť vzduchový hybridný systém. Je to kombinácia štandardného spaľovacieho agregátu a prevodovky s tzv. hydromotorom a kompresorom.

Počas brzdenia bude kompresor rekuperovať prebytočnú pohybovú energiu vozidla formou stlačeného vzduchu v tlakovej nádobe. (podobne ako vyrába elektromotor/generátor el. prúd a ten je následne uložený v akumulátoroch)

Spätný proces je podobný. Stlačený vzduch získaný počas brzdenia, putuje do hydromotora v prevodovke a ten pomáha spaľovaciemu motoru. Zatiaľ nie je známe či vozidlo bude schopné jazdy aj výhradne na stlačený vzduch, teda či to bude tzv. „full hybrid“.

Pohonné jednotky budú kombinované s automatickým prevodovým ústrojenstvom. Páka voliča prevodovky bude nahradená troma jednoduchými tlačidlami D – Drive, R – Reverse, N – Neutral.

Produkčný Citroën C4 Cactus by mal byť dostupný aj s manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 509
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 867
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 609
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 129
  5. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 731
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 609
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 300
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 197
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 503
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 415
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 831
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 202
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 421
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 343
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 084
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu