Maťo Homola nastúpil do druhej sezóny s minuloročným autom BMW 320si WTCC a s odhodlaním pobiť sa o najvyššie priečky.
Po komplikovanom začiatku pretekárskej sezóny v Monze si Homola vydobyl pravidelné miesto na stupni víťazov a počas sezóny aj víťazil, napríklad na Slovakia Ringu.
V podstate sa súboj o najvyššie priečky v rámci FIA ETCC zúžil na česko-slovenský duel medzi Homolom a Fulínom.
V Brne mali výhodu domáci
Práve najväčší konkurent Homolu získal na prvom podujatí až 19 bodový náskok a ten mu postupne vystačil až do záverečného podujatia sezóny, ktoré bolo počas prvého októbrového víkendu.
Teoretické šance Homolu na Masarykovom okruhu v Brne znižovalo domáce prostredie konkurentov, pretože Maťo jazdil v Brne naposledy pred dvomi rokmi.
Teóriu potvrdil Fulín už v tréningu, získal pole position a zároveň desať bodov za kvalifikáciu.
Homola síce dokázal nechať za sebou srbského pretekára Borkoviča s vozidlom Chevrolet Cruze WTCC, no na Fulína nestačil.
V cieli tak bolo jasné, že novým šampiónom bude 36-ročný Čech. Maťo Homola však ďalším, už ôsmym pódiovým umiestnením v tejto sezóne, potvrdil pozíciu vicemajstra.
Posledné preteky sezóny 2013 boli v Brne odštartované formou pevného štartu, ale o prvých dvoch miestach bolo už rozhodnuté.
Kedysi veľmi populárne Majstrovstvá Európy cestovných automobilov FIA ETCC vyhrali dnes už legendy motoristického športu ako Jacky Ickx, Jochen Mass, Dieter Quester či Tom Walkinshaw.
Po obnovení série na začiatku tohto tisícročia patrili na vrch výsledkovej listiny dnes už svetoví pretekári Gabriele Tarquini, Peter Kox, Yvan Muller, Nicola Larini či Andy Priaulx.