Homola potvrdil v Brne vicemajstra Európy

Druhá sezóna v prestížnej súťaži vyšla mladému pretekárovi výborne, hoci mal nádej aj na prvenstvo. Momenty rozhodujúcich pretekov sezóny v Brne zachytil fotograf Marián Bazala.

Len 19-ročný Matej Homola má za sebou úspešnú sezónu a druhé miesto medzi okruhovými pretekármi Európy.(Zdroj: Marián Bazala)

Maťo Homola nastúpil do druhej sezóny s minuloročným autom BMW 320si WTCC a s odhodlaním pobiť sa o najvyššie priečky.

Po komplikovanom začiatku pretekárskej sezóny v Monze si Homola vydobyl pravidelné miesto na stupni víťazov a počas sezóny aj víťazil, napríklad na Slovakia Ringu.

V podstate sa súboj o najvyššie priečky v rámci FIA ETCC zúžil na česko-slovenský duel medzi Homolom a Fulínom.

V Brne mali výhodu domáci

Práve najväčší konkurent Homolu získal na prvom podujatí až 19 bodový náskok a ten mu postupne vystačil až do záverečného podujatia sezóny, ktoré bolo počas prvého októbrového víkendu.

Teoretické šance Homolu na Masarykovom okruhu v Brne znižovalo domáce prostredie konkurentov, pretože Maťo jazdil v Brne naposledy pred dvomi rokmi.

Teóriu potvrdil Fulín už v tréningu, získal pole position a zároveň desať bodov za kvalifikáciu.

Homola síce dokázal nechať za sebou srbského pretekára Borkoviča s vozidlom Chevrolet Cruze WTCC, no na Fulína nestačil.

V cieli tak bolo jasné, že novým šampiónom bude 36-ročný Čech. Maťo Homola však ďalším, už ôsmym pódiovým umiestnením v tejto sezóne, potvrdil pozíciu vicemajstra.

Posledné preteky sezóny 2013 boli v Brne odštartované formou pevného štartu, ale o prvých dvoch miestach bolo už rozhodnuté.

Kedysi veľmi populárne Majstrovstvá Európy cestovných automobilov FIA ETCC vyhrali dnes už legendy motoristického športu ako Jacky Ickx, Jochen Mass, Dieter Quester či Tom Walkinshaw.

Po obnovení série na začiatku tohto tisícročia patrili na vrch výsledkovej listiny dnes už svetoví pretekári Gabriele Tarquini, Peter Kox, Yvan Muller, Nicola Larini či Andy Priaulx.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 549
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 927
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 527
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 072
  5. Kam do tepla v januári? 2 500
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 389
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 182
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 088

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.