SME
reklama

Dlhodobý test: Kia zvládla 60-tisíc kilometrov bez poruchy

Na konci dlhodobého testu sme porovnali ojazdené auto s novým priamo na testovacej dráhe automobilky.

Kia Ceed sa po 60.000 kilometroch a 18 mesiacoch vrátila na testovaciu dráhu výrobného závodu v Žiline.Kia Ceed sa po 60.000 kilometroch a 18 mesiacoch vrátila na testovaciu dráhu výrobného závodu v Žiline. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Vyššie opotrebenie jednej z pneumatík určilo poškodenie geometrie na jarných havarijných cestách. Jemné vychýlenie vozidla od priamky na predpísanej testovacej dráhe bolo jediným výraznejším rozdielom oproti rovnakému novému autu.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ojazdená Kia vykazovala na jednom z testovacích povrchov slabšie utlmenie podvozka a vyššiu hlučnosť v oblasti zavesenia kolies.

Naopak na väčších vlnách a pri radení prevodových stupňov išla ojazdená Kia ešte lahodnejšie ako nový model.

Podľa testovacieho jazdca aj po 60-tisíc kilometroch by mohla teoreticky Kia opustiť brány továrne.

Akurát by bolo nutné doladiť geometriu podvozka a vymeniť opotrebované pneumatiky.

Pneumatiky mali už dosť

Testom výstupnej kontroly by prešla bez potreby doladenia aj ručná brzda. Pred nástupom zimy a sychravých dní sme výrazne pocítili rozdiel medzi novými pneumatikami a ojazdenými už aj na suchom asfalte.

Pri skúške vedenia stopy na testovacom okruhu boli opotrebované plášte Hankook Ventus Prime II podstatne horšie oproti rovnakým plášťom na novom aute.

Jazdenie a priame porovnanie s novým kusom ukázalo, že kupujúci by si na ojazdenom aute nemal pocitovo na čo sťažovať.

Testovací jazdec upozornil len na nesprávnu geometriu. Kilometre pozitívne pôsobili na chod auta oproti novému a surovému. Napríklad motor bol citeľne živší a lepšie reagoval na plynový pedál.

Diesel potreboval kilometre

Dynamika auta sa po kilometroch extrémne nezmenila, avšak o iných reakciách na plynový pedál svedčia namerané údaje.

Pri overovaní zrýchlenia zo 70 na 100 km/h na začiatku testu ostal motor pri zaradenom štvrtom prevodovom stupni chvíľu v rozpakoch a až po zdvihnutí otáčok začal ťahať. Preto sme vtedy dosiahli zlý čas zrýchlenia.

Teraz, keď mala Kia cee´d 60.000 kilometrov, motor hneď reagoval na plyn aj pod 70 km/h pri štvrtom prevodovom stupni.

Po 18 mesiacoch používania naftový štvorvalec dozrel a jazdí pocitovo lepšie. Spotreba klesla len minimálne a s celkovým priemerom 5 litrov na 100 kilometrov sme nedosiahli údaj výrobcu, ktorý sľubuje 4,1 l/100 km.

Na základe nášho rozsiahlejšieho testu vieme garantovať, že 5 l/100 kilometrov je spotreba služobnej Kie cee´d 1,6 CRDi, ktorú drancuje zamestnanec.

Boli iba opravy po poškodení

V celkovom hodnotení môžeme povedať, že jediné servisné zásahy na aute mimo štandardných prehliadok si vyžiadalo fyzické poškodenie.

Raz to boli káble poškodené hlodavcom, potom nám bok auta ošuchol nárazníkom iný vodič. Žiarovky hlavných svetlometov ušetrilo používanie LED denných svetiel.

kia_kotuc_r2751.jpg

Brzdy v podstate nemajú horší účinok, ale kotúče pomaly dozrievajú na výmenu. Predný má rezervu do predpísanej výmeny ešte 1,5 mm a zadný 1,1 milimetra.

Motorový priestor by mohol mať lepšiu ochranu proti zašpineniu a naftový štvorvalec tichší chod po naštartovaní. V princípe prešlo auto náročný test aj bez najmenšej poruchy.

Silnou stránkou okrem spoľahlivosti je interiér, odolné materiály pred ošúchaním a dobré sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou.

Namerané údaje

Stav tachometra (km)

4.627

33.560

60.352

Priemerná spotreba (l/100km)

5,1

4,9

5,0

Počasie testu a teplota (°C)

jasno /23

oblačno /6

jasno /16

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,91

10,11

10,6

Brzdná dráha 100 km/h-0 (studené brzdy)

41,7 (L)

42,6 (Z)

40,2 (L)

Brzdná dráha 100 km/h-0 (horúce brzdy)

42,2 (L)

43,02 (Z)

42,5 (L)

Čas v slalome (s)

14,30

-

13,17

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

4,3

5,11

4,3

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

12,1

6,1

5,9

Autorádio výborne komunikuje s telefónom a multimediálnym svetom cez bluetooth. Najbližšia modernizácia by mala vyriešiť polohovanie predných okien, pretože nájsť vhodnú polohu otvorenia býva veľmi ťažké.

Prekážalo nám trasúce sa spätné zrkadielko na vodičovej strane. Kia cee´d 1,6 CRDi je spoľahlivé auto s výborným interiérom a naozaj pohodlným jazdením.

Motoru akoby občas chýbala iskra a čakali sme o pol litra nižšiu spotrebu. Po podrobnej prehliadke v súkromnom neznačkovom servise jej dávame za odvedenú službu jedna mínus.

Pochopiteľne ešte pred našou súkromnou prehliadkou prešla Kia Cee´d štandardným servisom po 60.000 km u autorizovaného predajcu, kde celý proces fotil Tomáš Kelement.

Náklady na palivo, servis a prevádzku

Začiatok testu: 892 km

Konečný stav km: 61.782 km

Najazdené kilometre: 60.890 km

Spotrebované litre nafty: 3044,5 litrov

Priemerná spotreba: 5,0 l/100 km

Náklady na palivo: 4292,75 eur

Servisná prehliadka 30.000 km: 311,46 eur

Servisná prehliadka 60.000 km: 303,90 eur

Zimné pneumatiky : 232 eur

Náklady na dennú údržbu, náplne ostrekovača a umývanie: 142 eur

Orientačné celkové náklady na 60.890 km bez poistenia: 5282, 11 eur

Naše postrehy z testu

  • kvalitne spracovaný interiér
  • ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí
  • zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska
  • výborné predné sedadlá
  • prakticky navrhnuté odkladacie priestory
  • presná kulisa radenia, ľahký chod radiacej páky
  • priemerná dynamika motora, ospalejší nástup pod 2000 otáčkami
  • vyššia nakladacia hrana kufra
  • ľahké nastupovanie dopredu
  • slušná torzná tuhosť karosérie
  • priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade
  • pôvodné letné pneumatiky vydržali 60.000 km
  • citlivý zásah ESP na snehu
  • jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej
  • slabé diaľkové svetlá sústredené do jedného bodu, horšie osvetlenie krajnice
  • vyššia spotreba oproti očakávaniam a predpisu výrobcu
  • zrkadlová časť vo vodičovom spätnom zrkadle sa na diaľnici chveje
  • rohové osvetľovanie hmlovkami po natočení volantu sa nezapína plynule ale skokom, bliknutie ruší vodiča
  • niektoré ovládače z multifunkčného volantu mohli byť na páčkach pred volantom
  • výborný technický stav po náročných 60.000 kilometrov
  • ani najmenšia porucha alebo zhoršenie technického stavu
  • brzdové platničky majú rezervu približne na 10.000 kilometrov
  • do výbavy odporúčame cúvacie senzory, ktoré nemalo testované vozidlo
  • excelentne zvládnuté odkladacie priestory pre denné potreby vodiča aj posádky
  • auto ako celok je ideálna verzia pre firemnú flotilu, súkromníkovi radšej benzínovú alternatívu
  • poctivé dielenské spracovanie vozidla
  • slabšia ochrana pred znečistením motora
  • v riadiacej jednotke nebolo za celý čas 18 mesačnej prevádzky žiadne chybové hlásenie
  • na testovacej dráhe pre nové vozidlá továrne v Žiline neboli výrazné rozdiely medzi novým a ojazdeným autom
ico

KUPUJEM - NEKUPUJEM

Na základe technického stavu po našom teste by som našiel tú dôveru auto kúpiť. Na test sme dostali diesel, avšak osobne by som si od značky Kia vybral benzínový atmosférický motor.

Najmä pri kúpe nového auta na domáce použitie sa tak dajú ušetriť významné peniaze. Na test (50.000 km) sme mali aj cee´d prvej generácie a tak môžem porovnávať.

Dvojka bola podstatne lepšie auto v detailoch a odhlučnení. O podvozku nehovoriac.

Rasťo Chvála

Kia cee´d 1,6 CRDi VGT EX – základné údaje

Cena modelu od (eur) 13.290
Cena test. verzie od (eur) 16.390
Cena test. Auta (eur) 18 420
Motor 1,6 CRDi VGT
Objem (cm3) 1582
Výkon (kW(k)) 94 (128)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 260
Pri otáčkach (ot./min.) 1900 - 2750
Priemerná spotreba (l/100km) 4,1
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Hankook Ventus Prime II
Rozmer a index pneumatík 205/55 R16, 91H
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375
Rezervné koleso dojazdové
Servisný interval (km/rok) 30000/1
Dĺžka (mm) 4310
Rázvor náprav (mm) 2650
Šírka (mm) 1780
Výška (mm) 1470
Základný objem kufra (l) 380
Delenie sedadiel 2/3

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 393
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 373
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 308
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu