SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Nová Toyota Aygo mení farby ako chameleón

Druhá generácia Toyoty Aygo prispôsobí vzhľad vkusu študenta, ženy v strednom veku aj dôchodcu.

(Zdroj: autor)

Fotoateliér na okraji Bruselu sme navštívili ešte pred autosalónom v Ženeve. Automobilka tam pripravovala fotografie pre potreby autosalónu.

Embargo na to, čo sme videli počas fotografovania, uvoľnili až teraz, v čase ženevskej premiéry modelu Toyota Aygo. Súrodenecké modely Citroen C1 a Peugeot 108 už kolujú po internete pomerne dlho.

Pri prvom pohľade na predprodukčný model sme ostali v nemom úžase. Naše pocity boli minimálne zmiešané. Červený model s bielym X v maske a ďalšími bielymi doplnkami na nás pôsobil ako päsť na oko.

Po krátkej prezentácii a zhliadnutí vozidiel v iných farebných kombináciách nepríjemný pocit postupne mizol.

Farby menia dizajn

Farebné variácie majú obrovský vplyv na vnímanie dizajnu, ktorý môžete vnímať od čudného mixu, cez konzervatívnu šedú myšku až po mladistvý vzhľad.

Hoci sa tvar vozidla nemení, rôzne farebné kombinácie vytiahnu do popredia iné časti dizajnu a menia pohľad na auto.

Nová generácia Toyoty Aygo je primárne určená pre mladú „hravú“ generáciu a pre ženy.

Vďaka výberu správnych farieb sa do cieľovej skupiny zmestia trebárs aj ľudia v dôchodkovom veku so zmyslom pre konzervatívny dizajn.

Konštrukciu podriadili odlíšeniu

Aygo kladie dôraz na individualitu každého užívateľa a je prispôsobené na prípravu množstva farebných kombinácii interiéru aj exteriéru.

Auto nebolo navrhnuté ako celok, ale pre lepšiu možnosť odlíšenia sa v Toyote vymysleli vymeniteľné časti, ktoré spojili do jedného celku.

Tým automobilka dosiahla jednoduchú montáž prvkov rôznych farieb, čo znižuje náklady pri výrobe množstva verzií, ktoré Aygo ponúka.

Ich montáž je podľa výrobcu tak nenáročná, že nie je problém zmeniť vzhľad už predaného auta.

Vyvstáva otázka, či ľahko vymeniteľné časti exteriéru a interiéru dobre lícujú, nerezonujú, pripadne neodpadnú pri prejazde nerovností. Túto našu pripomienku pracovnici japonskej automobilky rázne zamietli.

Vytvorte si vlastné Aygo

V priebehu krátkeho času zverejní Toyota na svojich stránkach nový konfigurátor, na ktorom si každý môže vytvoriť Aygo podľa vlastných predstáv.

Počet farebných kombinácii bude podľa všetkého obmedzený a nie všetko, čo si naprogramujete, vám aj skutočné vyrobia.

Dôvod je zrejmý. Keby ste na ceste stretli nami vytvorené lentilkovo modré auto v kombinácii s oranžovými športovými doplnkami, to by asi imidžu značky vo vašich očiach (nech je akýkoľvek zlý, čí dobrý) neprospelo.

S Citroenom a Peugeotom majú spoločné dvere

Okrem snahy o zakomponovanie nových prvkov sa konštruktéri zamerali aj na zachovanie toho dobrého, čo mala prvá generácia. Pre mestský charakter a agilitu auta narástla dĺžka len veľmi málo.

Dizajnu dominuje písmeno X, ktoré nájdeme v prednej maske a pokračuje pásom pod oknami až do zadného nárazníka. Jeho viditeľnosť, či neviditeľnosť je daná zvolenou kombináciou farieb.

V rozhovore s hlavným dizajnérom Ayga Nobuo Nakamura sme sa dozvedeli, že z hľadiska vzhľadu spájajú Toyotu so sesterskými modelmi C1 a Peugeot 108 iba predné dvere a tvar čelného skla.

Na vývoji exteriéru sa podieľali štyria až piati dizajnéri, rovnaký počet mal na starosti interiér.

Dostane vylepšený motor

Toyota dopriala trojvalcovému motoru s objemom 998 cm3 viac vylepšení. Spaľovací priestor je lepšie chladený a silné vírenie vzduchu v nasávacom kanáli zaisťuje lepšie premiešanie paliva so vzduchom vo valci.

Kompresný pomer zvýšili na 11,5:1 a hmotnosť pohonnej jednotky sa znížila použitím hlavy valcov s integrovaným zberným výfukovým potrubím.

Vďaka rozvodovej reťazi s nízkym trením a s automatickým napínačom došlo k zníženiu trecích strát. Aygo s litrovým motorom spotrebuje 4,1 litra benzínu na sto kilometrov.

Vo verzii Eco, ktorá má predĺžený štvrtý a piaty prevodový stupeň spotreba podľa výrobcu klesne na 3,9 l/100km.

Agregát s výkonom 51 kW dosiahne maximálny krútiaci moment 95 Nm pri 4300 otáčkach za minútu. Od 2000 otáčok za minútu má šofér Ayga k dispozícii krútiaci moment veľkosti 85 Nm.

Písmeno X dominuje dizajnu malej Toyoty a nájdete ho zakomponované aj v prednej maske.
Nami vytvorené Aygo v počítačovom konfigurátore by svojim vzhľadom asi v očiach verejnosti nezabodovalo.
Na Aygu môžte zmeniť aj taký detail, akým je farba stredovej krytky na disku.
Rovnako ako v prípade prvej generácie je celé veko batožinového priestoru zo skla.
Zvolením správnej kombinácie farieb získa Aygo konzervatívny dizajn.
Toyota chce zaujať mladú generáciu zábavou a "pripojením".
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  3. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  4. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 925
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 843
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 985
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 428
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 386
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 891
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 3 040
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 197
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG ZS a MG EHS

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


54m
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  2. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  3. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  4. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  5. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  7. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  8. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 033
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 984
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 138
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 987
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 693
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 067
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 924
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu