Škoda nestíha vyrábať, na niektoré modely sa čaká aj pol roka

Dlhé čakacie lehoty na nové škodovky sú však signálom pozvoľného ožívania európskej ekonomiky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Tibor Somogyi)

PRAHA. Európsky trh s novými autami po niekoľkých chudobných rokoch ožíva. Medzi výrobcov, ktorí hlásia najväčšie medziročné nárasty predaja, patrí aj Škoda Auto.

Na nové vozidlá boleslavskej automobilky sú dlhé čakacie lehoty, konštatuje dnes na svojej internetovej stránke denník Mladá fronta Dnes.

Pre českú ekonomiku je to mimoriadne dobrá správa. V celej Európe rastie záujem o nové autá a podľa zistenia MF DNES na nové škodovky sa v túto chvíľu čaká mesiace.

Napríklad na nový automobil Yeti je dnes štandardná čakacia lehota už takmer štyri mesiace, v prípade špeciálnej výbavy aj vyše pol roka.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Vzhľadom na zvýšený záujem o tento model sa výrobný závod Kvasiny snaží nájsť možnosti, ako čo najrýchlejšieho uspokojiť zvýšený dopyt," povedal pre MF DNES hovorca automobilky Jozef Baláž.

Dlhé čakacie lehoty na nové škodovky síce hrajú na nervy zákazníkom, zároveň sú však signálom pozvoľného ožívania európskej ekonomiky.

Európsky trh s autami rastie už šesť mesiacov v rade. Predaj áut za prvé dva mesiace tohto roka sa v Európskej únii v porovnaní s vlaňajškom zvýšil o 6,6 %, čo zodpovedá nárastu predaja o zhruba 110.000 áut.

V Česku zamestnáva výroba áut a komponentov vyše 100.000 ľudí a automobilový priemysel tvorí pätinu exportu. Oživenie tak cítia nielen automobilky, ale aj dodávatelia.

"V tejto chvíli sme asi 9 % nad plánom, ktorý sme mali," skonštatoval Ján Tichý, šéf výrobcu tesnenia Saar Gummi.

Výroba áut v Česku za prvé dva mesiace tohto roka vzrástla a podľa šéfa Združenia automobilového priemyslu Antonína Šípka by tak tento rok mohla celková ročná produkcia áut atakovať nové historické maximum.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež