SME
reklama

Kia Sportage 4x4 má výrazne lepšie odhlučnenie ako v minulosti

Vynovený Sportage nesplnil sľub o spotrebe vo verzii 4x4. Príjemne prekvapil pohonom všetkých kolies v teréne.

Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén.Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén. (Zdroj: Tomáš Kelement)
Kia Sportage
2.0 CRDi 4x4

Spotreba v teste:
7,4 l/100 km

Cena verzie od:
17.350 eur

NÁŠ NÁZOR: Aj slabšia verzia motora 2,0 CRDi Kii úplne postačuje. Zvládnete s ním predbiehanie a ponúka slušné dynamické vlastnosti. V kabíne cítiť lepšie odhlučnenie a menej vibrácií.

Vonkajšie zmeny karosérie po omladzovacej kúre takmer nevidieť.

Už reklamné video ukazovalo, že je nutný detailný pohľad na jej prednú masku pre rozoznanie vynoveného modelu.

Vnútri nás viac ako lesklé časti interiéru potešili sedadlá, ktoré nemajú až také výrazné bočné vedenie, ale sú pohodlné.

Pozitívne hodnotíme lakťovú opierku, ktorá okrem plnenia svojej funkcie neprekáža pri preraďovaní, ako sa to stáva v nejednom aute.

Do kabíny prenikne menej hluku a vibrácií

Výhľad šoféra smerom dopredu a do strany je dobrý. Horší je prehľad o situácii za autom pri manévrovaní v úzkych priestoroch.

Cez menšie zadné okno toho šofér veľa nevidí, preto odporúčame verziu s cúvacou kamerou, alebo aspoň parkovacími senzormi.

Počas testu sa nám potvrdili skúsenosti z prvej jazdy ohľadne lepšieho odhlučnenia kabíny od okolitého sveta.

Takisto vibrácie preniknú k posádke v podstatne menšej miere, ako tomu bolo v prípade predchodcu. Kia si dala záležať na akustickom komforte.

To platí na asfaltovej aj štrkovej ceste. Presne takto sa má prejaviť facelift na aute.

Pre identifikáciu modernizovanej Kii Sportage je nutný detailný pohľad na prednú masku.
Foto: Tomáš Kelement

Kii stačí aj slabšia verzia motora

O pohon testovaného modelu sa starala slabšia verzia naftového agregátu 2,0 CRDi. S výkonom 100 kW a s krútiacim momentom 320 Nm si motor bez problémov poradil pri predbiehaní a plne postačuje pre dynamickú jazdu.

Dobrá reakcia na plyn sa tak, ako je to u dieselov bežné, dostaví už v nízkych otáčkach. Je to tiež jedna z výrazných zmien u značky Kia.

Preto nás prekvapil ukazovateľ radenia, ktorý nezriedka odporučil podradiť pri plynulej jazde na udržiavanie rýchlosti už pri 1700 otáčkach.

Týkalo sa to piateho a šiesteho stupňa manuálnej prevodovky. Kulisa radiacej páky je presná a v tomto smere nemáme čo prevodovke vyčítať.

Presné radenie príde vhod aj v teréne, kde pri bočnom náklone alebo prejazde nerovností nemá šofér ideálnu polohu tela na radenie.

V interiéri sme našli kvalitné materiály a ergonomické usporiadanie ovládačov. Interiér je silnou stránkou auta.
Foto: Tomáš Kelement

Sportage chcel viac paliva

Mínusom je výrazne vyššia spotreba v teste, ako uvádza výrobca na papieri.

V priebehu týždňa sme vyskúšali dynamické vlastnosti motora a Kiu sme potrápili aj v ľahšom teréne, ale konečný údaj 7,4 l/ 100 km bol pre nás aj tak miernym sklamaním.

Spotrebu ťahala hore najmä jazda po diaľnici, kde atakovala hranicu ôsmich litrov. Priblížiť k príslušným papierovým spotrebám sa nám nedarilo ani v meste, ani mimo mesta.

O veľkosti vnútorného priestoru svedčí, že sme do Sportageu zmestili surf dĺžky 2,6 metra.
Foto: Tomáš Kelement

V teréne sa nestratí

V ľahkom teréne brzdila Kiu v rozlete nižšia svetlá výška. Pre vynútenú pomalú jazdu pri zdolávaní nerovností bol prvý prevodový stupeň prirýchly a spojka dostávala zabrať.

Tiež plastov na podvozku by mohlo byť menej a hlavne predný spojler verzie 4x4 by mal byť vyššie nad zemou.

Zvolením rozumných nájazdov zvládne Sportage pomerne dosť, ale miestami to pripomína trápenie auta.

Poznáme aj SUV s lepším pohonom 4x4, ale vzhľadom na mestský vzhľad auta zvládne v teréne prekvapivo veľa.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.

Sportage nás potešil kultúrou jazdy. Práca konštruktérov na jeho odhlučnení a znížení vibrácii priniesla výsledky.

Agregát ponúka dobré dynamické vlastnosti a pohon všetkých kolies dobrú trakciu pri krížení náprav. V konkurencii sa určite nestratí, mínusom je nižšia hospodárnosť.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.
Foto: Tomáš Kelement

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Kia Sportage

Verzia

CRDi 4x4

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

17 350/22 490/ (zvýhodnená akciová cena)

Motor

diesel; štvorvalec; 1 995 cm3; priame vstrekovanie common-rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

100(136)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1800-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manual/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,3/nemerané

Stav tachometra (km)

6835

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/7,4

Objem palivovej nádrže (l)

58

Typ a rozmer pneumatík

Hankook Optimo 225/60 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1663/2140

Objem batožinového priestoru (l)

465

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 640;4 440;1 855;1 630

Motor

ťahá od 1700 - 4200, dobra reakcia na plyn, najmä v nižších otáčkach; mínusom je vyššia reálna spotreba oproti papierovej; motor je dobre odhlučnený

Prevodovka

presné radenie, ukazovateľ radenia odporúča jazdiť v mierne vyšších otáčkach (na päťke a šestke) ako je u dieselov v súčasnosti bežné, (1800); pocitovo motor zvláda jazdu aj v nižších otáčkach bez vibrácií; prvý prevodový stupeň je pre prejazd terénnych nerovností prirýchly

Podvozok

dobre odhlučnený, drží stopu, náchylný na prepruženie pri prejazde vĺn; mierne sa nakláňa v zákrutách; pohon 4x4 dobre pracuje v teréne

Interiér

po modernizácii sa veľmi nezmenil, nové sú budíky tachometra a otáčkomera; pozitívne hodnotíme stredovú konzolu s lakťovou opierkou, ktorá nezavadzia a plní svoj účel; menší displej na palubnej doske v noci silno svieti, našťastie sa dá vypnúť

Posed vodiča a výhľad

sedadla príjemné aj na dlhšie trasy; výhľad dozadu obmedzený malým zadným oknom; odporúčame verziu s cúvacou kameru.

Ovládanie palubného systému/navigácie

dotykový displej nezareagoval vždy podľa očakávania a niekedy sme preto príkazy dotykom museli opakovať

Jazyk auta/navigácie

anglický jazyk/nemá

Grafika displejov a zobrazovanie

vzhľadom na menší displej je grafika plne postačujúca

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie xenóny; diaľkové halogény; obe majú postačujúci účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové centrálne odomykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vzhľadom na kategóriu auta príjemné nastupovanie

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne ovládanie, sedadlo šoféra nastaviteľné aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny, delené v pomere 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v kufri nám chýbajú praktické riešenie

Rezervné koleso - prístup

plnohodnotná rezerva v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

tankovanie - uzáver, vnútorné prahy čisté aj po jazde v teréne; užšie ale dostupné hrdlo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 223
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 565
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 770
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 955
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 488
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 566
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 326
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 620
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Borecky: Poviedky z Podhájskej
  2. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  3. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  4. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  5. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  6. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  7. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  8. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 826
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 38 375
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 35 362
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 361
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 095
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 674
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 407
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 18 289
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu