Len pred niekoľkými mesiaci predstavil Volkswagen naftový štvorvalcový motor s objemom dva litre a výkonom 240 konských síl.
Nemecký výrobca však nepovedal svoje posledné slovo a v blízkej budúcnosti by mal na trh uviesť motor 2.0 TDI s výkonom 200 kW (272 k).
Nečaká na tlak v potrubí
Porciu výkonu navyše dosiahol Volkswagen pridaním ďalšieho „turba“ – v tomto prípade elektrického, ktoré takmer celkom eliminuje „lag efekt“.
Efekt známy aj ako turbodiera sa prejavuje nedostatkom ťahu hlavne v nízkych otáčkach, keď vo výfukovom potrubí ešte nie je dostatok tlaku na roztočenie lopatiek turba.
Technici zároveň použili nový systém variabilného časovania ventilov a piezo vstrekovače pracujúce s takom 2.500 barov.
Dieselové motory sú známe aj svojím vysokým krútiaci momentom. V prípade nového motora 2.0 TDI s klasickým biturbom ide o 550 Nm.
Volkswagen však spolu s použitím elektrického kompresora sľubuje zatiaľ neznámu porciu krútiaceho momentu navyše.
10 stupňov pre nižšiu spotrebu
Aby bolo možné preniesť obrovský krútiaci moment na vozovku, musí byť motor spojený s dostatočne dimenzovanou prevodovkou a tou by mala byť 10-stupňová novinka.
Nová automatická prevodovka DSG s dvoma spojkami by mala byť schopná preniesť krútiaci moment 550 Nm a bude teda určená aj pre nový motor 2.0 TDI s biturbom. Dostane aj systém „plachtenia“ – automatické vyradenie prevodového stupňa.
Prevodovka v spojení s novou elektronikou a systémom Stop-Štart 2.0 umožní vypnutie motora už pri rýchlosti 7 km/h a teda nečaká na úplné zastavenie auta. Niečo podobné už dokáže napríklad systém vo vozidlách Peugeot.