TEST: Vyberali sme vhodný motor pre nový Hyundai i20

Novinka deklasuje konkurenciu interiérom, ale kým príde nový preplňovaný trojvalec, nebude ľahké vybrať vhodný motor.

Dizajn novej generácie stavia na triezvych líniách a to je dobre.(Zdroj: Rastislav Chvála)

O postupe značky Hyundai smerom k lepšiemu svedčia predaje za ostatné roky a tiež záujem verejnosti.

Napríklad na nový Hyundai i20 sa pýtajú motoristi už v prvej línii. To znamená, že do debaty pri káve na čerpacej stanici príde Hyundai po boku ostatných áut.

Na Slovensku sa o teoretickej kúpe auta rozpráva pomerne veľa motoristov. Najviac riešia autá tí, čo ich kupujú teoreticky.

Ak však začnete debatu na tému malého auta s kýmkoľvek, na pretras príde Fabia, Polo, 208, Swift, Clio prípadne nová Corsa, Fiesta a tiež Hyundai i20.

Od čias prvej jazdy sme dostali niekoľko otázok v súvislosti s novým modelom Hyundai i20, pretože vo verejnosti zarezonoval.

Postup značky vidieť zreteľne už z veľkej diaľky: dizajn bez vlniek a výstrelkov berie inšpiráciu v modeloch VW Polo, technológovia si dali záležať na malých medzerách medzi dielcami karosérie a interiér musí vyzerať veľkolepejšie ako u konkurencie.

Výhľad šikmo dopredu pri odbočovaní patrí medzi najlepšie v triede.

Radšej silnejšiu verziu

Na začiatku predaja prišlo hneď päť motorizácií ale bez preplňovanej novinky, ktorá by mohla dorovnať nemeckú motorovú ofenzívu.

Kým sa tak stane, na výber budú najvhodnejšie dva benzínové štvorvalce a po našej skúsenosti silnejší z nich. V redakcii netrpíme prehnanou honbou za kilowattmi, ale aj v prípade nenáročného motoristu odporúčame Hyundai i20 1,4i.

V teste sme porovnali štvorvalec 1,2i s vyšším výkonom dodávaným k výbave komfort (62 kW) so štvorvalcom 1,4i, ktorému Hyundai udáva výkon 74 kW.

Podrobným meraním a praktickou jazdou na všetkých typoch ciest sme hľadali odpoveď na otázku, čo dostane motorista za 700 eur. To je cenový rozdiel medzi 1,4i a 1,2i v rovnakej výbave.

V hlučnosti sú na tom obe verzie rovnako dobre a kým motor nežeravíte na 6000 otáčkach, i20 jazdí veľmi ticho. V meste motor takmer nepočuť.

Za 700 eur však dostanete šesťstupňovú prevodovku a nižšiu spotrebu. Najmä ak potrebujete ísť občas po diaľnici, verzia 1,4i je v tomto režime až o liter úspornejšia.

Hoci papiere píšu inak a menší motor mal výrazne viac najazdených kilometrov, celková spotreba bola nižšia v silnejšej verzii.

Nehovoriac o podstatnej dynamike pri predbiehaní. V menej dôležitom šprinte z pokoja na 100 km/h je rozdiel neveľký a silnejšiu verziu sme nevedeli dohnať bližšie k údajom výrobcu.

Dokonca v pružnosti zo 70 na 100 km/h na treťom stupni bol rozdiel len 0,7 sekundy. Na štvrtom prevodovom stupni sa nožnice priam roztvorili. Pocitovo je pri jazde motor 1,4 úplne iná kategória a verziu 1,2i odporúčame výhradne do mesta. Na základe testu by sme si jednoznačne vybrali motor 1,4i.

Interiér bude silnou stránkou modelu.

Stačí slabšia výbava Comfort

Po dokončenom výbere motora prišli na pretras dve úrovne vybavenia a rozhodovanie medzi verziami Comfort a Style.

Pri tom istom motore 1,4i je rozdiel v cene výbav 1900 eur. Pochopiteľne odlišnosti vidno už na prvý pohľad a pre Hyundai je výbava jedným z výrazných argumentov pri kúpe auta.

K jednoduchšej výbave Comfort sa prikláňame už aj preto, že za jeden z výrazných benefitov v podobe vyhrievaného volantu a sedadiel si treba priplatiť 500 eur aj vo verzii Style.

Pri jazdení s manuálnou klimatizáciou nám automatická klimatizácia nechýbala a manuálna vo verzii Comfort tiež chladí skrinku pred spolujazdcom.

Ak nemáte extrémne nízku alebo vysokú postavu oželieť môžete výškovo nastaviteľné pásy na predných sedadlách, ktoré má výsostne iba verzia komfort.

Verzia so slabším motorom 1,2i bola tichá, ale tento motor neodporúčame pre slabú dynamiku.

Obe výbavy majú len výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a zároveň obom nechýba tempomat. Ak nejazdíte denne množstvo kilometrov, vystačíte si aj bez dažďového senzora alebo bezkľúčového vstupu.

Sieťku v batožinovom priestore, dvojité dno a parkovacie senzory majú obe verzie. Pochopiteľne vo výbave Style je podstatne viac prvkov než by ste si mohli dokúpiť za 1900 eur k výbave komfort.

Nám by však na každý deň stačil k verzii Comfort balík Winter a teoreticky lepšie svetlá a LED svietenie do zákrut.

Oba doplnky stoja 900 eur a tisícka ostane na benzín. Pokiaľ ide o bezpečnosť, Hyundai dal svojim autám naozaj veľa a balík je kompletný v oboch prípadoch.

Comfort verzia má ABS, brzdový asistent, ESP, asistent rozjazdu do kopca, stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu LDWS a monitorovanie tlaku v pneumatikách. Z pohľadu denného využívania malého auta na kratšie trasy je výbava Comfort komfortná dostatočne.

Aj verzia Comfort má ovládanie telefónu a autorádia na volante
Náš výber je Hyundai i20 1,4 Comfort s balíkom Winter pack za 11.190 eur.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Hyundai i20

Hyundai i20

Verzia

1,2

1,4

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

8.990/9.900/11.790

8.990/10.960/13.090

Motor

benzínový štvorvalec; 1248 (cm3)

benzínový štvorvalec; 1368 (cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

62(84)/6000

74 (100)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

122/4000

134/3500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

manuálna/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

13,1/13,63

11,6/12,47 (mokro)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,00

45,53

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,97 na 3. stupni

6,23 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

10,14 na 4. stupni

8,53 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2400 na 5. stupni

2250 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3600 na 5. stupni

3250 na 6.stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

45/85/125

46/84/122

Stav tachometra (km)

6749

2165

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/6,2-6,8

5,5/5,4-6,4

Objem palivovej nádrže (l)

50

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

590

602

Typ a rozmer pneumatík

Yokohama Wdrive 195/55 R16

Nokian WR D3 195/55/R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1055/535

1060/540

Objem batožinového priestoru (l)

295/1011

295/1011

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2570;4035; 1734;1474

2570;4035; 1734;1474

Prevodovka

päťstupňová prevodovka má veľký rozdiel medzi tretím a štvrtým prevodom a pri predbiehaní na cestách prvej triedy je štvorka nepoužiteľná; poteší presná kulisa radenia

šesťstupňová prevodovka prináša jasnú výhodu v pružnosti na nižších stupňoch a na diaľnici prináša nižšie otáčky; kulisa radenia bola presnejšia v päťstupňovej

Podvozok

hlučnejší prejav systému ABS pri núdzovom brzdení; so šestnásťpalcovými pneumatikami slušný komfort pruženia; posilňovač riadenia má typický elektrický efekt, teda volantom sa točí ľahko ale bez veľkej spätnej väzby, celkovo je podvozok výborný na každodenné jazdenie a navyše na snehu možno plne vypnúť stabilizačný systém; z pohľadu bežného jazdenia nám na podvozku nič zásadné nechýbalo

Interiér

s manuálnou klimatizáciou sme boli veľmi spokojní a v istých ohľadoch nechýba automatická, vyhrievaný volant nie je častý ale príjemný doplnok v tejto triede; celkovo je interiér silnou stránkou modelu i20; takéto odhlučnenie, pedantné vypracovanie a ergonómiu konkurenti nemajú; digitálne ovládaná klimatizácia má občas iný pohľad na rovnakých 20 stupňov, lebo niekedy je to chlad inokedy teplo; Hyundai i20 je zvnútra asi najkrajšie malé auto dneška

Posed vodiča a výhľad

v oboch verziách boli skôr plytké, než výrazne tvarované sedadlá; vyšší posed môže vyhovovať aj starším osobám; zvlášť si pochvaľujeme výborný výhľad šikmo dopredu pri odbočovaní

Ovládanie palubného systému/navigácie

na volante zaujme prehľadné a doslova príkladné ovládanie autorádia, tempomatu a telefónu; na palubný počítač si tiež rýchlo navyknete a navigácia je v tomto aute riešená cez mobilný telefón; autorádio výborne spolupracuje s modernými telefónmi bez ohľadu na to, či ide o telefonovanie alebo prehrávanie hudby; v ergonómii ovládania ide Hyundai príkladom

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač má anglické skratky, autorádio tiež a jazyk navigácie závisí od vášho telefónu

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduché a prehľadné, hoci všetky displeje sú monochromatické, čo môže niekomu v dobe dotykových telefónov pripadať zastaralo; nám farebná jednoduchosť a grafika displejov vyhovovala, akurát modré podsvietenie palubných prístrojov je aj pri najnižšej intenzite osvetlenia veľmi kontrastné, mohlo by byť menej neónové

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie a diaľkové svetlá oboch verzií s priemerným účinkom; nižšia výbava Comfort mala za príplatok projektorové halogénové svetlomety (400 eur) s odbočovacím LED svetlom; výbava Style ich má v sérii; nevieme ako fungujú základné svetlá ale pri Comfort výbave by sme za toto peniaze neutrácali

Odomykanie/vstup do auta

klasický pekne spracovaný kľúč; diaľkové centrálne zamykanie; štartovanie kľúčom

bezkľúčové štartovanie aj vstup do auta; auto možno zamknúť aj odomknúť dotykom o kľučku dverí;

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu pohodlné nastupovanie, vzadu dobre vykrojená horná oblasť dverí; na nohy priemerný priestor; páčil sa nám nízky stredový tunel vzadu, ak niekto sedí v strede má miesto na nohy

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

výškové nastavovanie sedadla sa ušlo iba vodičovi, vzadu sú pevné sedadlá, sklápa sa iba operadlo

Sklápanie operadiel v druhom rade

zadné operadlá možno sklopiť z kabíny a do jednej roviny s vyšším dnom kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

Hyundai i20 ponúka dvojité dno batožinového priestoru, kovové oká a sieťku do kufra; priestor pod dnom je pomerne hlboký a nastaviteľné dno pevné;

Rezervné koleso - prístup

testovaná verzia nemala rezervné koleso ale pod dnom kufra je priestor na koleso; podľa nášho dohadu by sem vošlo aj plnohodnotné koleso

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

kapota nemá plynovú vzperu ale len klasickú tyčku na podopretie, ľahko sa však otvára a dolievanie do ostrekovača je veľmi dobre prístupné; na otvorenie nádrže potrebujete odistenie pri sedadle vodiča a tiež otvoriť klasický uzáver hrdla nádrže

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

745

nakladacia hrana dnu (mm)

0-235

šírka kufra min./maximálna (mm)

1040/1240

výška kufra po roletu (mm)

400-515

nakladací otvor výška/šírka(mm)

680/965

dĺžka kufra min./max (mm)

635/1450

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1370

šírka lakte vpredu (mm)

1420

výška na hlavu šofér max. (mm)

1035

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1330

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1390

výška krajné sedadlá (mm)

940

výška stredné sedadlo (mm)

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

475/445

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  3. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  4. Noc architektúry 2018
  5. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  6. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  7. Talent - vzdelanie - úspech
  8. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  9. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  10. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 26 906
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 18 697
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 227
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 11 135
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 929
  6. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 5 251
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 319
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 274
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 057
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 898

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Evita sa zbavila stratového vydavateľstva. Spôsobom, aký využil aj Bašternák

Podnikateľka a spisovateľka Eva Urbaníková zrušila svoje vydavateľstvo. Urobila to spôsobom, ktorý ministerstvo označuje za špekulatívne.

DOMOV

Dobré ráno: Slovensko sa pustilo do Uberu, konečne

Slovenské ministerstvo objavilo Uber.

ŠPORT

Za to, čo spravil stopér Chelsea, by sfúkli aj prípravkára

Barcelončan Lionel Messi dal gól proti Chelsea na deviaty pokus.

KOMENTÁRE

Dá pápež hnedému Dukovi červenú kartu?

Kardinálska červená predsa nemôže byť hnedá.

Neprehliadnite tiež

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.

Opel si chce s novým Combom získať rodiny. Ponúkne veľa priestoru aj bohatú výbavu

Premiéru bude mať v marci na ženevskom autosalóne, do predaja pôjde až v druhej polovici roka.

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.