O postupe značky Hyundai smerom k lepšiemu svedčia predaje za ostatné roky a tiež záujem verejnosti.
Napríklad na nový Hyundai i20 sa pýtajú motoristi už v prvej línii. To znamená, že do debaty pri káve na čerpacej stanici príde Hyundai po boku ostatných áut.
Na Slovensku sa o teoretickej kúpe auta rozpráva pomerne veľa motoristov. Najviac riešia autá tí, čo ich kupujú teoreticky.
Ak však začnete debatu na tému malého auta s kýmkoľvek, na pretras príde Fabia, Polo, 208, Swift, Clio prípadne nová Corsa, Fiesta a tiež Hyundai i20.
Od čias prvej jazdy sme dostali niekoľko otázok v súvislosti s novým modelom Hyundai i20, pretože vo verejnosti zarezonoval.
Postup značky vidieť zreteľne už z veľkej diaľky: dizajn bez vlniek a výstrelkov berie inšpiráciu v modeloch VW Polo, technológovia si dali záležať na malých medzerách medzi dielcami karosérie a interiér musí vyzerať veľkolepejšie ako u konkurencie.

Radšej silnejšiu verziu
Na začiatku predaja prišlo hneď päť motorizácií ale bez preplňovanej novinky, ktorá by mohla dorovnať nemeckú motorovú ofenzívu.
Kým sa tak stane, na výber budú najvhodnejšie dva benzínové štvorvalce a po našej skúsenosti silnejší z nich. V redakcii netrpíme prehnanou honbou za kilowattmi, ale aj v prípade nenáročného motoristu odporúčame Hyundai i20 1,4i.
V teste sme porovnali štvorvalec 1,2i s vyšším výkonom dodávaným k výbave komfort (62 kW) so štvorvalcom 1,4i, ktorému Hyundai udáva výkon 74 kW.
Podrobným meraním a praktickou jazdou na všetkých typoch ciest sme hľadali odpoveď na otázku, čo dostane motorista za 700 eur. To je cenový rozdiel medzi 1,4i a 1,2i v rovnakej výbave.
V hlučnosti sú na tom obe verzie rovnako dobre a kým motor nežeravíte na 6000 otáčkach, i20 jazdí veľmi ticho. V meste motor takmer nepočuť.
Za 700 eur však dostanete šesťstupňovú prevodovku a nižšiu spotrebu. Najmä ak potrebujete ísť občas po diaľnici, verzia 1,4i je v tomto režime až o liter úspornejšia.
Hoci papiere píšu inak a menší motor mal výrazne viac najazdených kilometrov, celková spotreba bola nižšia v silnejšej verzii.
Nehovoriac o podstatnej dynamike pri predbiehaní. V menej dôležitom šprinte z pokoja na 100 km/h je rozdiel neveľký a silnejšiu verziu sme nevedeli dohnať bližšie k údajom výrobcu.
Dokonca v pružnosti zo 70 na 100 km/h na treťom stupni bol rozdiel len 0,7 sekundy. Na štvrtom prevodovom stupni sa nožnice priam roztvorili. Pocitovo je pri jazde motor 1,4 úplne iná kategória a verziu 1,2i odporúčame výhradne do mesta. Na základe testu by sme si jednoznačne vybrali motor 1,4i.

Stačí slabšia výbava Comfort
Po dokončenom výbere motora prišli na pretras dve úrovne vybavenia a rozhodovanie medzi verziami Comfort a Style.
Pri tom istom motore 1,4i je rozdiel v cene výbav 1900 eur. Pochopiteľne odlišnosti vidno už na prvý pohľad a pre Hyundai je výbava jedným z výrazných argumentov pri kúpe auta.
K jednoduchšej výbave Comfort sa prikláňame už aj preto, že za jeden z výrazných benefitov v podobe vyhrievaného volantu a sedadiel si treba priplatiť 500 eur aj vo verzii Style.
Pri jazdení s manuálnou klimatizáciou nám automatická klimatizácia nechýbala a manuálna vo verzii Comfort tiež chladí skrinku pred spolujazdcom.
Ak nemáte extrémne nízku alebo vysokú postavu oželieť môžete výškovo nastaviteľné pásy na predných sedadlách, ktoré má výsostne iba verzia komfort.

Obe výbavy majú len výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a zároveň obom nechýba tempomat. Ak nejazdíte denne množstvo kilometrov, vystačíte si aj bez dažďového senzora alebo bezkľúčového vstupu.
Sieťku v batožinovom priestore, dvojité dno a parkovacie senzory majú obe verzie. Pochopiteľne vo výbave Style je podstatne viac prvkov než by ste si mohli dokúpiť za 1900 eur k výbave komfort.
Nám by však na každý deň stačil k verzii Comfort balík Winter a teoreticky lepšie svetlá a LED svietenie do zákrut.
Oba doplnky stoja 900 eur a tisícka ostane na benzín. Pokiaľ ide o bezpečnosť, Hyundai dal svojim autám naozaj veľa a balík je kompletný v oboch prípadoch.
Comfort verzia má ABS, brzdový asistent, ESP, asistent rozjazdu do kopca, stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu LDWS a monitorovanie tlaku v pneumatikách. Z pohľadu denného využívania malého auta na kratšie trasy je výbava Comfort komfortná dostatočne.


Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Hyundai i20 | Hyundai i20 |
Verzia | 1,2 | 1,4 |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 8.990/9.900/11.790 | 8.990/10.960/13.090 |
Motor | benzínový štvorvalec; 1248 (cm3) | benzínový štvorvalec; 1368 (cm3) |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 62(84)/6000 | 74 (100)/6000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 122/4000 | 134/3500 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuálna/5 | manuálna/6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 13,1/13,63 | 11,6/12,47 (mokro) |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 45,00 | 45,53 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 6,97 na 3. stupni | 6,23 na 3. stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 10,14 na 4. stupni | 8,53 na 4. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 2400 na 5. stupni | 2250 na 6. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 3600 na 5. stupni | 3250 na 6.stupni |
Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h) | 45/85/125 | 46/84/122 |
Stav tachometra (km) | 6749 | 2165 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 5,1/6,2-6,8 | 5,5/5,4-6,4 |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 | 50 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 590 | 602 |
Typ a rozmer pneumatík | Yokohama Wdrive 195/55 R16 | Nokian WR D3 195/55/R16 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1055/535 | 1060/540 |
Objem batožinového priestoru (l) | 295/1011 | 295/1011 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2570;4035; 1734;1474 | 2570;4035; 1734;1474 |
Prevodovka | päťstupňová prevodovka má veľký rozdiel medzi tretím a štvrtým prevodom a pri predbiehaní na cestách prvej triedy je štvorka nepoužiteľná; poteší presná kulisa radenia | šesťstupňová prevodovka prináša jasnú výhodu v pružnosti na nižších stupňoch a na diaľnici prináša nižšie otáčky; kulisa radenia bola presnejšia v päťstupňovej |
Podvozok | hlučnejší prejav systému ABS pri núdzovom brzdení; so šestnásťpalcovými pneumatikami slušný komfort pruženia; posilňovač riadenia má typický elektrický efekt, teda volantom sa točí ľahko ale bez veľkej spätnej väzby, celkovo je podvozok výborný na každodenné jazdenie a navyše na snehu možno plne vypnúť stabilizačný systém; z pohľadu bežného jazdenia nám na podvozku nič zásadné nechýbalo | |
Interiér | s manuálnou klimatizáciou sme boli veľmi spokojní a v istých ohľadoch nechýba automatická, vyhrievaný volant nie je častý ale príjemný doplnok v tejto triede; celkovo je interiér silnou stránkou modelu i20; takéto odhlučnenie, pedantné vypracovanie a ergonómiu konkurenti nemajú; digitálne ovládaná klimatizácia má občas iný pohľad na rovnakých 20 stupňov, lebo niekedy je to chlad inokedy teplo; Hyundai i20 je zvnútra asi najkrajšie malé auto dneška | |
Posed vodiča a výhľad | v oboch verziách boli skôr plytké, než výrazne tvarované sedadlá; vyšší posed môže vyhovovať aj starším osobám; zvlášť si pochvaľujeme výborný výhľad šikmo dopredu pri odbočovaní | |
Ovládanie palubného systému/navigácie | na volante zaujme prehľadné a doslova príkladné ovládanie autorádia, tempomatu a telefónu; na palubný počítač si tiež rýchlo navyknete a navigácia je v tomto aute riešená cez mobilný telefón; autorádio výborne spolupracuje s modernými telefónmi bez ohľadu na to, či ide o telefonovanie alebo prehrávanie hudby; v ergonómii ovládania ide Hyundai príkladom | |
Jazyk auta/navigácie | palubný počítač má anglické skratky, autorádio tiež a jazyk navigácie závisí od vášho telefónu | |
Grafika displejov a zobrazovanie | jednoduché a prehľadné, hoci všetky displeje sú monochromatické, čo môže niekomu v dobe dotykových telefónov pripadať zastaralo; nám farebná jednoduchosť a grafika displejov vyhovovala, akurát modré podsvietenie palubných prístrojov je aj pri najnižšej intenzite osvetlenia veľmi kontrastné, mohlo by byť menej neónové | |
Predné svetlá technika a účinok | stretávacie a diaľkové svetlá oboch verzií s priemerným účinkom; nižšia výbava Comfort mala za príplatok projektorové halogénové svetlomety (400 eur) s odbočovacím LED svetlom; výbava Style ich má v sérii; nevieme ako fungujú základné svetlá ale pri Comfort výbave by sme za toto peniaze neutrácali | |
Odomykanie/vstup do auta | klasický pekne spracovaný kľúč; diaľkové centrálne zamykanie; štartovanie kľúčom | bezkľúčové štartovanie aj vstup do auta; auto možno zamknúť aj odomknúť dotykom o kľučku dverí; |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | vpredu pohodlné nastupovanie, vzadu dobre vykrojená horná oblasť dverí; na nohy priemerný priestor; páčil sa nám nízky stredový tunel vzadu, ak niekto sedí v strede má miesto na nohy | |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | výškové nastavovanie sedadla sa ušlo iba vodičovi, vzadu sú pevné sedadlá, sklápa sa iba operadlo | |
Sklápanie operadiel v druhom rade | zadné operadlá možno sklopiť z kabíny a do jednej roviny s vyšším dnom kufra | |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | Hyundai i20 ponúka dvojité dno batožinového priestoru, kovové oká a sieťku do kufra; priestor pod dnom je pomerne hlboký a nastaviteľné dno pevné; | |
Rezervné koleso - prístup | testovaná verzia nemala rezervné koleso ale pod dnom kufra je priestor na koleso; podľa nášho dohadu by sem vošlo aj plnohodnotné koleso | |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | kapota nemá plynovú vzperu ale len klasickú tyčku na podopretie, ľahko sa však otvára a dolievanie do ostrekovača je veľmi dobre prístupné; na otvorenie nádrže potrebujete odistenie pri sedadle vodiča a tiež otvoriť klasický uzáver hrdla nádrže |
Vnútorné rozmery batožinového priestoru
nakladacia hrana von (mm) | 745 |
nakladacia hrana dnu (mm) | 0-235 |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 1040/1240 |
výška kufra po roletu (mm) | 400-515 |
nakladací otvor výška/šírka(mm) | 680/965 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 635/1450 |
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1370 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1420 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 1035 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 510 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1330 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1390 |
výška krajné sedadlá (mm) | 940 |
výška stredné sedadlo (mm) | 910 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 475/445 |