SME
Utorok, 30. máj, 2023 | Meniny má Ferdinand
reklama

Nový Touran narástol zvonku aj vo vnútri

MPV nás oslovilo najmä vnútorným priestorom. Nové sedadlá prinášajú lepšiu variabilitu.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V momente, keď sme sa na autosalóne v Ženeve zastavili v stánku Volkswagenu, vystavovateľ akurát zatváral svoje vozidlá a druhý, pre nás zároveň posledný deň autosalónu sa blížil ku koncu.

Naše dojmy sme už nestihli zaznamenať na kameru. Za krátku chvíľu sme sa stihli posadiť aspoň do novej generácie modelu Touran.

Pohľad zvonku nám potvrdil to, čo ukázali nedávno zverejnené fotografie. Tretia generácia svojím vzhľadom zapadá do momentálneho dizajnového trendu v nemeckej automobilke.

Množstvo chrómových prvkov a typická predná maska nás nenechala na pochybách, že pred nami stojí Volkswagen.

V prípade vanov musí dizajn ustúpiť najmä vnútornému priestoru a praktickým riešeniam, preto sme ani neočakávali zásadnejšiu zmenu vzhľadu.

Z technickej stránky je pre Touran dôležité, že je postavený na modulárnej platforme MQB. To umožnilo nárast celkovej dĺžky o 130 mm, a čo je podstatné aj nárast rázvoru náprav o 113 mm.

Napriek väčším vonkajším rozmerom sa konštruktérom podarilo odľahčiť vozidlo o 62 kg. Zväčšenie rázvoru sa prejavilo aj v batožinovom priestore, kde v päťmiestnom prevedení Touran ponúka kufor s objemom 1040 l (merané až po strop; sedemmiestna verzia po sklopení sedadiel v treťom rade má 917 l).

Nás Touran milo prekvapil celkovým priestorom vzadu. Posun nastal najmä pri nastupovaní a vystupovaní z tretieho radu sedadiel. Je to pohodlnejšie, ako sme čakali.

Tretia generácia MPV dostala nové sedadlá, ktoré sa v druhom a treťom rade dajú sklopiť do roviny a vznikne úložný priestor s objemom 1857 l (merané až po strechu; v prípade päťmiestnej verzie až 1980 l). Sklopiť sa dá aj príplatkové sedadlo spolujazdca.

O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.

K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

Na prvé európske trhy bude Touran uvedený na jeseň tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Ako zvládnuť zápal močových ciest bez antibiotík?
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  6. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  7. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  1. Pacientom so sklerózou multiplex dokážu skvalitniť život
  2. Slováci radi investujú s bankami
  3. Content agency mení svoje meno na Contedy
  4. Ako správne napúšťať bazén
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  6. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  7. Život je moc krátky, aby ste ho prekosili
  8. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 240
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 930
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 6 864
  4. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 303
  5. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 104
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 612
  7. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 503
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“ 2 015
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Julius Kravjar: Porovnanie umelej a ľudskej inteligencie z „pera“ ChatGPT
  2. Jozef Sýkora: My na to máme! Tak za to poďme bojovať.
  3. Martina Paulenová: Považský hrad - ako vychovať malého turistu
  4. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ?
  5. Peter Štefãnik: Hrobári nášho školstva nás varujú pred apokalypsou.
  6. Anna Miľanová: Kvalita vzduchu a emisie... 2023
  7. Radka Wagingerová: Tisícky ton textilného odpadu ročne
  8. Peter Cmorej: Ad Peter Schutz: Hlasovali ako neznabohovia
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 768
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 78 576
  3. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 35 925
  4. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 466
  5. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 23 013
  6. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 7 948
  7. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 6 839
  8. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 487
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu