SME
reklama

Smart Fortwo potrebuje turbo a automat

Smartom by mali liečiť fóbiu so šoférovania. Miniauto pre dvoch ponúka vynikajúcu väzbu medzi vodičom a autom. Manuálna prevodovka a motor bez turba sa k Smartu nehodia.

Aby tretia generácia unikátneho mestského auta splnila svoje poslanie, má mať turbo a automatickú prevodovku.Aby tretia generácia unikátneho mestského auta splnila svoje poslanie, má mať turbo a automatickú prevodovku. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Nie každé auto dokáže vyčariť tak široký úsmev na tvári a takú pohodu za volantom ako Smart Fortwo.

Koncepcia individuálnej mobility s autom dlhým 2,69 metra má svoju logiku a tretia generácia Smartu Fortwo je dôkazom istého komerčného úspechu.

Ľahké nastupovanie, excelentná manévrovateľnosť, výborný výhľad a bezkonkurenčne najlepšie parkovanie urobili zo Smartu Fortwo legendu veľkomiest.

Tretia generácia prekonáva tie dve predošlé priestorom, komfortom a výbavou. Žiaľ v cenníku nie je automatická prevodovka a veľkonočnému vajíčku na kolesách chýba iskra predchodcu v zrýchlení do 70 km/h.

Asistenčné systémy, automatická klimatizácia a palubný systém dokážu dorovnať ponuku väčších áut. Tie však nie sú v meste tak obratné ako Smart Fortwo.

Aby Smart odviezol aj dlhší predmet, operadlo spolujazdca možno preklopiť dopredu.

Priznávame, že so Smartom sme sa išli previesť , aj keď to nebolo nutné. Jazdenie s ním na malom priestore je ako droga. Zatočíte volantom, a skôr než sa nazdáte, už idete naspäť.

Radšej zoberte turbo

V ére rozvoja preplňovaných motorov bývalo označenie „turbo“ synonymom výkonu. Napokon aj pri Smarte prvej generácie sa prepĺňanie významne podpísalo pod jeho dobré dynamické vlastnosti.

Teraz pri tretej generácii tiež odporúčame zvoliť radšej menší trojvalec 0,9 Turbo, pretože litrový trojvalec bez turba má lenivých 71 koní.

Autorádio doslova vyrástlo z prístrojového panelu a okrem bluetooth spojenia ponúka aj konektor pre USB.

Z meraní a otáčok na piatom prevodovom stupni nám vychádza, že na príčine zlej dynamiky je motor a nie prevod.

Nádejali sme sa, že litrový trojvalec, ktorý prešiel našim testom v Smarte Forfour aj v Renaulte Twingo, bude v kratšom a ľahšom Smarte Fortwo lepší.

Stokilometrovú rýchlosť dosiahol Fortwo o 1,5 sekundy rýchlejšie, ale v zrýchlení zo 70 na 100 km/h bol dokonca horší.

Pod dnom kufra je motor a povinná výbava má miesto v spodnom výklopnom veku. Na to si môže sadnúť aj stokilový človek.

Litrový trojvalec je vyslovene tupý a má na tento druh auta vysokú spotrebu. Hoci z konceptu auta ako takého budete mať úsmev na tvári, pri pohľade na priemernú spotrebu tesne pod šesť litrov úsmev zamrzne.

Máte tisíc možností

Pri troche snaženia sme sa dostali na 5,2 l/100 km avšak to je na Smart stále veľa. Dúfajme, že preplňovaný motor najvýkonnejšej verzie bude úsporný aj výkonný zároveň.

Jazda ako taká, parkovanie, prehľad vôkol a ovládanie je v Smarte Fortwo výborné a s týmto autom by bola radosť dochádzať do práce.

Kombinácia bielej a modrej vo verzii Proxy robí zo Smartu Fortwo malého Šmolka. Vyžaduje si to však neustále čistenie bielych plastov.

Smart stelesňuje ideálne auto pre vodičov, ktorí celý rok jazdia do práce osamotene a šoférovanie doteraz neobľubovali.

Smart Fortwo vie dať istotu za volantom práve slabším vodičom, ktorí majú z väčších áut fóbiu. Z tohto pohľadu nám v testovacom aute chýbala automatická prevodovka.

Nápadité, prepracované a navyše praktické ovládanie automatickej klimatizácie. Lupa na voliči stupňov pripomína ladenie starého autorádia.

Škoda, lebo Smart Fortwo ponúka obrovské množstvo kombinácií výbavy, doplnkov a farieb. Pri pohľade do katalógu nadobudnete pocit, že postavíte unikátne auto, aké nebude mať nikto.

Niektoré plasty pôsobia, akoby boli vybraté a zložené zo známeho detského vajíčka s prekvapením.

Pri používaní Smartu Fortwo máte tisíc dôvodov na úsmev a tri na zamračenú tvár: litrový motor, manuálna prevodovka a manipulácia s prednou kapotou. Onedlho prinesieme videotest väčšieho brata, Smart Forfour.

Pod plastovou prednou kapotou nie je odkladací priestor ale len nádržky na prevádzkové kvapaliny, ostrekovač a batéria.

Smart Fortwo základné parametre

Značka a model

Smart Fortwo

Verzia

Proxy 1,0

Cena modelu od/ testovací model od (eur)

10.390/10.990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3); nad zadnou nápravou;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(71)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

5 - stupňová manuálna

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,4 / 15,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,58

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 3. stupni

9,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 4. stupni

14,88

Stav tachometra (km)

3250

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,1/5,2-6,2

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SnowControl (zimné) – 185/50/R16

Pohotovostná hmotnosť (kg)

880

Objem batožinového priestoru (l)

190/350

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

1873;2695;1663;1555

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 541
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 865
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 168
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 764
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 934
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  2. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  3. Martin Borecky: Rakovina
  4. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  5. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  6. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  7. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  8. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 942
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 609
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 203
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 424
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 359
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 206
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu